forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Czy Canon 60D to dobry wybór?

Rashnagar - Czw 10 Mar, 2011
Temat postu: Czy Canon 60D to dobry wybór?
Witam,
Jestem tutaj pierwszy raz i chciałem się doradzić odnośnie Canona 60d z obiektywem 18-135. Już prawie jestem zdecydowany na zakup tej lustrzanki ale mam kilka pytań:
1. Czy lustrzanka robi fotki w formacie 16:9 ?
2. Czy blokada pokrętła trybów jest aż tak uciążliwa?
3. Na jak długo Canon daje gwarancję 12 czy 24 miesiące? Na allegro jedni dają 12 miesięcy inni na 24 i nie wiem co jest prawdą :(
4. Czy gwarancja uwzględniania jest na podstawie paragonu czy wypełnionej przez sklep karty gwarancyjnej?

hijax_pl - Czw 10 Mar, 2011

Rashnagar napisał/a:
1. Czy lustrzanka robi fotki w formacie 16:9 ?
Nie, ale da się przyciąć w kompie ;)
Rashnagar napisał/a:
Czy blokada pokrętła trybów jest aż tak uciążliwa?
Blokada nie jest uciążliwa. Blokada jest swoistym rozwiązaniem pewnego problemu z .. brakiem blokady ;)
Rashnagar napisał/a:
Na jak długo Canon daje gwarancję 12 czy 24 miesiące? Na allegro jedni dają 12 miesięcy inni na 24 i nie wiem co jest prawdą
Mówisz o gwarancji producenta, czy tym świstku co sprzedawca daje?
Rashnagar napisał/a:
Czy gwarancja uwzględniania jest na podstawie paragonu czy wypełnionej przez sklep karty gwarancyjnej?
Na paragon to jest tylko odpowiedzialność handlowca za zgodność z umową. Do gwarancji (producenta) potrzebny jest kwit producenta.
Rashnagar - Czw 10 Mar, 2011

Chodzi mi o gwarancję producenta :)

No i odnośnie tego formatu to w teście przeprowadzonym przez optyczne.pl jest że aparat robi zdjęcia w formacie 16:9 Link do testu Tak w 3/4 strony pisze format obrazu 16:9. Więc jak to z tym formatem jest ?

hijax_pl - Czw 10 Mar, 2011

Rashnagar napisał/a:
No i odnośnie tego formatu to w teście przeprowadzonym przez optyczne.pl jest że aparat robi zdjęcia w formacie 16:9 Link do testu Tak w 3/4 strony pisze format obrazu 16:9. Więc jak to z tym formatem jest ?
Zdjęcia zawsze robi w formacie 3:2 - taki format matrycy i takie RAWy. Możesz jednak wybrać aspekt, w jakim będzie przykrojony JPG
ophiuchus - Czw 10 Mar, 2011

Rashnagar, a często planujesz kręcić kółkiem trybów? I na jakim programie najwięcej zdjęć zamierzasz robić? Blokada jest, ale czy to takie uciążliwe... Są w życiu bardziej denerwujące rzeczy :D
kistian - Pią 11 Mar, 2011

Witaj. Posiadam omawiany model aparatu. Jeśli chodzi o blokadę pokrętła trybów, to uważam ze jest to wręcz udogodnienie, bo masz pewność ze samo ci sie nie zmieni. Ogólnie do aparatu nie mogę sie przyczepić. Robi bardzo piękne, ładnie odwzorowane zdjęcia. Mogę z czystym sumieniem polecić Ci go.
Baku - Pią 11 Mar, 2011

Cytat:
1. Czy lustrzanka robi fotki w formacie 16:9 ?

60D nie. 600D już tak (5184 x 2912). Ale to żaden problem z dowolnym programem graficznym.
Cytat:
2. Czy blokada pokrętła trybów jest aż tak uciążliwa?

Ja nie mam i nie narzekam. Ale gdybym miał to bym się cieszył. Nawet dość często przerzucając się między trybami (co 3, 4 zdjęcia) np. między customsami (w 60D jest tylko jeden custom i chyba to przeszkadzało by mi bardziej), można sobie wykształcić odruch zwalniania blokady przy przekręcaniu kółka.

Paweł_G - Pią 11 Mar, 2011

kistian napisał/a:
Jeśli chodzi o blokadę pokrętła trybów, to uważam ze jest to wręcz udogodnienie, bo masz pewność ze samo ci sie nie zmieni.


W życiu w żadnym aparacie samoczynnie nie przestawiło mi się to pokrętło.

hijax_pl - Pią 11 Mar, 2011

Baku napisał/a:
60D nie. 600D już tak (5184 x 2912). Ale to żaden problem z dowolnym programem graficznym.
Aż sprawdziłem manuale....
Jest dokładnie tak samo: 60D i 600D RAWa rejestrują zawsze jako 3:2.
Wybrane proporcje są jednak zapisywane w EXIF i użyte przy generowaniu JPGa. Czy to w puszce czy w DPP.

jaad75 - Pią 11 Mar, 2011

Paweł_G napisał/a:
W życiu w żadnym aparacie samoczynnie nie przestawiło mi się to pokrętło.
A mnie przestawiało się wielokrotnie przy wyciąganiu puszki z torby, czy plecaka. Teraz mam aparat z blokadą i święty spokój.
kufel - Pią 11 Mar, 2011

Paweł_G napisał/a:
W życiu w żadnym aparacie samoczynnie nie przestawiło mi się to pokrętło.
mnie również zdarza sie ze kółko sie przestawi, ale nie powiem ze jakoś nader często.a potrzeby blokady trybów nie odczuwam.
Baku - Pią 11 Mar, 2011

hijax_pl, jasne, przecież matryca nagle nie zmienia swojego rozmiaru. Sprawa dotyczy li tylko JPEGów:
Kod:
Dostępne rozdzielczości    
* 5184 x 3456 (RAW, JPEG)
* 3456 x 2304 (JPEG)
* 2592 x 1728 (JPEG)
* 1920 x 1280 (JPEG)
* 720x480 (JPEG)
* 4608 x 3456 (4:3, JPEG)
* 5184 x 2912 (16:9, JPEG)
* 3456 x 3456 (1:1, JPEG)
* Dostępne także mniejsze rozdzielczości dla trybów 4:3, 16:9 i 1:1

hijax_pl - Pią 11 Mar, 2011

Baku, chodzi mi tylko o ten fragment:
Baku napisał/a:
60D nie. 600D już tak
;)
kozidron - Pią 11 Mar, 2011

Paweł_G napisał/a:
W życiu w żadnym aparacie samoczynnie nie przestawiło mi się to pokrętło.


mi też nie, najczęściej do przestawienia dochodziło jak moje body na chwile wziął użytkownik pentaxa :razz:

pan.tadeusz - Pią 11 Mar, 2011

jaad75 napisał/a:
Paweł_G napisał/a:
W życiu w żadnym aparacie samoczynnie nie przestawiło mi się to pokrętło.
A mnie przestawiało się wielokrotnie przy wyciąganiu puszki z torby, czy plecaka. Teraz mam aparat z blokadą i święty spokój.


potwierdzam, mnie też przydarzyło się w podobnych okolicznościach ale nie tak często abym myślał z tego powodu o konieczności blokady

Usjwo - Sob 12 Mar, 2011

a ja bym zamienil "custom kolko" na blokade. Jakos nigdy nic na nich nie ustawilem, a kolko przestawilo mi sie czesto podczas wyciagania z plecaka.
klimt - Czw 17 Mar, 2011

Kurcze tez jestem tu nowa i mam problem, moge liczyc na pomoc??
Zamówiłam z UK 50d+ef 28-135 usm ale przez "pomyłkę" wysłali mi 60d+ef-s 18-135, zostac juz przy tej 60 i 18-135?? Czy odesłać na ich koszt i cierpliwie czekac na zestaw który zakupiłam, czytam juz wiele recenzji ale zgłupiałam.

hijax_pl - Czw 17 Mar, 2011

klimt, zostań, o ile przez pomyłkę policzyli też mniej ;)
Sunders - Czw 17 Mar, 2011

klimt napisał/a:
zostac juz przy tej 60 i 18-135??

Tak :smile:

klimt - Czw 17 Mar, 2011

hijax_pl napisał/a:
klimt, zostań, o ile przez pomyłkę policzyli też mniej ;)


Dzięki za tak szybką odp. :-) a co do pomyłki to ten zestaw był nieznacznie droższy, wiec ja jestem na plus a oni "niby" w plecy. Zastanawiam się czy ten zestaw nada się właśnie trochę do studyjnych i plenerowych fotek bo ta 18-135 mnie nie zachęca

kozidron - Czw 17 Mar, 2011

klimt napisał/a:
Dzięki za tak szybką odp. :-) a co do pomyłki to ten zestaw był nieznacznie droższy, wiec ja jestem na plus a oni "niby" w plecy. Zastanawiam się czy ten zestaw nada się właśnie trochę do studyjnych i plenerowych fotek bo ta 18-135 mnie nie zachęca


jeden i drugi zestaw jest przyzwoity ale do studyjnych fotek (jeszcze pytanie jakich) to oba te obiektywy tak jakoś mi nie leżą, to raczej krótkie spacerowe zoomy dla amatora - szkoda studia na te zoomy.

klimt - Czw 17 Mar, 2011

głownie fashion i ślubne
kozidron - Czw 17 Mar, 2011

klimt napisał/a:
głownie fashion i ślubne


no to szkoda tych dziedzin a tak z ciekawości bo czasami bawiłem się tymi szkłami, efekty są lepsze niż z 28/1.8, 50/1.4 czy 85/1.8 ?

klimt - Czw 17 Mar, 2011

kozidron napisał/a:
klimt napisał/a:
głownie fashion i ślubne


no to szkoda tych dziedzin a tak z ciekawości bo czasami bawiłem się tymi szkłami, efekty są lepsze niż z 28/1.8, 50/1.4 czy 85/1.8 ?


ale "efekty lepsze" w jakim odniesieniu? Jak to wyglada przy 60d?? jeszcze nie sprawdzałam bo zastanawiam się czy tego zestawu 60d +18-135 nie zwrócić aby mi przesłali ten co zamawiałam. Z resztą ja mam starego i juz dawno dawno wysłużonego 350d więc co to gadać:-) ale może otworze tą "pomyłkę" i sprawdzę jak to się ma i z czym je:-)

kozidron - Czw 17 Mar, 2011

klimt, puszka nie ma tu żadnego znaczenia -przynajmniej w studiu (no chyba że ktoś uprze się na sterowanie zewnętrzne lampami) ja odnoszę się do tych zoomów, jeden i drugi do tych zadań się "średnio" nadają.
Skup się na oszkleniu, bo zarówno jedno jak i drugie body są przyzwoite.

klimt - Czw 17 Mar, 2011

kozidron napisał/a:
klimt, puszka nie ma tu żadnego znaczenia -przynajmniej w studiu (no chyba że ktoś uprze się na sterowanie zewnętrzne lampami) ja odnoszę się do tych zoomów, jeden i drugi do tych zadań się "średnio" nadają.
Skup się na oszkleniu, bo zarówno jedno jak i drugie body są przyzwoite.


no wiem,szkła są ważniejsze ale już się trochę się wykosztowałam więc nie wszystko na raz:-), myślę że z moim Samyangem 85 mm f/1.4 do czasu przypływu większej gotówki się na da i jeden i drugi, ale mówię nie wiem co zrobić czy pozostac już przy tym kicie z 60 czy zwrócić by przysłali ten kit z 50:-/

Bobby - Pią 18 Mar, 2011

kozidron napisal:
"...to raczej krótkie spacerowe zoomy dla amatora - szkoda studia na te zoomy."

Po pierwsze, 18-135 to nie krotki, ale pelnozakresowy spacerowy zoom.

Po drugie, 28-135 USM to popularny zoom, ale na pelna klatke. Na D50/D60 to bedzie 45-216 mm. A wiec, trzeba do niego cos na szeroki koniec, jesli ma byc uzywany na APS-C. Czy, moze cos uszlo mojej uwagi w tym watku?

Usjwo - Pią 18 Mar, 2011

Bobby napisał/a:
pelnozakresowy spacerowy zoom.


A jak jest definiowany pelny zakres spacerowego zoomu :wink:

Ja mam taki pelnozakresowy 17-55 i mi wytsracza.

Bobby - Pią 18 Mar, 2011

Usjwo,
Wiec co z tego wynika?, ze 17-55 to pelnozakresowy a 18-135 to krotki? Chodzilo mi o to, ze ktos pisze o tamtych dwoch zoomach, ze "krotkie", podczas gdy jeden z nich nawet nie ma krotkich ogniskowch na formacie APS-C (bo 28 mm przelicza sie na 45 mm). I to wszystko.

Usjwo - Pią 18 Mar, 2011

Rozbawilo mnie tylko okreslenie "pelnozekresowy spacerzoom". Chociaz faktycznie jezeli 18-135 jest krotki, to jaki jest pelny zakres. :mrgreen:
kozidron - Pią 18 Mar, 2011

Cytat:
Po pierwsze, 18-135 to nie krotki, ale pelnozakresowy spacerowy zoom.

Po drugie, 28-135 USM to popularny zoom, ale na pelna klatke. Na D50/D60 to bedzie 45-216 mm. A wiec, trzeba do niego cos na szeroki koniec, jesli ma byc uzywany na APS-C. Czy, moze cos uszlo mojej uwagi w tym watku?


Bobby o czym ty piszesz :shock: ?
Krótki, standardowy nie ważne to są zumy, które delikatnie mówiąc w kontekście wątku "średnio" się nadają do studia.

Bobby, na czym ty się skupiłeś czytając ten wątek :???:
Odłóż swoją dumę użytkownika jak to sam napisałeś "pełnozakresowego" zuma i zrozum, że oba te ciemne obiektywy sie nie nadają do fotografii ślubnej/fashion - chociaż założę się, że w naszym kraju znajdzie się taki co będzie próbował udowodnić, że sie mylę.

klimt - Pią 18 Mar, 2011

Bobby napisał/a:
kozidron napisal:
"...to raczej krótkie spacerowe zoomy dla amatora - szkoda studia na te zoomy."

Po pierwsze, 18-135 to nie krotki, ale pelnozakresowy spacerowy zoom.

Po drugie, 28-135 USM to popularny zoom, ale na pelna klatke. Na D50/D60 to bedzie 45-216 mm. A wiec, trzeba do niego cos na szeroki koniec, jesli ma byc uzywany na APS-C. Czy, moze cos uszlo mojej uwagi w tym watku?


Trochę namieszałam, faktycznie,ale jak się cofniesz parę postów wyżej dostrzeżesz moje pytanie :wink:

Bobby - Pią 18 Mar, 2011

klimt,
Cofnalem sie pare postow, i Twoje pytanie bylo:
"Zamówiłam z UK 50d+ef 28-135 usm ale przez "pomyłkę" wysłali mi 60d+ef-s 18-135, zostac juz przy tej 60 i 18-135??"
Wiec chcialem zwrocic uwage na fact ze temu 28-135 bedzie brakowalo szerszego kata na ktorejkolwiek z wymienionych puszek, ale jesli to nie ma znaczenia, to prepraszam!

kozidron,
i na tym (co wlasnie napisalem) "skupilem swoja uwage". (A 18-135 zooma akurat na APS-C nie uzytkuje ani nawet nie posiadam, wiec jest chyba oczywiste ze nie moge byc z niego dumny.)

maput - Pią 18 Mar, 2011

No "pełnozakresowy" spacerowy zoom to dla mnie 18-200, albo i 250. ;)
kozidron - Pią 18 Mar, 2011

a tak Bobby, nie masz racji bo "pełnozakresowy" zoom ma taki zakres jak napisał maput:

maput napisał/a:
No "pełnozakresowy" spacerowy zoom to dla mnie 18-200, albo i 250. ;)


:razz: :wink: :razz:

Bobby - Pią 18 Mar, 2011

Oj, kozidron,
moze nie mam, a moze mam..., bo np., Usjwo napisal:
"Ja mam taki pelnozakresowy 17-55 i mi wytsracza."
Wiec ja wypadlem tak mniej wiecej posrodku, a przeciez znane jest powiedzenie: racja, jak zwykle, lezy posrodku...

Zreszta, nawet i te ktore wymienil maput moga okazac sie "krotkie", bo przeciez istnieje jeszcze 18-270...

kozidron - Sob 19 Mar, 2011

Bobby, twój problem polega na tym, ze ty nie zauważasz właściwego problemu :wink:
Bobby - Sob 19 Mar, 2011

kozidron,
jeszcze do Ciebie nie dotarlo?

komor - Sob 19 Mar, 2011

kozidron napisał/a:
Bobby, twój problem polega na tym, ze ty nie zauważasz właściwego problemu :wink:

A Ty robisz z igły widły. :) Szkoda piany.

kozidron - Sob 19 Mar, 2011

komor napisał/a:
A Ty robisz z igły widły. :) Szkoda piany.


rzeczywiście komor, wynaturzam się w nazewnictwie: standardowy, krótki czy pełno zakresowy zoom :razz: bo to jest istotą sprawy co lepsze do studia :razz:

ophiuchus - Sob 19 Mar, 2011

Zwłaszcza w kontekście tematu wątku :D
kozidron - Pon 21 Mar, 2011

ophiuchus napisał/a:
Zwłaszcza w kontekście tematu wątku :D


klimt napisał/a:
Zastanawiam się czy ten zestaw nada się właśnie trochę do studyjnych i plenerowych fotek bo ta 18-135 mnie nie zachęca


ophiuchus, jak się czyta tylko temat wątku to jak najbardziej :wink:

B o g d a n - Pon 21 Mar, 2011

klimt napisał/a:
myślę że z moim Samyangem 85 mm f/1.4 do czasu przypływu większej gotówki się na da i jeden i drugi,
klimt napisał/a:
nie wiem co zrobić czy pozostac już przy tym kicie z 60 czy zwrócić by przysłali ten kit z 50

W tych warunkach, pozostaw sobie 18-135 IS. :smile:
Szerszy kąt i większa rozdzielczość przyda się bardziej niż lepsze wykonanie mechaniczne i USM w 28-135 IS USM.

kozidron - Pon 21 Mar, 2011

B o g d a n napisał/a:
W tych warunkach, pozostaw sobie 18-135 IS. :smile:


ciężki temat, moim zdaniem lepiej zamiast tego kupić sobie starego tamrona 17-50/2.8 bo do:

klimt napisał/a:
głownie fashion i ślubne


te canonowskie zoomy (nieważne czy "pełnozakresowe, standardowe, czy krótkie" przypisy dla Bobby'ego :razz: ) średnio się nadają.

kaurak - Czw 24 Mar, 2011

Witam, też mam zamiar zakupić canona 60d a do tego canona 15-85 is i 50 f1.8. Myślałem wcześniej o 7d, ale to drogi aparat i kasy zostaje jedynie na kita, co jest bez sensu bo nie wykorzystuje potencjału 7d. 60d też wydaje się fajny, ale pytanie, czy te przyciski są faktycznie strasznie dziwne, bo tak piszą na niektórych stronach. Za rok myślę o zakupie canona 100-400 albo 400f5.6 do foto przyrody i pytanie, czy 60d jest odporny na pyłki, wodę itp. Chodzi mi o uszczelnienia, bo pod względem jakości zdjeć jest podobnie. 7d ma lepszy tryb seryjny, ale po co 8 klatek na sekunde, 5.6 to też nieżle.
komor - Czw 24 Mar, 2011

kaurak, jak nie masz przyzwyczajeń z poprzednich modeli 2-cyfrowych Canona, to na pewno 60D wyda Ci się normalnym aparatem, jak każdy inny. Na zmienioną ergonomię modelu 60D narzekają chyba głównie stare pierniki, które mają już swoje przyzwyczajenia z kilku poprzednich modeli 2-cyfrowych, gdzie wszystko było generalnie tak samo, a teraz się zmieniło. Np. ja jestem takim piernikiem, którego 60D wkurza. :)
kaurak - Czw 24 Mar, 2011

to znaczy ja przesiadam się z olympusa sp 570 uz więc skok jest duzy
hijax_pl - Czw 24 Mar, 2011

kaurak napisał/a:
pytanie, czy te przyciski są faktycznie strasznie dziwne,
Najlepiej się samemu przekonać w jakimś MediaMarkcie/Saturnie/Fotojokerze ;)
kaurak napisał/a:
pytanie, czy 60d jest odporny na pyłki, wodę
Na krople deszczu to odporny jest każdy aparat, nawet taki, który nie jest uszczelniony. Na podstawienie pod kran już niestety nie każdy - w tym 60D ;)
Martwisz się o uszczelnienie korpusu - a myślisz też o uszczelnionych szkłach? ;)

kaurak - Czw 24 Mar, 2011

L-ki chyba są uszczelnione ?
hijax_pl - Czw 24 Mar, 2011

kaurak napisał/a:
L-ki chyba są uszczelnione ?
No przeoczyłem ;)
Ponoć są - ale nigdy żądnej Lki nie miałem ;)

kaurak - Czw 24 Mar, 2011

ale jak myślicie jest sens dopłacać do 7d dla amatora?? i czy AF jast gorszy w 60d bo z testów wychodzi ze nie
B o g d a n - Czw 24 Mar, 2011

kaurak napisał/a:
Za rok myślę o zakupie canona 100-400 albo 400f5.6
kaurak napisał/a:
L-ki chyba są uszczelnione ?
Te, które chcesz kupić nie są uszczelnione ale tym się jako amator nie przejmuj. W deszczu nie będzie Ci się chciało fotografować. :wink:

kaurak napisał/a:
ale jak myślicie jest sens dopłacać do 7d dla amatora??
Jak amator ma też pieniądze na dobre obiektywy, to pewnie, że watro.
Jeśli nie ma, to nie warto. :smile:

kaurak - Czw 24 Mar, 2011

to znaczy teraz chcę wydać jakieś 6000zł na puszke i obiektyw na codzień którego używa się najczęściej. a za rok moze kolejne 5000zł na obiektyw ale to pewne nie jest
Baku - Pią 25 Mar, 2011

kaurak, AF w 7D ma 19 punktów krzyżowych, 60D tylko 9. Ta różnica może być szczególnie widoczna w trybie śledzenia ostrości. 7D wydaje się być najlepszym wyborem dla osób, które fotografują szybko poruszające się przedmioty/zwierzęta na dużych ogniskowych. Czy warto dopłacić? Na to pytanie niestety musisz już odpowiedzieć sobie sam.
Proponuje dokładnie przeczytać Ci akapit poświęcony autofocusowi 7D z jego testu:
http://optyczne.pl/114.3-..._ergonomia.html

kistian - Pią 25 Mar, 2011

odnośnie przycisków to tylko jeden mi przeszkadza:P ten do kasowania zdjęć. Reszta jest idealnie (jak dla mnie ) pod kciukiem. Co do uszczelnienia to dokładnie nie wiem jak to jest. Osobiście polecam Cie ten aparacik. Ja mam z 18-135 IS i jest elegancko;d
cybertoman - Pią 25 Mar, 2011

kistian napisał/a:
mi przeszkadza:P ten do kasowania zdjęć.
nie kasuj!
pan.tadeusz - Sob 26 Mar, 2011

kozidron napisał/a:
Bobby, twój problem polega na tym, ze ty nie zauważasz właściwego problemu :wink:


Bobby napisał/a:
kozidron,
jeszcze do Ciebie nie dotarlo?

kozidron ma zawsze rację albo tak się mu wydaje :lol:
60D mocno niedoceniana pucha i z 18-135 bardzo fajny i uniwersalny zestaw :)

fotoG3 - Nie 03 Kwi, 2011

kaurak,
Cytat:
ale jak myślicie jest sens dopłacać do 7d dla amatora?



60D ma obrotowy ekran i tym bije na głowę 7d.

hijax_pl - Nie 03 Kwi, 2011

No tak na to patrząc to bije też 1Dmk3 ;-)
O ile ten obrotowy ekran to coś czym można "bić" inne, bardziej zaawansowane modele.

Swoją drogą jeśli Canon/Nikon wstawi takiego gibaczka do profesjonalnych puszek będzie to znak zakończenia pewnego etapu. Lub też - swoisty upadek wartości...

Bobby - Nie 03 Kwi, 2011

hijax_pl,
Nie zrozum mnie zle, nie uznaje przewagi 60D nad 7D, ale zastanawiam sie, czy swoisty upadek wartosci nie nastapil w momencie pojawienia sie ekranu na tylnej sciance w ogole? Ale skoro juz sa, to ten nieco odchylany (aby mozna bylo patrzec z gory trzymajac aparat nisko przed soba) przydalby sie czasem nawet w modelu pro, np. w fotografii ulicznej, zeby nie zwracac uwagi przechodniow na to ze robi sie zdjecie.

Oczywiscie, ten "gibany" na wszystkie strony to w modelu pro moze i bylaby juz przesada.

hijax_pl - Nie 03 Kwi, 2011

Bobby, wyrazilem tylko swoje zdanie. Już widzę tych psioczacych fotografów biegnących z kreconym LCD podczas jakichś zamieszek ;-)

A techniki fotografii "z biodra" mnie pociągają ;-)

Bobby - Nie 03 Kwi, 2011

hijax_pl,
w moim poscie nie bylo krytyki Twojego zdania. Tez wyrazilem tylko swoje zdanie.

hijax_pl - Nie 03 Kwi, 2011

Bobby, no to wszystko jasne :)

Moim zdaniem wyświetlacz tylni w DSLR spowodował, że wiele osób po prostu szybciej się nauczyło z niej korzystać kreatywnie - to już nie to co stare czasy robienia zdjęć z notesikiem by po 2-3 tyg po wywołaniu filmu analizować różnice między f/2 a f/11.
Zmorą jest jednak wywoływanie plików RAW w puszce. To według mnie niszy świat fotografii.. Zabija jedną z najważniejszych faz powstawania zdjęcia - ciemnie.

Luke_S - Nie 03 Kwi, 2011

Nic nie niszczy. Jak ktoś będzie chciał spędzać czas przy wywoływaniu rawów w postprocesie, to i tak będzie to robił, bez względu na to, czy puszka może to zrobić za niego, czy nie. A jak ktoś nie będzie chciał, to popstryka sobie jpegi. Świata fotografii nie trzeba będzie ratowac.
hijax_pl - Nie 03 Kwi, 2011

Być może. Weź jednak pod uwagę ze rośnie nowe pokolenie osób, które uczą sie fotografii "jotpegowej". Być może za n+1 lat już nikt nie będzie korzystał z cyfrowy ciemni...

Tak wiem. Szerze defetyzm ;-)

Luke_S - Nie 03 Kwi, 2011

Jpegi istnieją od początku fotografii cyfrowej. 95% ludzi korzysta tylko z nich, radząc sobie bez żadnej cyfrowej ciemni tak samo, jak lata temu podobny odsetek ludzi radził sobie bez ciemni analogowej. Polaroid i laby, wywołujące filmy, nie zniszczyły fotografii, podobnie jak nie zniszczy jej jpeg, wywoływanie rawów w puszce ani aparaty w komórkach czy słitaśne fotki na fejsbuku. Bez obaw.
Bobby - Pon 04 Kwi, 2011

No tak, automatyzacja postepuje, czy nam sie to podoba czy nie. Kiedys jeszcze w szkole podstawowej (jakies pol wieku temu) slyszalem od Pana Nauczyciela (nie pamietam jakiego przedmiotu), ze w przyszlosci czlowiek bedzie skladal sie jedynie z glowy i jednego palca. Glowa mialaby mu sluzyc do myslenia oczywiscie, a ten palec do naciskania klawiszy sterujacych wszelkimi automatami. Przypuszczam, ze jesli chodzi o zatwianie innych potrzeb, to ow jedyny palec moglby byc np. "srodkowy". Wciaz jednak nie moge sobie nawet wyobrazic jak mialoby odbywac sie uzywanie papieru toaletowego przez tego czlowieka przyszlosci...
Luke_S - Pon 04 Kwi, 2011

Bobby napisał/a:
...w przyszlosci czlowiek bedzie skladal sie jedynie z glowy i jednego palca. (...) Wciaz jednak nie moge sobie nawet wyobrazic jak mialoby odbywac sie uzywanie papieru toaletowego przez tego czlowieka przyszlosci...


A po co mu papier toaletowy, skoro nie miałby d...?

tthomass0 - Nie 26 Cze, 2011

kaurak napisał/a:
Witam, też mam zamiar zakupić canona 60d a do tego canona 15-85 is i 50 f1.8. Myślałem wcześniej o 7d, ale to drogi aparat i kasy zostaje jedynie na kita, co jest bez sensu bo nie wykorzystuje potencjału 7d. 60d też wydaje się fajny, ale pytanie, czy te przyciski są faktycznie strasznie dziwne, bo tak piszą na niektórych stronach. Za rok myślę o zakupie canona 100-400 albo 400f5.6 do foto przyrody i pytanie, czy 60d jest odporny na pyłki, wodę itp. Chodzi mi o uszczelnienia, bo pod względem jakości zdjeć jest podobnie. 7d ma lepszy tryb seryjny, ale po co 8 klatek na sekunde, 5.6 to też nieżle.


To ja może komuś niezdecydowanemu pomogę .
Jak ma ktoś trzycyfrowego Canona to wiadomo,że nie ma się nad czym zastanawiać.
Ja przesiadłem się po dwóch latach z Canona 50D na 60D i powiem ,że rewelacja (zaraz mnie zjedzą starzy wyjadacze ale ja jestem amatorem i opowiem swoje odczucia).
Ergonomia dla mnie super (mam małe dłonie),leży lepiej niż 50-tka,guziki -chwila przyzwyczjenia i też jest lepiej -teraz mam wszystko pod palcami (bez odrywania rąk).

Obudowa dla mnie nie musi być magnezowa -żeby czuć solidność, z mikroregulacji w 50 na szczęście nigdy nie musiałem korzystać więc się nie przyzwycziłem.

Co lepsze w 60D:
wielkość body i guzikologia (dla mnie)-(dla dużych grabi to będzie z pewnością minus),
ostrość fotek,
pomiar światła (zauważalnie),
AF (ale może mi się tylko wydaje)
sterowanie lampami(wreszcie nie muszę dzwigać nie małej 580 na body tylko stawiam sobie gdzie chce -super rozwiązanie),
lepszy i odchylany ekranik (akurat dla mnie mało istotne),
możliwość kręcęnia filmików (także dla mnie nie istotne przynajmniej na razie),
lepsze ISO,
możliwość ustawienia maxymalnej wartości auto ISO,
poziomica (gadżet)

Po dwóch latach używania 50D na nową guzikologię przestawiłem się w dwa dni i już ją wolę (więc nie jest z nią tak źle)

Jedna rzecz tylko mnie wkurza( na początku nawet bardzo) - plastikowy dźwięk migawki.

Ta migawka to jedyna rzecz z 50D za którą tesknię ( tam był ten dźwięk o wiele przyjemniejszy) Ale co tam ;zdjęcia i wygoda użytkowania są ważniejsze.

Gorąco polecam 60D

jacenty - Czw 07 Lip, 2011

60D robi fotki 16:9,ale w trybie Live View.Rejestruje obraz pełną matrycą 3:2 w RAW,a DPP dostosuje format.

[ Dodano: Pon 11 Lip, 2011 13:42 ]
Robi foty 16:9 w trybie Live Viev.Nie lubię odpowiadać na tego typu pytania,ale sądzę że muszę.

[ Dodano: Pon 11 Lip, 2011 13:43 ]
Dzięki Komor strasznie mnie kontrolujesz,z tymi postami.

[ Dodano: Pon 11 Lip, 2011 13:59 ]
Komor ,miej do mnie urazy,ale trafiła mi się taka hu....sigma 24-70 i to jeszcze pod pełną klatę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group