|
forum.optyczne.pl
|
 |
Cyfrowe lustrzanki - Co na ślub?
borowik23 - Nie 12 Sie, 2007 Temat postu: Co na ślub? Czytałem już wiele postów dotyczących sprzętu polecanego na śluby ... niestety, nie stać mnie na polecanego C 5D wraz ze szkłami klasy L, za to po zorientowaniu sie w cenach w UK, mam pytanie, czy zestaw, który podam, nada się do tego zadania bądź ewentualnie co polecicie innego.
Oto i sprzęŧ:
- Fuji FinePix S5 Pro ( w UK do nabycia za około 4 000 zł) - praktycznie nigdy nie podawane w innych pytaniach dotyczących fotografowania na ślubach
- Nikkor 17-55/2.8 (również około 4k zł w UK - czy róznica miedzy nim a tamronem - 17-50 jest na tyle duża, żeby zakupywac ten obiektyw??)
- Nikkor 85/1.8 - wiadomo, cos do portretu
- Lampa SB-600 bądx SB-800 (ewentualnie Metz 54 MZ-4).
CO innego ewentualnie moglibyście polecic? Nikon D200 jest ciekawą alternatywą, ale jego 10 MP, okupione sporymi szumami, chyba nie jest neizbędne ... 6 MP Fuji powinno moim zdaniem wystarczyc, szczególnie, że 12 MP, które teoretycznie ma to Fuji, może być dosć efektywnie wykorzystywane
Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi
Pozdrawiam
MM - Nie 12 Sie, 2007
Jeżeli robisz plenery to jeszcze 70-200/2.8 by się przydało.
Jeżeli S5 robi tak dobre zdjęcia jak S3 to może być niezły wybór. Co do szumów to nie wiem, poczytaj testy. Ogólnie dobra jasna optyka to podstawa. Jeżeli chcesz to robić zarobkowo to tylko 17-55/2.8, to szkło powinno wytrzymać sto lat ekspoatacji
A lampa zawsze się przyda mocniejsza. Polecam też posiadanie w zapasie drugiego body, może być zwykły D40, byle było czym na szybko zdjęcia zrobić w razie awarii podstawowego body. Do tego kilka kart po minimum 2 GB (ja polecam 4 GB x 3-4).
borowik23 - Nie 12 Sie, 2007
MM napisał/a: | Jeżeli robisz plenery to jeszcze 70-200/2.8 by się przydało.
Jeżeli S5 robi tak dobre zdjęcia jak S3 to może być niezły wybór. Co do szumów to nie wiem, poczytaj testy. Ogólnie dobra jasna optyka to podstawa. Jeżeli chcesz to robić zarobkowo to tylko 17-55/2.8, to szkło powinno wytrzymać sto lat ekspoatacji
A lampa zawsze się przyda mocniejsza. Polecam też posiadanie w zapasie drugiego body, może być zwykły D40, byle było czym na szybko zdjęcia zrobić w razie awarii podstawowego body. Do tego kilka kart po minimum 2 GB (ja polecam 4 GB x 3-4). |
Karty to już mam do mojej KM D5D ... zrobiłem nią już dwa śluby znajomych, bynajmniej, byli zadowoleni ... no i stwierdziłem, że skoro tak, to pora zmienić sprzęt na cos lepszego. Zastanawiam sie włąsnie nad tym Fuji, bądź Nikonem D200, chociaż do Fuji mnie ta matryca bardizej przekonuje ... a na zapas będzie "szkolny" Nikon D80 ^^ którego moge uzywać kiedy chce, i jak długo chce (robie za szkolnego webmastera oraz fotografa, do sprzęt podpięta jest lampa SB-600 oraz Nikon 18-70/3.5-4.5, póki co sprawdzają sie rewelacyjnie)
MM - Nie 12 Sie, 2007
Trafisz na ciemny kościół i będzie problem. Czasami światło 2.8 i ISO 1600 nie pomagają i trzeba niestety dawać mocniej lampą (czego bardzo nie lubię).
borowik23 - Nie 12 Sie, 2007
no tak, ale tamten SB-600 jest do szkoły sam kupie zapewne SB-800 bądź tego Metza 54, bo interesuj amnie te dwa palniki ... chociaz jeszcze do konca nie połapałem sie, jak coś takiego wykorzystac ... i nie wiem, jak ten metz sprawuje sie z i-ttl Nikona, dlatego zapewne padnie na SB800, raczej systemu zmeiniać nie będe gorzej, to będzie sie rozpromować, i jakoś zacząc zarabiac :/ żeby sie ten sprzęt zwrócił :/
Mysza - Nie 12 Sie, 2007
MM napisał/a: |
Jeżeli S5 robi tak dobre zdjęcia jak S3 to może być niezły wybór. |
Według dpreview S5 jest LEPSZY od S3 i doskonale predystynowany do fotografii ślubnej.
Ponoć Fuji poprawiło znacznie algorytmy demozaikujące.
Cześć tu Mysza.
borowik23 - Nie 12 Sie, 2007
Mysza napisał/a: | MM napisał/a: |
Jeżeli S5 robi tak dobre zdjęcia jak S3 to może być niezły wybór. |
Według dpreview S5 jest LEPSZY od S3 i doskonale predystynowany do fotografii ślubnej.
Ponoć Fuji poprawiło znacznie algorytmy demozaikujące.
Cześć tu Mysza. |
no wlasnie o tym czytałem ... i ciagle czekam na jakiś test, czy to na optycznych, czy to na fotopolis, bądź innym serwisie polskim ... bo z językiem wyspiarzy nie jestem aż tak mocno zapanbrat ...
Remol71 - Nie 12 Sie, 2007
borowik23 napisał/a: | Mysza napisał/a: | MM napisał/a: |
Jeżeli S5 robi tak dobre zdjęcia jak S3 to może być niezły wybór. |
Według dpreview S5 jest LEPSZY od S3 i doskonale predystynowany do fotografii ślubnej.
Ponoć Fuji poprawiło znacznie algorytmy demozaikujące.
Cześć tu Mysza. |
no wlasnie o tym czytałem ... i ciagle czekam na jakiś test, czy to na optycznych, czy to na fotopolis, bądź innym serwisie polskim ... bo z językiem wyspiarzy nie jestem aż tak mocno zapanbrat ... |
Testy na fotopolis są wybitne. W sensie taniej literatury oczywiście
borowik23 - Nie 12 Sie, 2007
Remol71 napisał/a: | borowik23 napisał/a: | Mysza napisał/a: | MM napisał/a: |
Jeżeli S5 robi tak dobre zdjęcia jak S3 to może być niezły wybór. |
Według dpreview S5 jest LEPSZY od S3 i doskonale predystynowany do fotografii ślubnej.
Ponoć Fuji poprawiło znacznie algorytmy demozaikujące.
Cześć tu Mysza. |
no wlasnie o tym czytałem ... i ciagle czekam na jakiś test, czy to na optycznych, czy to na fotopolis, bądź innym serwisie polskim ... bo z językiem wyspiarzy nie jestem aż tak mocno zapanbrat ... |
Testy na fotopolis są wybitne. W sensie taniej literatury oczywiście |
mniejsza o to, jakie są mi chodzi o jakikolwiek test przetłumaczony mogliby sie tutaj postarać o ten sprzęt do testu, tyle że i tak pewnie sie go do końca sierpnia/września nei doczekam a wtedy będe kupywać włąsnie ten sprzęŧ, i zapewne padnie na tego Fuji (bądx D200 Nikona - chyba ze Sony pokaze cos wybitnego, i wybitnie taniego - niemozliwe ^^)
Mysza - Pon 13 Sie, 2007
borowik23 napisał/a: |
no wlasnie o tym czytałem ... i ciagle czekam na jakiś test, czy to na optycznych, czy to na fotopolis, bądź innym serwisie polskim ... bo z językiem wyspiarzy nie jestem aż tak mocno zapanbrat ... |
Obawiam się, że sprzęt jest tak niszowy, że nie możesz liczyć na dobry test na polskich stronach.
Cześć tu Mysza.
goltar - Pon 13 Sie, 2007
A może jednak Canon 30D lub jego nastepca 40D ?
Może we wrześniu już będzie
borowik23 - Pon 13 Sie, 2007
goltar, jeżeli zmienią ergonomie ... i cena będzie przystepna, to jak najbardziej ... ale że po I, wątpie w przystępną cene, po II, wątpie w zmiane ergonomii, to raczej kupie tego S5 pro ... musze tylko na dpreview obejżeć sample przy wyższym ISO ... póki co nie wydaje sie, żeby było tak tragicznie ... w Fuji przeszkadza mi tylko szybkość, jest sporo wolniejsza od D200 :/ ale i tak, jeżeli interes sie rozkręci, jako II body za jakis czas wyląduje u mnie D200
MM - Pon 13 Sie, 2007
Jak tak patrzę po konkurencji to chyba tylko ten Fuju S5 pro bym wybrał. Dla mnie D200 odpada, bo robię z taką jakością, żeby wywołać zdjęcia 30x45 a najczęsciej mam ISO 1600 i w takich warunkach D200 odpada zdecydowanie przy 5D Canona.
Kupuj to Fuji i nie czekaj na testy.
borowik23 - Pon 13 Sie, 2007
MM napisał/a: | Jak tak patrzę po konkurencji to chyba tylko ten Fuju S5 pro bym wybrał. Dla mnie D200 odpada, bo robię z taką jakością, żeby wywołać zdjęcia 30x45 a najczęsciej mam ISO 1600 i w takich warunkach D200 odpada zdecydowanie przy 5D Canona.
Kupuj to Fuji i nie czekaj na testy. |
ano ... szkoda że 5D chodzi tak drogo, no i ta ergonomia :/ szkoda że jednak tego testu nigdzie nie ma ... no a skoro nie D200, to co na drugą puszke?? wszystkie Nikony (D80 i D200) szumią jak jasna cholera, i pozostaje w sumie tylko S3 Pro <lol> bądź S2 Pro, ale to chyba w tej chwili już odpada ^^
MM - Pon 13 Sie, 2007
Ergonomia 5D z gripem jest całkiem niezła. To w dużej mierze jest też przyzwyczajenie do marki. Lubię Nikony i mają one swoje plusy, ale 5D nie jest zły. Jak masz wszystko w małym palcu to czasami jest nawet lepiej niż w Nikonie.
Drugie body to może być bez problemu D80. Pamiętajmy, że jest on od nadzwyczajnych sytuacji. Najwyżej będziesz mocniej doświetlał lampą lub więcej czasu spędzisz przy kompie.
Podstawa to dobre jasne szkła. Ja mam 20D i 5D, starą dwudziestką (jeżeli już ją odpalam) staram się robić tylko jasnymi stałkami i naprawdę źle nie jest. Gdyby padł 5D wtedy bym musiał się bardziej wysilić i więcej tymi stałkami coś "rzeźbić".
borowik23 - Pon 13 Sie, 2007
No racja ... no to teraz pozostaje tylko jakoś zachaczyć się gdzieś jako fotograf ... i ogólnie sie jakoś rozreklamować, z tym pewnie będzie sporo więcej problemów niż z samym wyborem sprzętu i innych rzeczy ... a tak sie spytam jeszcze, jakie są "średnie" kwoty za wykonanie zdjęć kościół+plener+wesele?? do tej pory zrobiłem dwa, ale znajomym, i for free, tak wiec jakos sie nie orientuj e...
MM - Pon 13 Sie, 2007
Widzę widmo $ w Twoich oczach. Nie tędy droga. Najpierw naucz się robić zdjęcia na odpowiednim poziomie, zainwestuj w sprzęt a dopiero potem myśl o cenach. Jak będziesz dobry to ludzie będą Ciebie polecać innym i wtedy...
A ceny zależą od wielu okoliczności (m.in. miejscowości i rodzaju oferty).
Allan - Pon 13 Sie, 2007
MM ma racje. Najpierw zainwestuj w siebie. Inwestycja w samego siebie to najlepsza inwestycja na swiecie. A jesli chodzi o ceny...
...To zalezy tez jak chcesz "sprzedac" swoje zdjecia. Jesli sprzedajesz copyrights tzn oddajesz edytowany dysk z pelnym formatem wszystkich zdjec i robia sobie z tym co chca to kosztuje (przynajmniej tutaj w US) - $800 np srednio. Jesli bierzesz tylko np $400 to copyrights zostaja przy Tobie i sprzedajesz odbitki na papierze w ilosci jakiej zamowia i ile zamowia po obejrzeniu malego formatu preview. Mowimy oczywiscie o mniej wiecej 500-600 zdjec i caly dzien zdjeciowy od rana do nocy czyli mieszkania/domy panny mlodej, pana mlodego, Kosciol, park, limuzyna, i impreza na koniec. Czas pracy od 9 rano do "oczepin" do 12 w nocy z przerwami oczywiscie. Mozesz tez zaproponowac zrobienie drukowanego sztywnego albumu z najlepszych ujec czy z takich jakie wybiora ale to sa juz extra koszta poza zdjeciami. Za taki album formatu - troche wiekszego od A4 bierzesz od $600 do $1000 z tym ze musisz conajmniej $250 zostawic w drukarni itd itd...opcji jest mnostwo, ja mialem ostatnio tylko polowke- chcieli sama impreze bo to byl slub cywilny wiec wzialem pol ceny ale podstawa jest taka jak napisalem na poczatku.
borowik23 - Pon 13 Sie, 2007
jeżeli chodzi o technike, to przynajmniej dwie zaprzyjaźnione pary były zadowolone ... teraz brakuje mi tylko pożadnego sprzętu ... planuje po zakupei sie na początek dołaczyc gdzies jako II-gi fotograf, za darmo, i popróbować, porobić se jakieś chody żeby pocztą pantoflową wsio pzreszło ...
goltar - Pon 13 Sie, 2007
borowik23 napisał/a: | Nikon D200 jest ciekawą alternatywą, ale jego 10 MP, okupione sporymi szumami, chyba nie jest neizbędne ... 6 MP Fuji powinno moim zdaniem wystarczyc |
Piszesz że wolisz 6MP i małe szumy niż 10 MP i większe szumy. Odrzucany przez Ciebie Canon 30D ma 8MP i szumy mniejsze niż S5 czy D200. Do tego 30D jest szybszy od S5.
borowik23 napisał/a: | jeżeli zmienią ergonomie ... i cena będzie przystepna, to jak najbardziej ... |
Cena 30D jest niższa od S5 więc nie do końca rozumie ... chyba że piszesz ogólnie o polityce cenowej Canona (to tu się zgadzam). Ergonomia jest kwestią gustu i przyzwyczajenia - tu nie podejmuję dyskusji, jednak dzięki niej nie otrzymamy lepszych zdjęć... Dla mnie najważniejszą decyzją przy wyborze body był rodzaj dostępnych obiektywów... Można zacząć od 30D a jak interes się rozwinie to i na 5D wystarczy...
Wiem że trudno jest przekonać zwolennika Nikona do konkurencyjnej marki ale próbować można
MM - Pon 13 Sie, 2007
To, że pary były zadowolone to jeszcze o niczym nie świadczy. Ludzie często są bardzo mało wymagający. Pytanie jest takie, czy chcesz oferować naprawdę dobrą jakość czy zadowoli Ciebie przeciętność która da się opchnąć. Czasami jak oglądam zdjęcia takich "fotografów" w necie to mi chce śmiać, bo poziom jest raczej amatorski niż profesjonalny a ludzie to kupują. Można i tak. Ja się tym zajmuję dorywczo, pamiętam swoje pierwsze śluby i one też się podobały. Teraz wiem ile wtedy napsułem i wiem ile teraz mi brakuje do prawdziwych zawodowców. Czemu to piszę? Ano po to, byś nie myślał, że już robisz świetne zdjęcia. Nawet jeżeli są one dobre to z pewnością dużo im jeszcze brakuje.
Technikę trzeba rozwijać cały czas, dobry sprzęt jest tylko dodatkiem do Twoich umiejętności. Możesz mieć tabun drogich zabawek i strasznie pitolić zdjęcia
Poczta pantoflowa na początek jest najlepsza, nie można tylko po pierszych udanych sesjach poczuć się zbyt pewnie bo jedna wpadka może drogo kosztować Twoją opinię, rozchodzi się takie coś o wiele szybciej niż pozytywy.
borowik23 - Pon 13 Sie, 2007
rozumiem to wszystko i nei mówie, ze moje fotk były doskonałem, mówie, że znajomym sie podobały, i to bardzo to był po częsci mój prezent ślubny, o który sami można powiedziec poprosili, z dość mało oryginalnego powodu ... (coś sie stało fotografowi, którego mieli nając, i padło na mnie <lol>) no i po tym sami stwierdzili, że moge sie tym zajmowac ... tak więc można powiedziec, że kombinuje z ich polecenia
MM - Pon 13 Sie, 2007
borowik23 napisał/a: | rozumiem to wszystko i nei mówie, ze moje fotk były doskonałem, mówie, że znajomym sie podobały, i to bardzo to był po częsci mój prezent ślubny, o który sami można powiedziec poprosili, z dość mało oryginalnego powodu ... (coś sie stało fotografowi, którego mieli nając, i padło na mnie <lol>) no i po tym sami stwierdzili, że moge sie tym zajmowac ... tak więc można powiedziec, że kombinuje z ich polecenia |
W sumie to ja zaczynałem tak samo Tyle tylko, że nikt nie zachorował, po prostu wiedzieli jakie zdjęcia robię - co z tego, że lotnicze
borowik23 - Pon 13 Sie, 2007
No oni też wiedzieli jakie robie ja i dlatego padło na mnie, w rodzinie paru "fotografów" z zamiłowania sie jeszcze znajdzie
Cyzio - Sro 12 Wrz, 2007
Witam
Ja jestem w podobnej sytuacji do borowika23. Miałem okazję pracować jako II Fotograf na dwóch studniówkach na Canonie 30 D. Głównemu fotografowi spodobały się moje zdjęcia. Ja zawsze chciałem pstrykać zdjęcia lustrem tylko że dopiero od jakiegoś czasu ze względów finansowych mogę sobie pozwolić na zakup porządnego zestawu. Oczywiście moim celem jest fotografia ślubna, studniówki i inne imprezy. Na początku mam propozycję asystowania, ale myślę że po kilku miesiącach mógłbym już sam robić satysfakcjonujące ludzi zdjęcia.
Zastanawiam się od jakiegoś czasu jaki zestaw zmontować sobie na początek mojej przygody z fotografią. Sporo czytam ale moja wiedza nie jest jeszcze zbyt duża i dlatego chciałbym zadać tu kilka pytań.
Jeżeli chodzi o aparat to jestem zdecydowany na Canona 30D kwestia tylko gdzie no i za ile. Mam możliwość zakupu w USA (mam tam rodzinę) ale ceny jakie tam widziałem nie za bardzo różnią się od tych u nas poza tym dochodzi cło (nie znam dokładnie przepisów celnych) mam też możliwość sprowadzenia aparatu poprzez człowieka który przyjeżdża do Polski z ok miesiąc nie wiem tylko czy będzie mógł go ot tak porostu przywieźć - nie znam uregulowań prawnych w tym temacie.
Oczywiście mówiąc o zestawie odpada kitowy obiektyw gdyż z tego co się orientuje i co słyszałem nie są one dobre do tego rodzaju fotografii.
Reasumując chciałbym dowiedzieć się jakie wybrać szkło do C 30D, oświetlenie, no i oczywiście w rozsądnej cenie. Generalnie chciałbym kupić cały zestaw. Słyszałem że sklepy sprzedają taniej bez wystawiania faktury VAT.
POZDRAWIAM
andytown - Czw 13 Wrz, 2007
a mam pytanie do robiących na ślubach 5d - na jakich czasach robią z lampą, do ilu przymykają obiektyw uniwersalny i na jakim iso jak jest przysięga i nie ma czasu na zmiany?
MM - Czw 13 Wrz, 2007
andytown napisał/a: | a mam pytanie do robiących na ślubach 5d - na jakich czasach robią z lampą, do ilu przymykają obiektyw uniwersalny i na jakim iso jak jest przysięga i nie ma czasu na zmiany? |
Na proste pytania niestety często brakuje prostych odpowiedzi. O nastawach decyduje fotograf na podstawie posiadanej wiedzy, sprzętu, zastanych warunków oświetleniowych i efektów jakie ma zamiar uzyskać. Jeżeli tego nie potrafi to niech się lepiej nie zajmuje fotografią ślubną.
W kwestii czułości to jak potrzebuję i muszę to na 5D bez problemu używam 1600 ISO.
andytown - Czw 13 Wrz, 2007
wow.. po mocnej wypowiedzi:)
zgadza sie ze oświetlenie kościołów jest różne - i jak są jaśniejsze to można bardziej przymknąć bo nie trzeba wskakiwać na wysokie iso ... ale jeżeli mówisz ze fotografujesz na iso 800,,, to w większości kościołów siła błysku jest nadal dość duża, a tło nie zawsze dobrze doświetlone... rozumiem też ze nie robisz na F2,8 bo głębia ostrości z 5D w tym przypadku jest za mała.... i przymykasz obiektyw.... pytam o twoją ulubioną przesłone, lub do ilu starasz się minimalnie przymknąć w takich sytuacjach...
ja nie fotografuje 5d - choć to może się zmienić - pracuję na innym systemie .. dlatego chciałem porównać to do 5D i sobie przekalkulować ile EV bym zyskał na zmianie...
Na razie liczę tak, ze musiałbym przymknąć obiektyw ok 1EV bardziej, w tej chwili pracuje w przestrzeni 4,0 - 5,6 myślę ze po zmianie to musiałoby być 5,6 - 8,0 ale zyskałbym 2 EV na szumach... więć ok 1 EV jestem do przodu... proszę o korekte
MM - Czw 13 Wrz, 2007
Każdy ma swój styl, po którym można go rozpoznać. Ja od razu uprzedzam "klienta", że nie robię i nie cierpię słodkich i jak je nazywam "wiejskich" kadrów, gdzie wszystko co w kadrze musi być ostre. Takie fotki to niech sobie robi wujek kompaktem Sony. Ludzie dlatego mnie sobie polecają, że nie są to "sztampowe" kadry (choć oczywiście takowych też zawsze kilka dla bezpieczeństwa wykonam). Ja uwielbiam zabawę głębią (w tym bardzo małą głębią), lubię pokazywac GO to co chcę pokazać i dlatego tak lubię jasne stałki na 5D.
W tej chwili na pierwszym miejscu zakupów mam 35L Canona i to będzie prawdopodobnie moje podstawowe szkło w kościele. Raz zdarzyło mi się nawet zrobić całą ceremonię przysięgi (ciemno było) stałką 85/1.8, która to ma na 5D wyśmienitą jakość optyczną. Od razu piszę, że mam dość stabilną łapę i przy takim szkle bez problemu robię na czasach dłuższych niż wynikające ze znanych regułek.
andytown - Czw 13 Wrz, 2007
Ja łapy stabilnej nie mam --- dlatego staram się trzymać regułek...
Przy 1,8 jest dość mała głębia ostrości...
MM - Czw 13 Wrz, 2007
Jak napisałem - reguł nie ma. Tak samo jak podpięcie szkła ze światłem 1.8 nie oznacza, że tylko na tej przysłonie robię zdjęcia. Pamiętać też trzeba, że w jeszcze większym stopniu niż sama przysłona f/2 czy f/2.8 ważny jest dystans od fotografowanego obiektu. Matryca na 5D jest na tyle duża i szczególowa, na tyle zapewnia niesamowitą jakość, że można bez problemu kadrować zdjęcia i to dość mocno. Choć staram się kadrować zawsze samym aparatem to mam w świadomości zapas jaki mi oferuje ten korpus no i napiszę bez kozery, że najnormalniej w świecie kocham operować małą głębią
rybkowski73 - Pią 27 Mar, 2009
Witam wszystkich.Nie tworzę nowego tematu bo taki jest-tylko trochę przedawniony.
Proszę o paradę jaki sprzęt na śluby:W lipcu -mojego brata a we wrześniu szwagra
Kiedyś robiłem kilka ślubów-jeszcze Nikonem f801,ale to dawno.
Planuję kupić lustrzankę cyfrową już od paru miesięcy i teraz nadarza się okazja bo mam te śluby.I brat i szwagier biorą tylko kamerzystę więc ja mam być "fotografem"
Mam 5 tyś na zestaw i takie propozycje:
a700 i do tego właśnie co? może jakaś stałka z minolty?
40d i też co radzicie?
Fotografuję też przyrodę więc kiedyś coś muszę dokupić do takiej fotografii.
Pozdrawiam.
MC - Pią 27 Mar, 2009
Mysle, ze biorac A700 nie wyrobisz sie cenowo, bo i lampka by sie przydala. Ewentualnie A700+S16-105 (ale ciemny) i do tego lampa...
Jest tez mozliwosc Canon 400/450+Tamron 17-50+lampka. Komfort pracy sporo nizszy,ale z kolei obiektyw jasniejszy.
mavierk - Pią 27 Mar, 2009
no i wersje z jaśniejszym obiektywem chyba lepiej kupić
katharsis - Pią 27 Mar, 2009
rybkowski73, tutaj masz świetny topik na ten temat: http://forum.optyczne.pl/...p?t=970&start=0 - lektura trochę czasu pochłonie, ale ilość informacji, jakie można stamtąd wyciągnąć - bezcenna
Sunders - Pią 27 Mar, 2009
mavierk napisał/a: | wersje z jaśniejszym obiektywem chyba lepiej kupić |
Bezsprzecznie najważniejsze to jasny obiektyw i jak najlepsza lampa -rodzaj puszki mniej istotny
MC - Pią 27 Mar, 2009
Mozna tez kupic cos takiego:
A200 - 1150zl
Tamron 17-50 - 1500zl
Lampa HVL58AM - 1380zl
MAF 70-210/4 (flinta) - 600zl
2x karta 4GB - ok 250zl
Ewentualnie lampe zmienic na slabsza HVL42-AM i za zaoszczedzone pieniadze MAF 50/1.7
Paweł_G - Pią 27 Mar, 2009
Ja nie bardzo widzę potrzebę kupowania takiego szkła jak 70-210/4 do ślubów. Już lepsza byłaby ta proponowana stałka 50/1,7.
Sunders - Pią 27 Mar, 2009
rybkowski73, za tą kasę: canon 400d za 1700PLN+tamron 17-50 za 1700PLN+canon speedlite 580ex za 1600PLN
rybkowski73 - Pią 27 Mar, 2009
Dzięki za odpowiedzi.
Tylko chciałem też do przyrody a a700 ma 5 klatek.
Może troche przekroczę 5tys.
Czy Tamron 17-50 jest dużo lepszy od MAF 50/1.7 i czy ewentualnie Tamron 17-50 wystarczy jako 1 obiektyw na slub. Co byscie z tych dwóch wybrali.
Oczywiście cały czas czytam link wyżej zaproponowany ,aż już mnie oczy bolą.
Sunders - Pią 27 Mar, 2009
rybkowski73 napisał/a: | Tylko chciałem też do przyrody a a700 ma 5 klatek. |
Co ma jedno do drugiego
rybkowski73 napisał/a: | Może troche przekroczę 5tys. |
A ile to jest "trochę"
rybkowski73 napisał/a: | Czy Tamron 17-50 jest dużo lepszy od MAF 50/1.7 i czy ewentualnie Tamron 17-50 wystarczy jako 1 obiektyw na slub. |
To dwa różne obiektywy, nie ma sensu ich porównywać. Samym obiektywem MAF 50/1,7 raczej ślubu nie "zrobisz" "Od biedy" ten Tamron może wystarczyć jako jedyny na ślub.
MC - Pią 27 Mar, 2009
Sunders napisał/a: | To dwa różne obiektywy, nie ma sensu ich porównywać. Samym obiektywem MAF 50/1,7 raczej ślubu nie "zrobisz" "Od biedy" ten Tamron może wystarczyć jako jedyny na ślub. |
Dokladnie tak. Ale fajnie by bylo miec i to i to.
Sunders - Pią 27 Mar, 2009
MC, chyba po raz drugi w zupełności się z Tobą zgadzam
MC - Pią 27 Mar, 2009
Sunders napisał/a: | Co ma jedno do drugiego |
Czasami ma. Spytaj Wujka_P czemu zwraca uwage na serie w rawach...
Sunders - Pią 27 Mar, 2009
No to 40D ma 6,5klatki/sek.
rybkowski73 - Pią 27 Mar, 2009
Sunders napisał/a: | No to 40D ma 6,5klatki/sek. |
Wiem ,ale obiektywy trochę droższe i nie ma stabilizacji.
Do a700 mozna sie podratować starymi- minolty.
Jednak jeszcze nie wybrałem i coraz bardziej głupieję.
Wujek_Pstrykacz - Pią 27 Mar, 2009
Jakie obiektywy droższe? 300/2,8? Czy może 70-200/2,8? Sony to potrafi ludzi zbajerować... głupią propagandą
Sunders - Pią 27 Mar, 2009
rybkowski73 napisał/a: | obiektywy trochę droższe |
Które
rybkowski73 napisał/a: | nie ma stabilizacji. |
Są obiektywy ze stabilizacja i bez, w niektórych jest ona po prostu zbędna
[ Dodano: Pią 27 Mar, 2009 23:02 ]
Wujek_Pstrykacz, co ma szybkość trybu seryjnego do"przyrody"
[ Dodano: Pią 27 Mar, 2009 23:04 ]
rybkowski73 napisał/a: | chciałem też do przyrody a a700 ma 5 klatek. |
Sunders napisał/a: | Co ma jedno do drugiego |
MC napisał/a: | Czasami ma. Spytaj Wujka_P czemu zwraca uwage na serie w rawach... |
MC - Pią 27 Mar, 2009
Jasne, kazdy fotoamator musi miec w torbie obowiazkowo 300/2.8 i jego cena powinna byc wyznacznikiem sensownosci wchodzenia w system
Sunders - Pią 27 Mar, 2009
MC napisał/a: | kazdy fotoamator musi miec w torbie obowiazkowo 300/2.8 |
Obowiązkowo to nie ale...nie widzę przeciwwskazań
rybkowski73 - Pią 27 Mar, 2009
Może nieprecyzyjnie napisałem.
Chodzi mi o tele do przyrody .Raczej potrzebowałbym ze stabilizacją.
Tryb seryjny do ptaków np.
Ja się nie znam aż tak i słucham waszych rad.
MC - Pią 27 Mar, 2009
Sunders napisał/a: | Obowiązkowo to nie ale...nie widzę przeciwwskazań |
Ja widze jedno, bardzo powazne.
Sunders - Pią 27 Mar, 2009
rybkowski73 napisał/a: | Chodzi mi o tele do przyrody .Raczej potrzebowałbym ze stabilizacją. |
Jeśli możesz to sprecyzuj o jakie tele chodzi to ew. porównamy ceny
Wujek_Pstrykacz - Pią 27 Mar, 2009
Mnie, do mojej fotoprzygody cena 300/2,8 jest wyznacznikiem. Oczywiście wyznacznikiem jest też 600(500)/4. A w puszkach 10kl./s przez 3s i to w RAWie.
MC - Pią 27 Mar, 2009
Wujek_Pstrykacz, juz to kilka razy przerabialismy
A to 30D ma 10kl/s? Czy masz moze stopke nieuaktualniona?
Wujek_Pstrykacz - Pią 27 Mar, 2009
Może... Teraz różne cuda się dzieją(patrz M..r).
Sunders - Pią 27 Mar, 2009
Wujek_Pstrykacz napisał/a: | w puszkach 10kl./s przez 3s i to w RAWie | Wujek_Pstrykacz, jakie to ma znaczenie /szybkość w RAWie/
Kocur - Pią 27 Mar, 2009
rybkowski73, Canon ma bardzo fajne, nie takie znowu drogie tele - 300/4L IS USM. Jeśli wolisz zoomy, jest trochę droższy 100-400/4,5-5,6L IS USM. Na potrzeby mniej wymagających niż Wujek_Pstrykacz oba wystarczą z nawiązką.
Wujek_Pstrykacz - Pią 27 Mar, 2009
Jak Ci jastrząb siądzie przed budą na 5s to się przekonasz jakie to ma znaczenie
MC - Pią 27 Mar, 2009
Sony ma niestety do zaoferowania tylko 70-400G. Z dlugich stalek na razie lipa.
Sunders - Pią 27 Mar, 2009
Wujek_Pstrykacz, już zajarzyłem T.Y.
Wujek_Pstrykacz - Pią 27 Mar, 2009
Do Sony można znależć na necie używkę 300/4 APO G. Też będzie ze stabilizacją. A obiektyw fajowy. Można też kupić, choć trudno 400/4,5 APO G - to już fajna jest maszynka. Tylko nie ma za bardzo tego do czego dopiąć, czekamy na A800. Albo A900s jak speed.
MC - Pią 27 Mar, 2009
Jest jeszcze 200/2.8 o ile dobrze pamietam. O 600/4 nawet nie wspomne. Ale to uzywki i faktycznie trzeba duzo szczescia w polowaniu na nie.
Wujek_Pstrykacz - Pią 27 Mar, 2009
O 600/4 nie zapomniałem, ale zdobycie jej graniczy z cudem.
Sunders - Pią 27 Mar, 2009
rybkowski73, czy o takie tele Ci chodziło o jakich piszą Wujek_Pstrykacz, i MC,
Niektóre z nich to "prawdziwe białe kruki"
Ciekawy jestem czy po podpięciu takiego 600/4 do np. a700 działa AF
Paweł_G - Sob 28 Mar, 2009
Fajna zmiana tematu - w wątku o szkłach do ślubu gadacie o ogniskowych 600 mm
rybkowski73 - Sob 28 Mar, 2009
Muszę wam powiedzieć ,że jestem na kilku forach i jeszcze tak szybko nikt nie odpowiadał, jestem mile zaskoczony. Myślałem o czymś innym.
Planowałem kupić-jeszcze kiedyś-pentaxa a do niego jakieś "tele" manualne np. tokina 400mm(ok.600zł) pentax ma potwierdzenie ostrości,stabilizację i pasują stare szkła.Przez te śluby,zacząłem czytać o sprzęcie do ślubów i widzę,że
(może się mylę)wszyscy polecają canony.Czytałem testy o a700.Jest porównywalny z 40d i stąd moje zapytanie co na śluby?
Przyroda to tylko amatorsko i nie wiem czy kupię 300/4L IS USM a co dopiero 300/2,8.Na razie mnie na to nie stać.
Skupię się na ślubach,na razie na tych dwóch, a potem (jak się nie zawiodę na swoich zdjęciach i to polubię ) to zobaczymy.Nie jestem też laikiem.Zaczynałem od aparatu sport,fed,zorkij,zenit,praktica,nikon f801, teraz sony h1 i oczywiście godziny spędzone w ciemni,miałem wujka fotografa z zamiłowania.Teraz są cyfrówki i te programy do obróbki zdjęć.Trochę to jeszcze trudne dla mnie.Wracając do tematu.
To canon 40d czy a700.Do tego lampy i może na razie po jednym obiektywie jaki od biedy by wystarczył na te śluby.
canon 40d 2800zł
tamron 17-50 1500zł
Canon Speedlite 580 EX II 1550zł lub Canon Speedlite 430 EX II 930zł
Moge też pożyczyć z analoga 28-90 mm
a700 3000zł
tamron 17-50 1500zł
Sony HVL-F58AM 1570zł lub Sony HVL-F56AM 1270zł
bardzo proszę o radę,który zestaw lepszy.
darekk - Sob 28 Mar, 2009
Oba są pewnie dobre, rzuć monetą.
MM - Sob 28 Mar, 2009
Do ślubów zdecydowanie Canon 40D. Korpus jest zdecydowanie bardziej ergonomiczny do szybkich zdjęć reporterskich. O wiele przyjaźniej pracuje się z lampą, wszystko jest pod ręką. Co innego fotografia amatorska - tam to może być w zasadzie komuś obojętne. Przy "prawdziwej" reporterce nie wyobrażam sobie pracy na czymś innym niż Canon lub Nikon. Jest jeszcze Olek ze swoim E-3, ale moje potrzeby (optyka choć sama w sobie świetna, format, GO, brak FF, szumy) dyskredytują ten system.
AM - Sob 28 Mar, 2009
Zastanawia mnie to od dluzszego czasu.
MM - oceniasz ergonomie Canona i Nikona na tym samym poziomie? Nawet porownujac D3 i 1DIII?
Sunders - Sob 28 Mar, 2009
rybkowski73, też uważam, że lepszy do ślubów będzie ten zestaw z canonem 40d+tamron+lampa-lepiej 580ex
MM - Sob 28 Mar, 2009
Nikon czy Canon ma swoje zalety i wady. Sam użytkuję te dwa systemy, podobnie od niedawna Goltar. Ja też się naczytałęm o legendarnej ergonomii Nikona i fatalnej Canona. Praktyka jest taka, że często brakuje czegoś poręcznego w N co jest super w C. To nie są tylko moje uwagi. Ja oczywiście nie mam na myśli fatalnej ergonomicznie serii xxxD Canona.
Dobre zdjęcie można zrobić jakimkolwiek aparatem, ale zdjęcia reporterskie najlepiej robić wyższą serią Nikona lub Canona. Raz bo korpusy, dwa bo szkła, trzy bo dostępność i gadżety, cztery bo popularność i możliwość pożyczenia/zamienienia z kolegą.
D3 lub 1DIII? Mnie to obojętne - oba korpusy są o lata świetlne od konkurecji w tej specjalności a możliwości konfiguracji "pod użytkownika" mają bez liku. Pod tym względem taki D300 jest lepszy od 50D, ale kilka spraw ma gorzej przemyślanych. Przynajmniej "domyślnie"
AM - Sob 28 Mar, 2009
No a ja wlasnie zauwazam spora roznice miedzy d3 i 1dIII. Byc moze inna specyfika pracy, ale na Canonie pracuje mi sie ciezej i toporniej. W kazdym razie to sprawa na osobny watek.
rybkowski73 - Sob 28 Mar, 2009
MM, Sunders, i innym wielkie dzieki za pomoc.Pewnie wezmę 40d,poza tym od kolegi mogę pożyczyć w razie potrzeby obiektywy.
Pozdrawiam.
Wujek_Pstrykacz - Sob 28 Mar, 2009
A700 ma tę wadę, że podpinając do niej nawet super optycznie Zeiss 16-80 brzęczy niemiłosiernie, co przy fotach w kościele może irytować. A wybór szkieł z SSM jest mizerny. Natomiast Canon, a w szczególności Nikon mają wybór szkieł USM, czy też AF-S. Tami brzęczy bez względu na system.
darekk - Sob 28 Mar, 2009
Olympus ma też rodzynki, czego nie ma Nikon i Canon do ślubu: Zuiko Digital ED 14-35/2 SWD, 35-100/2 i 150/2.
MC - Sob 28 Mar, 2009
Ja sie zastanawiam co w A700 jesli chodzi o lampe nie jest pod reka...
Co do napedu AF to fakt, lepiej zeby byl cichy, ale w obydwu przypadkach wystepuje Tami, ktory i tak i tak bedzie brzeczal, wiec to akurat nie jest zadna zaleta.
mavierk - Sob 28 Mar, 2009
darekk, tylko że Olympus nie ma ISO 6400 używalnego
Sunders - Sob 28 Mar, 2009
MC napisał/a: | Co do napedu AF to fakt, lepiej zeby byl cichy |
Dlatego do 40d najlepiej podpiąć canona z USM-em
W sony ssm nie jest jak dotąd zbyt popularny
darekk - Sob 28 Mar, 2009
mavierk napisał/a: | darekk, tylko że Olympus nie ma ISO 6400 używalnego |
To jest dziwne w Olympusie że ma takie jasne zoomy, a nie ma pełnej klatki do ślubów (wysokie ISo używalne). Ogniskowe i ceny tych zoomów nie są amatorskie, są stworzone do ślubnych zdjęć.
MC - Sob 28 Mar, 2009
darekk napisał/a: | To jest dziwne w Olympusie że ma takie jasne zoomy, a nie ma pełnej klatki do ślubów |
Olympus ma pelna klatke. 4/3 oczywiscie
Sunders napisał/a: | Dlatego do 40d najlepiej podpiąć canona z USM-em |
Calkowicie sie z Toba zgadzam, ale C17-55 to juz ok. 2x wiecej niz Tamron.
007areka - Sob 28 Mar, 2009
...ale masz; jakosc obrazu na kazdej f i ogniskowej, szybkosc, cichosc, celnosc,a co za tym idzie pewnosc i powtarzalnosc, a tego nie da sie ocenic dodatkowym tysiacem czy poltora wiecej .... i duzo wiecej zadowolenia
komor - Nie 29 Mar, 2009
Właśnie sobie zobaczyłem, że na Cyfrowe.pl obiektyw EF 17-55/2.8 IS kosztuje już 4100. Na Fotoaparacikach co prawda nadal po 3150, ale brak na magazynie, co może oznaczać niedostępność w tej cenie.
Sunders - Nie 29 Mar, 2009
komor napisał/a: | Na Fotoaparacikach co prawda nadal po 3150, ale brak na magazynie, co może oznaczać niedostępność w tej cenie. |
Ale w komisie fotoaparacików chyba od 3 tyg. jest w stanieidealnym z 11 mies. gwarancją za 2950PLN i nie ma nabywcy
komor - Nie 29 Mar, 2009
Używane szkło 200 zł taniej niż nowe? To ja już wolę dopłacić te 200 i mieć nowe. Ale obawiam się, że ta cena jest już nieaktualna.
Sunders - Nie 29 Mar, 2009
komor napisał/a: | Używane szkło 200 zł taniej niż nowe? To ja już wolę dopłacić te 200 i mieć nowe |
W takiej sytuacji to się z Tobą zgadzam, ale jeśli za nowe będzie trzeba dołożyć 1150PLN
007areka - Nie 29 Mar, 2009
komor napisał/a: | w EF 17-55/2.8 IS kosztuje już 4100. Na Fotoaparacikach co prawda nadal po 3150, . |
... ojej az tyle teraz, ja za swoj dalem 2600 nowke i 2lgwarancja. podrozal biznes...
rybkowski73 - Pon 30 Mar, 2009
W związku ,że sprawdziłem nikona d90 mam jeszcze jedno pytanie,co do ślubów.
Spośród a700 a 40d wybrałem canona a co teraz.
canon 40d 2800zł
tamron 17-50 1500zł
Canon Speedlite 580 EX II 1550zł lub Canon Speedlite 430 EX II 930zł
czy:
nikon d90 3027zł
tamron 17-50 1500zł
sb900 1416zł
Czy lampa sb900 jest na tym samym poziomie co 580ex II -chodzi o śluby.
Z góry dziękuję.
Sunders - Pon 30 Mar, 2009
Zdecydowanie ten pierwszy zestaw z 580ex.
mavierk - Pon 30 Mar, 2009
moim zdaniem lepiej z 430tką
rybkowski73 napisał/a: | Czy lampa sb900 jest na tym samym poziomie co 580ex II -chodzi o śluby. | sb-800 jest na tym samym poziomie, co 580tka
Paweł_G - Pon 30 Mar, 2009
Co do lamp to byłem ostatnio jako gość na weselu kuzyna - oczywiście z aparatem. Był też chłopak który robił mu fotki na D300 plus SB900. Generalnie z uwagi na słabe światło obaj strzelalismy z lampami jednak w środku oczepin (dość sporo wtedy się zdjęć robi) lampa mu się wyłączyła - z tego co mówił zadziałał czujnik termiczny. Nie wiem ale nie miałem nigdy takiego zdarzenia z moją 580 ex.
rybkowski73 - Pon 30 Mar, 2009
Dziękuję za pomocne rady. Jak kupię to napiszę .
kamfil06 - Pon 30 Mar, 2009
Paweł_G napisał/a: | lampa mu się wyłączyła |
gdzieś słyszałem że SB900 ma tak z jakimiś tam akumulatorkami
które się grzeją - gotując lampę od środka.
Kocur - Pon 30 Mar, 2009
kamfil06, grzeje się palnik od częstego pstrykania W komorze baterii czujników nie ma (chyba ), więc jedyne to mogły by przegrzać się baterie i przestać dawać napięcie, chociaż do tego potrzebne by było chyba porządne zwarcie. Natomiast najwyższe modele (nie wiem jak z niższymi, ale pewnie też), zarówno Nikona jak i Canona mają czujnik zabezpieczający przed uszkodzeniem palnika, który nie pozwoli Ci błyskać jeśli palnik się zbytnio nagrzeje, ale na bank jest to sygnalizowane na wyświetlaczu lampy, a nie że lampa tak po prostu się wyłącza
Paweł_G - Pon 30 Mar, 2009
No to właśnie mu zasygnalizowało. Szkopuł w tym że ja równolegle robiłem fotki i u mnie w Canonie nic się nie stało. Canon rules
kamfil06 - Pon 30 Mar, 2009
Kocur,
napisałem co słyszałem
darekk - Wto 31 Mar, 2009
To trzeba do lodówki na dwie zdrowaśki z SB900, to biedak się schłodzi.
rybkowski73 - Czw 02 Kwi, 2009
Wybrałem ten zestaw:
canon 40d 2800zł
tamron 17-50 1500zł
Canon Speedlite 580 EX II 1550zł
Kupię do miesiąca.
Mam jeszcze jedno pytanie.
U brata na ślubie- w kościele mam zrobić tylko parę zdjęć -podczas ceremonii i przy wyjściu
Tak chcą.
A czy taki obiektyw 28-90 1:4-5,6 II z analoga będzie działać z 40d ,czy wogóle go nie brać na wesele.
Zygmunt - Czw 02 Kwi, 2009
Zdjęcia będzie się dało robić, ale po co ci taki kiepski obiektyw jak będziesz miał Tamiego? Zdjęcia z tego canona są gorsze na cyfrze niż z kita 18-55. Oszczędź na lampie (kup 430 EX) i dokup sobie 85f1.8.
oracle - Czw 02 Kwi, 2009
"czy wogóle go nie brać na wesele."
W ogóle go nie brać na wesele:
1. Ciemny.
2. Syfiasty.
3. Wolny
4. Do analoga.
Działać powinien działać ale możesz zapomnieć nawet o fotkach na F4... F8 to chyba minimum by musiało być.
A 'sestaf' świetny, powiedziałbym Kanoniczny
darekk - Sob 04 Kwi, 2009
rybkowski73 napisał/a: |
A czy taki obiektyw 28-90 1:4-5,6 II z analoga będzie działać z 40d ,czy wogóle go nie brać na wesele. |
Szkoda to dźwigać i zagracać torbę.
rybkowski73 - Sob 04 Kwi, 2009
Dziękuję panowie za pomoc.
[ Dodano: Nie 05 Kwi, 2009 23:25 ]
Mam jeszcze jedno pytanie.
Czy nie robiąc zdjęć w kościele,tylko na przyjęciu wystarczy lampa Canon Speedlite 430 EX II .Czy lepiej kupić 580.
Drugie pytanie :czy tamronem 17-50 zrobię też plener.
Dodam ,że to nie zawodowo.
Jeszcze raz dziękuję.
[ Dodano: Sro 08 Kwi, 2009 15:40 ]
Od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem canona 40d,
Tamrona 17-50/2,8,
kilku filtrów. Super sprzęt: ciężki ,jak lubię,a AF działa z prędkością światła naprawdę super szybki.
Lampy jeszcze nie kupiłem bo mieli za drogo.
To wszystko kupiłem w sklepie Foto-zakupy w Tarnowskich Górach.Pojechałem tam osobiście
,a pani-bardzo miła- sprawdziła mi obiektyw,czy nie trzeba kalibrować.
Teraz czytam instrukcję.
Jeszcze raz wszystkim za pomoc dziękuję.
maestro - Nie 03 Maj, 2009
Czy Olympusem nikt nie robi ślubnych reportarzy ? Czyżby się nie nadawał np. taki E-3 ?
ov_Darkness - Nie 03 Maj, 2009
Robiłem wczoraj pierwszy ślub (sama ceremonia cywilna), s5pro + N35-70/2.8
Za długo, brakowało ogniskowej rzędu 15-18mm (grupowe). muszę dokupić 14-24/2.8, czy jak mu tam.
Karty miałem 2x4GB - zabrakło miejsca. w S5 pro nie wolno przekraczać iso1000 (wyłączają się małe piksele), a wtedy RAF'y ważą po 25MB...
Lampa by sięprzydała (MOCNA!)
|
|