forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze cyfrowego aparatu bez lustra z wymienną optyką - Solidny bezlusterkowieć do relacji koncertowych

heeros - Sro 07 Sty, 2015
Temat postu: Solidny bezlusterkowieć do relacji koncertowych
Osobiście też nosze się z zamiarem wyboru bezlusterkowca i docelowo planuję przeznaczyć na to większy budżet do 3 tys lub wyżej (bo trzeba brać pod uwagę dokupywanie obiektywów). Najwięcej robię foto relacji z koncertów (na które prawie zawsze posiadam akredytację foto reportera), ale tez staram się poszerzać charakter wykonywanych przez o sesje z udziałem modelek. Biorąc pod uwagę właśnie ten zakres zdjęć chciałabym wybrać przyzwoity model bezlusterkowca, przede wszystkim z dobrym i w miarę szybkim AF, który podczas fotografowania dynamicznych kadrów, najczęściej dziejących się na scenie, może mieć kluczowe znaczenie.
Obecnie posługuje się aparatem kompaktowym Sony DSC HX300.
Po wstępnym rozeznaniu i po opiniach użytkowników mój wybór skupił się na kilku modelach, którymi są Olympus OM-D EM-5, ewentualnie Sony a6000 (i w perspektywie do niego np dokupić niedrogie, mające niezłe noty "szkło" Sigma 30 mm f/2.8 EX DN) oraz panasonic GX7. Oczywiście może ktoś z Was dorzuci do tego zestawu jakiś kolejny model warty rozważenia. Z góry dzięki za wszystkie sugestie i typy.

muzyk - Sro 07 Sty, 2015

heeros napisał/a:
i docelowo planuję przeznaczyć na to większy budżet do 3 tys

Przepraszam za jednoznaczność, ale 3 tyś. to mały, czy nawet bardzo mały budżet w fotografii cyfrowej.

Ale jeśli padł już GX7, to proponuję Ci z 20 1.7 II - chyba powinien mieć sprawniejszy napęd obiektywu niż wersja I.

heeros - Sro 07 Sty, 2015

muzyk napisał/a:
heeros napisał/a:
i docelowo planuję przeznaczyć na to większy budżet do 3 tys

Przepraszam za jednoznaczność, ale 3 tyś. to mały, czy nawet bardzo mały budżet w fotografii cyfrowej.


No wiesz odnośnie budżetu to jest to pojęcie dość względne dla każdego. U mnie to nie mówię, że 3tys. to zapora, ale myślę, że coś sensownego i zadowalającego w tym pułapie cenowym też można wybrać. Zresztą tak samo jak dla kogoś kto celuje czy to do 2 lub 1 tys zł.
Myślałem też o Olku E-M1, ale cenowo póki co odpada.

muzyk - Sro 07 Sty, 2015

Cytat:
No wiesz odnośnie budżetu to jest to pojęcie dość względne dla każdego.

Zgadza się. Napisałem w skali, że tak to ujmę absolutnej.
heeros napisał/a:
Myślałem też o Olku E-M1, ale cenowo póki co odpada.

Guzikologia Olka wymaga trochę uwagi, a u Panasonica GX7 znajdziesz w try miga swój świat.

heeros - Sro 07 Sty, 2015

muzyk napisał/a:
Guzikologia Olka wymaga trochę uwagi, a u Panasonica GX7 znajdziesz w try miga swój świat.


Na tę chwilę też właśnie GX7 wysuwa się na faworyta, tym bardziej, że z tego co się dowiedziałem ad. potencjalnego wyboru szkieł, to te ze "stajni" Olka też będą z nim kompatybilne.

Muzyk a jakiś typ np powyżej 3 tys byś ewentualnie jeszcze mógł zarekomendować?

Wojmistrz - Sro 07 Sty, 2015

Jak przeczytałem temat, to od razu pomyślałem GH4,jak zobaczyłem 3000, no to może GH3.
muzyk - Sro 07 Sty, 2015

heeros napisał/a:
Muzyk a jakiś typ np powyżej 3 tys byś ewentualnie jeszcze mógł zarekomendować?

Naturalnie. GH4. Ale to już jest dużo ponad...
GH3 nie wiem - ma też super wizjer i szybki AF.
Podejrzewam, że w kwestii jakości obrazu, oba dają sobie podobnie radę, tyle, że GH4 ma już 4k i jest nowszy ogólnie, stąd i cena.

Owszem, kupując EM5 też byś źle nie zrobił - ale jeśli miałbyś się zdecydować, może udałoby Ci się podejść do sklepu i porównać EM 5 z GX7.
Od razy wiedziałbyś, który Ci bardziej leży.

W Olku nie podoba mi się menu i siatka AF, zamiast pełnego ekranu i dowolnego miejsca na punkt AF jak w Panasonikach.

heeros - Czw 08 Sty, 2015

muzyk napisał/a:

Owszem, kupując EM5 też byś źle nie zrobił - ale jeśli miałbyś się zdecydować, może udałoby Ci się podejść do sklepu i porównać EM 5 z GX7.
Od razy wiedziałbyś, który Ci bardziej leży.

W Olku nie podoba mi się menu i siatka AF, zamiast pełnego ekranu i dowolnego miejsca na punkt AF jak w Panasonikach.


Olka już miałem okazję trzymać w dłoni, no ale jakoś właśnie tak nie do końca mi leżał. Przy najbliższej okazji zobaczę GX7 i od razu też tego GH3 (czasem może warto więcej dołożyć w coś solidniejszego, by przekładało się to z nawiązką na super zdjęcia). Odnośnie szkieł do tych modeli Panasoników, to na pewno jakaś dobra stałka by się przydała i chyba jakie jaśniejsze szkła raczej.

muzyk - Czw 08 Sty, 2015

heeros napisał/a:
by przekładało się to z nawiązką na super zdjęcia

wobec GH3 a GX7 nie byłbym taki pewien.

GH3 to przede wszystkim ergonomia, na pierwszy rzut oka jeszcze szybszy AF, wspaniały wizjer - większy (choć ten w GX7 jest już spoko)

komor - Czw 08 Sty, 2015

heeros napisał/a:
z tego co się dowiedziałem ad. potencjalnego wyboru szkieł, to te ze "stajni" Olka też będą z nim kompatybilne

Bezlusterkowce Panasonic oraz Olympus mają wspólny bagnet zwany micro-4/3 (Micro Four Thirds), możesz więc używać szkieł obydwu tych firm plus paru innych firm niezależnych.

http://www.optyczne.pl/in...=Wyszukaj&sort=

heeros - Czw 08 Sty, 2015

muzyk napisał/a:
GH3 to przede wszystkim ergonomia, na pierwszy rzut oka jeszcze szybszy AF, wspaniały wizjer - większy (choć ten w GX7 jest już spoko)


No to decyzja odnośnie wyboru padła na Panasonica. Teraz tylko muszę przeanalizować czy warto w tym przypadku jest inwestować w droższy i zaawansowany model, czy też jeśli kupię GX7 i dobiorę do niego dobre "szkła" to też zbyt wiele nie stracę.

RB - Czw 08 Sty, 2015

heeros napisał/a:
Teraz tylko muszę przeanalizować czy warto w tym przypadku jest inwestować w droższy i zaawansowany model, czy też jeśli kupię GX7 i dobiorę do niego dobre "szkła" to też zbyt wiele nie stracę.


To JEST droższy i zaawansowany model. Tyle, ze nie naj... naj...

muzyk - Pią 09 Sty, 2015

RB napisał/a:
Tyle, ze nie naj... naj...

Zgadza się. Naj jest GH4.

Proponuję, przeczytać test GX7 i GH3. Jeśli się da, pójść do sklepu i wypróbować oba.

Jeśli jednak budżet wyśrubowany, pomyślałbym poważnie nad GX7.

dcs - Pią 09 Sty, 2015

To w jakiejś wyimaginowanej rzeczywistości bezlusterkowce m4/3 pracują dobrze w słabym świetle
...a dxomark kłamie.
W tym bajkowm świecie kontrastowy AF GX7 czy E-M1 sprawnie ustawi ostrość w takich warunkach w dynamicznych scenach i wcale nie będzie miał tendencji do gubienia się :wink:

muzyk - Pią 09 Sty, 2015

dcs napisał/a:
W tym bajkowm świecie kontrastowy AF GX7 czy E-M1 lepiej ustawi ostrość w takich warunkach. :wink:

Gh4 i Gx 7 mają zakres detekcji AF od -4EV. GH3 ma od 0...
Cóż... może jednak pozostań przy GX7... :idea:

Jeśli zaś filmowanie wchodzi w grę, to GX7 nie ma wejścia na mikrofon.

heeros - Pią 09 Sty, 2015

Trzymałem dzisiaj w fotojokerze GX7 i leży w dłoni zadowalająco , niestety mial rozladowany akumulator. Cenowo i po bardzo dbrych opiniach użytkowników zastanawiam się nad Sony a6000 , matryca wiksza, wiekszy kąt widzenia i tez dobrze leży w ręce. I wtedy dobrać pod niego jakieś szkła. Natomiast GH3 chyba bardziej pod katem filmowania jest idelny.
dcs - Pią 09 Sty, 2015

To przede wszystkim zwróć uwagę na obiektywy i ich ceny (czy tyle wydasz)

Zoomy:
Do Sony masz spory ale ciekawy -bo skonstruowany do kamery 18-105/4 PZ i 16-70/4

Do m4/3: 12-35 i 35-100 //2.8 i nowy 14-140/coś tam-5.8 -Panasa (bo ze stabilizacją)

heeros - Sob 10 Sty, 2015

Na allegro znalazłem takie różne konfiguracje GX7 z różnymi obiektywami.

http://allegro.pl/aparaty...kie+dzia%C5%82y

Waszym zdaniem, który jeśli już zestaw, z pośród tych ofert byłby najbardziej uniwersalny (mam na myśli które "szkła") ?

Moja uwagę zwróciła oferta PANASONIC DMC-GX7 + OLYMPUS 45mm F1,8 M.ZUIKO FV
czyli ze stałką.

RB - Sob 10 Sty, 2015

heeros napisał/a:
Na allegro znalazłem takie różne konfiguracje GX7 z różnymi obiektywami.

http://allegro.pl/aparaty...kie+dzia%C5%82y

Waszym zdaniem, który jeśli już zestaw, z pośród tych ofert byłby najbardziej uniwersalny (mam na myśli które "szkła") ?

Moja uwagę zwróciła oferta PANASONIC DMC-GX7 + OLYMPUS 45mm F1,8 M.ZUIKO FV
czyli ze stałką.


A na czym Ci zależy?
Wg. uniwersalności rozumianej przez zakres ogniskowych będzie to 14-140
Wg. innych 20/1.7 (jasny obiektyw, dość standardowy i wygodny kąt widzenia)
45/1.8 to jest na tej matrycy krótki portretowy teleobiektyw. Gx7 z 45-tką i niczym więcej to jest już raczej dość specjalizowany sprzęt.

heeros - Sob 10 Sty, 2015

Zależy mi na tym by szkło sprawdziło sie przede wszystkim na koncertach, zazwyczaj blisko sceny . Do dalszych odległości mam 50 krotny zoom w sony dsc-hx300, który daje radę. Wiec jakies dobre jasne szkło byloby wskazane. Patrze też pod katem portretów by też mieć pod ręką dobry obiektyw.
muzyk - Sob 10 Sty, 2015

Wyobrażam sobie, że 20 1.7 II (szybciej ponoć AF pracuje ze względu na mikromotor) sprawdziłby się w tej roli.
Oczywiście 12-35 2.8 choć ciemniejszy, bardziej praktyczniejszy.

dcs - Sob 10 Sty, 2015

heeros,
Coś mi się pokiełbasiło.
Myślałem że chcesz relacje z koncertów wzbogacić dobrej jakości video.

heeros - Sob 10 Sty, 2015

dcs napisał/a:
heeros,
Coś mi się pokiełbasiło.
Myslalem że chcesz relacje z koncertów wzbogacić dobrej jakości video.


Nie, priorytetem są dla mnie zdjecia, a czasem jak nagram kawalek jakiś to przy okazji, jako taki bonusowy dodadek, bez cisnienia na super jakość.

dcs - Sob 10 Sty, 2015

heeros, Musisz określić jaka ogniskowa ob. stałoogniskowego będzie najlepsza.

Do Sony A6000 są 35 i 50mm //1.8 ze stabilizacją.

A6000 ma lepszy AF od GX7 (i GH3).

heeros - Sob 10 Sty, 2015

dcs napisał/a:
heeros, Musisz określić jaka ogniskowa ob. stałoogniskowego będzie najlepsza.

Do Sony A6000 są 35 i 50mm //1.8 ze stabilizacją.

A6000 ma lepszy AF od GX7 (i GH3).


Dcs dzięki za wskazówki, akurat co do ogniskowych dla Sony to zdążyłem się zorientować, że takie są. Odnośnie właśnie AF, to sprzedawca w sklepie też zwrócił uwagę na bardzo dobry AF a6000, co może mieć spore znaczenie do typu zdjęć jakie najczęściej będę wykonywał.
Wybór w sumie nie jest prosty, każdy z modeli ma swoje zalety i wady, to naturalne. Np za Panasoniciem przemawia spory wybór szkieł i też solidniejsze wykonanie body, z użyciem stopu magnezu, gdzie w przypadku a6000 jest to plastik. Z kolei AF użytkownicy Sony a6000 sobie bardzo chwalą, zresztą jak ogólne użytkowanie tego aparatu. Teraz kwestia by to zbilansować i wybrać. Chyba, że jakiś inny typ jeszcze się w międzyczasie pojawi bym go rozważył.

Odnośnie obiektywu 20 1.7 II dla GX7 to z opinii użytkowników chwalą jakość zdjęć, ale ponoć wolno łapie AF i w przypadku scen dynamiczniejszych może być problem.

Natknąłem się na interesujące zestawienie szkiełek do Micro Cztery Trzecie.

http://www.m43.eu/luzne/10-wymarzonych-obiektywow/

RB - Sob 10 Sty, 2015

heeros napisał/a:


Natknąłem się na interesujące zestawienie szkiełek do Micro Cztery Trzecie.

http://www.m43.eu/luzne/10-wymarzonych-obiektywow/


To raczej są wrażenia bardzo zadowolonych użytkowników, miłośników systemu. Nota bene dla mnie - też happy użytkownika systemu - ciekawe, ale wchodzimy w dość mało obiektywne oceny (zresztą, czy są obiektywne...).
Jeśli to ma wpływać na wybór nie szkła wewnątrz systemu a jednego z możliwych systemów to zalecam dużą dozę zdrowego rozsądku przy braniu pod uwagę takich głosów.

Faktycznie - dwudziestka Panasonika jest znana z niebycia ultraszybkim wyostrzaczem w punkt :-) Jest jeszcze 25/1.8 Olympusa, AFAIK pozbawione tej immanentnej :wink: wręcz cechy płaskiej dwudziestki.

heeros - Nie 11 Sty, 2015

RB napisał/a:

To raczej są wrażenia bardzo zadowolonych użytkowników, miłośników systemu. Nota bene dla mnie - też happy użytkownika systemu - ciekawe, ale wchodzimy w dość mało obiektywne oceny (zresztą, czy są obiektywne...).
Jeśli to ma wpływać na wybór nie szkła wewnątrz systemu a jednego z możliwych systemów to zalecam dużą dozę zdrowego rozsądku przy braniu pod uwagę takich głosów.

Faktycznie - dwudziestka Panasonika jest znana z niebycia ultraszybkim wyostrzaczem w punkt :-) Jest jeszcze 25/1.8 Olympusa, AFAIK pozbawione tej immanentnej :wink: wręcz cechy płaskiej dwudziestki.


RB, tak wiem, staram się mieć zdrowe podejście do takich, oczywiście czysto subiektywnych opinii użytkowników. Z pewnością taki ranking nie będzie rzutował na mój przyszły wybór szkieł, choć jako ciekawostka stanowi pretekst by sobie prześledzić choćby testy wspominanych tam obiektywów ;)
Ta 25/1.8 Olympusa faktycznie z tego co na szybko zerknąłem mogłaby być optymalnym wzbogaceniem GX7.

dcs - Nie 11 Sty, 2015

heeros, a może 17mm?
-wszystko zależy od odległości.

T.B. - Nie 11 Sty, 2015

RB napisał/a:
dwudziestka Panasonika jest znana z niebycia ultraszybkim wyostrzaczem

Poza tym wyczytałem (i tylko tyle), że 20/1.7 Panasonika najlepiej przymykać do 2.2, podczas gdy Olympus 25/1.8 jest ostry od maksymalnego otworu przysłony.

muzyk - Nie 11 Sty, 2015

Cytat:
Poza tym wyczytałem (i tylko tyle), że 20/1.7

20 1.7 jest użyteczny od 1.7 - jeśli potrzeba.

RB - Nie 11 Sty, 2015

T.B. napisał/a:

Poza tym wyczytałem (i tylko tyle), że 20/1.7 Panasonika najlepiej przymykać do 2.2, podczas gdy Olympus 25/1.8 jest ostry od maksymalnego otworu przysłony.


20 też jest ostry od początku. A przymykać najlepiej tyle ile trzeba z warunków ekspozycji czy kompozycji. Na szczęscię w obu przypadkach nie trzeba z powodów właściwości obiektywu.

dcs - Nie 11 Sty, 2015

17mm, 20mm, 25mm


Bardzo duży astygmatyzm wykazany w teście Olympus 25mm źle świadczy o jego jakosci.

Tam MTF'y pionowe i poziome różniły się o ponad 20%:
Tak to wygladalo:


A jak to będzie w twoim egzemplarzu to zależy od tego jak bardzo Chińczycy którzy go składali przyłożyli się do tego.

...chyba że to wada kondtrukcyjna i dotyczy całej produkcji.

T.B. - Nie 11 Sty, 2015

Cytat:
Panasonic Lumix G 20mm f/1,7 ASPH oferuje bardzo dobrą jakość obrazu już od przysłony f/2.2, co oznacza, że wystarczy lekko przymknąć obiektyw, aby cieszyć się dobrymi efektami.
http://www.fotopolis.pl/n...h-test/?page=14

Cytat:
W kwestii rozdzielczości obrazu obiektyw Olympus M.Zuiko Digital 25 mm f/1,8 oferuje bardzo dobre rezultaty. Obraz można uznać za użyteczny już od f/1,8, zarówno w centrum jak i na brzegach kadru.
http://www.fotopolis.pl/n...8-test/?page=13

Cytat:
Z drugiej strony Olympus nie ma żadnych problemów, żeby rywalizować z Panasonikiem 1.7/20 czy Leiką 1.4/25. Zawdzięcza to między innymi dobremu zachowaniu na maksymalnym otworze względnym, gdzie MTF-y sięgają aż 65 lpmm – to o 4 lpmm więcej niż u Panasonika. Po przymknięciu przysłony cała trójka obiektywów zachowuje się podobnie.
http://www.optyczne.pl/32...ość_obrazu.html


Wyczytałem - i tyle.
Natomiast jak to wygląda w praktyce - zadałem pytanie w innym wątku, ale nikt nie odpowiedział. Widocznie nie ma tutaj nikogo, kto miałby doświadczenie w użytkowaniu obu obiektywów i jeszcze chciało by mu się chcieć odpowiedzieć.



[ Dodano: Nie 11 Sty, 2015 11:35 ]
RB napisał/a:
20 też jest ostry od początku.

Rozumiem, że jesteś zadowolony ze swojego obiektywu (bo zakładam, że masz 20/1.7?). Ja ze swojego też jestem zadowolony i to bardzo (mam 25/1.8). Natomiast ciekaw jestem co by było, gdybym (albo gdyby ktokolwiek) wziął do ręki oba obiektywy.

RB - Nie 11 Sty, 2015

T.B. napisał/a:

Rozumiem, że jesteś zadowolony ze swojego obiektywu (bo zakładam, że masz 20/1.7?).
źle zakładasz. Używałem, ale nie mam.

T.B. napisał/a:
Natomiast ciekaw jestem co by było, gdybym (albo gdyby ktokolwiek) wziął do ręki oba obiektywy.

Pewnie oszalałby albo ze szczęścia albo z konieczności dokonania wyboru.

heeros - Nie 11 Sty, 2015

dcs napisał/a:
heeros, a może 17mm?
-wszystko zależy od odległości.


Odległość podczas relacji z koncertów jest prawie zawsze bliska lub bardzo bliska. 17 czy 25 by sie lepiej sprawdzila pod tym wzgledem? Tak myślę ze jasne szkło, może szerokokatne byloby ok.
T.B. i RB z ciekawości jakiego sprzetu sami używacie?

moronica - Nie 11 Sty, 2015

jesli juz jedno szklo to na pewno cos w okolicach standardu lub nieco szerzej, ja jesli biore tylko jedno na koncert to jest to zazwyczaj 50mm (na pelnej klatce), okazjonalnie 35mm. jesli biore wiecej to wszystko zalezy od sali i charakteru koncertu, im bardziej statyczny tym bardziej wole dluzsze szkla (do jazzu bardzo lubie 85mm), im dynamiczniejszy koncert tym szersze szkla biore (ostatnio 3 czy 4 metalowe sety zrobilam 20mm mimo ze mialam przy sobie i inne szkla). ponadto, jesli oswietlenie jest fajne to lepiej brac szersze szkla zeby pokazac i reflektory i snopy swiatla padajace na artystow
T.B. - Nie 11 Sty, 2015

heeros napisał/a:
T.B. i RB z ciekawości jakiego sprzetu sami używacie?

Ja mam Olympusa E-PL5.
Ale żeby nie było niedomówień - mnie zainteresowała sprawa samych obiektywów. W oderwaniu od tematu wątku :smile:
(Skoro jednak o tym mowa, to 25mm dla 4/3 odpowiada 50mm dla FF.)

heeros - Nie 11 Sty, 2015

T.B. napisał/a:
heeros napisał/a:
T.B. i RB z ciekawości jakiego sprzetu sami używacie?

Ja mam Olympusa E-PL5.
Ale żeby nie było niedomówień - mnie zainteresowała sprawa samych obiektywów. W oderwaniu od tematu wątku :smile:
(Skoro jednak o tym mowa, to 25mm dla 4/3 odpowiada 50mm dla FF.)


No właśnie mnie tez kwestia samych obiektywów ciekawi, tym bardziej, że dotąd nie miałem aparatu z wymienna optyką. Także trochę pobocznego wątku nie zaszkodzi ;)

Ten Olympus E-PL5 też ma bardzo dobre noty (w niższej kategorii cenowej) Z tego co wcześniej widziałem to na allegro można go dostać już za około 1300zł, z tym, że sam model nie posiada wizjera. No ale to zależy już co komu potrzeba. W sumie to tez początkowo tego Olka rozważałem czy aby nie zakupić i dobrać do niego sensownych szkłieł. No ale jest dość mały.

Czyli ta 25mm dla 4/3 byłaby optymalna.

A z szerszych szkieł, o których wspomniała moronica może jakieś typy?
I nie ograniczam się tylko do jednego szkła.

Zastanawiam się tez nad jeszcze dwoma przedstawicielami Panasonica, a mianowicie GH3 lub GX1.

muzyk - Nie 11 Sty, 2015

Panasonic 20 1.7 l lub ll. Bardzej akuratna moim zdaniem ogniskowa.
vulkanwawa - Wto 13 Sty, 2015

muzyk napisał/a:
Panasonic 20 1.7 l lub ll. Bardzej akuratna moim zdaniem ogniskowa.

Zgadzam się - ta ogniskowa bardziej uniwersalna od 25mm poza tym 20 1.7 jest mniejszy i lżejszy i jest to typowy pancake - esencja systemu m4/3

heeros - Wto 13 Sty, 2015

vulkanwawa napisał/a:
muzyk napisał/a:
Panasonic 20 1.7 l lub ll. Bardzej akuratna moim zdaniem ogniskowa.

Zgadzam się - ta ogniskowa bardziej uniwersalna od 25mm poza tym 20 1.7 jest mniejszy i lżejszy i jest to typowy pancake - esencja systemu m4/3


Pozostaje kwestia skutecznosci AF w tym szkle.

muzyk - Wto 13 Sty, 2015

heeros napisał/a:
Pozostaje kwestia skutecznosci AF w tym szkle.

W "mark" II jest lepiej - choć nie miałem możliwości porównania osobiście.

heeros - Wto 13 Sty, 2015

muzyk napisał/a:
heeros napisał/a:
Pozostaje kwestia skutecznosci AF w tym szkle.

W "mark" II jest lepiej - choć nie miałem możliwości porównania osobiście.


Teraz pytanie na ile lepiej ;) Jednak skuteczny i precyzyjny AF ważna rzecz.

muzyk - Wto 13 Sty, 2015

Z tego co zauważyłem "mark" I z GX7 nieznacznie lepiej działał niż z GX1.
Podejrzewam, że z "mark" II może być jeszcze lepiej. :razz:

vulkanwawa - Wto 13 Sty, 2015

mam GX7 i 20 1.7 pierwszą wersję (podobno trochę ostrzejsza optycznie od II)
AF pracuje bez zarzutu i słuszna uwaga prędkość AF też zależy na jakim body pracuje.

Świetna opcja w GX7 i na pewno przydatna na koncertach (i nie tylko) to że patrząc przez wizjer można jednocześnie na dotykowym ekranie wybierać punkt AF.

heeros - Wto 13 Sty, 2015

vulkanwawa napisał/a:
mam GX7 i 20 1.7 pierwszą wersję (podobno trochę ostrzejsza optycznie od II)
AF pracuje bez zarzutu i słuszna uwaga prędkość AF też zależy na jakim body pracuje.

Świetna opcja w GX7 i na pewno przydatna na koncertach (i nie tylko) to że patrząc przez wizjer można jednocześnie na dotykowym ekranie wybierać punkt AF.


Ok, dzięki za informacje. Czyli bardziej zaawansowane body tez procentuje w tym (i pewnie nie tylko) przypadku. To wychodziłoby na to, że wersja wcześniejsza dawałaby lepiej radę niż nowsza tego szkła. Jak wpadną wam do głowy jeszcze jakieś szkła o dobrych parametrach pod ten model to piszcie.

RB - Wto 13 Sty, 2015

heeros napisał/a:

Zastanawiam się tez nad jeszcze dwoma przedstawicielami Panasonica, a mianowicie GH3 lub GX1.


Ale to są zupełnie rózne aparaty.

GX1 to dziś stosunkowo tani świetnie zrobiony aparat do rawów. Matryca jest niezła, ale wszystkie obecnie robione Panasoniki mają ją lepszą. (no, w wypadku G6 można się trochę spierać). GX1 nie ma wizjera (dołączany LVF2 kosztuje nowy ze 8-9 stów), ekran jest przyspawany na stałe do korpusu. Ale jest metalowy, stosunkowo jeszcze mały, ma fajne sterowanie, można nim robić świetne zdjecia ... za 1500-1600 PLN z podstawowym obiektywem, za 9-10 stów korpus.
Ale... za mniej więcej tyle samo kupimy G5 z wizjerem, ruchomym ekranem, podobnej jakości matrycą (z lepszymi jotpegami ale co z Rawami to bym był mocno ostrożny...). Tylko, że będzie z plastiku i nie taki ładniutki i większy.
Ja tam od półtora roku mam GX1 :-) (Już wtedy był po duuuużej przecenie, bo miał się za 3-4 m-ce gx7 pojawić) Bardzo, bardzo go lubię. Ale warto być świadomym co się kupuje.

GH3 to jest zupełnie inna bajka. To do niedawna top model Panasonika, z matrycą naprawdę bardzo dobrą, ze świetnym wizjerem, filmowaniem nieporównywalnie lepszym do tego co oferuje gx1. Tyle, ze niezbyt mały i za korpus musisz dać nie 9 a 25 stów. Taka róznica.

heeros - Wto 13 Sty, 2015

RB napisał/a:
GH3 to jest zupełnie inna bajka. To do niedawna top model Panasonika, z matrycą naprawdę bardzo dobrą, ze świetnym wizjerem, filmowaniem nieporównywalnie lepszym do tego co oferuje gx1. Tyle, ze niezbyt mały i za korpus musisz dać nie 9 a 25 stów. Taka róznica.


Nie ma to jak fajnie ujęte konkretne spostrzeżenia :) Tak wstępnie to wcześniej przyjrzałem się specyfikacjom tych dwóch modeli i zdaję sobie sprawę, że w sensie technologicznym jest miedzy nimi istotna różnica. Tak na dobra sprawę, to teraz myślę czy postawić na Panasonica GX7 już teraz czy poczekać aż cenowo jeszcze zejdzie model GH3 (bo trochę od jego rynkowej premiery już minęło i zdążył wejść już GH4) i wtedy zakupić. Ogólnie to gabarytowo GH3 przypomina lustrzankę niż typowego przedstawiciela micro 4/3.

RB - Wto 13 Sty, 2015

gh3:
http://allegro.pl/panason...4971884339.html

gx7:
http://allegro.pl/panason...4987089677.html

róznica nie jest ogromna.

Jeśłi idea gh3 jest Ci bliższa niż gx7 to nie ma co czekac.

muzyk - Wto 13 Sty, 2015

RB napisał/a:
To do niedawna top model Panasonika, z matrycą naprawdę bardzo dobrą

Czyż to nie ta sama co w GX7?
RB napisał/a:
ze świetnym wizjerem, filmowaniem nieporównywalnie lepszym do tego co oferuje gx1.

i nieporównywalnie lepszym od tego co oferuje GX7.

heeros - Wto 13 Sty, 2015

Dzięki za namiary, faktycznie cenowo w kwestii body różnica jest niewielka. Zakładając, że zdecydowałbym się na GH3 to pozostaje wybór dokupienia do body sensownego (zapewne jasnego) szkła. Jak sądzę Panasonic 20mm f/1.7 się tu sprawdzi. dodatkowo użytkownicy tego modelu radzą wziąć pod uwagę dokupienie potem manuala np. od Canona 50/1.8 lub 1.4, co przekłada się na dobre efekty.
muzyk - Wto 13 Sty, 2015

Moim zdaniem na początek wystarczy Ci stałka 20 1.7 ewentualnie plus 45 1.8 - to są jedne z najlepszych szkieł w systemie m4/3.
vulkanwawa - Sro 14 Sty, 2015

muzyk napisał/a:
...
i nieporównywalnie lepszym od tego co oferuje GX7.


Trochę przesadziłeś, jak patrzyłem w sklepie to wizjer GH3 ma niewielką przewagę jeśli chodzi o smużenie, ale rozdzielczość ma już niższą.
Bardziej bym się skupił na innej istotnej rzeczy, szczególnie przydatnej przy stałkach, to to że lepiej wybrać body które ma stabilizację matrycy a GX7 ją posiada a GH3 niestety nie no i GH3 jest trochę cięższy i większy.

muzyk - Sro 14 Sty, 2015

vulkanwawa napisał/a:
Trochę przesadziłeś, jak patrzyłem w sklepie to wizjer GH3 ma niewielką przewagę jeśli chodzi o smużenie, ale rozdzielczość ma już niższą.

Nie zwróciłeś uwagę na wielkość?
vulkanwawa napisał/a:
Bardziej bym się skupił na innej istotnej rzeczy, szczególnie przydatnej przy stałkach, to to że lepiej wybrać body które ma stabilizację matrycy a GX7 ją posiada a GH3 niestety nie no i GH3 jest trochę cięższy i większy.

Stabilizacja matrycy nie jest czymś, akuratnie w Panasoniku, nad czym warto się skupiać.
Wielkość - naturalnie, Gh3 przypomina bardziej lustrzankę, a Gx7 kompakt.

Osobiście wolałbym Gx7, no chyba, że Gh4 :razz:

heeros - Sro 14 Sty, 2015

muzyk napisał/a:
vulkanwawa napisał/a:
Trochę przesadziłeś, jak patrzyłem w sklepie to wizjer GH3 ma niewielką przewagę jeśli chodzi o smużenie, ale rozdzielczość ma już niższą.

Nie zwróciłeś uwagę na wielkość?
vulkanwawa napisał/a:
Bardziej bym się skupił na innej istotnej rzeczy, szczególnie przydatnej przy stałkach, to to że lepiej wybrać body które ma stabilizację matrycy a GX7 ją posiada a GH3 niestety nie no i GH3 jest trochę cięższy i większy.

Stabilizacja matrycy nie jest czymś, akuratnie w Panasoniku, nad czym warto się skupiać.
Wielkość - naturalnie, Gh3 przypomina bardziej lustrzankę, a Gx7 kompakt.

Osobiście wolałbym Gx7, no chyba, że Gh4 :razz:


Hmm no to znowu mam dylemat ;) Cenowo to jest różnica kilkuset zł między GX7 a GH3. To faktycznie stabilizacja matrycy miałaby aż tak istotny wpływ na jakość zdjęć pod stałkę jak np. ta Panasonicka 20 1.7 ? Jedno co wydaje się pewnikiem to to, że w kwestii filmowania GH3 rządzi. Oba modele wydaja się mieć plusy i minusy. Gabarytowo to GH3 przypomina mojego Sony Hx300. Istotnym jest aby możliwości body dobrze współgrały z odpowiednim szkłem, w tym wypadku stałką ale tez obiektywem innego typu w perspektywie. Przy okazji, będąc w sklepie przyjrzę się bliżej GH3 i jeszcze raz GX7.

muzyk - Sro 14 Sty, 2015

heeros napisał/a:
To faktycznie stabilizacja matrycy miałaby aż tak istotny wpływ na jakość zdjęć pod stałkę jak np. ta Panasonicka 20 1.7 ?

Moim zdaniem nie. Owszem, przydać się może.
heeros napisał/a:
Przy okazji, będąc w sklepie przyjrzę się bliżej GH3 i jeszcze raz GX7.

GX7 ma coś jeszcze: ostrzy od -4EV... oprócz GH4 jeszcze tego nie ma żaden inny aparat (chyba, że jakiś średni format), co oznacza, że AF w ciemnościach jest bardziej kumaty.
Weź oba do rąk i spróbuj w jakimś ciemnym miejscu ostrzyć.

vulkanwawa - Sro 14 Sty, 2015

odnośnie stabilizacji to znalazłem ciekawy TEST w którym stabilizacja w E-M5 nie koniecznie jest lepsza od tej w GX7 - choć z danych technicznych wynika inaczej.

Na pewno GX7 i GH3 to dwa bardzo dobre, udane aparaty szczególnie jeśli chodzi o matrycę i AF który jest błyskawiczny i praktycznie nieomylny.

dcs - Sro 14 Sty, 2015

Cytat:
GX7 ma coś jeszcze: ostrzy od -4EV... oprócz GH4 jeszcze tego nie ma żaden inny aparat (chyba, że jakiś średni format), co oznacza, że AF w ciemnościach jest bardziej kumaty. 


-tle że AF fazowy o takiej samej czułości jak kontrastowy będzie działał dużo lepiej.
Wiec ta uwaga jest mało kumata.

jaad75 - Sro 14 Sty, 2015

dcs napisał/a:
-tle że AF fazowy o takiej samej czułości jak kontrastowy będzie działał dużo lepiej.
A który aparat ma fazowy o tej czułości?
Poza tym, będzie działał lepiej w AF-C, w AF-S niekoniecznie, a wręcz może działać gorzej jeśli o precyzję chodzi.

vulkanwawa - Sro 14 Sty, 2015

dcs napisał/a:


-tle że AF fazowy o takiej samej czułości jak kontrastowy będzie działał dużo lepiej.


dcs Twoja wypowiedź była aktualna...ale kilka lat temu.

Poza tym żaden z nich nie ma AF fazowego więc to po pierwsze.
Po drugie, teoretycznie fazowy powinien być lepszy/szybszy w praktyce niestety tak nie jest.
Nawet chwalony Sony A6000 z AF fazowym wymięka przy każdym z tych Panasoniców które mają AF kontrastowy a z powodzeniem zawstydzą nie jedną współczesna lustrzankę z AF fazowym.
Podaj jakieś przykłady, chętnie poczytam.

dcs - Sro 14 Sty, 2015

Po pierwsze kontrastowy potrzebuje różnic w kontraście a jak robi się ciemniej to kontrast spada -i jego szybkość też. Bardziej niż przy fazowym.

vulkanwawa, A6000 ma i fazowy i kontrastowy.
Po prostu spróbuj i zobaczysz jak działa. To będziesz miał przykład.

jaad75 - Sro 14 Sty, 2015

Sony nigdy w kontrastowym nie było mocne.
dcs - Sro 14 Sty, 2015

To prawda.(nawet A7s co to ma chyba najlepszy)


Ale te -4EV w GH4 -to też nie jest miód i fistaszki.
D8x0 są lepsze -a przecież mają mniej czułe AF-y.

Polecam sprawdzić, a nie porównywać bez sensu specek.

vulkanwawa - Sro 14 Sty, 2015

dcs napisał/a:
Po pierwsze kontrastowy potrzebuje różnic w kontraście a jak robi się ciemniej to kontrast spada -i jego szybkość też. Bardziej niż przy fazowym.

vulkanwawa, A6000 ma i fazowy i kontrastowy.
Po prostu spróbuj i zobaczysz jak działa. To będziesz miał przykład.


Wybacz dcs ale dalej to są tylko Twoje teorie bez potwierdzenia.
Ja już dawno zobaczyłem :cool:

LINK
LINK
a tutaj sytem AF z GH4 (ten sam AF jest w GX7) stawiany na równi z D4s a kosztujący :shock:
LINK

jaad75 - Sro 14 Sty, 2015

dcs napisał/a:
Ale te -4EV w GH4 -to też nie jest miód i fistaszki.
Nie wiem jak GH4, ale używałem Olympusa E-M1 i akurat AF działał świetnie w warunkach, w których przeważnie robię na koncertach.
T.B. - Sro 14 Sty, 2015

Tak sobie przeglądam ten wątek i muszę coś sprostować.
dcs napisał/a:
A jak to będzie w twoim egzemplarzu to zależy od tego jak bardzo Chińczycy którzy go składali przyłożyli się do tego.

Olympusa 25 mm f/1.8 składają Japończycy.

[ Dodano: Sro 14 Sty, 2015 20:00 ]
dcs napisał/a:
Po pierwsze kontrastowy potrzebuje różnic w kontraście a jak robi się ciemniej to kontrast spada ...

... a wtedy zapala się lampka wspomagania AF i aparat ostrzy nawet wtedy, gdy na wyświetlaczu nic nie widać. Już nie raz fotografowałem - z dobrym skutkiem - tak, że cel wybierałem jakbym strzelał z pistoletu z celownikiem laserowym.

dcs - Sro 14 Sty, 2015

T.B. napisał/a:
Olympusa 25 mm f/1.8 składają Japończycy. 


Fakt. Mam w pamięci 17/1.8.
Nie zmienia to jednak że testowany egzemplarz byl źle złożony.

heeros - Sro 14 Sty, 2015

vulkanwawa napisał/a:
Na pewno GX7 i GH3 to dwa bardzo dobre, udane aparaty szczególnie jeśli chodzi o matrycę i AF który jest błyskawiczny i praktycznie nieomylny.


Właśnie jakość matrycy i solidny AF to w sumie podstawa.

Rozumiem, że opcja tej zapalającej się lampki wspomagania AF i łapania ostrości z powodzeniem, gdy na wyświetlaczu nic nie widać jest dostępna w Panasonicu GH3?

vulkanwawa - Sro 14 Sty, 2015

TU masz porównanie
heeros - Sro 14 Sty, 2015

vulkanwawa napisał/a:
TU masz porównanie


Ok dzięki. Według testów wygrywa mimo wszystko GX7. sporo elementów w nim jest takich samych jak w GH3. Zastanawia mnie ten system pomiaru światła, w GX7 jest 1728 -strefowy, zaś w GH3 144 -strefowy. Jakie ten aspekt ma znaczenie w sensie praktycznego użytkowania?

T.B. - Sro 14 Sty, 2015

Wynika z tego, że jest (asysta AF).
Patrząc jednak na temat wątku zastanawiam się, czy np. artysta by się nie wkurzył z powodu takiej lampki i nie rzucił czegoś ze sceny - zakładajc, że scena byłaby na tyle słabo oświetlona, żeby wywołać błysk tej lampki. (W E-PL5 można ją wyłączyć.)
Przy okazji trzeba dodać, że zasięg tego światła nie jest mały, ale też nie jest jakiś kosmiczny.

[ Dodano: Sro 14 Sty, 2015 22:42 ]
A to nie jest jakaś pomyłka z tymi 1728 strefami pomiaru światła? Tego nie mają nawet superkanony FF.

[ Dodano: Sro 14 Sty, 2015 22:48 ]
Jednak kaczka (redaktorska).
http://www.fotopolis.pl/n...x7-test/?page=2

jaad75 - Sro 14 Sty, 2015

T.B. napisał/a:
A to nie jest jakaś pomyłka z tymi 1728 strefami pomiaru światła? Tego nie mają nawet superkanony FF.
Czujniki RGB o rozdzielczości kilkudziesięciu i więcej tysięcy pikseli nie są dziś czymś wyjątkowym...
T.B. - Sro 14 Sty, 2015

No - tutaj znowu 1728:
http://www.benchmark.pl/a...ecyfikacja.html

:zalamany:

muzyk - Sro 14 Sty, 2015

jaad75 napisał/a:
A który aparat ma fazowy o tej czułości?

No właśnie... 6D na środkowym punkcie i któryś tam jeszcze ma fazowy od -3EV i tyle, więc riposta o mało kumatej uwadze jest nietrafiona.

jaad75 - Sro 14 Sty, 2015

muzyk napisał/a:
6D na środkowym punkcie i któryś tam jeszcze ma fazowy od -3EV i tyle
6D i 7DII na środkowym, K-5II i K-3 na wszystkich.
muzyk - Sro 14 Sty, 2015

jaad75 napisał/a:
K-5II i K-3 na wszystkich.

super. :mrgreen:
Coraz bardziej przekonuję się do k5II :razz: (do manualnych :wink: )

jaad75 - Sro 14 Sty, 2015

muzyk napisał/a:
Coraz bardziej przekonuję się do k5II :razz: (do manualnych :wink: )
Taa, będzie Ci potwierdzał ostrość w ciemnościach... :razz:
Do manualnych to naprawdę lepiej bezlustro z odpowiednimi pomocami.

muzyk - Czw 15 Sty, 2015

jaad75 napisał/a:
Taa, będzie Ci potwierdzał ostrość w ciemnościach... :razz:

W ciemnościach to nie. Mam trzy szkła pentaxa, co prawda nie spektakularne, ale...
do tego z P-Six - i jakaś tam stabilizacja... hmm :roll:
jaad75 napisał/a:
Do manualnych to naprawdę lepiej bezlustro z odpowiednimi pomocami.

no tak, najlepiej alfa a7II. Hmmm :wink:

vulkanwawa - Czw 15 Sty, 2015

T.B. napisał/a:
No - tutaj znowu 1728:
http://www.benchmark.pl/a...ecyfikacja.html

:zalamany:


Nie prościej zajrzeć na stronę producenta i sprawdzić TU
GX7 ma 1728 tak samo jak GH4

heeros - Czw 15 Sty, 2015

vulkanwawa napisał/a:
T.B. napisał/a:
No - tutaj znowu 1728:
http://www.benchmark.pl/a...ecyfikacja.html

:zalamany:


Nie prościej zajrzeć na stronę producenta i sprawdzić TU
GX7 ma 1728 tak samo jak GH4


Czyli jaka jest ostateczna prawda? :) Po przeanalizowaniu wszystkich opinii ponownie GX7 ze stałką 20mm 1.7 Panasonica wydaje się w moim przypadku najbardziej optymalnym wyborem i prawdopodobnie ostatecznie ten model zakupię.

Sunders - Czw 15 Sty, 2015

heeros napisał/a:
GX7 ze stałką 20mm 1.7 Panasonica wydaje się w moim przypadku najbardziej optymalnym wyborem i prawdopodobnie ostatecznie ten model zakupię


Teraz taki zestaw można kupić za cenę, za którą za którą niedawno kupowało się sam aparat:
http://www.redcoon.pl/B51...e?refId=skapiec
:smile:

heeros - Pią 16 Sty, 2015

Sunders napisał/a:
Teraz taki zestaw można kupić za cenę, za którą za którą niedawno kupowało się sam aparat:http://www.redcoon.pl/B515461-Panasonic-DMC-GX7CEG-S_Bezlusterkowce?refId=skapiec
:smile:


To faktycznie okazyjna ta oferta. Ten sklep internetowy chyba ma dobra renomę ktoś z Was tam kupował?

Sunders - Sob 17 Sty, 2015

heeros napisał/a:
Ten sklep internetowy chyba ma dobra renomę ktoś z Was tam kupował?


Kupowałem w nim parokrotnie /nie tylko sprzęt fotograficzny/. 0 problemów.

heeros - Czw 22 Sty, 2015

Waham się pomiędzy wyborem Panasonica DMC-GX7 + 14-42 mm lub Olympus OM-D E-M10 14-14 IIR i coraz ciekawszy właśnie wydaje mi się ten model "Olka".
muzyk - Czw 22 Sty, 2015

heeros napisał/a:
i coraz ciekawszy właśnie wydaje mi się ten model "Olka".

Zwróć uwagę na to, jak się trzyma oba z nieco większymi szkłami.
Nie bez znaczenia jest guzikologia w obu jak i logiczność menu.
Zwróć uwagę na łatwość wybierania punktów AF w GX7 i cichą migawkę.

RB - Czw 22 Sty, 2015

heeros napisał/a:
Waham się pomiędzy wyborem Panasonica DMC-GX7 + 14-42 mm lub Olympus OM-D E-M10 14-14 IIR i coraz ciekawszy właśnie wydaje mi się ten model "Olka".


Kwestia co Ci się bardziej podoba. Reszta to w tym wypadku duperele. Z żadnym pod względem własności fotograficznych nie będziesz miał jakoś obiektywnie i jednoznacznie lepiej. Jak możesz to zobacz je na żywo.

heeros - Pią 23 Sty, 2015

muzyk napisał/a:
heeros napisał/a:
i coraz ciekawszy właśnie wydaje mi się ten model "Olka".

Zwróć uwagę na to, jak się trzyma oba z nieco większymi szkłami.
Nie bez znaczenia jest guzikologia w obu jak i logiczność menu.
Zwróć uwagę na łatwość wybierania punktów AF w GX7 i cichą migawkę.


Właśnie podobno GX7 jest bardziej przystępna w sensie intuicyjności menu. Zastanawia mnie czy w kwestia szybkości i celności AF w obu modelach jest podobna?
Wyczytałem też w specyfikacji Oka M10, że ma on wydajną, 3-osiową stabilizację obrazu, zaś w GX7 ta stabilizacja jest podobno pozorna, ile w tym faktów?
Oby tym razem w sklepie akumulatory w modelach nie były wyczerpane i było można coś zobaczyć, bo tylko trzymałem ostatnio GX7 ;)

dcs - Pią 23 Sty, 2015

heeros, co to za koncerty -smyczkowe?
muzyk - Pią 23 Sty, 2015

heeros napisał/a:
ile w tym faktów?

Tyle, że GX7 to pierwszy panas z taką sobie stabilizacją. Ale ma.
Poza tym, stabilizacja jest w niektórych szkłach panasa.
Wszystko zależy od tego, jakie będziesz potrzebował.
OM10 ma oczywiście wydajniejszą, ale - to mały aparat. Musisz mieć tego świadomość.
RB już Ci pisał, że najlepiej, jakbyś sam na żywo zobaczył.

heeros - Pią 23 Sty, 2015

dcs napisał/a:
heeros, co to za koncerty -smyczkowe?


dsc akurat tak się składa, że w lutym mam akredytację na koncert w filharmonii z udziałem orkiestry właśnie oraz tradycyjnych muzyków, więc "smyczkowe" jak widać rzadko bo rzadko, ale też w grafiku mogą się trafić ;) Generalnie to z pewnością przeważająca ilość koncertów, jakie będę miał okazję fotografować to będą tradycyjne, często z dynamiczniejszym ruchem na scenie lub też niekoniecznie (ostatnio np. robiłem koncert Miki Urbaniak i był w większości statyczny). Więc AF i łapanie ostrości odgrywa kluczowe znaczenie.

dcs - Pią 23 Sty, 2015

heeros, ale te "poważniejszej muzyki" to chyba nie z tak z bliska na obiektyw ~20mm?
heeros - Pią 23 Sty, 2015

muzyk napisał/a:
heeros napisał/a:
ile w tym faktów?

Tyle, że GX7 to pierwszy panas z taką sobie stabilizacją. Ale ma.
Poza tym, stabilizacja jest w niektórych szkłach panasa.
Wszystko zależy od tego, jakie będziesz potrzebował.
OM10 ma oczywiście wydajniejszą, ale - to mały aparat. Musisz mieć tego świadomość.
RB już Ci pisał, że najlepiej, jakbyś sam na żywo zobaczył.


Dzisiaj byłem właśnie w foto jokerze i dość obcykany w temacie gość zaprezentował mi Zarówno GX7 jak i OM10. Faktycznie panasa lepiej mi się trzymało, w przypadku olka, dochodziłaby opcja dokupienia gripu. . Jednakże sprzedawca pod koncertową fotografię polecił mi model, który kiedyś już poważnie rozważałem, a mianowicie Olympusa OM-D E-M5, który mają w takiej ofercie : http://www.e-fotojoker.pl...05#.VMLCLSz7NNE

[ Dodano: Pią 23 Sty, 2015 23:16 ]
dcs napisał/a:
heeros, ale te "poważniejszej muzyki" to chyba nie z tak z bliska na obiektyw ~20mm?


Mając akredytację w zasadzie zawsze jest opcja by być przy samej scenie, przynajmniej przez pewną część czasu.

dcs - Pią 23 Sty, 2015

Czy tak wygodnie?
Nie lepiej stać albo i czasami siedzieć (na wysokości sceny) z nacelowanym aparatem przez (prawie) cały czas trwania,
a nie z doskoku raz na jakiś czas coś pstryknąć?

-wtedy lepiej coś dłuższego i monopod.

heeros - Pią 23 Sty, 2015

dcs napisał/a:
Czy tak wygodnie?
Nie lepiej stać albo i czasami siedzieć (na wysokości sceny) z nacelowanym aparatem przez (prawie) cały czas trwania,
a nie z doskoku raz na jakiś czas coś pstryknąć?

-wtedy lepiej coś dłuższego i monopod.


No to też jest dobre wyjście. A w takim wypadku jaki model byś rekomendował?

dcs - Pią 23 Sty, 2015

heeros, Z jakiej (jakich) odległości -jak duży plan zdjęciowy?

-do m4/3 to są jasne i dłuższe tylko dwa stałoogniskowe 45mm i 75mm
a także dwa zoomy: 35-100/2.8 ze stabilizacją Panasa i 40-150/2.8 Olka.

Jakbyś miał 20/1.7 i 35-100/2.8 -to byłby super zestaw. Tyle że drogi.

heeros - Sob 24 Sty, 2015

dcs napisał/a:
heeros, Z jakiej (jakich) odległości -jak duży plan zdjęciowy?

-do m4/3 to są jasne i dłuższe tylko dwa stałoogniskowe 45mm i 75mm
a także dwa zoomy: 35-100/2.8 ze stabilizacją Panasa i 40-150/2.8 Olka.

Jakbyś miał 20/1.7 i 35-100/2.8 -to byłby super zestaw. Tyle że drogi.


Budżetowo to póki co nie zmierzam aż tak szaleć, dlatego ta promocja Olka OM-5 z obiektywami 45mm i 12-50 za niemal 4tys wydaje się być ciekawa do rozpatrzenia, jak sądzicie? Sprzedawca wspomniał, że Olek w sensie AF góruje nad GX7. Zostaje jeszcze ten OM-10 z jakimiś sensownym szkłem, choć jest bez uszczelnienia (ale czy ono faktycznie będzie miało aż takie znaczenie?

vulkanwawa - Sob 24 Sty, 2015

Cytat:
Wyczytałem też w specyfikacji Oka M10, że ma on wydajną, 3-osiową stabilizację obrazu, zaś w GX7 ta stabilizacja jest podobno pozorna, ile w tym faktów?

...a np stabilizacja w E-M5 (niby jeszcze lepsza niz w E-M10) nie jest koniecznie lepsza od tej niby gorszej w GX7 choć z danych technicznych wynika inaczej. Test praktyczny - Przeczytaj/obejrzyj tenTEST

heeros - Nie 25 Sty, 2015

vulkanwawa napisał/a:
Cytat:
Wyczytałem też w specyfikacji Oka M10, że ma on wydajną, 3-osiową stabilizację obrazu, zaś w GX7 ta stabilizacja jest podobno pozorna, ile w tym faktów?

...a np stabilizacja w E-M5 (niby jeszcze lepsza niz w E-M10) nie jest koniecznie lepsza od tej niby gorszej w GX7 choć z danych technicznych wynika inaczej. Test praktyczny - Przeczytaj/obejrzyj tenTEST



No faktycznie test praktyczny udowadnia wyższość GX7 i teraz bądź tu madry potencjalny kliencie i wierz w specyfikację techniczną ;) to znowu teraz mam argument do analizy co wybrać.

[ Dodano: Sro 28 Sty, 2015 15:29 ]
Myślę nad tym wyborem jednak Olympus OM-D E-M5 z ob. 12-50mm + ob. 45mm (czarny) Elite Kit za 3999zł. Ta stałka ma bardzo dobre parametry i opinie, noi do portretów jak znalazł wedle uzytkowników.
Choć podobno ma niebawem ukazać się następca Olek E-M II, ktoś wie kiedy? Wtedy może ceny wcześniejszego modelu jeszcze spadną.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group