forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - D90 czy A700

M2SC - Sob 12 Lut, 2011
Temat postu: D90 czy A700
Witam - iobecnie posiadam nikona d90 z obiektywem 70-300 vr i myslalem nad kupnem obiektywu sigma 100-300/4 zamiast tego nikkora ( przeszkadza mi w nim jakosc na 300 mm i f5.6 a tu mam dzialke jasniej) ale obawiam się że bedzie brakowało mi stabilizacji wiec myslalem nad zmiana na sony a700 plus ta sigma ( wiem ze trace hsm ale ta predkosc af mi wystarczy). Co do zdjec jakie wykonuje to są to samoloty ( gdzie potrzebuje uzywalnego 250-300 mm ) i ptaszki na galeziach itp. 95 % moich zdjec powstaje przy pomocy srodkowego punktu af wiec zmienajac puszke troche stracilbym na szumach a zyskał stailizacje ( mam 500 mm m42 i by sie tez przydała). Co myslicie o takiej zmianie ?
Koszty w sumie nie są az tak wazne ale taka zmiana bedzie mnie kosztowała z 400-500 zł

Sunders - Sob 12 Lut, 2011

M2SC napisał/a:
Co do zdjec jakie wykonuje to są to samoloty ( gdzie potrzebuje uzywalnego 250-300 mm ) i ptaszki na galeziach itp

Kup canona 50D i 100-400L :smile:

M2SC - Sob 12 Lut, 2011

Jak mowilem o kosztach to chodziło mi o koszty tej zmiany a nie w ogole :P

ale o 40d plus w/w obiektyw tez myslalem ale to by wyszlo ponad 5k - musiałbym prawie 2k dolozyc :P

ps. a mozecie znacie jaki obiektyw do 2,5k do nikona ktory mialby uzywalny zakres 250-300 na przyslnie nie wiekszej niz 5.6 i ze stabilizacja ?

lupo57 - Sob 12 Lut, 2011

M2SC napisał/a:

ps. a mozecie znacie jaki obiektyw do 2,5k do nikona ktory mialby uzywalny zakres 250-300 na przyslnie nie wiekszej niz 5.6 i ze stabilizacja ?


tamron 70-300 VC

tu masz test :


http://optyczne.pl/index....st_ob=217&roz=1

Sunders - Sob 12 Lut, 2011

lupo57 napisał/a:
tamron 70-300 VC

tu masz test :


Ale wg tego testu na 300mm ten tamron idzie z posiadanym przez M2SC nikkorem "łeb w łeb" :???:

[ Dodano: Sob 12 Lut, 2011 18:13 ]
M2SC napisał/a:
40d plus w/w obiektyw tez myslalem ale to by wyszlo ponad 5k - musiałbym prawie 2k dolozyc

Jak masz dokładaj-nie pożałujesz :lol:

MM - Sob 12 Lut, 2011

W systemie Nikona jest problem z lepszym tele niż 70-300 VR (kupno do Nikona obiektywu Tamrona 70-300 VC jest bez sensu) za nieduże pieniądze.
Ja bym poczekał z rok, dwa na nowe obiektywy Nikkora lub Sigmy (coś czuję, że będzie nowa Sigma 100-300/4 OS). Jeżeli już chcesz zmieniać system do samolotów i ptaków to tylko na Canona. Tutaj masz największy wybór szkieł i spory korpusów do takich właśnie celów.

MC - Sob 12 Lut, 2011

Pytanie tylko ile ta nowa 100-300/OS będzie kosztowała, skoro obecna wersja to ok. 5tys zł. Aż strach myśleć... 7-8 tys?
M2SC - Sob 12 Lut, 2011

Co do Tamrona to rzeczywiscie - zamiana praktycznie na to samo a na optyczne tamron wrecz gorzej wypadl. A czy ktos cos wie o sigmie 80-400 OS ?
Nawet gdzies widziałem porownanie do w/w canona i tylko na 400 mm przegrywała ( a itak tych 400 to raczej nie bede zbyt czesto uzywał)

MM - Sob 12 Lut, 2011

Sigma 80-400 OS to stare i niezbyt udane szkło. Lepiej o nim zapomnij. Jedyna Sigma tele ze stabilizacją jaką mogę polecić to nowa 50-500 OS.
hijax_pl - Sob 12 Lut, 2011

MM napisał/a:
Jedyna Sigma tele ze stabilizacją jaką mogę polecić to nowa 50-500 OS.
To fakt. Bawiłem się nią na ostatnim zlocie i całkiem przyjemne to szkiełko jest :) Ale cieeeeeeemne...
M2SC - Sob 12 Lut, 2011

no 50-500 - 6.3 przy 2200 mm srednio mi sie widzi - poza tym kosztuje od groma - za taka cene jest 100-400 L
hijax_pl - Sob 12 Lut, 2011

M2SC napisał/a:
2200 mm
A co to? :shock:
M2SC napisał/a:
za taka cene jest 100-400 L
..., które na końcu ma f/5.6. Raptem o 1/3EV jaśniej od Sigmy na 500mm ;)
M2SC - Sob 12 Lut, 2011

hijax_pl napisał/a:
M2SC napisał/a:
2200 mm
A co to? :shock:
M2SC napisał/a:
za taka cene jest 100-400 L
..., które na końcu ma f/5.6. Raptem o 1/3EV jaśniej od Sigmy na 500mm ;)


oj literówka - 220 mm miało być.
Co do drugiej cześci tak ale dla AFa to ma znaczenie i ma znaczenie teżze to juz od 220 jest to 6.3 a tam jest 5.6 i sigme na dlugim koncu zazwyczaj trzeba przymknac a canona - niekoniecznie ( widziałem przykłady)

hijax_pl - Sob 12 Lut, 2011

M2SC, No do ciemnego lasu to ta sigma się średnio nadaje ;)
M2SC - Sob 12 Lut, 2011

A jeszcze zapytam - tokina 100-300 /4 - co o tym szkiełku możecie powiedziec ( raczej do Nikona) ?
moronica - Sob 12 Lut, 2011

sama sie nad nim zastanawialam ale ponoc czesto ma problemy ze wspolpraca z d90, nie pamietam dokladnie jaki blad wyskakiwal. starsze szkla sprzed ery cyfrowej generalnie lepiej kupowac systemowe
AdiPL - Czw 17 Lut, 2011

Witam. Co byście szanowni koledzy i koleżanki brali?? A700/A450 + SAL-16105 czy D90 + 18-105 VR?? Nie chciałem nowego tematu zakładać, żeby nie robić śmietniska. Oczywiście planuję się rozwijać. Fotografuję głównie przyrodę, osoby, imprezki rodzinne i architekturę.
MM - Czw 17 Lut, 2011

AdiPL napisał/a:
Witam. Co byście szanowni koledzy i koleżanki brali?? A700/A450 + SAL-16105 czy D90 + 18-105 VR?? Nie chciałem nowego tematu zakładać, żeby nie robić śmietniska. Oczywiście planuję się rozwijać. Fotografuję głównie przyrodę, osoby, imprezki rodzinne i architekturę.


Chcesz się rozwijać? Zdecydowanie i bezapelacyjnie Nikon.

muzyk - Czw 17 Lut, 2011

MM napisał/a:
Chcesz się rozwijać? Zdecydowanie i bezapelacyjnie Nikon.

Oczywiście, że Nikon. Zobacz na foty Albisi... :shock: - robione Nikonem D90 - choć to bardziej zasługa niej samej i słoika, niż puszki.
Chcesz się jeszcze bardziej rozwijać - kup Pentaxa K5 - masz stabilizację w puszce - poszalejsz ze szkłami manualnymi - M42, stare pentaxy, średni format i co tam jeszcze - kwestia adaptera - do tego najlepsza dynamika tonalna wśród APS-C.

kasiakaaz - Czw 17 Lut, 2011

AdiPL, obojętne - każdym z tych zestawów zrobisz dobre zdjęcie. Kwestia tego, czy potrzebujesz także trybu filmowania? Jeżeli tak, Sony odpada. Jeśli chcesz LV - A700 odpada. Jeśli chodzi o ergonomię mnie najbardziej "leży" A700, później D90, na końcu A450, ale to są kwestie preferencji "osobniczych" - musiałbyś sam pomacać.
A450, to najnowsza konstrukcja z tych trzech (m.in. matryca - mniej szumi), ale mnie najmniej opowiada sposób jego obsługi. A450 jest też z nich najmniejszy i najlżejszy, to może być zarówno zaletą, jak i wadą (ja np. wolę większe i cięższe puszki). Wizjer lepszy w A700 i D90. Jeżeli planujesz się rozwijać, to jak rozumiem planujesz dokupić w przyszłości jakieś obiektywy. Do każdego z nich dokupisz zarówno systemowe, jak i tzw. kundelki, przy czym w Sony masz stabilizację w korpusie, w Nikonie w niektórych obiektywach. W Nikonie masz większy wybór fajnych systemowych, stosunkowo tanich szkieł. W Sony za niektóre "porównywalne" szkła trzeba zapłacić więcej, a niektórych brak, wtedy trzeba posiłkować się Tamronami oraz Sigamami, ale za to można kupić za całkiem przyzwoitą kasę "stare" Minolty - solidne, o bardzo ładnej plastyce. No i jeszcze, co istotne ostatnio pojawiło się trochę A700 w atrakcyjnej, cenie - ale to już tylko z odzysku. Nowej A700 już nie uświadczysz. D90 i A450 da się jeszcze znaleźć w sklepach.
tu masz porównanie

muzyk napisał/a:
Oczywiście, że Nikon. Zobacz na foty Albisi... :shock: - robione Nikonem D90

No tak, muzyk, zapomniałam z tego wszystkiego dodać, że Nikon D90 sam z siebie robi świetne zdjęcia i bezwarunkowo "rozkwita" w rękach użytkownika, bo to przecież Nikon jest... :razz: :grin:
muzyk napisał/a:
choć to bardziej zasługa niej samej i słoika, niż puszki.

aaaaaaa..., no chyba, że tak. Tak mi się właśnie wydawało... :wink:

RB - Czw 17 Lut, 2011

Mam wrażenie że niektórym się tu ostro pozwijało z tym rozwijaniem za pomocą Nikona.

[ Dodano: Czw 17 Lut, 2011 09:17 ]
kasiakaaz napisał/a:
można kupić za całkiem przyzwoitą kasę "stare" Minolty - solidne, o bardzo ładnej plastyce.


Hmmm, naprawdę dobre szkła Minolty są zdecydowanie nietanie i aby ustrzelić takie to trzeba nieco poszukać. Jeśli zaś mowa o tanich 'evergreenach' w rodzaju 70-210/4 to... OK, 20 letnie szkło (ale zrobione z gazrurki), z autofokusem który pewnie i 20 lat temu do demonów szybkości nie należał (Minolty tak miały, ze trafiały zwykle w punkt, ale szybkie to nie było...).
Ale można próbować, niedrogo a optycznie nieźle.

Generalnie zaś sądzę, ze 16-105 Sony jest ciekawszym szkłem od nikonowskiego. Te 2 mm z przodu :-) i można antycypowac niejako większą trwalość. Ciekawość studzi zas cena bo Sony kosztuje gdzies tak 2.5 raza więcej :-( . Z tym, że to jest po prostu taki lepszy obiektyw startowy, potem też trzeba parę innych szkiełek dokupić, bo 16(18)-105 jest ciemne niemiłosiernie. W Sony 4.5 jest do... 35 mm. Potem to jest 5 i 5.6.... chociażby bokeh z 5.6 i niedrogiego kompromisowego zooma jest... brzydki jak strach.

Baku - Czw 17 Lut, 2011

muzyk napisał/a:
Chcesz się jeszcze bardziej rozwijać - kup Pentaxa K5 - masz stabilizację w puszce - poszalejsz ze szkłami manualnymi - M42, stare pentaxy, średni format i co tam jeszcze - kwestia adaptera - do tego najlepsza dynamika tonalna wśród APS-C.


Gdybym dzisiaj wchodził w foto i docelowo myślał o aps-c/dx to zacząłbym właśnie od K-5.

AdiPL - Czw 17 Lut, 2011

Niestety nie mam funduszy na K-5 no i trochę mało szkieł jest (jakbym chciał nowe na gwarancji kupić). Wiem, że są starsze szkła też no i M42, ale Pentax chyba słabo się rozwija sam nie wiem. Wśród nowości nie widać często, że Pentax wypuszcza nowe szkła. To moja opinia, niech ktoś się wypowie, kto się na tym zna, bo ja nie mam na razie pojęcia o lustrach i osprzęcie :)
Baku - Czw 17 Lut, 2011

Pentaxa kupuje się głównie dla stałek. Z ich dostępnością bywa różnice, ale chciałeś się rozwijać. Nic nie da Ci szybszego i lepszego rozwoju jak stałka, na którą na dodatek trzeba jeszcze zapolować.
Podejrzewam, że skończysz z jakimś zestawem marzeń typu D90+18-105VR.

AdiPL - Czw 17 Lut, 2011

Skończę do pewnego czasu. Myślę, że to kwestia roku i kupię następne szkło.
Baku - Czw 17 Lut, 2011

No to w takim razie bierz D90 i ciesz się zdjęciami :smile:
AdiPL - Czw 17 Lut, 2011

OK dzięki za sugestie wszystkim :) . Pozdrawiam.
kozidron - Czw 17 Lut, 2011

Baku napisał/a:
Pentaxa kupuje się głównie dla stałek. Z ich dostępnością bywa różnice, ale chciałeś się rozwijać. Nic nie da Ci szybszego i lepszego rozwoju jak stałka, na którą na dodatek trzeba jeszcze zapolować.
Podejrzewam, że skończysz z jakimś zestawem marzeń typu D90+18-105VR.



Baku, juz nie jest tak strasznie, spokojnie można wszystko nabyć, inaczej niestety jest z szybkością af-u, z niektórymi obiektywami nawet K5 cudów nie zdziała i nie mam tu na myśli dolnej półki, no i widzę że w sklepie, który jest całkiem blisko mnie jest dostępny od ręki 300mm/4 :cool:

AdiPL a masz jakieś plany na przyszłość co do szklarni (konkretnie pytam o ogniskowe), bo chyba pod tym kątem powinieneś dobierać body ?

AdiPL - Czw 17 Lut, 2011

W planach mam kupienie fish-eye, coś do architektury o szerokim kącie i jakiś większy zoom do zwierząt. No i coś do portretów. Nie mogę sprecyzować dokładnie ogniskowych, jednakże za jedno szkło mógłbym dać nie więcej niż 2000zł.
Wujek_Pstrykacz - Czw 17 Lut, 2011

W zasadzie A700 wcale nie ustępuje d90 i to pod każdym względem, nawet bym powiedział że jest z trochę wyższej półki. A450 odpada, choćby ze względu na wymiary i ergonomię, plasticzak. Teraz należy zastanowić sie co w przyszłości będziesz chciał nabyć aby rozszerzyć swoja bazę obiektywów. Tutaj Sony może stać na przegranej pozycji, choć i w tym systemie sa perełki. Nowych szkieł Minolty już nie dostaniesz, zostaje trochę szkieł Sony które albo są starymi konstrukcjami Minolty, albo są nowymi pomysłami Sony. Do Nikona dostaniesz znacznie większy asortyment słoiczków(nowe), do tego do obu firm są jeszcze szkła firm niezależnych, tu tez do Nikona dostaniesz więcej, choć już się to wyrównuje. :smile:

Polecił bym jednak Nikona d90, ma on jednak trochę więcej plusów jako część systemu.

kozidron - Czw 17 Lut, 2011

AdiPL napisał/a:
W planach mam kupienie fish-eye, coś do architektury o szerokim kącie i jakiś większy zoom do zwierząt. No i coś do portretów. Nie mogę sprecyzować dokładnie ogniskowych, jednakże za jedno szkło mógłbym dać nie więcej niż 2000zł.



Generalnie wszystko do dostania w obu systemach, tylko cenowo lepiej wyjdziesz na nikorze 85/1.8 i pytanie brzmi co konkretnie do przyrody jaka ogniskowa ..... bo "przyroda" to może być wiewióreczka w parku a czasem to i 400mm na aps-c moze okazać się za mało.
Więc musiałbyś konkretnie zrobic sobie spis co byś kupił do sony a co do nikona i czy raczej zależy ci na systemowej optyce, czy będziesz tez rozpatrywał producentów niezależnych.
Wybór jest zbyt duży, musiałbyś pooglądać sample i stwierdzić co cię zadowala bo równie dobrze może być to budżetowy Samyang a co do szerokiego to cięzko ocenić czy to ma być bardziej uniwersalne zakresowo czy raczej jaśniejsze szkło, tele to już w ogóle inna para kaloszy ....tak to mozemy ci doradzać co my byśmy sobie kupili ...część roboty musisz zrobić sam.

AdiPL - Czw 17 Lut, 2011

No tak rozumiem :) . Do przyrody chciałbym mieć ogniskową max na poziomie 250-300mm. Prędzej znajdę coś w jakimś parku narodowym do sfotografowania niż w lesie, ale las mam praktycznie koło domu. Już widzę po cenach, że raczej tele kupowałbym kundelki, aniżeli firmowe, chyba, że bym natrafił na jakąś okazję używanego szkła. Pozostałe szkła musiałbym obadać.
kozidron - Czw 17 Lut, 2011

AdiPL napisał/a:
No tak rozumiem :) . Do przyrody chciałbym mieć ogniskową max na poziomie 250-300mm. Prędzej znajdę coś w jakimś parku narodowym do sfotografowania niż w lesie, ale las mam praktycznie koło domu. Już widzę po cenach, że raczej tele kupowałbym kundelki, aniżeli firmowe, chyba, że bym natrafił na jakąś okazję używanego szkła. Pozostałe szkła musiałbym obadać.


Skoro tak to równie dobrze znajdziesz cos dla siebie zarówno w jednym jak i w drugim systemie, tyle że jeżeli bedziesz się decydował na 85/1.8 to lepiej nikon, jeżeli zadowolą cię "kundle" to równie dobrze mozna się zdecydować na nowego tamrona 70-300 chociaż osobiście wolałbym nikkora 70-300, niestety Sony 70-300G jest prawie 100% droższy ale też solidniejszy. Poza tym d90 to nowsza konstrukcja i co za tym idzie akurat w tym przypadku troszkę mniej i inaczej szumiąca matryca niż w A700.

AdiPL - Czw 17 Lut, 2011

Jeżeli znajdę coś w przedziale cenowym do 2000zł, to kupię firmowe szkło, jeżeli nie to kundla. Stałka będzie na bank firmowa.
RB - Czw 17 Lut, 2011

AdiPL napisał/a:
Jeżeli znajdę coś w przedziale cenowym do 2000zł, to kupię firmowe szkło, jeżeli nie to kundla. Stałka będzie na bank firmowa.


Stałka firmowa? A może lepsza byłaby Sigma 85/1.4... i do S i do N :-)

Ale swoją droga jak chcesz portretową stałkę za jeszcze umiarkowane pieniadze to w Sony cienko cienko... albo superbudżetowy 'wynalazek' 85/2.8 (taki raczej co to 'obleci') albo Zeiss Planar 8.5/1.4 (pięć tysiaków :???: ). Z uzywek można bez zająknięcia polecic Minoltę 85/1.4 G. Tanio nie będzie (3-3.5 kilo ?) ale dobrze będzie. No ale ale... teraz coś o plusach tego systemu. No plus jest dość dziwny i nazywa się 135/2.8 (T4.5) STF. Troche długa portretówka jak na APS-C, z racji konstrukcji to jest obiektyw ostrzony ręcznie, ale... jeśli chodzi o coś tak ulotnego i niedefiniowalnego jak plastyka to o ile wiem wśród całego w miarę popularnego małoobrazkowego chłamu niczego podobnego nie znajdziesz.
Zreszta, sam popatrz : http://www.dyxum.com/dforum/topic11302.html
Zadne 'badziewne' :wink: soft focusy itede... No... nowe koło 4 tysięcy :mrgreen:
Ale do tego to trzeba byc mocno zapalonym i widzieć róznicę... :grin:

AdiPL - Czw 17 Lut, 2011

Ale ja piszę o Nikonie, nie o Sony :)
maput - Czw 17 Lut, 2011

Trzeci temat pod rząd w którym z czystym sumieniem polecam D90 ;)
RB - Czw 17 Lut, 2011

AdiPL napisał/a:
Ale ja piszę o Nikonie, nie o Sony :)


A niby skąd ja ma o tym wiedzieć? :mrgreen:
Chcesz w miarę łatwo i przyjemnie - kup Nikona.
Choc 'stare' a700 IMO jest lepszym korpusem od d90 a Sony też potrafi się odwdzięczyć w obiektywach.

AdiPL - Czw 17 Lut, 2011

No nie mogłeś wiedzieć, przepraszam :D . Sony spoko, tylko cena obiektywów w stosunku do Nikona, to porażka. We wspomnianym wcześniej 70-300 Sony ma minimalnie lepsze wg mnie fotki, ale 1000zł bym więcej nie dał za różnice w stosunku do Nikkora 70-300. Puszka na pewno mi starczy na długie lata, jednak nie ukrywam, że moim marzeniem w przyszłości jest D7000 :D
kasiakaaz - Czw 17 Lut, 2011

AdiPL napisał/a:
jednak nie ukrywam, że moim marzeniem w przyszłości jest D7000 :D

No to chyba problem rozwiązany? A tutaj szukałeś tylko potwierdzenia swojego wyboru, aby nie wpaść w zespół dysonansu pozakupowego...? :razz: :wink:
Kup D90, idź robić zdjęcia i pochwal się. :grin:

RB - Czw 17 Lut, 2011

AdiPL napisał/a:
No nie mogłeś wiedzieć, przepraszam :D . Sony spoko, tylko cena obiektywów w stosunku do Nikona, to porażka.


Hmmm, Sony ma obiektywy tanie i drogie. Te tanie nie są aż tak złe jak by sie wydawało (ale maja np. dziwne światło :-) ) te drogie zwykle maja jakiś 'mały' plus w stosunku do konkurencji :-)
Na naszym dość biednym rynku brak tych obiektywów pośrednich jest faktycznie wadą.

AdiPL - Czw 17 Lut, 2011

Aparat dopiero kupię w kwietniu/maju, ale chcę się już teraz wywiedzieć co nie co. Największym problemem chyba będzie zmieszczenie się w cenie 3000zł, bo puszkę chcę nową, a szkiełko na początek 18-105VR.
ghost - Czw 17 Lut, 2011

ciekawe czy d90 będzie jeszcze wtedy w sklepach ;-)
moronica - Czw 17 Lut, 2011

ghost, bedzie, ponoc ma byc produkowany do konca 2011 roku
ghost - Czw 17 Lut, 2011

d90 na 100% nie jest już produkowany ;-)
ale skoro nikon twierdzi, że zapasy starczą do końca 2011, to dobrze.

jaad75 - Czw 17 Lut, 2011

ghost napisał/a:

d90 na 100% nie jest już produkowany ;-)
Też tak czytałem.
AdiPL - Czw 17 Lut, 2011

Napisałem już do FJ, bo tam będę kupował puszkę. Ciekawe co odpiszą?? :D
kasiakaaz - Czw 17 Lut, 2011

AdiPL napisał/a:
Aparat dopiero kupię w kwietniu/maju,

AdiPL napisał/a:
Największym problemem chyba będzie zmieszczenie się w cenie 3000zł, bo puszkę chcę nową, a szkiełko na początek 18-105VR.

Największym problemem, to może być już wtedy zakup nowej puszki. Tego modelu już nie produkują, więc masz jeszcze tylko to, co w sklepach. :wink:

edit:
Byliście szybsi.

moronica - Czw 17 Lut, 2011

czy dobrze rozumiem, ze jesli model jest "discontinued" to znaczy, ze przestal byc produkowany? no to d90 nie jest jeszcze discontinued

zreszta tu masz spis niekatualnych modeli
http://translate.google.c...history_state0=

muzyk - Czw 17 Lut, 2011

AdiPL napisał/a:
1. mało szkieł jest (jakbym chciał nowe na gwarancji kupić). 2. Wiem, że są starsze szkła też no i M42, ale Pentax chyba słabo się rozwija sam nie wiem. 3. Wśród nowości nie widać często, że Pentax wypuszcza nowe szkła.


ad.1 Mało powiadasz? Przekonaj się sam.
ad.2 j.w. - są to szkła ... bajkowe. Spróbuj znaleźć manualny 85 1.4 do portretu... od 999 euro znalazłem (link poniżej).
ad. 3 może, ale jak wypuści to coś co jest bdb - fakt, też swoje kosztuje.
Zobacz choćby "kit" Pentaxa - najlepszy wśród 18-55.

P.S. Niedawno kupiłem sobie dandelion PK/Eos z potwierdzeniem ostrości. Po co?
Ano po to, żeby właśnie stare obiektywy Pentaxa używać na Canonie, np. 75-150 f4 - szkło ... POEZJA.
Poza tym inne szkła np. które jako M42 są dość drogie, a z bagnetem K - tańsze.
Baku napisał/a:
Nic nie da Ci szybszego i lepszego rozwoju jak stałka, na którą na dodatek trzeba jeszcze zapolować.

I nieraz mieć masę kasy.

AdiPL - Czw 17 Lut, 2011

ad.1. Ja pisałem o szkłach nowych na gwarancji z firmy Pentax.
ad.2. Będę szukał raczej AF.
ad.3. Masz w pełni rację.

muzyk - Czw 17 Lut, 2011

AdiPL napisał/a:
ad.1. Ja pisałem o szkłach nowych na gwarancji z firmy Pentax.
Wiem, toteż podałem link - wytłuszczonym drukiem masz aktualne obiektywy.
Adi- powiedzmy sobie szczerze. Jeśli Cię stać, kup K5 - po prostu ten aparat pozamiatał rynek APS-C pod względem dynamiki tonalnej, nadgryzł FF, a nawet średni format :shock:
Podejrzewam, że z taką dynamiką tonalną jaką oferuje, będzie dłuuuuuuuuuuugo świeżym - nieprzestarzałym aparatem na rynku.
Dziś nie wahałbym się ani chwili i zainwestował w K5. W końcu żyje się raz...

komor - Czw 17 Lut, 2011

ghost napisał/a:
ale skoro nikon twierdzi, że zapasy starczą do końca 2011, to dobrze.

Tak słabo schodzi? :twisted:

;)

AdiPL - Czw 17 Lut, 2011

Nie stać mnie na K-5 niestety. W aktualnej sytuacji nie wykorzystałbym K-5 w pełni, bo nie mam na razie takich umiejętności.
ghost - Czw 17 Lut, 2011

nie należy mylić aparatów "będących w ofercie" z tymi będącymi w produkcji.
w produkcji to nikon teraz może mieć następcę d5000, być może jeszcze d3100 i d7000.

d90 chociaż na forum optyczne.pl, w małym kraju bolanda jest popularny jak nigdy, to na światowym rynku jest modelem schodzącym i napis "discontinued" czeka tylko na stopniowe wyczyszczenie magazynów.

co nie zmienia faktu że jest najtańszym aparatem, będącym na rynku, z pentapryzmatem i dwoma kółkami.

muzyk - Czw 17 Lut, 2011

AdiPL napisał/a:
Nie stać mnie na K-5 niestety.

Szkoda.
Cóż... może pomyśl o używanym 40D Canona :idea: - zawsze go proponuję :smile: jak też tego który mam 30D. Będziesz miał dużo frajdy w robieniu zdjęć którymkolwiek z nich, zwłaszcza gdy będziesz miał fajne szkło/a.
Inwestycja w puszkę to w sumie zasadnicza sprawa, ale zakup fajnego - POTRZEBNEGO szkła - to jest dość spore wyzwanie jeśli ma się ograniczony budżet.

AdiPL - Czw 17 Lut, 2011

Nie wiem sam. Pentaxa jeszcze 2 dni temu chciałem K-r, ale ze szkłem w Polsce nowym to trochę problem jest. Są też podobno problemy z lampą zewnętrzną w K-r. Nikon ma 18-105VR - tego by mi brakowało w Pentaxie (cena szkła 18-135 Pentaxa trochę odstrasza). A Canon jakoś mi nie leży.
hijax_pl - Czw 17 Lut, 2011

jaad75 napisał/a:
ghost napisał/a:

d90 na 100% nie jest już produkowany ;-)
Też tak czytałem.
No a ja takiej informacji nie znalazłem. Pisali i to dużo o zaprzestaniu produkcji D5000.
Co jest w w sumie logiczne - D3100 jest w sumie takim D5000 z przymocowanym na stałe wyświetlaczem więc jest jakaś tam kolizja w ofercie, a D7000 jest dość daleko od D90 zatem zupełnie się w ofercie nie podgryzają...

muzyk - Czw 17 Lut, 2011

AdiPL napisał/a:
A Canon jakoś mi nie leży.

Szkoda, bo jest niezły w tych dwóch - bardzo tanich już egzemplarzach, a i wybór szkieł spory.

moronica - Czw 17 Lut, 2011

komor napisał/a:
ghost napisał/a:
ale skoro nikon twierdzi, że zapasy starczą do końca 2011, to dobrze.

Tak słabo schodzi? :twisted:

;)

a moze po prostu Nikon nie musi na sile opychac nowego modelu bo go nie zubozyl w porownaniu do poprzednika? ;)

Usjwo - Pią 18 Lut, 2011

muzyk napisał/a:

Cóż... może pomyśl o używanym 40D Canona :idea: - zawsze go proponuję :smile:


Ta czterdziestka to moglby byc taki "wiecznie zywy" model, niestety jego wada jest wysokie ISO (wysokie to takie w tym przypadku powyzej 400 :mrgreen: ). Nowsze modele (nie tylko Canona) radza sobie z tym lepiej (chyba bo ja nie mam porownania)

Baku - Pią 18 Lut, 2011

Jak na swoje czasy 40D miał szumy na niezłym poziomie. Konkurował wtedy jeszcze z matrycami CCD (np. Nikon D80). Ale faktycznie, iso800 to maksimum, jeśli ma to być zdjęcie, a nie poglądowa fotka.
muzyk - Pią 18 Lut, 2011

Usjwo napisał/a:
(wysokie to takie w tym przypadku powyzej 400

Wysokie ISO przydaje się tylko w specyficznych warunkach przy dużym braku światła. Poza tym, musi to być ISO połączone wręcz z bardzo niskimi szumami, inaczej... po co to używać?
W codziennych warunkach oświetleniowych do ISO 400 wystarczy.
Poza tym, przy wzroście ISO zmienia się nieznacznie GO...

hijax_pl - Pią 18 Lut, 2011

muzyk napisał/a:
Wysokie ISO przydaje się tylko w specyficznych warunkach przy dużym braku światła.
ISO nie zwiększa ilości światła tylko skraca czas migawki.
muzyk napisał/a:
Poza tym, musi to być ISO połączone wręcz z bardzo niskimi szumami, inaczej... po co to używać?
Dlatego mówi się "użyteczne ISO" ;)
muzyk napisał/a:
W codziennych warunkach oświetleniowych do ISO 400 wystarczy.
Jak użyteczne ISO jest np 3200 to czemu nie skorzystać?
muzyk napisał/a:
Poza tym, przy wzroście ISO zmienia się nieznacznie GO...
Że jak :?: :?: :?: :shock:
moronica - Pią 18 Lut, 2011

muzyk, wystarczy ze uzyje sie tele w pochmurny dzien i juz ISO trzeba podbijac do 800
RB - Pią 18 Lut, 2011

hijax_pl napisał/a:
Jak użyteczne ISO jest np 3200 to czemu nie skorzystać?
muzyk napisał/a:
Poza tym, przy wzroście ISO zmienia się nieznacznie GO...
Że jak :?: :?: :?: :shock: [/quote]

No normalnie, jak się skraca czas otwarcia migawki to te fotony z oddali nie zdążają dolecieć :mrgreen:

AdiPL - Pią 18 Lut, 2011

Panowie. Jesze po przemyśleniach możecie coś powiedzieć o systemie Pentaxa?? Jak z dostępnością obiektywów na śląsku?? Fajny system, tylko właśnie nie wiem czy nie za mało obiektywów w sklepach na śląsku?? Może ma ktoś doświadczenie, bo jakby było porównywalnie do Nikona, to być może bym się na niego zdecydował kupując K-r+18-55??
muzyk - Pią 18 Lut, 2011

hijax_pl napisał/a:
Że jak

Napisałem - nieznacznie, ze względu na wzrost szumu - ale nie upieram się przy tym.
moronica napisał/a:
wystarczy ze uzyje sie tele w pochmurny dzien i juz ISO trzeba podbijac do 800

Zgoda. Nie jestem wcale przeciwnikiem wysokich, bezszumnych ISO. Zastanawia mnie fakt, jak dawniej to robili, że mieli do dyspozycji 100-400 czasem więcej i udawało się zrobić piękne zdjęcia - analogiem. Musieli sobie jakoś radzić "z braku laku", a więc statyw i jazda.
hijax_pl napisał/a:
muzyk napisał/a:
Wysokie ISO przydaje się tylko w specyficznych warunkach przy dużym braku światła.
ISO nie zwiększa ilości światła tylko skraca czas migawki.

I tak i nie. Jeśli by tak było, samo tylko skrócenie czasu migawki dałoby ciemniejsze zdjęcie - dlatego musi wzrosnąć czułość matrycy na światło - czyli innymi słowy światła wpada tyle samo, ale jest ono niejako "podbijane" w aparacie.
AdiPL napisał/a:
Może ma ktoś doświadczenie, bo jakby było porównywalnie do Nikona, to być może bym się na niego zdecydował kupując K-r+18-55??

Cóż, napiszę tyle, że jak już kupisz z kitem to będziesz mógł zrobić dużo.
Jeśli Cię nie stać na początku na dokupienie czegoś najnowszego i drogiego, kup coś z manualnych obiektywów - akurat te ma Pentax bardzo dobre.
Nie wiem jak tam wówczas jest z potwierdzeniem AF - zdaje mi się, że też potrzeba jakiś dandelion.

hijax_pl - Pią 18 Lut, 2011

muzyk napisał/a:
Napisałem - nieznacznie, ze względu na wzrost szumu - ale nie upieram się przy tym.
Ale co ma wzrost szumu do GO?

[ Dodano: Pią 18 Lut, 2011 12:43 ]
muzyk napisał/a:
innymi słowy światła wpada tyle samo, ale jest ono niejako "podbijane" w aparacie.
Ale co to ma do używania ISO jako takiego? Czy to oznacza, że w słoneczny dzień na śniegu nie mogę użyć ISO800?
forrest - Pią 18 Lut, 2011

AdiPL napisał/a:
Jak z dostępnością obiektywów na śląsku??

Dwa tygodnie temu widziałem Pentax-owy sprzęt w Saturnie w Silesii, ale szczegółów nie powiem bo w nim nie siedzę :smile:

TS - Pią 18 Lut, 2011

muzyk napisał/a:

Zgoda. Nie jestem wcale przeciwnikiem wysokich, bezszumnych ISO. Zastanawia mnie fakt, jak dawniej to robili, że mieli do dyspozycji 100-400 czasem więcej i udawało się zrobić piękne zdjęcia - analogiem. Musieli sobie jakoś radzić "z braku laku", a więc statyw i jazda.

W niektórych sytuacjach zdjęć nie robili. Nie zawsze statyw (długi czas) wchodzi w grę. Małoobrazkowa klisza daje zauważalne na odbitkach 15x21 ziarno już od ISO400. Kolorowe przy ISO>=800 są to już prawie kalejdoskop ;) . Zresztą sam wiesz. Dowolny współczesny aparat z matrycą przynajmniej 4/3 mniej szumi, więc jest bardziej uniwersalny - można robić zdjęcia jakich 20 lat temu nie dało się.

jaad75 - Pią 18 Lut, 2011

muzyk napisał/a:
Napisałem - nieznacznie, ze względu na wzrost szumu - ale nie upieram się przy tym.
Nie upieraj się... :razz:
muzyk napisał/a:
a więc statyw i jazda
Tam gdzie można użyć statywu (czyli nie liczą się czasy naświetlania), czy zewnętrznych lamp, wysokie czułości nie są potrzebne.
Ale przeczytaj choćby ten wątek, żeby wiedzieć dlaczego bywają koniecznością. Fakt faktem, że zazwyczaj można się bez nich obywać, ale zazwyczaj, to nie znaczy zawsze...

[ Dodano: Pią 18 Lut, 2011 12:52 ]
muzyk napisał/a:
Nie wiem jak tam wówczas jest z potwierdzeniem AF - zdaje mi się, że też potrzeba jakiś dandelion.
Nie potrzeba.
komor - Pią 18 Lut, 2011

Baku napisał/a:
Jak na swoje czasy 40D miał szumy na niezłym poziomie. Konkurował wtedy jeszcze z matrycami CCD (np. Nikon D80). Ale faktycznie, iso800 to maksimum, jeśli ma to być zdjęcie, a nie poglądowa fotka.

No jak patrzę co potrafi zrobić mój 50D w cieniach na ISO powiedzmy 1600, jak się usiłuje wyciągać za uszy w górę, to zaczynam tęsknić za 40D. Pod tym względem niewątpliwie ma rację ten wredny kanon-żerca, co mu się nick zaczyna na Jaa, a kończy na 75. ;) Dobrze naświetlone pliki z 50D są używalne i przy 3200, ale dokładanie Fill-light w cieniach kończy się często nieładnie.

muzyk napisał/a:
Zastanawia mnie fakt, jak dawniej to robili, że mieli do dyspozycji 100-400 czasem więcej i udawało się zrobić piękne zdjęcia - analogiem. Musieli sobie jakoś radzić "z braku laku", a więc statyw i jazda.

Po prostu pewnego rodzaju zdjęć się wtedy nie robiło, przynajmniej nie zwykłym sprzętem dostępnym dla zwykłego śmiertelnika. Ot, Kubick kazał sobie przerobić specjalnie dla niego obiektyw do filmowania przy świecach. A dziś zabieramy sobie takie 5D czy D700, zakładamy coś ze światłem f/1.4 i robimy to samo.

muzyk - Pią 18 Lut, 2011

Cytat:
W niektórych sytuacjach zdjęć nie robili.

Zgadza się.
Cytat:
Ale co ma wzrost szumu do GO?

Ok, sprawdziłem sam. Wycofuję się. Najwyraźniej błędnie zinterpretowałem pewną notkę.
jaad75 napisał/a:
Ale przeczytaj choćby ten wątek

Nie muszę. Zdaję sobie sprawę, że wysokie, bezszumne ISO - NIEKIEDY - są konieczne.
jaad75 napisał/a:
Nie potrzeba.

O! To jak w takim starym smc działa potwierdzenie ostrości? Tam jest tylko "wajcha" od przysłony... Żadnej elektroniki.

jaad75 - Pią 18 Lut, 2011

muzyk napisał/a:
O! To jak w takim starym smc działa potwierdzenie ostrości? Tam jest tylko "wajcha" od przysłony... Żadnej elektroniki.
Zwyczajnie - elektronika nie jest tu do niczego potrzebna, bo potwierdzenie ostrości działa wtedy, gdy układ AF potwierdza, że jest ostro.
muzyk - Pią 18 Lut, 2011

jaad75 napisał/a:
gdy układ AF potwierdza, że jest ostro.

Wow! Szkoda, że tak w Canonie nie ma, tylko jakieś dandeliony trzeba używać.

jaad75 - Pią 18 Lut, 2011

W Nikonie jest to samo w Olympusach z tego, co pamiętam też... Nie wiem po co akurat w Canonie dandelion, ale jak widać jest konieczny...
MC - Pią 18 Lut, 2011

jaad75, w Sony do potwierdzenia ostrości również niezbędny jest dandelion z czipem.
jaad75 - Pią 18 Lut, 2011

MC, ale tak w sumie, to co ten dandelion konkretnie robi - oszukuje elektronikę? Bo przecież układ AF jako taki nie potrzebuje żadnej informacji z obiektywu, żeby stwierdzić, że jest ostro...
muzyk - Pią 18 Lut, 2011

Dandelion potwierdza ostrość.
Bez niego nic nie piknie w Canonie, gdy nawet będzie najostrzej.

komor - Pią 18 Lut, 2011

jaad75 napisał/a:
ale tak w sumie, to co ten dandelion konkretnie robi - oszukuje elektronikę? Bo przecież układ AF jako taki nie potrzebuje żadnej informacji z obiektywu, żeby stwierdzić, że jest ostro...

Oszukuje meldując się jako obiektyw. Po prostu z jakichś przyczyn ktoś zdecydował, że bez podłączonego obiektywu układ AF jest wyłączony i nie pracuje potwierdzanie ostrości. Głupie to, przyczyny były pewnie marketingowe, a nie inżynieryjne.

jaad75 - Pią 18 Lut, 2011

Rozumiem. Teoretycznie któryś shackowany firmware mógłby ten problem rozwiązać, gdyby ktoś bardzo chciał go rozwiązać...
hijax_pl - Pią 18 Lut, 2011

Danedeliony są po to by oszukiwać. W EL nikona nie ma pomiaru z manualnymi szkłami ale to tylko soft blokuje wyświetlanie na ekranie/wizjerze.

Układ fazowy AF czy światłomierz przy pryzmacie nie ma nic do typu zainstalowanego obiektywu - to działa zawsze. Ale jak się z tego korzysta - no tuż tajemnica firmwaru aparatu.

muzyk - Pią 18 Lut, 2011

komor napisał/a:
Głupie to, przyczyny były pewnie marketingowe, a nie inżynieryjne.

Jednym słowem: ŁOBUZY.

cybertoman - Pią 18 Lut, 2011

Za to kwitnie rynek dandelionow!

hijax_pl napisał/a:
muzyk napisał/a:
Wysokie ISO przydaje się tylko w specyficznych warunkach przy dużym braku światła.
ISO nie zwiększa ilości światła tylko skraca czas migawki.

Gdybym napisal, ze statyw przydaje sie przy duzym braku swiatla, to tez bys napisal, ze statyw nie zwieksza jego ilosci... :roll: ??? Co do skracania czasu migawki, to w moim aparacie ISO dziala na przyslone... :cool:

muzyk - Pią 18 Lut, 2011

cybertoman napisał/a:
to tez bys napisal, ze statyw nie zwieksza jego ilosci... :roll: ???

Zaczynam trochę nie rozumieć o co biega :lol:

Statyw nie zwiększa ilości światła - przecież to oczywiste.
Zapobiega drganiom aparatu w trakcie długiego naświetlania.
ISO. To co w końcu, skraca tylko czas otwarcia migawki, czy skraca czas i jednocześnie zwiększa czułość matrycy? :twisted:

Czyż nie przypadkiem to drugie? :razz:

AdiPL - Pią 18 Lut, 2011

A ja mam pytanie trochę z innej beczki. Czym różnią się pola AF od punktów AF?? Na ten przykład jak jest napisane wielopunktowy AF oraz w innym lustrze wielopolowy AF, to czym się różnią w takim przypadku punkty AF od pola AF??
hijax_pl - Pią 18 Lut, 2011

cybertoman, ilość rejestrowanego światła zależy TYLKO od czasu naświetlania i wielkości otworu przysłony.
Ani ISO ani statyw ani redukcja wibracji nie zwiększą jej ilości...

Podstawy Panowie... podstawy... :wink:

kufel - Pią 18 Lut, 2011

AdiPL, wydaje mi sie ze oba określenia sa używane zamiennie.

hijax_pl napisał/a:
Ani ISO ani statyw ani redukcja wibracji nie zwiększą jej ilości...
o ile co do dwóch ostatnich nie ma wątpliwości, tak przy ISO mam: czy zwiększenie czułości matrycy nie wpływa na ilość rejestrowanego światła? czy podwyższone ISO nie powoduje zwiększenia zdolności "łapania" większej ilości swiatła?
cybertoman - Pią 18 Lut, 2011

hijax_pl, bardzo dobra odpowiedz, ale ja pytalem o cos innego. Zupelnie o cos innego.
maput - Pią 18 Lut, 2011

kufel napisał/a:
czy zwiększenie czułości matrycy nie wpływa na ilość rejestrowanego światła? czy podwyższone ISO nie powoduje zwiększenia zdolności "łapania" większej ilości swiatła?

"Łapana" ilość światła jest ta sama. Sygnał jest następnie tłumiony lub wzmacniany.

kufel - Pią 18 Lut, 2011

maput napisał/a:
Sygnał jest następnie tłumiony lub wzmacniany.
ok, rozumiem. zatem słowo "czułość" jest tu trochę mylące ,albo ja je źle zinterpretowałem.
komor - Pon 21 Lut, 2011

Dyskusja o technikaliach dotyczących czułości matryc cyfrowych i sposobów ich regulacji została wydzielona do wątku Czułość matrycy - software czy hardware?.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group