forum.optyczne.pl

Aparaty analogowe - minolta x300 problem z migawką

marcysiuniek - Sob 23 Sty, 2010 16:14
Temat postu: minolta x300 problem z migawką
Witajcie!
Postanowilem po 20 latach reaktywowac moja minolte x300. Mam jednak problem: nie uruchamia się migawka. Od razu piszę ze wlozylem baterie zgodne z manualem czyli lr44 maxella 2xpo 1,5v. Cala elektronika wyglada na aktywna tj. swiatlomierz reaguje na zmiany natezenia swiatla, dziala samowyzawalacz itp. Jednakze po wcisnieciu spustu do konca (jak i uruchomieniu samowyzwalacza) nie nastepuje zwolnienie migawki, a wszystkie led-y gasna. Dzwignia przewijania odchyla sie tylko o swobodne 30 stopni i nie daje sie przewinac do nastepnej klatki (co w sumie zrozumiale skoro "nie bylo pstryk") , licznik klatek jest w pozycji "S". Może ktoś ma pomysl co z tym fantem uczynic, bo sadzac z cen na allegro serwisowanie bedzie drozsze niz zakup nowego body. Z gory dziekuje za pomoc.

ophiuchus - Sob 23 Sty, 2010 16:31

Kupić nowy korpus :D Żartowałem ;) A może po tych dwudziestu latach po prostu mechanika się "zapiekła"?
ghost - Sob 23 Sty, 2010 16:34

na 99% padła elektronika.
o tu podobny przypadek.
Cytat:
elektromagnes lub kondensator na płytce zasilania

niestety to częsta przypadłość serii X

marcysiuniek - Sob 23 Sty, 2010 16:34

szczerze mówiac, to tak sobie od razu pomyslalem o jakims wyschniętym kondensatorze
ok. to w takim razie moze jakis namiar na tani serwis? bo a nuż będzie taniej niż na allegro?
czy w ogole istnieje coś takiego jak tani serwis w wawie, bo te słowa mam wrażenie się wykluczają: tani i wawa :???:

ghost - Sob 23 Sty, 2010 16:51

serwis zrobi jeżeli będzie miał części zamienne. a jedynym współczesnym źródłem elektromagnesów, są skanibalizowane aparaty.

przy takich cenach aparatów nie liczyłbym że serwis będzie tańszy.

w zalinkowanej stronie z kkm masz namiar na pana Szczepana. spytaj czy się bawi w takie rzeczy.

ale życzę powodzenia.

marcysiuniek - Sob 23 Sty, 2010 16:58

dzięki za pomoc, mam już teraz pełną jasnośćć sytuacji
chyba kupię nowe body - będzie prościej


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group