forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - Szkla do 30D

dziadek - Pon 11 Lut, 2008
Temat postu: Szkla do 30D
witam,
mam szybkie pytanie :D , jestem na etapie kompletowania szkiel do 30D.
chcialbym miec nie wiecej niz dwa szkla, na razie, ktore wystarcza mi na pare lat do robienia krajobrazow, portretow i reszty po trochu (dziecko w ruchu itp). moja opcja to 17-40 F4 i 70-200 F4 bez IS.
co wy na to, czy jest to zestaw godny uwagi? czy brak IS bedzie duzym minusem przy zdjeciach w ruchu np. dzieci, pokazy lotnicze itp?
testuje teraz kumpla szklo 70-200 2.8 IS i jestem ciekaw jak bedzie sie prezentowac 70-200F4 na jego tle (70-200 2.8 IS lub bez nie wchodzi w gre, za drogie).
jeszcze jedno jestem amatorem :D
dzieki za rady i opinie
dziadek

komor - Pon 11 Lut, 2008

Poczytaj trochę najpierw tematów na forum, bo zarówno kwestia 17-40 jak i 70-200 była wałkowana ostatnio kilkakrotnie. Obiektyw 70-200/4L (bez IS) mogę z czystym sumieniem polecić, sprawdza mi się znakomicie do łapania dzieci, ostatnio kaczek :) Jeśli chodzi lotnisko to zaraz koledzy znający się na rzeczy pewnie stwierdzą, że stanowczo za krótki. Jeśli chodzi o 17-40/4L to jak dla mnie amatora za mały zakres ogniskowych i za ciemny, ale jeśli ktoś potrzebuje pancernej obudowy, to może mieć inne zdanie. To obiektyw wymyślony do innego celu niż jako standardowy zoom na lustrzankę APS-C. Jak poczytasz starsze wątki to sam zobaczysz jakie obiektywy są polecane jako podstawowy zoom do cyfrowej lustrzanki o niepełnoklatkowej matrycy.
MM - Pon 11 Lut, 2008

Te dwie eL-ki to bardzo dobry wybór dla amatora i będziesz zadowolony.
Co do spottingu to nie wiem gdzie mieszkasz i jakie samoloty lubisz fotografować. Jeżeli duże pasażerskie na cywilnym lotnisku i w miarę blisko możesz podejść to 200mm na cropie wystarczy z zapasem. Jeżeli myślisz o pokazach i samolotach bojowych to już gorzej, czasami 400mm na cropie jest zdecydowanie za mało :wink:

dziadek - Pon 11 Lut, 2008

dzieki za odpowiedz,

komor: