forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Sony fan

Peterpan - Pią 19 Wrz, 2014
Temat postu: Sony fan
Moj pierwszy post.
Lubie fotografie, jestem entuzjasta, ale nie profesjonalista, raczej wiem nie duzo, ale uwielbiam robic zdjecia.
Obecnie aparat z ktorego strzelam zdjecia to Sony A77, co do obiektywow to mam ich sporo, godne wspomnienia sa: Sony 70-200 f2.8 G, Sony 16-50 f2.8 SSM, Sigma 8-16 f4.5-5.6. To sa obiektywy na ktorych pracuje najwiecej. Mam jeszcze stara 50tke Minolty 1.8 i Sony 18-250 3.5-6.3, ale ich praktycznie nie uzywam.
Mam inne akcesoria, ale one sa tylko pomocnicze.

Swoj pierwszy post chcialbym rozpoczac pytaniem i prosba o porade.

Mysle o zakupie full-frame DSLR, oczywiscie Sony.
Mam dylemat. Czy wejsc w mirrorless tj A7R czy poczekac i kupic A99 II.
Dylemat sie wiaze z tym, ze chcialbym zakupic obiektyw, prime-a. Waham sie, czy ma to byc 50mm (tu wybor mam jeden - Sigma 50mm 1.4Art, czy 85mm, mysle o Sony Zeiss f 1.4)
Jesli zostalbym przy DSLR to wtedy dokonalbym jednego lub drugiego zakupu sprawiajac sobie present na swieta. Jednak, przy obecnej tendencji wchodzenia w nowa technologie i coraz wiekszym wyborze obiektywow moze warto zainwestowac w A7R?
Co myslicie. Z gory dziekuje za uwagi.

Przepraszam za moj jezyk polski, od 1988 roku nie mieszkam w Polsce :wink:

Arek - Sob 20 Wrz, 2014

Widać, że Sony teraz cała parę w gwizdek wrzuciło w bezlusterkowce. Tam jest najwięcej premier związanych np. z optyką. MZ musisz się jednak zastanowić nad szkłami. Jeśli wystarczą Ci te, które są obecnie z bagnetem A, można spokojnie wchodzić w A99.
Peterpan - Sob 20 Wrz, 2014

Nie wiem dlaczego, ale nie jestem za bardzi jeszcze przekonany do bezlusterkowca. Odopowiada mi jego wielkosc, jednak przy mniejszej wielkosci, jest rowniez mniej funkcji, tak mysle.

Bardzo chcialbym kupic porzadny 'prime lens'.