|
forum.optyczne.pl
|
|
Warsztat foto, literatura, teoria, art - jak uchwycić oswietlenie chmury
krzysieka1 - Wto 03 Maj, 2016 Temat postu: jak uchwycić oswietlenie chmury Witam jak robić zdjęcie żeby zatrzymać takie światło,( zdjęcie konia w linku), ja pomimo takiego efektu w przyrodzie otrzymuje chmury bez wyrazu.
http://www.twojapogoda.pl...chmur-na-niebie
moronica - Wto 03 Maj, 2016
krzysieka1, za ta chmura/koniem jest podwieczorne slonce, stad zolta kontrastowa obwodka
krzysieka1 - Wto 03 Maj, 2016
Witam, ja takie słońce też miałem , tylko nie widać go na zdjęciu, jak je uchwycić?
moronica - Wto 03 Maj, 2016
krzysieka1, o 14:10 nie miales wieczornego swiatla, ponadto slonce musi byc tuz za krawedzia chmury by dac takie mocne obwodki, tam w najjasniejszym punkcie tego konia to sie slonce niemalze juz wylania zza chmury
fides - Wto 03 Maj, 2016
Podwieczorny koń?
krzysieka1 - Sro 04 Maj, 2016
Witam, może nie było wieczorne ale świeciło podobnie jak tutaj,
http://www.widoczki.com/chmury-serce.html
http://www.tapeta-niebo-chmury-11.na-pulpit.com/
Tak wygląda po obróbce, i tak to mniej więcej wyglądało.
moronica - Sro 04 Maj, 2016
krzysieka1, tych linkow nie otworze bo na telefonie namolne reklamy wyskakuja. Cudow nie ma, jesli chmura w rzeczywistosci nie wyglada na kontrastowa i nie ma mocnych obwodek no to na zdjeciu sie one magicznie nie pojawia i obrobka tu nie pomoze (chyba ze je domalujesz, ale to przerobka a nie obrobka). Pozostaje ci czatowac na odpowiednie warunki oswietleniowe
maziek - Sro 04 Maj, 2016
Te pieski i koniki to raczej lipa i fotoszop ale generalnie musisz po pierwsze rozciągnąć zakres tonalny zdjęcia prawie na cały histogram tzn. żeby najciemniejsze partie były prawie czarne, a najjaśniejsze prawie białe. Jeśli masz przepalenie (pełna biel na 3 kanałach) to tego nie uratujesz i możesz dać sobie spokój z danym zdjęciem, bo na ogół ładnie to nie wygląda. Następnie możesz pewne fragmenty histogramu 'zagęścić" co ogólnie polega na pracy suwaczkami od świateł, półtonów i cieni. Wówczas uczytelnisz delikatną strukturę. Jeśli dajmy na to cienie zajmują na histogramie 1/3 szerokości a zbijesz je do 1/5 to w cieniach nastąpi spory wzrost kontrastu. Jak konkretnie to trudno powiedzieć - metodą prób i błędów. Jeśli chodzi o kolor to dobre efekty daje zabawa kolorem nieba (zależnie od pory niebieski lub żółty) - zmiana saturacji i/lub jasności. Na koniec można jeszcze poeksperymentować nieco z kontrastem a na sam koniec - z wyostrzeniem. Jeśli ma to wyglądać naturalnie to raczej wszystko bardzo delikatnie albo wyjdą jakieś ciapy i placki.
krzysieka1 - Sro 04 Maj, 2016
Witam, raz jeszcze od początku, na niebie słońce pięknie oświetlało chmury że aż dech zapierało, robię zdjęcie a tam chmurka najzwyklejsza na świeci, całe te światło zgasło, czemu aparat nie uchwycił tego co widziało oko, trzeba stosować filtry polaryzacyjna? czy jakieś inne sztuczki?
Usjwo - Czw 05 Maj, 2016
krzysieka1 napisał/a: | na niebie słońce pięknie oświetlało chmury że aż dech zapierało, robię zdjęcie a tam chmurka najzwyklejsza na świeci, całe te światło zgasło, |
Zdjecie jest prawie cale biale, wiec aparat zanizyl expozycje. Podobnie jak przy sniegu trzebabylo podbic o 1.5-2EV. Naswietlasz na swiatla, tak by nie przepalic.
W aparacie masz histogram, wiec sprawdzasz jak wyglada, potem przesuwasz expozycje na + tak zeby z prawej strony (w swiatlach) dotykal krawedzi. Jak robisz w RAW to smialo mozesz przeswietlic o 1.5 EV, potem to wyciagniesz w obrobce.
maziek napisał/a: | generalnie musisz po pierwsze rozciągnąć zakres tonalny zdjęcia prawie na cały histogram tzn. żeby najciemniejsze partie były prawie czarne, a najjaśniejsze prawie białe |
Czyli wlaczyc bracketing expozycji, a potem to skladac w postprocesie.
|
|