forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - Szeroko na FF

Olimpicgamer - Wto 24 Maj, 2016
Temat postu: Szeroko na FF
Cześć. Sprawa dla mnie dość poważna. Posiadam T24-70 2.8 ale przy widoczkach to za mało. Szukam szkła gdzie zakres wchodzi w okolice 15mm. Samyang 14 super opcja ale niestety systemu Cokin lub Lee to tam nie wcisnę. Nie mówiąc o innych filterkach. Co polecacie? Mogą być zoomy. Z wykluczeniem Canonowskich L. Nie ten budżet. A szukam nówki.
Rozpisujcie się ;)

fides - Wto 24 Maj, 2016

Olimpicgamer napisał/a:
Samyang 14 super opcja ale niestety systemu Cokin lub Lee to tam nie wcisnę.
http://www.samyang-lens.c...ter-holder.html

Olimpicgamer napisał/a:
Rozpisujcie się ;)
:arrow:
http://www.optyczne.pl/95...5_mm_f_2.4.html
http://www.optyczne.pl/96...%C4%99kach.html

siosio - Sro 25 Maj, 2016

Tokina 16-28 2.8 - niedawno był test:

http://www.optyczne.pl/38...f_2.8_(IF).html

A z niewypukłą soczewką - Tokina 17-40 f/4 albo jednak Canon 17-40L....

Sunders - Sro 25 Maj, 2016

Olimpicgamer napisał/a:
Szukam szkła gdzie zakres wchodzi w okolice 15mm. Samyang 14 super opcja ale niestety systemu Cokin lub Lee to tam nie wcisnę. Nie mówiąc o innych filterkach.


http://leefilters.pl/prod...-adaptery-sw150

muzyk - Sro 25 Maj, 2016

Trochę szalone to...(klik) , ale może Tokina 11-16 2.8 przy 15-16 mm da radę na pełnej klatce? :?:
Wojmistrz - Czw 26 Maj, 2016

Olimpicgamer, a za Sigmą 12-24mm nie patrzyłeś? Mam to szkło w pierwszej wersji na 6D i jest super.
Andrzej.M. - Czw 26 Maj, 2016

Wojmistrz napisał/a:
Mam to szkło w pierwszej wersji na 6D i jest super.

Na 5D też wyrabia. Koledzy też chwalili.

Wojmistrz - Pią 27 Maj, 2016

Znaczy na 5D, 5D MkII i 1Ds też używałem, to w sumie bez znaczenia, ale piszę o 6D, bo nią fotografuję i filmuję obecnie. Szkło dobre zarówno do tego i tego.
fotoparanoja - Pią 27 Maj, 2016

muzyk napisał/a:
Trochę szalone to...(klik) , ale może Tokina 11-16 2.8 przy 15-16 mm da radę na pełnej klatce? :?:


niezbyt dobry pomysł, to nie nikon, raz uderzyłem lustrem o soczewke, poza tym chyba lepiej za ta kase kupić szkło dedykowane pod sensor ff.

te holdery to kiepawy pomysł to jest dość niewygodne, no i samyang 14 z jego łapaniem blików i nierwóna dystorsją to prawie taka sama apokalipsa jak mega winieta na proponowanej sigmie przez Wojmistrza. W szerokich szkłach przeważnie chodzi właśnie o rogi a te w tej sigmie wypadają słabo nawet na aps-c, żeby nie powiedzieć beznadziejnie.

Olimpicgamer, z dwojga złego powinieneś być przygotowany na kompromisy, jak nie chcesz duzo wydać, to brałbym raczej s14/2.8


Andrzej.M. napisał/a:
Na 5D też wyrabia. Koledzy też chwalili.



i ten tutaj :roll: wiesz o czym mozwa?

Wojmistrz - Sob 28 Maj, 2016

Z tą winietą to bym nie przesadzał. akurat to szkło świetnie i od dawna jest wyprofilowane w Lr więc tym bardziej winietka nie boli. Poza tym czego spodziewać się przy tak ekstremalnych kątach widzenia? Do niedawna to było najszersze produkowane szkło i dopiero w zeszłym roku Canon zaoferował za $3000 11-24mm. Na szczęście cena już trochę spadła. Pytanie jest inne, czyli czy kolega Olimpicgamer, potrzebowałby 122° widzenia.
fotoparanoja - Sob 28 Maj, 2016

Wojmistrz napisał/a:
Z tą winietą to bym nie przesadzał.


to też nie przesadzam, przesadziłbym jakbym napisał ogromna a ona jest tylko mega duża :razz:

Wojmistrz napisał/a:
i od dawna jest wyprofilowane w Lr więc tym bardziej winietka nie boli.


czyli generalnie winieta to nie jest wada, która szkodzi obrazowaniu, bo mamy profil w LR, bu ha ha ha :razz: tam się nic nie dzieje, profil to wyrównuje :smile:

Wojmistrz, zdajesz się nie zauważać najważniejszego, to szkło jest bardzo słabe w narożnikach właśnie ze względu na rozdzielczość. Nie piszę monstrualnie słabe tylko bardzo słabe, można się nie spierać, gdyby miało lakki spadek rozdzielczości na brzegach w stosunku do centrum ale tam jest bardzo duzy spadek.

Oczywiście na wszystkie wady optyczne trzeba patrzeć z perspektywy szkła ultra szerokokątnego ale niestety to szkło wypada bardzo słabo w narożnikach, rozdzielczośc spada dość sporo.

Wolałbym węższego s14, mimo jego nierównej dystorsji trudnej do skorygowania, bo i tak w obu przypadkach trzeba się bawić w niewygodne holdery.

Wojmistrz - Sob 28 Maj, 2016

fotoparanoja napisał/a:
Oczywiście na wszystkie wady optyczne trzeba patrzeć z perspektywy szkła ultra szerokokątnego ale niestety to szkło wypada bardzo słabo w narożnikach, rozdzielczośc spada dość sporo.
Nie zmienia faktu, że poza systemem Canona, jest to nadal najlepszy ultra szeroki obiektyw rektilinearny na świecie, bo nie ma konkurencji. Jeśli by była, to można by marudzić, a tak jest jaki jest. Przy szerokim kącie, każdy kolejny mm to spory przeskok i te 2 mm to ponad 6° (swoją drogą respekt dla Canona, te 11mm to kolejne 4°). Jak dla mnie, to mogło by mieć zakres 12-16 zamiast 12-24, bo jak mam fotografować na 17mm to wolę użyć starego 17-40 f/4, a z drugiej strony, mając to szkło w komplecie z 24-70mm mam zapełniony zakres i nie muszę dublować szkieł i nosić kolejnych kilogramów.
fotoparanoja - Sob 28 Maj, 2016

Wojmistrz napisał/a:
Nie zmienia faktu, że poza systemem Canona, jest to nadal najlepszy ultra szeroki obiektyw rektilinearny na świecie, bo nie ma konkurencji.


zdajesz się nie zauważać, ze autorowi niekoniecznie jest potrzebne 12mm, może mu wsystarczy 14

Olimpicgamer napisał/a:
Szukam szkła gdzie zakres wchodzi w okolice 15mm.


Wojmistrz przeczytałes to wyżej, autor zdaje się nie chciał s14/2.8 ze względu na brak mozliwości stosowania filtrów a akurat ta sigma w tym aspekcie nie różni się od s14 do obu będzie trzeba używać niewygodnych holderów, za to sigma jest gorsza optycznie od wspomnianego s14 i to nie trochę a sporo.

Wojmistrz polecasz co sam posiadasz, czy starsz się pomóc pod potrzeby OP?

fides - Sob 28 Maj, 2016

"s14" to Sigma czy Samyang?
fotoparanoja - Sob 28 Maj, 2016

fides napisał/a:
"s14" to Sigma czy Samyang?


od początku jest tu mowa tylko o sigmie 12-24 i samyangu 14/2.8

fides - Sob 28 Maj, 2016

fotoparanoja napisał/a:
autor zdaje się nie chciał s14/2.8 ze względu na brak mozliwości stosowania filtrów a akurat ta sigma

i pomyślałem o tej http://www.optyczne.pl/39..._obiektywu.html

fotoparanoja - Sob 28 Maj, 2016

fides napisał/a:
i pomyślałem o tej http://www.optyczne.pl/39..._obiektywu.html


1. cena?
2. masz doświadczenie z tym szkłem?

fides - Sob 28 Maj, 2016

Obiektywy poniżej 20mm są "be".

[ Dodano: Sob 28 Maj, 2016 15:20 ]
http://allegro.pl/listing...ma%2014mm%202.8

Andrzej.M. - Sob 28 Maj, 2016

fotoparanoja napisał/a:
wiesz o czym mozwa?

Nie mozwa tylko mowa! Mam obydwa szkła - i Samyanga 14/2,8 i Sigmę 12-24 wypróbowałem zarówno na Pentaxie analogowym jak na K-5 u K3II . Koledzy posiadający tę Sigmę pod Canona również chwalili - mimo słabszej rozdzielczości ma brzegach kadru. Wiem jakie są wyniki testów - ale dla wielu osób mniejsza rozdzielczość na pełnej klatce nie jest jakimś dramatem.

fotoparanoja - Nie 29 Maj, 2016

Andrzej.M. napisał/a:
mozwa tylko mowa!


poprawiłeś literówkę, co teraz, jak żyć :twisted:

Andrzej.M. napisał/a:
ale dla wielu osób mniejsza rozdzielczość na pełnej klatce nie jest jakimś dramatem.


ona nie jest mniejsza, tylko dużo mniejsze, rozumiesz to?

Andrzej.M. napisał/a:
Na 5D też wyrabia. Koledzy też chwalili.


Na którym 5d i kto chwali, goździkowa czy jej koledzy?

Wojmistrz - Nie 29 Maj, 2016

Ja chwalę. Z każdą puszką FF na jakiej pracowałem z Sigmą 12-24mm, efekty były bardziej niż zadowalające.
komor - Nie 29 Maj, 2016

fotoparanoja napisał/a:
Na którym 5d i kto chwali, goździkowa czy jej koledzy?

Drogi fotoparanoja, proszę o zmianę tonu dyskusji. Jesteś tu nowy i my sami nie wiemy, czy Ty jesteś Goździkowa, czy może ktoś inny. Wystarczy napisać, że Twoim zdaniem rozdzielczość tego obiektywu na brzegach jest niewystarczająca. Są różne progi akceptacji, różne potrzeby i – jak sam zauważasz – zależy jeszcze od aparatu, bo co innego 12 Mpix, a co innego 36 Mpix. No i wiadomo, że na różne egzemplarze można trafić.

Andrzej.M. - Nie 29 Maj, 2016

fotoparanoja napisał/a:
Na którym 5d i kto chwali

Już na 5DmkII a chwalił ... no cóż kolega ze ZPAF ... Może nie dla wszystkich przynależność do tej organizacji coś znaczy ale na ogół jednak jest wyznacznikiem profesjonalizmu. W odróżnieniu od "Goździkowej".

fotoparanoja - Pon 30 Maj, 2016

komor napisał/a:
Wystarczy napisać, że Twoim zdaniem rozdzielczość tego obiektywu na brzegach jest niewystarczająca.


było to napisane kilkukrotnie, nie wiem na czym polega moderacja na tym portalu ale na innych moderator czyta posty, co więcej ten fakt potwierdza nawet tutejszy test i nie jest mały spadek a duży.

komor napisał/a:
Są różne progi akceptacji, różne potrzeby i – jak sam zauważasz – zależy jeszcze od aparatu, bo co innego 12 Mpix, a co innego 36 Mpix.


to szkło moze i się wyrabia na 12Mpix ale nie o tym mowa.

komor napisał/a:
Drogi fotoparanoja, proszę o zmianę tonu dyskusji.


ton jest miękki szczególnie, biorąc pod uwagę wcześniejsze dokonania Andrzej.M., nie tylko w tym wątku, polecanie czegoś bez sprawdzenia. Wypowiadanie się na temat sprzętu, którego się trzymało w rękach albo nawet obserwacje, które okazują się inne od rzeczywistości nawet w stosunku do czegoś co się miało w rękach, :arrow: patrz głośność lustra k3 vs k5

Wojmistrz napisał/a:
Ja chwalę. Z każdą puszką FF na jakiej pracowałem z Sigmą 12-24mm, efekty były bardziej niż zadowalające.


mówisz o walorach artystycznych czy o rzeczywistych osiagach dalej od centrum, czego nie potwierdza chyab żaden test i w sumie fakty..
Wojmistrz, chętnie zobacze test ktory potwierdza twoje słowa, bo to szkło wypada słabo na d800, 5d2, 6d i 5d3, którymi akurat robiłem zdjęcia na tej sigmie.

Wojmistrz - Pon 30 Maj, 2016

fotoparanoja, do czego służą twoje fotki? Jeśli faktycznie pracujesz dla jakiejś agencji reklamowej, która wymaga bóg wie czego, to to szkło faktycznie może być dla ciebie słabe. Dla mnie jest bardzo dobre. Fotografuję nim prezentacje 360 dla agencji mieszkaniowych, czasami coś artystycznego, czasami kilka ujęć na ślubach oraz filmuję tym szkłem - i jest git. Jeśli czytałeś moje posty to zauważyłeś pewnie, że .jpg wydaję w 2160 liniach więc tu obraz z takiego 6D jest wręcz doskonały, a co się spodziewasz zobaczyć na forum przy max 1024px?
Testy, testy, testy... faktycznie fotoparanoja i onanizm sprzętowy.

fotoparanoja - Pon 30 Maj, 2016

Wojmistrz napisał/a:
fotoparanoja, do czego służą twoje fotki? Jeśli faktycznie pracujesz dla jakiejś agencji reklamowej, która wymaga bóg wie czego, to to szkło faktycznie może być dla ciebie słabe.


robie zdjęcia architektury, często wykonawca/developer później drukuje sobie to na pół sciany w show roomie, czasem dokumentacja regat i to też idzie na duzy format, zdarza się że ścianki na targach są drukowane uvką moimi zdjęciami, to jest odpowiedź na twoje pytanie.
Natomiast zdaje sobie sprawę, że OP jest amatorem, moim zdaniem (jak wcześniej wspomniał komor :P ) to szkło jest słabe nawet dla amatora, tylko nie w tym rzecz.
Tu jest cały czas dzielona skóra na czworo, bo OP potrzebuje czegość w okolicach 15mm, jak sam napisał i niestety ten samyang jest lepszy od tej sigmy i o połowę tańszy.

Jest też mniej uniwersalny, bo to nie zum, no i nie ma afu, co w przypadku sigmy mozna powiedzieć bez znaczenia :twisted:

Wojmistrz napisał/a:
Jeśli czytałeś moje posty to zauważyłeś pewnie, że .jpg wydaję w 2160 liniach więc tu obraz z takiego 6D jest wręcz doskonały, a co się spodziewasz zobaczyć na forum przy max 1024px?


myślisz, że OP kupeje to szkło żeby pokazywać tylko fotki na optycznych, sorry rozbawiłeś mnie :lol: :twisted:

Wojmistrz napisał/a:
Testy, testy, testy... faktycznie fotoparanoja i onanizm sprzętowy.

Wojmistrz, to nie jest mała różnica miedzy centrum a dalej od centrum, tylko duża, jakby to była mała lub średnia, nie spierałbym się długo z Tobą. Dodatkowo pogorszyłeś swoją pozycję w dyskusji sugerując a nwet pisząc wprost że po korekcji winiety w LR, która jest bardzo duża, możemy zapomnieć o tym że ona była, bo profil to za nas załatwia.

[ Dodano: Pon 30 Maj, 2016 17:39 ]
edit. dopiero zobaczyłem fotkę, brawo ty :smile: nie ma to jak w umiejętny sposób pokazać rogi bez rogów w dodatku przy takiej maliźnie, gdzie ocenić ostrości się nawet nie da :razz:
rzeczywiście, dobrze że na drzwiach mozna dojść jaka to strona www i cięzko też dojśc czy to efekt kompresji czy twoja sigma nierówno gra na prawą stroną :mrgreen:

Wojmistrz - Pon 30 Maj, 2016

Wiesz co, zdaje się, że robiąc tę fotkę miałem założony pierścień/dekielek. Jeśli miałeś to szkło w ręce to wiesz o czym piszę.
fotoparanoja - Pon 30 Maj, 2016

Wojmistrz napisał/a:
Wiesz co, zdaje się, że robiąc tę fotkę miałem założony pierścień/dekielek. Jeśli miałeś to szkło w ręce to wiesz o czym piszę.


Wojmistrz, błagam cię tylko nie sugeruj ze po nakręceniu tego pierścienia prawa strona gra nierówno do lewej, bo mam nadzieję, że Cię źle zrozumiałem. Po pierwsze chciałbym ci powiedzieć, że żartowałem, miałem nadzieję że się domyślisz iż na takiej maliźnie(1024x683) to nic nie mozna stwierdzić, po drugie te drzwi są moze otwarte niesymetrycznie. Trawa przy tej wielkości zdjęcia nie ma żadnego detalu i to normalne a ten pierścień moze mieć co najwyżej wpływ na winiete, którą pewnie skorygowałes w LR a przy tej wielkości zdjęcia trawa po lewej jak i w środku jest zieloną masą, czemu żeby było jasne się nie dziwie.

Wojmistrz - Pon 30 Maj, 2016

Myślałem, że chodzi ci o nierówne rogi i ich winietę.
Andrzej.M. - Czw 02 Cze, 2016

fotoparanoja napisał/a:
Wypowiadanie się na temat sprzętu, którego się trzymało w rękach albo nawet obserwacje, które okazują się inne od rzeczywistości nawet w stosunku do czegoś co się miało w rękach

To rzeczywiście jakaś fotoparanoja... jakby trzymanie czegoś w rękach czegoś dowodziło... :roll: Albo świadczyło o jego znajomości... :lol: :roll: :zalamany:

[ Dodano: Czw 02 Cze, 2016 17:40 ]
fotoparanoja napisał/a:
często wykonawca/developer później drukuje sobie to na pół sciany w show roomie, czasem dokumentacja regat i to też idzie na duzy format, zdarza się że ścianki na targach są drukowane uvką moimi zdjęciami, to jest odpowiedź na twoje pytanie.

No cóż kryterium "niesamowicie wyśrubowane" ... :lol:

LadyD - Czw 02 Cze, 2016

Trochę przenosząc z sąsiedniego wątku - który z systemów oferuje najlepszą jakość właśnie przy szerokim kadrze? Są jakieś znaczące różnice?
Arek - Czw 02 Cze, 2016

Do Nikona i Canona masz Sigmę 1.4/20, do Pentaxa nie ;)

O taki szeroki kąt Ci chodziło?

fides - Czw 02 Cze, 2016

LadyD,
Canon ma:
11-24/4L -unikatowy (dość drogi -z 12tys.)
16-35/4 -lepszy od N

Nikon ma:
14-24/2.8 -lepszy od C 16-35/2.8
20/1.8 -lepszy od C


Do C i N masz tańszego Tamrona 15-30/2.8 (na poziomie Nikkora 14-24/2.8)

Arkowal - Pią 03 Cze, 2016

fides napisał/a:



Do C i N masz tańszego Tamrona 15-30/2.8 (na poziomie Nikkora 14-24/2.8)


Wydaje się naprawdę ciekawym szkiełkiem w rozsądnym budżecie.Na nie korzyść tego szkła przemawia jednak na stałe zamontowany tulipan.

LadyD - Pią 03 Cze, 2016

Arek, na aps-c miałam 10 mm i przynajmniej coś takiego by mi się przydało. To chyba daje 15 mm na FF.

fides, słyszałam dużo dobrego o 14-28/2.8. A na Pentaxa nie ma takich obiektywów?

Ten Tamron nie nastręczy żadnych trudności ze współpracą z korpusem? Słyszałam kilka razy od różnych osób, że obiektyw najlepiej kupować tej samej marki co korpus...

fides - Pią 03 Cze, 2016

LadyD napisał/a:
A na Pentaxa nie ma takich obiektywów?

-Jest rebrandowany ten Tamron 15-30/2.8
http://www.ceneo.pl/43616105

lecz "troszeczkę" drożej od oryginału http://www.ceneo.pl/Fotografia;szukaj-tamron+15-30

LadyD napisał/a:
Ten Tamron nie nastręczy żadnych trudności ze współpracą z korpusem? Słyszałam kilka razy od różnych osób, że obiektyw najlepiej kupować tej samej marki co korpus...

http://www.optyczne.pl/35..._Di_VC_USD.html

http://www.dpreview.com/a...4-f2-8-shootout

http://www.cameralabs.com...f2-8_Di_VC_USD/

fotoparanoja - Pią 03 Cze, 2016

Andrzej.M. napisał/a:
o rzeczywiście jakaś fotoparanoja... jakby trzymanie czegoś w rękach czegoś dowodziło... :roll: Albo świadczyło o jego znajomości... :lol: :roll: :zalamany:


Andrzej.M. a jak inaczej nazwać twoje rady dotyczące canona czy nikona?

Andrzej.M. napisał/a:
No cóż kryterium "niesamowicie wyśrubowane" ... :lol:


Andrzej.M. drukujesz większe rzeczy ogladane z bliska? Na jaki format poszedł ten robotnik z wiertarką którego fotografowałeś?

LadyD, mogłabyś podać ostateczny budżet na to szkło, byłoby łatwiej.

motionocean - Pią 03 Cze, 2016

zapach trolla unosi się w powietrzu, dość nieprzyjemny
LadyD - Pią 03 Cze, 2016

Hej, chłopaki, aż tak lubicie się kłócić?

fotoparanoja, nie mam jakiegoś określonego budżetu. Chcę po prostu wiedzieć za co płacę. Widziałam, że ludzie robią fajne obrazki na ścianę, na których zupełnie nie widać szumu i to tego dążę.

fotoparanoja - Pią 03 Cze, 2016

LadyD napisał/a:
Widziałam, że ludzie robią fajne obrazki na ścianę, na których zupełnie nie widać szumu i to tego dążę.


na wydrukach w wielkim formacie przy odpowiednich zabiegach szumu nie widać, niestety traci na tym detal.
Jakie duze te druki i jaki dokładnie masz aparat canona, bo wcześniej rozważano że dziadka 5d1?

komor - Pią 03 Cze, 2016

LadyD napisał/a:
Widziałam, że ludzie robią fajne obrazki na ścianę, na których zupełnie nie widać szumu i to tego dążę.

Jeżeli są to obrazki robione na bazowym ISO (architektura, wnętrza, krajobraz), to przy jakimkolwiek współczesnym korpusie o szum nie powinnaś się martwić. Jeśli zaś w grę wchodzą reporterskie szerokie kadry czy jakieś inne na wyższym ISO to już zaczyna mieć znaczenie, ale druk zawsze więcej wybacza niż ekran. No chyba że jakieś wyjątkowo drogie wydruki.

LadyD - Pią 03 Cze, 2016

fotoparanoja, może trochę namieszałam pytając w 2 wątkach na raz, ale na razie nie mam korpusu aparatu - właśnie rozglądam się równolegle za obiektywami, żeby wybrać.

komor, chodzi mi też o zdjęcia przy słabszym oświetleniu.

Tak z powyższego wynika, że najlepszy byłby Nikon 14-28 lub Tamron 15-30 (ten szczególnie cenowo, ale zawsze podejrzliwie podchodzę do rzeczy, które są tańsze - zazwyczaj nie bez powodu).

fides - Pią 03 Cze, 2016

Podstawowe pytanie: jak szeroko potrzebujesz?

Może Sigma 20/1.4 albo Nikkor 20/1.8 styknie?

LadyD - Pon 06 Cze, 2016

fides, 20 mm chyba jest 13 mm na apsc, więc tak jak pisałam wyżej - chciałabym trochę szerszy kadr. Możę to takie marudzenie, ale tak sobie wymyśliłam.
B o g d a n - Pon 06 Cze, 2016

Używam EF 17-40/4L i do widoczków i do miasta. Jest naprawdę szeroko na 6D.
forrest - Pon 06 Cze, 2016

o f..k, jestem świadkiem powrotu B o g d a n na forum.
Z.j...ście :mrgreen:

Andrzej.M. - Wto 07 Cze, 2016

fotoparanoja napisał/a:
Na jaki format poszedł ten robotnik z wiertarką którego fotografowałeś?

Plakaty, foldery i inne - druk był w Niemczech , dobrej jakości , zdjęcie było na slajdzie 6x7cm , w sieci jest tylko słaba kopia z odrzutu nawet nie ze skanera a z pierwszego własnego pentaxa k-x jeszcze przed kalibracją dość sporego front focusa. Wiem że nie wyszło dobrze, ale też nie miało być powiększane tak jak to trolle "życzliwie" zrobiły.. Wtedy się takimi "drobiazgami" nie przejmowałem uznając posiadanie strony za coś egzotycznego i wręcz niepoważnego. Dziś traktuję to nieco poważniej ale i tak nie mam czasu się nią zająć... Może dlatego tak długo pozwalałem jej istnieć. Z czego skwapliwie korzysta kolega o kilku imionach z tego forum.
LadyD napisał/a:
najlepszą jakość właśnie przy szerokim kadrze?
LadyD napisał/a:
podejrzliwie podchodzę do rzeczy, które są tańsze - zazwyczaj nie bez powodu

Masz rację . I ten "rebrandowany tamron" jako Pentax nie bez powodu jest droższy. Choć same szkła Tamrona i podobnie Sigmy potrafiły już kilka razy pokazać zarówno canonom jak nikkorom że nie warto ich lekceważyć. Co do szerokiego kąta - bez problemu można się pobawić tanim i dobrym szkłem Samyanga 14/2,8 które co prawda ma dość nieregularną dystorsję ale najnowsze wersje LR mają wreszcie stosowny profil tego szkła więc skorygowanie go nie jest już problemem. Nie wiem czym fotografowałaś na apsc/dx ale 14mm na ff wobec 10mm na małej klatce jest trochę szersze. Co do nieszumiących wydruków krajobrazu czy architektury na ścianę to nawet z Pentaxa K-3II z użyciem Pixel Schift powinno wystarczyć. A to samo z 36Mpix matrycy K-1 , no cóż - sam jestem ciekaw... :cool:

fides - Wto 07 Cze, 2016

Ktoś wymawiał moje kilka imion?
LadyD - Pią 10 Cze, 2016

Andrzej.M. napisał/a:
I ten "rebrandowany tamron" jako Pentax nie bez powodu jest droższy.

Który konkretnie? Czy testy potwierdzają, że jest lepszy niż oryginalna wersja?
Zresztą nie do końca o to mi chodziło - tutaj to w ogóle jakiś inny przypadek, że chińszczyzna ulepsza chińszczyznę.

Trochę mnie z zmartwiłeś z tym pixel schift - bez tej funkcji nie da rady zrobić dobrej jakości dużych odbitek?

Wojmistrz - Pią 10 Cze, 2016

LadyD napisał/a:
bez tej funkcji nie da rady zrobić dobrej jakości dużych odbitek?
Co rozumiesz przez duże odbitki.
LadyD - Pią 10 Cze, 2016

Wojmistrz, no na całą ścianę odbitek jeszcze nie robiłam, ale fajnie by było mieć taką możliwość. Tylko pentax na to pozwoli?
komor - Pią 10 Cze, 2016

LadyD, wszystkie współczesne aparaty na to pozwolą, bo i tak głównym ograniczeniem będzie optyka i przede wszystkim zawartość zdjęcia – czy uda się zrobić odpowiednio ostre i nieporuszone. Bardzo duża ilość pikseli przydaje się wtedy, gdy trzeba mocno wycinać lub chcesz mieć możliwość obserwacji tej ściany wydruku z bliska, z mnóstwem detali. Warto sprawdzić ile kosztuje wydruk odpowiedniej jakości, która pozwoli zachować taką ilość informacji.
Wojmistrz - Pią 10 Cze, 2016

LadyD, z Canona 300D przez kilka lat robiłem odbitki na A3. Aparat miał 6.1Mpx, a druk był w około 180dpi i wystarczało, bo z 50cm ta rozdzielczość wygląda bardzo dobrze. Wydruk na całej ścianie? Ciekawe, ale to też można zrobić z kilku Mpx, bo to jak zwykle kwestia przeznaczenia, ale jeśli chcesz podejść na odległość 50-70cm i przyglądać się szczegółom, to i z k1 powinno być świetnie. Przy 150dpi z obrazka 14720x9824 możesz zrobić odbitkę szerokości 2.5m
LadyD - Pią 10 Cze, 2016

komor, Wojmistrz, to do czego służy ta funkcja, o której wspominał Andrzej?
Wojmistrz - Pią 10 Cze, 2016

Wykonuje 4 zdjęcia z przesunięciem 1 piksela po kwadracie i robi z nich jedno o wyższej rozdzielczości. Tak z 7360x4912 robi się fotka 14720x9824.
stalowypępek - Pią 10 Cze, 2016

Wojmistrz, namieszałeś. Ta funkcja nie zwiększa rozdzielczości zdjęcia tylko podaje dla każdego piksela pełną informację o kolorze.
komor - Pią 10 Cze, 2016

No generalnie powinna zwiększyć ilość detali. Dla osoby nieznającej zasady działania filtrów Bayera na matrycy pewnie jest to zagadka, co oznacza „pełna informacja o kolorze” w porównaniu do tradycyjnego rozwiązania. Tak czy owak zastosowanie tej i podobnych funkcji (lub ogólnie wysokorozdzielczych matryc 36 czy 50 mpix w aparatach) nie jest czymś niezbędnym większości z nas. Trzeba pamiętać, że realne wykorzystanie takiej ilości informacji nakłada dodatkowe wymagania na optykę i sposób wykonania samego zdjęcia.
LadyD - Pią 10 Cze, 2016

A czy gdzieś można zobaczyć jaki to daje rezultat na rzeczywistych zdjęciach?
Wojmistrz - Pią 10 Cze, 2016

stalowypępek, a widzisz, a zasugerowałem się tym, jak działał Hasselblad H5D 200c, którego miałem okazję testować i tak składał obraz z matrycy 50Mpx. Olympus OM-D E-M5 II też ma system Sensor Shift i robi z matrycy 16Mpx fotki 40Mpx. Liczyłem, że tak samo działa to w Pentaxie.
komor - Pią 10 Cze, 2016

LadyD napisał/a:
A czy gdzieś można zobaczyć jaki to daje rezultat na rzeczywistych zdjęciach?

A co Ci wyskakuje po wpisaniu w Gugla: pentax pixel shift samples?

LadyD - Pią 10 Cze, 2016

Oj, ale ze mnie ciapa. Dziękuję. Faktycznie robi wrażenie! No to teraz mam niezłą zagwostkę co wybrać...
Andrzej.M. - Pią 10 Cze, 2016

LadyD napisał/a:
Trochę mnie z zmartwiłeś z tym pixel schift - bez tej funkcji nie da rady zrobić dobrej jakości dużych odbitek?

Jak najbardziej się da, tyle że jej posiadanie pozwala na użycie aparatu o mniejszej matrycy by uzyskać podobną rozdzielczość jaką daje aparat z fizycznie większą matrycą .
Ma wejść kolejny amatorski tym razem model z tym rozwiązaniem : K-70. http://www.dpreview.com/n...and-pixel-shift

A obrazki z różnych aparatów porównasz sobie tutaj : http://www.dpreview.com/r...389332592541148 - choć zdjęcia tablicy z pewnością nie mogą konkurować z tymi wygooglowanymi... :wink:

Wojmistrz - Pią 10 Cze, 2016

Andrzej.M., ty chyba nie lubisz optyczne.pl, już było o tym pisane, nie trzeba linków z dpreview.
Andrzej.M. - Pon 20 Cze, 2016

Przeoczyłem. :cool:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group