forum.optyczne.pl

Filmowanie cyfrowe - Lustrzanka Nikon d3300 czy bezlusterkowiec - ciemne lokum

Arturr - Czw 25 Sie, 2016
Temat postu: Lustrzanka Nikon d3300 czy bezlusterkowiec - ciemne lokum
Cześć i witam.

Czytam wasze forum, już od dawna. Postanowiłem w końcu się zarejestrować, gdyż stoję przed wyborem, którego trudno mi dokonać samodzielnie. Po prostu nie stać mnie finansowo na eksperymentowanie.
Od miesiąca, chcę kupić aparat do filmowania w pierwszej kolejności a do robienia zdjęć w drugiej.

Mam dosyć ograniczony budżet. Miałem kilka lat temu Nikona D5000 i był fantastyczny, bawiłem się iso, przesłoną ... robił naprawdę cudowne fotki. Dużo "gratów" sprzedałem na Allegro, właśnie dzięki tym zdjęciom. Niestety, musiałem go sprzedać.

Chcę filmować w ciemnym pomieszczeniu w którym, jest bardzo mało światła dziennego. Mam lampy led, rozpraszające światło itd. To oświetlenie działa dobrze na Canonie R606 - oczywiście kamerze. Teraz, chcę kupić aparat do filmowania, bo ta kamera niby daje radę, ale nie zupełnie.
Dodam, że kamerę kupiłem zamiast camcorder-a, który to pierwotnie, miał zostać prze zemnie kupiony.

Zastanawiałem się nad Nikonem D3300 lub bezlusterkowcem typu Panasonic FZ200 lub Sony HX300 ... lub Nikon P900. Bardzo mi zależy na jak najlepszej jakości obrazu, Full Hd oraz ... i to jest najważniejsze: zewnętrznym wyjściu na mikrofon.
Może, macie jakieś inne propozycje, jeśli chodzi o wymieniony wyżej sprzęt.

Dziękuję za rady, ale wolałbym jednak usłyszeć opinie od użytkowników sprzętu.

Jeszcze raz dziękuję za pomoc i czekam na doradztwo z waszej strony.

Wojmistrz - Czw 25 Sie, 2016

Dlaczego Nikon, a nie Canon?
Jeśli jest faktycznie ciemno, to chyba wolałbym 650/700D z zainstalowanym Magic Lantern i filmować z DualISO. Jeśli nie lubisz/boisz się takich "eksperymentów", to możesz wbić jakiegoś Loga czy Cinestyle, a potem jedynie podbić kolorki z tablicy LUT. Dziś sporo oprogramowania ma automaty do zastosowania ustawień z tablicy LUT, ale i ręcznie można zrobić to całkiem dobrze.

Arturr - Czw 25 Sie, 2016

Kolego Wojmistrz, nie mam zdania, co tego, jaki byłby dla mnie lepszy. Trudno mi powiedzieć, ale naprawdę mam napięty budżet - jak nigdy wcześniej. Masz jednak rację, byłby lepszy od Nikona D3300, bo posiada odchylany na wszystkie strony ekran, jednak cena ... Nawet na Allegro, są tylko dwie sztuki. Myślę, że szybko nie stanieje.

Odchylany ekran to bardzo wygodna rzecz przy filmowaniu.

Miałem Nikona, stąd wybór. Canon 650D, jest drogi. Nikona D3300, kupię za ok. 1 000 zł. Do tego obiektywy używane np. jasny 35mm F1.8 i nikor 18-55-100. Na przykład Nikor VR kitowy - całkiem przyzwoity, można kupić za ok. 200 - 250 zł. Od dawna śledzę ceny używanego sprzętu.

Oglądałem bardzo dużo filmów a przy okazji i zdjęć. Wiem mniej więcej, co sobą reprezentują. U Nikona widzę szczegółowość, wyrazistość, ale jest trochę ciemniejszy, niż Canon. Canon, jest jasny, ale z detalami na filmach gorzej. Nikon D5000, 5100 - 5200 - 5300, miały problem z filmami, które wyłączały się po 5 - 10 minutach.

Co ciekawet, ja swoim D5000 nie kręciłem filmów, ze względu na panujący powszechnie pogląd, że matryca zużywa się wtedy o wiele szybciej i kuriozalnie te dwa, trzy filmy, które nią nakręciłem, jakoś nie utkwiły mi w pamięci.

Kilka z ogromu linków do filmów anglojęzycznych, które obejrzałem w całości i dosyć dokładnie:

https://www.youtube.com/watch?v=l04W4mCpUfU

https://www.youtube.com/watch?v=bknltI8XRoQ

https://www.youtube.com/watch?v=4Zzl7N0rnCg



Fajnie go D3300 opisali i przetestowali Chris Winter, Tony & Chelsea, skośnooki żartowniś Kai Wong.

Tych filmów m.in. niemieckich na temat Canona, też naoglądałem się, bez liku ... na prawdę. Rozważam też bezlusterkowce, bo np. Olympus OM-D E-M10 Mark II, Sony Alpha a6000, Panasonic Lumix DMC-GX7, są dla mnie za drogie.
Za kilka miesięcy, będę mógł sobie pozwolić na lepszy sprzęt, ale teraz potrzebuję go pilnie, bardzo pilnie i muszę coś kupić.


Przykładowy link D3300 za ok. 1149 zł:

http://allegro.pl/super-a...6435876372.html

Wydaje mi się, że gdybym "ponegocjował" to może sprzedawca poszedłby z ceną w dół.

Wojmistrz - Pią 26 Sie, 2016

Arturr, a może opisz bardziej, co będziesz filmował, pomogło by to w ustaleniu jakiego faktycznie sprzętu powinieneś szukać.
Co do obrazu Canon vs "reszta świata", to napiszę ci tyle, że Canon nigdy nie jest ostry. Ci co szukają obrazu jak żyleta np na YouTuba, nie do końca są zadowoleni, ale jeśli szukasz efektu kinowego, to właśnie jak najbardziej popatrzył bym w tym kierunku tego producenta, bo przy tym delikatnym rozmyciu łatwiej przemyca się wszelkie efekty magii kina, jak choćby atrapy.
650D poleciłem jako mini kombajn do filmowania, ale jeśli nie potrzebny ci odchylany ekran, to spokojnie możesz celować w 550D. Jeśli szukasz nowego i również zbędne jest dla ciebie podłączenie zewnętrznego mikrofonu, to spokojnie możesz patrzeć na 1200D (aczkolwiek osobiście wolał bym jednak leciwego 550D).

Arturr - Pią 26 Sie, 2016

Wojmistrzu drogi, mam kilka kanałów nieźle funkcjonujących na YouTube, ale zupełnie innych, niże te, które można tam oglądać. Bardzo potrzebuję tego sprzętu i nie chodzi o zarabianie na owych kanałach. Nie chodzi też o jakiś rodzaj misji itd. Gdy wszystko, będę miał gotowe to zapodam linka, bo pewnie jesteś ciekawy.
Sprzęt, jest mi potrzebny do ukończenia pewnego projektu. Nie chcę na razie za dużo o tym pisać.

Oglądałem wczoraj kolejną partię filmów i najbardziej odpowiadałby mi Nikon D750 ... jednak cena uniemożliwia mi jego zakup. Siedziałem dzisiaj do piątej rano oglądając porównania, filmy itd.

Bardzo intensywnie zastanawiałem się nad Nikonem D5500 ... ale wcale nie jest on aż taki tani.

Odchylany ekran w mojej komerze to podstawa. Nie wyobrażam sobie, innego sposobu filmowania - dosyć gruntownie to przemyślałem.

Mój wybór padł na Canon 700D. Dlaczego akurat ten Canon? Cena używanych lub nowych body, jest względnie niska, więc przy odsprzedaży nie będzie aż tak bolało :)
Dodam, że niższe modele, wcale nie odbiegają cenowo od 700D lub są niemal takie same.

Wszystkie "bezlusterkowce" lub "nibylustrzanki", są ZDECYDOWANIE za drogie w porównaniu do tego, co oferują. Przykładowy Panasonic FZ300 lub Nikon P900 ... przecież to jakaś cenowa kpina. Za takie pieniądze, kupuje lustrzankę i dowolny obiektyw.
Gdyby Panasonic FZ300 lub Nikon P900 kosztowały 1200 - 1300 zł to kupiłbym natychmiast, gdyż mniej więcej, taka jest ich wartość - jako nowości.

Pozostaje mi jeszcze, poprosić was o doradztwo, jeśli chodzi o zakup obiektywu do filmowania np. 35 mm i jakiegoś uniwersalnego do zdjęć oraz filmów na duże zbliżenia do ogniskowej ok. 100.
Wiem, że są tzw. "adaptery na cały świat", umożliwiając podpięcie starych, porządnych szkieł.

Wojmistrz - Pią 26 Sie, 2016

To może jeszcze ustalmy optymalną rozdzielczość. HD? FullHD? 4K?
Arturr - Pią 26 Sie, 2016

Oczywiście Full Hd. Dobrze, że napisałeś o tym efekcie kinowym. Zapomniałem o tym i kierowałem się, tylko i wyłącznie najlepszą jakością obrazu.

Full Hd 1080p 25 - 30 kl/s i dobrze byłoby skorzystać, też z 720p 50 kl/s.

Przy montażu, można wstawiać fajny materiał przy 50 kl/s - oczywiście, wcześniej, trzeba go tak nakręcić :)

Dużo, jest obiektywów na aukcjach. Trudno wybrać, coś do stacjonarnego filmowania oraz filmowania z ręki, przy szerokim kącie.
O filmowaniu, czy pstrykaniu zdjęć z oddali, nawet nie wspominam.

Wojmistrz - Sob 27 Sie, 2016

Pod Canona możesz podpiąć adaptery M42, nie potrzebują soczewki, a szkieł jest też cała masa.
Jak miałbym aparat z matrycą APS-C i kasę to patrzył bym na Sigmę A 18-35 f/1.8, a tak najtaniej zwyczajny 18-55 wystarczy. Ludzie mają jakieś dziwaczne wyobrażenia o tych szkłach, a to na prawdę fajne i uniwersalne obiektywy. Sam mam Canona EOS M (1) z 18-55 IS STM i działa to rewelacyjnie. Nie wiem jak szerokiego kąta ci brak, ale ja filmuję pełnoklatkowym 6D i czasem zdarza mi się podpiąć do tego Sigmę 12-24mm :) Ale to już skrajne UWA.

Arturr - Sob 27 Sie, 2016

Oglądałem zdjęcia i filmu zrobione obiektywem 24mm. Czytałem, także opinie speców i wielu uważało, że obraz jest w widoczny sposób nienaturalny - przy 24mm.

Uważam, że jest do przyjęcia przy 24mm a 35mm, wręcz idealny. Filmy i foty, chcę robić, także w małych pomieszczeniach z odległości metra, dwóch, gdzie nie będę musiał wchodzić na sufit, aby objąć wszystko :)

Zgadzam się, co do kitowych obiektywów. Są one u każdego liczącego się producenta poprawnej jakości i spełniają swoją funkcję należycie.
Zawsze marzyłem o jasnej sigmie :) Wszystko, co piszesz wrzucam od razu w Allegro i Google, porównuje ceny i "oczytuję się" ... dzięki.

Ciekawe, jest to, że używany sprzęt z górnej półki, można kupić w mniej więcej porównywalnej cenie do sprzętu z niższej półki - różnica w cenie 100, 200 zł.
Przykładowo, 700D nowe body kosztuje ok. 1700 zł a ten sam 700D z obiektywem kitowym ~ 2150 zł. Na przykład Canon 7D - bez odchylanego ekranu, można kupić, już za 1600 - 2000 zł ... i to z przebiegiem na liczniku ok. 15 000 - 35 000 tyś zjdęć.

Wojmistrz - Nie 28 Sie, 2016

Ci co czytają co piszę na tym forum wiedzą, że jestem miłośnikiem starszych, używanych aparatów z wyższej klasy, aczkolwiek pod samo filmowanie nie potrzeba wybitnie dobrej puszki. Dla mnie ważne jest by miała podłączenie zewnętrznego mikrofonu.
Co do Canona, najcelniejsza jest linia trzy-cyfrówek i pewnie właśnie z faktu przekształcenia jej w linię filmową amatorską, powstała linia xxxxD, a linia xxD rozdzieliła się na obecne fotograficzne 7D i filmowe 60D...70D...80D.
Filmowanie przyszło z modelem 500D, ale to był tylko eksperyment. Dopiero 550D zapewniło standard, którego aż do niedawna Canona nie ruszał (7D MkII, 80D). Zmieniały się inne rzeczy, w 60D doszedł obracany ekran, w 600D ciągły AF podczas filmowania i wsparcie dla silników STM, w 650D dotykowy ekran, 700D nic konkretnego nie wniósł, w 70D dodano świetny autotracking i o ile 750/760D znowu nic sensownego nie mają do pokazania, tak 80D jest wreszcie aparatem idealnym do filmowania. Seria xxD i wyższe ma jeszcze to do siebie, że posiada możliwość wyboru pomiędzy kompresją międzyklatkową (IPB), a wewnątrzklatkowa (All-i).
Ze względu na cechy użytkowe dla kina (nie tylko) amatorskiego, możliwość instalacji ML, obrotowego ekranu, mikrofonu... dla mnie optymalnymi (cena/jakość) aparatami do filmowania są modele 650D i 700D. Dodatkowo te modele posiadają czytniki kart 40MBps, a nie 21MBps co ma znaczenie przy "zabawie" z Magic Lantern. Za to na ślub czy inną imprezę wybrał bym 70D, chyba, że budżet pozwolił by na 80D.
Canony, generalnie wyróżnia jeszcze jedna rzecz, a mianowicie chłodzenie. Już od 550D są tak dobrze przemyślane, że pozwala to na długie bezproblemowe filmowanie.

Arturr - Pon 29 Sie, 2016

Wojmistrz, jestem pod wrażeniem wiedzy oraz zestawienia, tak istotnych cech sprzętu. Dziękuję za celne uwagi.

Rozważałem właśnie zakup czegoś używanego z górnej półki, ale m.in. fakt szybkiego zapisu danych 48 Mb/s przez czytnik w aparacie, chyba przeważył. Wygląda na to, że faktycznie, jest to linia bardziej do filmowania, niż pstrykania fotek. O to mi właśnie chodziło.

Rozglądałem się za czymś z pełną klatką, lecz widzę, że musiałbym wydać ok. 3 000 - 4 000 zł za używany sprzęt. To trochę za dużo, biorąc pod uwagę, że potrzebuję również akcesoriów, które po podliczeniu z obiektywami, zamknęły by się w okrągłej sumce. Na pewno, muszę kupić grip, kila baterii, akumulatorki, ładowarkę, dodatkową lampę i parę innych. O mikrofonie nie wspominam - choć mam studyjny stojąco wiszący.

Chciałem kupić też dobry statyw, bo te, które mam, są niby ok ... ale czego się spodziewać po statywach za 40 - 50 zł :D . Bardzo trudno śledzić obiekt w dużym przybliżeniu na takim statywie, chociaż i tak łatwiej, niż filmując z tzw. ręki ... to jednak nawiasem. Najważniejsze, jest teraz dla mnie body i najpotrzebniejsze akcesoria. Rozumiem, że nie da się ładować aparatu i jednocześnie filmować.

Co do chłodzenia to także zauważyłem, że na Canony, nikt nie narzeka, nie wyłączają się, nic się z nimi nie dzieje w przeciwieństwie do Nikonów - które bardzo, ale to bardzo przypadły mi do gustu.

Wczoraj, kupiłem córce pierwszy aparat - Panasonic DMC-S1 ... za 50 zł, używany oczywiście. Ja miałem w jej wieku aparat Ami - jeśli dobrze pamiętam na klisze, które robiły, tylko trzynaście zdjęć. Do tej pory, pamiętam jego zapach :D


Chyba klamka zapadła i dzisiaj coś wybiorę. Rozglądam się równocześnie za obiektywami.
Ja oczywiście kupię, coś tańszego. Jest dużo obiektywów z drugiej ręki w całkiem przyzwoitej cenie.

Wojmistrz - Pon 29 Sie, 2016

Z Nikonów to oczywiście tylko coś z serii D5000. Co do chłodzenia, to zawsze pozostaje kwestia długości nagrywanego materiału, bo jak aparat ma szansę odpoczywać między ujęciami, to praktycznie każdym da się filmować.
Nie wiem czy jest sens specjalnie wchodzenia w pełną klatkę. Zobacz, że kamery z wielkimi matrycami nawet największych graczy na rynku jak Arri, Blackmagic, Canon, Panavision, Phantom, Red, czy Sony zazwyczaj są wyposażone w format matrycy Super35, a to nie to samo co fotograficzne 35mm. Bardziej odpowiada to APS-C, jedynie że jest w o proporcjach 16:9, a nie 3:2.

Arturr - Pon 29 Sie, 2016

Zostanę przy 700D :D
To i tak, będzie dla mnie spory przeskok.

Pozostaje, jeszcze kwestia obiektywów. Dużo ludzi pisze o tym, że stałoogniskowe, są najlepsze do filmu ... ale czytałem, także opinie, że jest dokładnie odwrotnie.

Myślałem o jakimś do filmu 24 mm lub 35 mm oraz ... też do filmu, ale także i do zdjęć zmiennoogniskowy między 50 - 100 mm lub większym np. ok. 80 - 200 mm.
Ten film - według mnie, wiele wyjaśnia:

https://www.youtube.com/watch?v=zPVgRDdh0F8

Trudno coś wybrać, bo te fajne, mają mocowanie np. FD. Są niby adaptery, ale niestety drogie i nie wiem, jak się to spisuje w praktyce i czy nadają się do filmowania. Boję eksperymentów, gdyż jest to zbyt kosztowne :D

Obiektywy z wszelkiej maści poradników, są ok. ... ale ich cena zrzuca z fotela ... a przynajmniej mnie :D

Bardzo dużo obiektywów firmy Yongnuo, sprzedaje się na Allegro. Są tanie, ale czy wystarczające jakościowo do filmu? Na Allegro, jest dosłownie inwazja tego typu obiektywów.

http://allegro.pl/listing...s0-ele-1-4-0829

Interesują mnie konkretnie te:

CANON 35-105 EF MKI AF
http://allegro.pl/canon-3...52.html#thumb/1

Kitowy 18-55 STM ... jeśli sprzedawca, będzie chciał go sprzedać w niskiej cenie

MITAKON MC 28mm f/2.8 - FD + adapter do zakupienia.
http://allegro.pl/mitakon...5120470086.html

MC W.ROKKOR HH 35mm F1.8 CANON EF
http://allegro.pl/mc-w-ro...6427105987.html

Canon EF 50 mm f/1.8 MK II
http://allegro.pl/canon-e...6440519718.html

Nie wiem co zrobić, bo po zakupie body, muszę mieć jakieś szkło a każda wydana suma na szkło tandetne to stracone pieniądze.

komor - Pon 29 Sie, 2016

Youngnuo robi dobre lampy, a nie obiektywy. :) Niestety obiektywy swoje kosztują. Ale jest też parę tańszych, a wartych kupienia. Począwszy właśnie od kitowca 18-55 STM, stałoogniskowy 50/1.8 STM, 40 mm f/2.8 EF STM, 24 mm f/2.8 EF-S STM. To tyle jeśli chodzi o stałki.
Arturr - Pon 29 Sie, 2016

A co myślicie o tych poniżej, jeśli o duże przybliżenia? Ich cena, jest dosyć atrakcyjna, bo ok. 600 zł. Do obserwacji nieba się nie nadają, ale do dziennego filmowania np. ze statywu, mogłyby się sprawdzić.

Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM - 699 zł
https://www.youtube.com/watch?v=N5wZAvUmPUA

Kontra tego powyżej, rozważałem też ten, ale stabilizacja lepiej działa w tym pierwszym. Przynajmniej, tak to wyglądało na filmach:

Sigma 50-200mm f/4-5.6 DC OS HSM - 360 zł
https://www.youtube.com/watch?v=MoQjrQMZ-2w

Mogę kupić, tylko dwa obiektywy i zastanawiając się nad drugim, rozważam trzy opcje:

- kitowy 18-55 STM lub bez STM,

- stałoogniskowy Canon EF 50mm f/1.8 mk II bez stabilizacji do filmów,

- Meike MK-35mm F1.7
http://allegro.pl/obiekty...6448108705.html

Czy w przypadku FD, można kupić dowolny adapter ... czy dzielą się one na lepsze lub gosrsze? Czy taki za 14 zł wystarczy:

http://allegro.pl/adapter...5133329903.html

Znalazłem, także adaptery inne, droższe. Nie wiem o co z nimi chodzi:

CANON EOS [EF] -> CANON FD - ok 100 zł
http://allegro.pl/adapter...6399386226.html

komor - Wto 30 Sie, 2016

Arturr napisał/a:
Czy w przypadku FD, można kupić dowolny adapter

To, co podlinkowałeś to nie jest adapter do FD, tylko do M42.

Wojmistrz - Wto 30 Sie, 2016

Zacznij od 18-55 IS STM, a jeszcze lepiej 18-135 IS STM. Potem możesz pobawić się w np adapter m42 i stare szkła.
Arturr - Wto 30 Sie, 2016

Mam trzy szybkie pytania:

1. Czy kitowy STM 18-55, będzie zawierał w sobie, w swoim zakresie ogniskową, taką samą, jak np. stałoogniskowy 24 mmm lub 35 mm szerokokątny? Teoretycznie, tak powinno być.

2. Czy po zastosowaniu adaptera EF->FD Canon FD 1:3,5 35mm, Canon S.C. 1,8/50 + filtr+ oryg.futerał, będą wystarczająco jasne do niedoświetlonych pomieszczeń i czy warto kupować, takie "dziadki" i to bez AF oraz stabilizacji? Ich cena, jest bardzo niska, są jasne, markowe, stąd łatwo się skusić.

3. I najważniejsze, co myślicie o tym obiektywie: EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM

Wojmistrz, sprawdzałem 18-135 IS STM pod kątem ceny ... uuuuuuu :D ... drogo. Aż boję się pomyśleć, ile musialbym zapłacić za obiektyw do nocnych obserwacji lub filmów. Na przykład, często latają u mnie sowy i nietoperze, widzę spadające gwiazdy itd. Fajnie, byłoby coś sfilmować, ale jakim kosztem? :D


Ostatnie, bardzo ważne pytanie, bo prawie o nim zapomniałem. Chodzi o grip. Jeśli kupię, jakiś niemarkowy to nie uszkodzę body? Mysłałem o zamiennikach np. Duracel, ale grip dałby duże możliwości. Pewnie kupię, jakiś Novel. Nie wiem, jak do tego podejść.

Wojmistrz - Wto 30 Sie, 2016

1. Tak, tym się wyróżniają obiektywy zmiennoogniskowe, że zawierają w sobie zakres od - do. 24mm i 35mm zawierają się w 18-55mm
2. Odpuść sobie obiektywy FD. dopasowanie ich do systemu EOS wymaga zastosowanie dodatkowej soczewki, co pogarsza jakość.
3. Do fotografii może być.
18-135 to tylko propozycja, po prostu daje całkiem dobre efekty i jest dość uniwersalny.
Ja w 40D mam oryginalny grip Canona, a w wielokrotnie droższym jakiś noname który z pilotem i przesyłką kosztował poniżej 13 funtów :) Działa jak trzeba.

Arturr - Wto 30 Sie, 2016

Wojmistrz napisał/a:
1. Tak, tym się wyróżniają obiektywy zmiennoogniskowe, że zawierają w sobie zakres od - do. 24mm i 35mm zawierają się w 18-55mm
2. Odpuść sobie obiektywy FD. dopasowanie ich do systemu EOS wymaga zastosowanie dodatkowej soczewki, co pogarsza jakość.


I to są rzeczowe argumenty. Teraz rozumiem o co chodzi. Bałem się jakiś niuansów w przypadku 18-55 STM. Dobrze, że o tym napisałeś, bo po za tym, że posiada F3,5 to jest ok. W dobrym a nawet słabszym świetle nie powinno być problemu.

Gdybym, chciał coś kupić, jeśli chodzi o jasny obiektyw np. 35 mm z F np. 1,8 to musiałbym celować od razu w mocowanie EF. Problem z głowy :D ... lepiej uczyć się na cudzych błędach :D

Wojmistrz napisał/a:
Ja w 40D mam oryginalny grip Canona, a w wielokrotnie droższym jakiś noname który z pilotem i przesyłką kosztował poniżej 13 funtów :) Działa jak trzeba.


Kolejny problem i obawy odeszły, dzięki :D Kupię, chyba ten grip Novell, może dwa dodatkowe Duracell i akumulatorki Enelop. Moja kamera, naprawdę nie odpoczywała i gdyby nie fakt, że podczas filmowania, mogłem ją podłączać do zasilania to byłby problem.


Na tym obiektywie, film prezentuje się bardzo dobrze: EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM. Jego cena, jest do przyjęcia a przy odsprzedaży, też wiele bym nie stracił. Nie wiem, co o tym myśleć.

...

Wojmistrz - Wto 30 Sie, 2016

Ale do aparatów Canona możesz znaleźć stałe zasilanie. W przypadku 700D poszukaj ACK-E8.
Arturr - Sro 31 Sie, 2016

Wojmistrz napisał/a:
Ale do aparatów Canona możesz znaleźć stałe zasilanie. W przypadku 700D poszukaj ACK-E8.


Fajne rozwiązanie. Nie jest tanie, bo ok. 130 - 140 zł za no name. Mógłbym sobie zrobić a raczej przerobić inny zasilacz podobnego typu, tylko zabawy, co nie miara - w sensie straty czasu. Zasilacz, dodatkowa bateria na rozbiórkę, jako obudowa - wkład w gniazdo, lutowanie, klejenie, rzeźbienie, malowanie, tapetowanie ... qrcze nie chce mi się :D

Kupię sobie ten zasilacz i jeden zapasowy akumulator Duracel. Trafiłem na fajną w miarę głowicę do statywu za jedyne ok. 70 zł ... oczywiście fajne w porównaniu do tego, co mam obecnie.


METALOWA GŁOWICA DO STATYWÓW 3D DO KAMER WTH9

I ew. taka, ale raczej wybiorę tą wyżej:

GŁOWICA TRÓJRĄCZKOWA 3D DO STATYWÓW


Kwestia obiektywów, jeszcze nie rozstrzygnięta. Mam czas do dzisiaj, do północy :D

Tymczasem, czekam na body 700D, które przyjdzie do mnie jutro :D

Wojmistrz - Sro 31 Sie, 2016

I świetnie :)
Co do głowicy, ja używam typowo olejowej video.

Arturr - Czw 01 Wrz, 2016

Jeszcze muszę was o coś dopytać, gdyż nie podjąłem żadnej decyzji dot. obiektywów. Jeden dzień później nie zrobi różnicy.

Do filmowania ze statywu np. na jakimś stole lub stanowisku, lub w miejscu, gdzie aparat, będzie w odległości metra, dwóch od powierzchni, sceny - czy to w garażu, czy w domu ... właśnie w związku z tym, lepszy byłby 24 mm, 35mm, czy 50mm. Dotyczy to pytanie jasnego obiektywu, gdzie scena, byłaby filmowana w trudnych "oświetleniowo" warunkach.

Czy lepiej, było by kupić wówczas ze stabilizacją, czy bez. Autofocus to wiadomo, że lepiej, aby był automatyczny.

Na działce, czy w parku lub innych miejsca to wiadomo, że 18-55 STM, wystarczy w zupełności.

Wojmistrz - Czw 01 Wrz, 2016

Ale i w tych miejscach o jakich piszesz, to ten 18-55 też powinien wystarczyć, zwłaszcza na początek.
Kolejna sprawa, z twoim pytaniem jest taka, że jeżeli już faktycznie będziesz chciał kupić stałkę i nic innego, to tym obiektywem 18-55mm ustawisz optymalną dla siebie ogniskową. Zrobisz to tak, że mając kamerę w najwygodniejszym miejscu, przeczytasz ogniskową z przesunięcia/podziałki na obiektywie, albo jeszcze dokładniej wykonasz zdjęcie i przeczytasz ogniskową z informacji exif zdjęcia. Może okazać się, że akurat takiego kadru, z dokładnie takiego miejsca jak chcesz, nie będziesz mógł zrobić stałką, bo jej po prostu nie ma np 26,5mm :D , ale wtedy już będziesz miał pewność, że trzeba kupić np albo 24 i delikatnie przybliżyć aparat, albo 28mm i odrobinę oddalić.

Arturr - Czw 01 Wrz, 2016

Właśnie kupilem:

1. EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM o którym pisałem kilka postów wcześniej

oraz

2. CANON EF-S 18-55mm IS STM

Ten trzeci, traktuję, jako dodatkowy. Tym bardziej, że są one tanie. Domyślam się, że podobny do 18-55 F3,5 STM, ale jasny, będzie okropnie drogi.

Dzięki za wyjaśnienia. Faktycznie, byłby to zbyt pochopny zakup. Wyjaśniłeś to doskonale. Nie miałem pojęcia o takich niuansach.

Wojmistrz - Czw 01 Wrz, 2016

A 700D już doszedł?
Arturr - Czw 01 Wrz, 2016

Tak, doszedł ... ale nie mam odwagi go rozpakować :D

Muszę posprzątać, bo jestem po małym remoncie. Za godzinę, zrobię wielki, prwyatny unboxing :D

Wojmistrz - Czw 01 Wrz, 2016

Arturr napisał/a:
Za godzinę, zrobię wielki, prwyatny unboxing :D
Ale odpal najpierw jakąś kamerę :D
komor - Czw 01 Wrz, 2016

Arturr napisał/a:
Dotyczy to pytanie jasnego obiektywu, gdzie scena, byłaby filmowana w trudnych "oświetleniowo" warunkach.
Czy lepiej, było by kupić wówczas ze stabilizacją, czy bez.

Lepiej byłoby doświetlić odpowiednio ten plan. Ani stabilizacja, ani wysoka czułość w aparacie nie pomoże, jak jakość światła (to nie to samo co ilość) jest kiepska.
Arturr napisał/a:
Autofocus to wiadomo, że lepiej, aby był automatyczny.

Do filmowania? W przypadku wielu zastosowań lepiej manualny. Chyba że chcesz pokazywać własne ręce operujące czymś na tym stole.

Arturr - Pią 02 Wrz, 2016

Wojmistrz napisał/a:
Arturr napisał/a:
Za godzinę, zrobię wielki, prwyatny unboxing :D
Ale odpal najpierw jakąś kamerę :D


Dopiero dzisiaj się wyrobiłem ok. 14 - 15 tej :D
Nagrałem wszystko, dla bezpieczeństwa. Teraz ta kamera, co raz ciemniejsze filmy, jakby w jej obiektyw wpadało, co raz mniej światła. Sfilmowałem przy otwartym oknie balkonowym - mój stary, niezawodny sposób :D

Nie chcę jej sprzedawać, bo jest fajna i poręczna - choć pierwotnie, jak pisałem, miałem kupić, jakiś "camcorder". Spróbuję przywrócić ustawienia fabryczne.

Jeśli chodzi o lustrzankę to ... odpaliłem, policzyłem akcesoria itd. Rozpakowałem obiektyw 50-250 STM. Jutro lub w poniedziałek, będę miał 18-55 STM - bardzo mało używany.

Całość podłączyłem, sprawdziłem i ... jestem pod ogromnym wrażeniem. Lustrzanka, jest fabrycznie nowa, chropowata w dotyku. Przyciski działają idealnie, ekran to najprawdziwsza "bajka", czuły, jak w smartfonie a jednocześnie bardzo wyraźny.
Jest odrobinę wolniejszy od Nikona 5000D, ale dla mnie to przeskok - nawet w stosunku do Nikona o tysiąc mil - mając, cały czas na uwadze filmowanie.

Filmy i zdjęcia na automatycznych ustawieniach, wyglądają ładnie - filmy bardzo ładnie ... a na ręcznych pewnie, będzie bardzo, bardzo ładnie.


Komor, masz rację. Mam cały zestaw najsilniejszych taśm led. Dzisiaj, miałem je zamontować, tylko cały czas ... w między czasie, gdy maluję podłogę na balkonie, zastanawiam się nad kloszem lub dyfuzorem :D

Myślałem, także o zwykłej oprawce i żarówce z typowym dyfuzorem


ŻARÓWKA LAMPA ŚWIATŁA STAŁEGO 65W=325W 5500K

Autofocus manualny do filmowania ... to dobra wiadomość, bo obiektyw, będzie wtedy zdecydowanie tańszy :D
Normalnie to nie patrzę zbytnio na ceny, jeśli chodzi o dobrej jakości sprzęt, ale akurat w ostatnim czasie, mam kumulację wydatków :D

Wojmistrz - Pią 02 Wrz, 2016

To i podpowiem coś o światełku. Z taśmami LED nie jest źle, ale trzeba uważać na prąd, bo na zwykłych zasilaczach migają przed kamerą. Ja robiłem jakiś czas temu różne konstrukcje z LED, ale zasilałem je z akumulatorów, względnie też warto pomyśleć o sterowaniu, przez co jak aku jest na wyczerpaniu to nie masz przygasania. Podpowiem też, że fajnie mieć ogniwa LiFePo4, bo ładują się momentalnie, ale równie dobrze i taniej jest katować żelowe aku od motocykla.
hijax_pl - Pią 02 Wrz, 2016

Albo szukać zasilacza impulsowego o wysokiej częstotliwości pracy przetwornicy lub "starodawnej " konstrukcji transformatorowej. Można też poszukać z demobilu jednokanałowego zasilacza laboratoryjnego ;)
Arturr - Pią 02 Wrz, 2016

Nigdy nie rozważałem zakupu zasilacza stabilizowanego pod kątem migotania.

Wojmistrz, właśnie w garażu, mam oświetlenie led, tylko i wyłącznie z akumulatora samochodowego, zregenerowanego prostownikiem CTEK :)
Działa wyśmienicie.

Zastanawiam się nad zasilaczem z laptopa Dell, który znalazłem na Allegro:

ZASILACZ STABILIZOWANY DELL 12V 12.5A 150W

Nie mam oscyloskopu, aby przetestować a labolatoryjny, używany to koszt ponad 100 zł.


Nie chciałbym, znowu dać się ponieść wenie, bo pewnie wpadłbym na kilka innych pomysłów i wydał sporo pieniędzy :D

Na razie ... wracając do osprzętu, kupiłem dodatkowy akumulator Duracell - Canon, pilot na podczerwień, wężyk spustowy, zasilacz 7,4v Premium Gold - choć pewnie sam zasilacz podmienię na inny, pewniejszy.


Jeśli chodzi o głowicę to raczej zdecyduję się na tą:

GŁOWICA OLEJOWA VIDEO DIGIPOD TR688H

... oraz u tego samego sprzedawcy. GRIP W związku z gripem, czy firma Nevell to taki lepszy no name, czy celuje wyżej z jakością.


Właśnie w związku z oświetleniem, maluję podłogę na balkonie jasną farbą. Efekt odbicia świata, przeszedł moje oczekiwania. Nie spodziewałem się, że kolor kości słoniowej, tak rozjaśni przestrzeń balkonową.

Mam zrobione dodatkowe oświetlenie i brakuje mi, tylko na ścianie i suficie po lewej stronie od stanowiska, aby nie było cieni. Bardzo dobry efekt, daje mi lampa halogenowa, gdzie klosz, jest skierowany w sufit, tak, że nie razi z boku. Problem polega na tym, że zużywa ona 350W :D

Wybaczcie, brak składni, ale trochę ... że tak powiem, "przyćpałem" po tym malowaniu :D

[ Dodano: Pon 05 Wrz, 2016 01:04 ]
Wybaczcie za post pod postem, nie przeczytalibyście tego.

Na szybko, kupiłem żarówkę firmy Lenso, świecącą światłem stałym, którą wrzucę w klosz imitujący dyfuzor. Z tą żarówką, będę miał z każdej strony oświetlenie, gdzie jedna strona to okna. Nie wiem, jak się sprawdzi, zobaczymy w praniu.

Chciałbym zacząć, już filmować i bawić się aparatem, Mam nadzieję, że na razie wystarczy.Świetlówka lampa 325W 5500K światło CIĄGŁE białe


Balkon pomalowany i zapachowa katownia dobiegła końca :D ... a pisałem o balkonie, bo on, też będzie planem do filmowania, ze względu na światło. Z tego względu, pomalowałem ciemny brąz na jasną kość słoniową.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group