forum.optyczne.pl

Aparaty analogowe - Smiena 2

Jestemzielony - Sob 29 Kwi, 2017
Temat postu: Smiena 2
Witam,jestem kompletnie nowy w świecie fotografii. Postanowiłem to zmienić i w ostatnim czasie kupiłem Smiene 2 (konkretnie PK2040). Mimo że na pierwszy rzut oka wygląda jak nowa,to po chwili można zauważyć chociażby pęknięcia na oslonce licznika klatek czy też poszczególne większe rysy. Jak już wspomniałem jestem kompletnie zielony w temacie i sam nie wiem jak tym aparatem się obsługiwać. Największą zagadką jest dla mnie owe przewijanie/zmienianie klatek. Pokrętło po lewej stronie jest kompletnie nieruchome,a sam mechanizm porusza się tylko po kręceniu osłonką licznika. Mam z tym iść do naprawy,czy też tak powinno być? Pozdrawiam.
Tutejszyn - Sob 29 Kwi, 2017

Przez ostatnie 50 lat byłeś pod narkozą? Widać ominęło Cię sporo w dziedzinie fotografii. Twój wpis wygląda jak prowokacja, ale odpowiem. Smiena2 nawija naświetlony film do pustej kasety, a nie jak w nowszych aparatach, do kasety źródłowej, po naświetlaniu całości filmu. Rozwiązanie w Smienie2 nie nadaje się dla początkującego fotografa, jakim się nazywasz. Kup lepiej coś innego, a Smienę potraktuj, jak eksponat muzealny.

PS
Pokrętło po lewej stronie powinno dać się przekręcić po naciśnięciu przycisku obok licznika.

Dynax - Czw 04 Maj, 2017

Jak już masz parcie na smienę to kup Smiena 8M, najbardziej "wypasiony" model. W sumie tym aparaciątkiem można zrobić fajne zdjęcia.
jest do niej instrukcja w sieci

https://pl.scribd.com/document/2099975/Smena-8M-Manual