forum.optyczne.pl

Filmowanie cyfrowe - Zamiana d5100 na kamerę sportowa czy bezlusterkowca?

SchyzioFrenik - Wto 13 Cze, 2017
Temat postu: Zamiana d5100 na kamerę sportowa czy bezlusterkowca?
Witam! Obecnie posiadam Nikon d5100 z obiektywem 17-50 Sigma i kamerkę xiaomi yi. Zainteresowałem się kręceniem, a obraz z Nikona jest dla mnie fatalny.
Po 2 latach zabawy Nikonem i pół roku xiaomi wiem, że nie chce mi się siedzieć godzinami, obrabiac, picowac zdjęcia, obraz. Lustrzanka jest duża ciężka, trzeba obiektywy zmieniać.
Szukam uniwersalizmu, żeby obraz wychodzący z aparatu/kamery był w sobie jak najlepszy, bez obróbki. Szukam czegoś mniejszego, lekkiego żebym dał radę na selfie sticka zamontować, do podróżowania, rodzinnych imprez ale i sportów, w sumie wszystkiego, dla siebie, nie dla yt. Ale czasami chciałbym zrobić zdjęcie.
No i tu się gryze czy zostać przy xiaomi i kupić bezlusterkowca, czy kupić np gopro albo Sony action z wyższej półki i nim nagrywać. Przy kamerach sportowych zmienilbym kąt na mniejszy żeby obraz nie był tak zakrzywiony.
Jak wg was wygląda jakość nagrania z takiego Go pro 5, Sony action x1000v do Panasonic G7 albo Gx80 i do mojego Nikona ?
Oprócz tych dwóch znalazłem Sony alpha a5000, Canon g7 x mark II. Fajnie jakby było już 4k. Budżet hmm 2-2,5, im mniej tym lepiej ;)

Byłbym wdzięczny za Każdym poradę przy moim marudzeniu ;)

Czytałem o Gx80, słaby mikrofon i brak złącza Jack jest potężnym minusem.

Wojmistrz - Wto 13 Cze, 2017

Lumix G7 powinien ci się idealnie sprawdzić.
SchyzioFrenik - Wto 13 Cze, 2017

Dzięki za odpowiedz ! A jak uważasz czy obraz z G7 albo GX80 ma porównanie do GoPro 5 ? czy sportowe kamerki jakością nie dorównują ? No i jeszcze jedno G7 jest z rok starszy od GX80. Czy GX80 jest lepszy jeżeli chodzi o obraz ? Czy są porównywalne ?
Wojmistrz - Sro 14 Cze, 2017

G7 jest jak niezła kamera, sporo filmowców traktowało to jako budżetową wersję GH4. Aparat jest dobry zarówno ze względów użytkowych, czyli wejście na mikrofon, odchylany/obracany ekran, jak i pod względem obrazowania. Normalnie filmuję Canonem 6D, ale kiedy potrzeba mi AF podczas filmowania używam staruszka EOS'a M. Jeśli kręcę np bloga zwłaszcza na zewnątrz lub ujęcia makro i potrzebuję widzieć kadr, najlepiej sprawia mi się Panasonic G6. Przestałem czuć presję na 4K więc G7 nie jest mi potrzebny. Swoją drogą myślę, czy nie kupić zamiast G6 i EOS M, innego Canona, 80D. Nie myślałeś o zmianie systemu na Canona? Czy może sama wielkość już ci nie odpowiada?
SchyzioFrenik - Sro 14 Cze, 2017

Sama wielkość mi nieodpowiada już, bo chciałbym latac z selfie stickiem. No właśnie z tym 4k to jest "a lepiej już mieć bo się może przyda", właśnie warto? Jak ja nawet telewizora nie mam? XD orientujesz się czy da się porównać obraz z go pro do g7? Nie mówię tu o kontroli nad ekspozycja, ale sama jakość wideo/Photo?
Wojmistrz - Sro 14 Cze, 2017

Zerknij na YouTube, są sample.
SchyzioFrenik - Sro 14 Cze, 2017

Przejrzałem sample i swoje wczesniejsze nagrania, zdecydowałem że zostane przy Xiaomi, a Nikona wymienie na normalny aparat. W gre wchodzi G7, Gx80 ( nie wiem co z tym nieszczesnym mikrofonem), czy macie jakieś inne propozycje ? Wojmistrz pytałeś o przesiadke na Canona, a powiedz mi, twoim zdaniem mimo wszystko lustro daje lepszą jakość ? Bo wydaje mi sie, ze bezlusterkowce w obecnych czasach już dorównują lustrom, oczywiscie na rownych półkach. Dlaczego mimo wszystko trzymasz się lustrzanki ? :) I jeszcze jedno, orientujesz sie czy obiektywy 3/4 są też tak drogie jak do lustrzanek ? Bo przy tym G7 jest ciemny obiektyw, myslałem ze kupić Body, a dokupić coś jaśniejszego. A jeżeli coś z Lustrzanki Canona, to jaki model ?
Wojmistrz - Czw 15 Cze, 2017

Wiesz co, Canony są dość wybitne w filmowaniu, a po użyciu Magic Lantern jeszcze bardziej. Minusem jest to, że nie każdy model ma działającą stabilnie nakładkę. Jeśli nie trzeba ci AF, to 60D + ML może być idealnym kawałkiem kamery. Model 70D z obiektywem STM ma fantastyczny tracking postaci idealny do wideoblogów gdzie chodzimy/oddalamy się od obiektywu, oraz świetnie spisuje się na ślubach. 80D to już całkiem bajeczny system.
Wracając do Lagic Lantern. Jak bez AF, ale niestety nie twój budżet, takie 5D MkIII potrafi filmować bez przerwy w FullHD do zapełnienia karty w formacie VideoRAW, o ile wiesz co to :) Mając takie rawy, da się je nawet do 4K skutecznie rozciągnąć, a jakość nie odbiega od typowych 4K.

komor - Czw 15 Cze, 2017

SchyzioFrenik napisał/a:
I jeszcze jedno, orientujesz sie czy obiektywy 3/4 są też tak drogie jak do lustrzanek ?

Zasadniczo to droższe :mrgreen: bo większość oferty to nowsze modele, podczas gdy dla lustrzanek jest sporo niezłych, ale już starszych modeli o niższej cenie. Zaletą za to bezlusterkowców jest łatwa możliwość podłączenia wielu starych obiektywów manualnych, które przy filmowaniu mogą się sprawdzić, szczególnie na korpusach wyposażonych w stabilizację.

Wojmistrz - Czw 15 Cze, 2017

No ale w przypadku Canona też tak jest, że praktycznie każdego dziadka dasz radę przyłączyć. Zobacz jaka była moda na 60D ze szkłami M42 i ile osób zaczynało od tego aparatu i Heliosa 44-2.
komor - Czw 15 Cze, 2017

Wojmistrz, tak, przy czym w Canonie działa w miarę prawidłowo pomiar ekspozycji z manualnymi szkłami, co zdaje się nie w każdym Nikonie działa, za to w Pentaksie masz i pomiary, i potwierdzenie ostrości bez dodatkowych dandelionów, i stabilizację.

Bezlusterkowce (te mniej budżetowe) o tyle to przebijają, że da się sensownie ostrzyć dzięki focus-peaking, w tym w wizjerze.

SchyzioFrenik - Czw 15 Cze, 2017

No właśnie jak to jest, czytałem że dzięki pierscieniowi mogę mój obiektyw sigmy od Nikona podłączyć do bezlusterkowca, ale nie będzie działał AF i stabilizacja, prawda? Mam bardzo mieszane uczucia, nie wiem czy czai się na 4k, bo to powoli będzie robić się standardem, narazie w oko mi wpadły, g7, -gx8, gx80, no i może Sony a6000 albo a6300. Zastanawiam się nad droższy i modelami ale wtedy bym szukał używki. Co byście jeszcze poradzili?
Wojmistrz - Pią 16 Cze, 2017

Adaptery z potwierdzeniem AF są praktycznie w podobnej cenie co bez, do tego idzie kupić takie i sobie naklejać samemu. 10sztuk z Ali za niecałe 3 funty spotkałem więc to nie koszmar cenowy, a mogłem sobie do M39, M-T i od olka przykleić. Funkcja peakingu też jest poniekąd dostępna w Canonach. Ci którzy chcą filmować na nieco poważniejszym poziomie i mają sprzęt Canona, instalują Magic Lantern, a tam peaking jest, więc i dandelionów nie potrzeba.

SchyzioFrenik, a6300 jest super (poza mic) i to świetny wybór, jeśli w przyszłości filmowej byś chciał na a7 przejść.

korab - Nie 23 Lip, 2017

A w nikon masz soft od nikon hackers? Mi się podoba obraz z d5100 ale tylko i wyłącznie po wgraniu tego softu. Oczywiście AF do kitu. Ale jak umiesz ręcznie ostrzyc to obraz super.
Wojmistrz - Nie 23 Lip, 2017

korab, ale same możliwości softu od NH a ML są różne. Zważ, że Nikony mają oprogramowanie dostosowane do sprzętu/procka (lub na odwrót, sprzęt pod soft) i jego obciążenie jest w okolicy 90% (opinia kolegi Nikonowca na temat Nikon Hack), a ekipa inżynierów Canona to partacze, przez co moc obliczeniowa idzie w gwizdek. To jest właśnie powód, dlaczego tak wiele można wyciągnąć z Canona i każdy rozsądny użytkownik się pyta, dlaczego tych rzeczy nie ma w standardzie.
korab - Pon 24 Lip, 2017

Może tak. Ja wgrałem soft z NH nie z pełną mocą. Jest możliwość wrzucić do filmów bitrate do 51kb/s. Dla mnie za dużo. Duże pliki wychodzą. Ale główna zaleta to tryby PASM użyteczne w filmowaniu.
Co jest zabawne, to to że NH ok dawna dają fajne możliwości, a nikon nawet w nowych modelach blokuje filmowanie w trybie M.

Ostatnio bawiłem się 3 dni aparatami sony. Filmowanie jest tu fajnie zorganizowane. Model rx100 ma wysoki kontrast nie do poprawienia w aparacie. A mój d5100 obraz ma naprawdę super.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group