forum.optyczne.pl

Lornetki - Serwis

TOUAREG - Czw 17 Sty, 2019
Temat postu: Serwis
Krótko - eksploatacja sprzętu nawet najwyższej klasy powoduje powolne zużywanie jego elementów. Mechanizmy regulacyjne, smary (jeśli są), części obudowy, uszczelnienia, wypełnienie gazem, wymieniam to czego raczej nie zrobimy sami.

Temat jest wynikiem własnej potrzeby, posiadam starego Swarovskiego który wymaga przeglądu/smarowania i wymiany muszli ocznych oraz Leicę o którą też chciałbym zadbać.

Wiem że poważni producenci oferują takie usługi robione w macierzystych zakładach.
Oczywiście słyszałem że jest w PL kilka polecanych warsztatów jednak zakres prac i potrzebnych części, o których tu piszę, zapewne wykracza poza ich możliwości.

Czy nie warto w tym miejscu wymienić informacje o sposobach korzystania, efektach, cenach czy naszych (waszych) doświadczeniach z serwisami fabrycznymi?

Jak temat wygląda po upływie gwarancji?


Wyliczanie zacznę od firmy:

1. Steiner - ułatwione konstrukcyjnie uzupełnienie Azotem, za pośrednictwem polskiego dystrybutora.

TOUAREG - Pon 28 Sty, 2019

ok.
to temat do zamknięcia!
widzę że wszyscy miejscowi kolekcjonerzy swoich "półkowników" nie używają i nie mają takich problemów, a jak coś, to felerny sprzęt idzie "do ludzi" (jako "igła") niech oni się martwią...

widoczek - Pon 28 Sty, 2019

Nie posiadam sprzętu najwyższej klasy :mrgreen:
Maciek - Wto 29 Sty, 2019

TOUAREG napisał/a:
ok.
to temat do zamknięcia!
widzę że wszyscy miejscowi kolekcjonerzy swoich "półkowników" nie używają i nie mają takich problemów, a jak coś, to felerny sprzęt idzie "do ludzi" (jako "igła") niech oni się martwią...


Temat wcale nie do zamknięcia! Co więcej powinien być w przyklejonych i dziwię się, że nikt na to wcześniej nie wpadł.
A że brak wpisów? Może jak na razie nikt nie miał problemów ze sprzętem :roll:

Co do mnie, moja mala Kowa SV 8x25 sprawiała wrażenie nieco rozkolimowanej, choć moim zdaniem wina leżała po stronie blokującej się soczewki ogniskującej. Wysłałem do serwisu, lornetka wróciła po dwóch tygodniach (nadana w Szwecji!). Nasmarowana i wyregulowana.

Podobnie dobre wrażenia mam z serwisem Zeissa. W Conquescie HD muszle były jak dla mnie zbyt płytkie. Gdzieś przeczytałem, że Zeiss ma też głębsze. Mailem opisałem problem, po miesiącu za free dostałem z Niemiec komplet większych muszli :lol:

RoboBat - Pią 01 Lut, 2019

Jak ja wysłałem swoją Ecotone KAMAKURA WP2 10x50 do serwisu na naprawę gwarancyjną w celu usunięcia wady polegającej na bardzo niskiej kulturze pracy pokrętła ostrości, to mi ją odesłali nie robiąc nic i napisali, że ten typ tak ma. Także wnioski wyciągnijcie sami.
Arek - Pią 01 Lut, 2019

TOUAREG napisał/a:
widzę że wszyscy miejscowi kolekcjonerzy swoich "półkowników" nie używają i nie mają takich problemów, a jak coś, to felerny sprzęt idzie "do ludzi" (jako "igła") niech oni się martwią...


Nie... no foch pierwsza klasa... Tylko dlatego, że nikt Ci nie odpisał zdecydowałeś się obrazić użytkowników tego forum, insynuując że wystawiają uszkodzony sprzęt na aukcjach opisując go jako "igła". Czyli nazwałeś ich oszustami. Żenujące.

TOUAREG - Pią 01 Lut, 2019

Tak foch, bez wątpienia i prowokacja. A temat bardzo delikatny. Dziękuję Arku za ostrzeżenie, przyjmuję. Przepraszam Tych którzy czują się obrażeni.

Arek napisał/a:
...Żenujące.


To za daleko idące i pochopne podsumowanie.

Wiking69 - Pią 01 Lut, 2019

TOUAREG rozumiem Twoją irytację . Temat serwisu lornetek jest bardzo istotny , zwłaszcza tych na gwarancji , a odzew pasjonatów lornetek był żałosny . Nikogo nie nazwałeś oszustem i nie pozwól sobie wmówić , że zrobiłeś coś żenującego . Jeżeli dobrze widzę dostałeś czerwoną kartkę :) . No cóż , jaki sędzia taki mecz . Opowiem Ci moje doświadczenia z serwisem Zeissa . Dziewięć lat temu na soczewce ustawiającej ostrość Conquesta 15x45 pojawiła się kropelka smaru . Lornetkę miałem kilka miesięcy ( gwarancja 10 lat ) , oddałem do serwisu . Po dwóch tygodniach zadzwonili ze sklepu Szustera , zamiast naprawiać tamtą , przysłali mi fabrycznie nową lornetkę . Lornetka była zupełnie inną , nowszą konstrukcją . Minimalnie cięższa , z lepszymi powłokami , ostrość (super ) do samego brzegu . Rok temu oddałem do serwisu Zeissa VICTORY SF 10x42 . Gdzieś w układzie optycznym była malutka czarna rysa , oglądając lornetę w sklepie nie zauważyłem jej . Po trzech tygodniach telefon ... lornetka jest naprawiona . Stan perfekcyjny , a pokrętło ustawiające ostrość chodzi fantastycznie ( wcześniej było słychać lekki szum i delikatny opór ) . Oczywiście wszystko za darmo ! . Kilkanaście lat temu kupiłem wspaniałą lornetkę William Optics 7x50 ED w sklepie Delta Optical . Tak przerabiałem oryginalne muszle oczne , aż w końcu je popsułem :( . Chciałem dokupić nowe , albo krótsze od modelu WO 10x50 ED . Usłyszałem ... nie ma takiej możliwości , nikt z Tajwanu nie będzie mi ściągał takich gumowych drobiazgów . Kolego wnioski mam takie ... Lornetki produkowane w Europie dają gwarancję dobrego serwisu , fabryki są na miejscu . A te najbardziej prestiżowe marki ... Zeiss , Swarovski i Leica konkurują między sobą , dlatego nie mogą sobie pozwolić na kiepski serwis . Podobne opinie czytam na zagranicznych forach . Serdecznie Cię pozdrawiam .
m-day - Pią 01 Lut, 2019

TOUAREG temat na pewno dobry i potrzebny. Foch na pewno niepotrzebny.
Może spodziewałeś się, że zaraz odezwie się 130 osób, króre atakowały serwisy firmowe w różnych sprawach.

Z mojej strony (nie tylko lornetkowej) wygląda to tak, że staram się kupować przedmioty dobrej jakości i swoje rzeczy traktuję z należytą pieczołowitością. Tak więc właściwie nie mam potrzeby korzystania z serwisu, o ile sprzęt jest wystarczająco dobry.

Właściwie nie patrzę na warunki gwarancji kupująć coś od renomowanych producentów - chociaż zdaję sobie sprawę, że od roku ~2009 poprzeczka znacząco się obniżyła, we wszystkich dziedzinach.

Tak więc jeśli mam mroczki w lornetce, lub pęknie mi podściółka w pasku na kark, nie zwracam na to uwagi i nie zawracam głowy serwisowi. Oczywiście jeśli odpadnie mi okular, albo wypadnie obiektyw na pewno serwis się o tym dowie i dopiero wtedy będę Ci mógł coś napisać w temacie.

Póki co, mając jakieś 20 kg lornetek, nie miałem potrzeby atakować serwisów firmowych.

Edyta: właściwie to mam coś do powiedzenia w temacie serwisu, ale chyba niekoniecznie firmowego. Kiedy stwierdziłem, że w Swarku Habicht 8x30W są za krótkie jak dla mnie muszle oczne, to Lanius za free podesłał mi dłuższe od swaro gumiaka, może kolorek nie pasuje, ale robotę robią i wielkie dzięki dla Laniusa.

ponidziak - Sob 02 Lut, 2019

Pozytywnie zaskoczył mnie kiedyś eschenbach, w okularze pojawił się zaciek z kleju. Producent wymienił lornetkę na nową. Myślę że to trochę niedoceniana marka. Oferuje starannie i solidnie wykonane lornetki z przyzwoitą optyka za niewielkie pieniądze.
Fenomenem na pewno jest Vortex ze swoją gwarancją.
Dobrze słyszeć że niemiecka wielka trójka tak rzetelnie traktuje swoich klientów. Przymierzam się powolutku do Conquest, trinovida, chodzi mi też po glowie Genesis. O ile Niemców bylem pewien, to co do serwisu kowy mialem znak zapytania, także dzieki Maciek za info. że Szwecji dystrybutor nie olewa tematu.

Arek - Sob 02 Lut, 2019

Wiking69 napisał/a:
Nikogo nie nazwałeś oszustem i nie pozwól sobie wmówić , że zrobiłeś coś żenującego . Jeżeli dobrze widzę dostałeś czerwoną kartkę . No cóż , jaki sędzia taki mecz .


OK. To może umówmy się tak. Jeśli TOUAREG przedstawi tutaj link do aukcji, w której aktywny użytkownik naszego forum lornetkowego sprzedawał coś co opisywał jako "igła", a było to wadliwe, to cofnę ostrzeżenie. Skoro się kogoś oskarża - trzeba mieć dowody.

Wiking69 - Sob 02 Lut, 2019

TOUAREG temat serwisu poruszył 17 stycznia . Przez 11 dni nie było żadnego odzewu , ani jednej odpowiedzi :( . Miał prawo być poirytowany , zwyczajnie go olano , taka jest prawda . Trzeba to zrozumieć i wykazać się większą tolerancją i zrozumieniem . Z kolegi NoVika zrobiono faszystę , tylko dlatego że zamieścił plakat propagandowy z niemieckim żołnierzem , nikogo nie interesował kontekst i poczucie humoru którym się wykazał . Jego tłumaczenia nic nie pomogły , na pewno poczuł się podle , zaszczuto go i upokorzono .
Arek - Sob 02 Lut, 2019

Mógł się grzecznie przypomnieć i podbić temat. Oszczerstwa i insynuacje nie są rozwiązaniem braku aktywności na forum. Zakładając temat nigdy nie masz gwarancji, że ludzie będą się w nim udzielać. Nikt tutaj nikomu za pisanie postów nie płaci.

Ja w tym wątku nie udzielałem się z premedytacją. Ponieważ jestem osobą jednoznacznie kojarzoną w światku firm lornetkowych, mam prawo podejrzewać, że moje kontakty z serwisami firmowymi nie są reprezentatywne dla całości.

Sprawy NoVika nie znam - nie ja tam interweniowałem.

ponidziak - Sob 02 Lut, 2019

Wiking, miało cię znowu widzieć :smile: Szkoda tylko że postanowiłeś powrócić żeby dokopać Arkowi :cry:
Może nie jestem jakimś doświadczonym handlowcem, ale jeszcze nigdy nikomu nie pchnąłem gniota. Jeśli sprzedaje to z możliwością zwrotu i informuje rzetelnie przed wysyłka o wadach. Tak wiec niech każdy mówi za siebie.
To że ktoś ci nie odpowiedział na forum to nie powód do flustracji, to nie kolejka na długie miesiące do lekarza specjalisty. Nikt nie ma takiego obowiązku. Choć przydaje za Mackiem że dobrze by było podwiesić ten temat, niech sobie ludzie powolutku dopisują. Pozdrawiam.

ponidziak - Sob 02 Lut, 2019

Weź też pod uwagę to ze to nie temat o kupnie lornetki za 500zl. Ja zwyczajnie nie wypowiem się w tym zakresie bo nie mam doświadczenia z optyka z tej półki, podejrzewam że takich forumowiczów jest wielu. Albo takich co niedawno kupili nowiutkiego EL i nic nie zdążyli sie w nim zesrac.
Wiking69 - Sob 02 Lut, 2019

Ponidziak ... Arka bardzo lubię , w bezpośrednim kontakcie jest miłym i serdecznym człowiekiem :) . Poza tym cenię jego pracę , testy aparatów fotograficznych , obiektywów i lornetek bardzo mi pomogły w zakupach . Ale cenzura na portalu lornetkowym nie pasuje . W ciągu ostatnich 10 lat , dałem w prezencie 5 lornetek . Trochę z dobroci serca :) , a trochę żeby wyciszyć wyrzuty sumienia :( . Kiedy zacząłem kupować lornetki wielkiej trójki ... Leica , Swarovski i Zeiss :) .
Arek - Sob 02 Lut, 2019

Wiking69 napisał/a:
Ale cenzura na portalu lornetkowym nie pasuje


A gdzie tutaj widzisz cenzurę? Nie wyciąłem, ani nie ocenzurowałem żadnej wypowiedzi TOUAREGa.

Wiking69 - Sob 02 Lut, 2019

Arek zastanawiałem się co tak bardzo zabolało Cię w wypowiedzi TOUAREGA , że postanowiłeś interweniować . Myślę że były to te słowa ... Wszyscy miejscowi kolekcjonerzy swoich "półkowników ". Osobiście mógłbym od Ciebie kupić w ciemno każdą lornetkę , uważam że nigdy nikogo świadomie nie wprowadziłbyś na minę . A to że kolega zasugerował że nie wszyscy sprzedający lornetki są uczciwi :( to fakt . Sam o tym dobrze wiesz , ponieważ spotykałeś się z takimi sytuacjami . Ciebie też kilka razy chciano oszukać , opowiadałeś o tym . Cenzura to bardzo szerokie pojęcie . Podobnie jak poczucie własnej wartości , często mylone z egoizmem i przekonaniem o własnej nieomylności .
Wiking69 - Sob 02 Lut, 2019

W tamtym roku miałem ciekawy przypadek . Chciałem kupić ciekawą szerokokątną lornetkę , umówiłem się na odbiór osobisty , żeby nie było niespodzianek . Lornetka fabrycznie nowa , stan idealny :) . Przykładam ją do oczu i widzę podwójnie , po kilkunastu sekundach zaczyna boleć mnie głowa :( . Sprzedający przykłada ją do swoich oczu i mówi że obraz jest idealny :) . Nie mogliśmy się dogadać , twierdził że skoro lornetka nigdy nie była używana to obraz musi być idealny . Załamałem się
ponidziak - Sob 02 Lut, 2019

Wiking, to jest wątek o Arku? Wiemy już że jest miły, serdeczny, ale także ma wielkie ego, jest przekonany o własnej nieomylności i wrażliwy na krytykę. Super, trochę go już zatem znamy. Każdy jakiś jest...cytując artystę "... a psychoanaliza to do siebie mnie nie zbliża". Ale jednego się dowiedziałem dzieki Tobie o Arku, jest również cierpliwy. Drogi Freudzie o gdybym byl admem to czerwona karteczka jak nic :mrgreen:
Arek - Sob 02 Lut, 2019

Wiking69 napisał/a:
A to że kolega zasugerował że nie wszyscy sprzedający lornetki są uczciwi :( to fakt


Odwracasz kota ogonem, albo masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem. Problem w tym, że on zasugerował, że tutejsi użytkownicy naszego forum, którzy mają kolekcje lornetek nie są uczciwi.
Zrobił to bezpodstawnie, nie mając żadnych dowodów i tylko dlatego, że obraził się, bo nikt nie chciał udzielać się w jego wątku.

Rozumiesz różnicę pomiędzy napisaniem "zdarzają się nieuczciwi sprzedawcy używanych lornetek", a zasugerowaniem, że aktywni użytkownicy tego forum nie chcą się podzielić swoimi doświadczeniami z serwisem, bo zwykle przy sprzedaży ukrywają wady swoich lornetek, tylko po to, aby szybko się ich pozbyć i nie musieć przez to użerać z owym serwisem?

Poza tym TOUAREG po upomnieniu zareagował i przeprosił. Dla mnie sprawa była zamknięta. Ale wtedy pojawiłeś się Ty i rozpocząłeś dyskusję atakując mnie personalnie. Ostrzeżenia nie dostałeś, bo ja nie daje ostrzeżeń za ataki na moją osobę. Po kilkunastu latach prowadzenia portalu i forum, internetowy hejt najróżniejszego rodzaju spływa po mnie jak woda po kaczce. Proponuję jednak, żebyśmy teraz skończyli temat, bo zaśmiecamy wątek.

TOUAREG - Sob 02 Lut, 2019

Arek napisał/a:
...
OK. To może umówmy się tak. Jeśli TOUAREG przedstawi tutaj link do aukcji, w której aktywny użytkownik naszego forum lornetkowego sprzedawał coś co opisywał jako "igła", a było to wadliwe, to cofnę ostrzeżenie. Skoro się kogoś oskarża - trzeba mieć dowody.


Ostrzeżenie, ze zrozumieniem przyjąłem, da się z tym żyć, a nawet z banem, jednak ten nie zawsze jest konstruktywny.
Nie zamierzam prosić czy starać się o jego anulowanie, nie jestem psem (mój "brat mniejszy") tropiącym.
Tak, kupiłem lornetkę której stan znacząco odbiegał od opisu, może stąd ta "frustracja"

Oczywiście nie o taką popularność wątku mi chodziło, mam nadzieję że będą to "ZŁE DOBREGO POCZĄTKI" parafrazując porzekadło.

Bardzo dziękuję za wszystkie dotychczasowe wypowiedzi, a zwłaszcza Maćkowi.

I właśnie zachęcony wypowiedzią Maćka, skontaktowałem się z customerservice@swarovskioptik.com, skąd po krótkim opisaniu problemu, podaniu nazwy modelu i nru lornetki otrzymałem zapewnienie o wysłaniu muszli ocznych do samodzielnej wymiany. Zupełnie za free. Ewentualny przegląd będzie kolejnym krokiem.

Arek - Sob 02 Lut, 2019

To może ja opowiem historię znajomego, który kupił lornetkę po mojej rekomendacji. Był to Olympus EXWP 10x42. Po kilku latach używania, pożyczył on ją komuś z rodziny, po czym zadzwonił do mnie, że z lornetką jest coś nie tak. Gdy miałem okazję na nią spojrzeć, wyszło że ten kto pożyczył lornetkę, najprawdopodobniej ją upuścił, bo okular był wgnieciony i ustawiony lekko pod kątem do osi, zacinała się też muszla okularowa. Powiedziałem do znajomego, że to uszkodzenie mechaniczne, które serwis naprawi, ale raczej odpłatnie - mimo tego, że lornetka była wciąż na gwarancji. Znajomy wysłał lornetkę do serwisu, a po 2-3 tygodniach wróciła w stanie idealnym. Całkowicie za darmo.
marcinkle - Pon 04 Lut, 2019

W Zen-rayu na gwarancji popsuła się regulacja dioptrii. Wymieniono mi lornetkę na nową, ale trwało to kilka miesięcy - serwis w USA. Załatwiałem przez krajowego dystrybutora u którego kupiłem lornetkę.
widoczek - Pon 04 Lut, 2019

Zen Ray zwinął zabawki jakiś czas temu?
marcinkle - Wto 05 Lut, 2019

Możliwe, że marka wygasła - w Laniusie są jeszcze dwie sztuki. Moją reklamowałem jakieś półtora, czy dwa lata temu, ciekawe co by teraz było.
Arek - Wto 05 Lut, 2019

Tak, Zen-Ray padł z bardzo nieprzyjemną agonią polegającą na olaniu swoich klientów. marcinkle, byłeś chyba jednym z ostatnich klientów, których serwis jeszcze obsłużył. Na BirdForum są opisy osób, które miały znacznie mniej szczęścia w tej kwestii.
Wiking69 - Wto 05 Lut, 2019

Dlatego bezpieczniej jest kupować lornetki takich firm , które przetrwały dwie wojny światowe :) . I pamiętają czasy Paula von Hindenburga .
TOUAREG - Wto 05 Lut, 2019

Swarovski tak długo, jako producent optyki nie istnieje, ale mając zaplecze techniczne i kapitałowe, stworzył w latach 30-tych XX w. drugi filar biznesu, którym tu się pasjonujemy. Nie wybijał się ponad ówczesną przeciętność aż do lat "80", kiedy wreszcie dołączył do ścisłej czołówki, z którą go utożsamiamy.

I nie bezpodstawnie, dziś dostałem obiecane muszle oczne do mojego nastoletniego bino, pasują perfekcyjnie, bo jakże inaczej :smile:

Faktycznie, decydując się na produkt premium, płacimy nie tylko za markę-prestiż-logo (jak niektórzy uważają), najwyższą jakość, najnowszą technologię ale też za bezproblemowy serwis przez długie lata.
I to się chwali.

Wiking69 - Wto 05 Lut, 2019

To niesamowite jak Swarovski dzięki serii SLC rozwinął skrzydła w latach 80 tych ubiegłego wieku i osiągnął szczyt optycznych możliwości . Bo trzeba przyznać że seria EL jest fenomenalna . A tak zacna Szwajcarska firma Kern Aarau , po ponad 170-ciu latach ( 1819 -1991 ) przestała istnieć :( . A produkowali tak wspaniałe lornetki i nowatorską optykę .
TOUAREG - Wto 12 Lut, 2019

Rozpoznałem temat w Leice.
Sprzęt wysyła się do centrum serwisowego w Portugalii. Na miejscu określają co jest do zrobienia i jaki będzie koszt usługi. W przypadku rezygnacji z wykonania tych czynności trzeba zapłacić ok. 50 EUR za diagnozę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group