|
forum.optyczne.pl
|
|
Pomagamy w wyborze cyfrowego aparatu bez lustra z wymienną optyką - Natępca dla Panasa G3
Idaho - Czw 02 Maj, 2019 Temat postu: Natępca dla Panasa G3 Planuję zmianę korpusu na nowy i zastanawiam się nad następującymi opcjami.
Obecnie używam Panasa G3 z kitowym obiektywem 14-42 mm f/3.5-5.6 ASPH. MEGA O.I.S. i stałką 25/1.7. Zastanawiam się nad zakupem tele 14-140 lub 45-175.
Zanim zakupię nowy obiektyw Panasa, zastanawiam się nad wcześniejszą zmianą body, na takie które będzie już miało stabilizację w korpusie. Jeżeli chcę wykorzystać dotychczasowe obiektywy to jestem skazany na P. lub O.
Naturalną zmianą byłby G80, ale również patrzyłem co jest dostępne w Olku, i tak:
Bezpośredni "konkurent" to E-M5 Mark II, ale filmowanie "tylko" FHD, zdjęcia już w 4K, metalowa obudowa, zewnętrzna lampa, i jest prawie 1000 zł droższy od G80, więc gdzie haczyk To już chyba lepiej dopłacić do G90, chociaż aparat dla amatora za 4500 to chyba fanaberia
Rozważając ewentulanie mniejsze korupusy to E-M10 Mark III - filmowanie 4K, ale plastykowa obudowa i ograniczone programy/tryby do poprzednika. To już lepiej właśnie E-M10 Mark II bo też zdjęcia 4K i metalowa obudowa.
Doradźcie, bo może biorąc Olka będę miał inny/lepszy wybór w miare jasnego tele w zakresie do max 400mm? Generalnie aparat potrzebuję do focenia, do sporadycznego filmowania używam raczej komórki, więc może nie muszę się upierac przy 4K w aparacie (a chciałoby się, bo marketing robi swoje).
TS - Sob 04 Maj, 2019 Temat postu: Re: Natępca dla Panasa G3
Idaho napisał/a: | Naturalną zmianą byłby G80, ale również patrzyłem co jest dostępne w Olku, i tak: Bezpośredni "konkurent" to E-M5 Mark II, ale filmowanie "tylko" FHD, zdjęcia już w 4K, metalowa obudowa, zewnętrzna lampa, i jest prawie 1000 zł droższy od G80, więc gdzie haczyk |
Nie znam G80, ale ze specyfikacji wydaje się lepszy od E-M5 II pod właściwie każdym względem poza migawką. Migawka jest lepsza w Olku: 1/8000 s vs 1/4000 s, synchro 1/250 s zamiast 1/160 s. Zresztą jak kupiłem E-M5 II na początku 2016 (przesiadka z Panasa G2 - przepasć) to parę miesięcy później trochę żałowałem, bo pojawił się G80. Choć u mnie za Olkiem przemawiała też kolorystyka jpg-ów z aparatu.
Idaho napisał/a: | To już chyba lepiej dopłacić do G90, chociaż aparat dla amatora za 4500 to chyba fanaberia |
To zależy, mało w sumie o nim wiadomo, nowy model. Może na przykład poprawiono AF, a za to warto dopłacić, zwłaszcza jak kupujesz z perspektywą paru lat używania (a pewnie tak, skoro nadal używasz G3).
Idaho napisał/a: | Rozważając ewentulanie mniejsze korupusy to E-M10 Mark III - filmowanie 4K, ale plastykowa obudowa i ograniczone programy/tryby do poprzednika. To już lepiej właśnie E-M10 Mark II bo też zdjęcia 4K i metalowa obudowa. |
Nie, żaden z nich. To półka niżej niż G80/90 czy E-M5 II.
Idaho - Pon 06 Maj, 2019
Dzieki za komentarz. Bardzo długo używałem aparatów Panasonica (wcześniej kompakty, teraz G3) więc mogę być trochę "skrzywiony".
Przy okazji, znalazłem ciekawy wątek powięcony właśnie obu aparatom:
https://www.mu-43.com/thr...onic-g80.87011/
Faktycznie, większość opinii polecacjacych Olka mówi, że: lepszy AF, lepsza stabilizacja matrycy, tryb Hi Res Mode max 40Mpx (przydatny, ale do zdjęć statycznych, na statywie), zewnętrzna lampa z obracaną głowicą. Natomiast Panas: większy uchwyt, wideo 4K, tryby seryjne 4K max 8 Mpx (przydatne przy zdjęciach sportowych), panorama.
Także albo lepszy AF i stabilizacja albo 4K No i do tego różnica w cenie. Body O. kosztuje 3400 a P. 2600.
A tak naprawde to wybór pomiędzy wiekszy vs. mniejszy uchwyt albo wygląd retro vs DSLR
Pytanie jest takie: czy jeśli zdecyduję się jednak na Olka to czy mam lepszy wybór w odpowiednikach Panasa 45-175 i 12-60? A może używac obiektywy Panasonica?
Nie do końca też rozumiem, czy w Olku mam też wykorzystanę połączone stabilizacje w korpusie i w obiektywach?
TS - Wto 07 Maj, 2019
Idaho napisał/a: | zewnętrzna lampa z obracaną głowicą |
Tak, zapomniałem wspomnieć. Ta lampka nie błyska mocno, ale obracana głowica pozwala fajnie odbijać światło od ścian czy sufitu w pomieszczeniach wielkości powiedzmy pokoju, możliwości doświetlania są dużo większe niż zwykłej lampki wbudowanej w aparat.
Idaho napisał/a: | Nie do końca też rozumiem, czy w Olku mam też wykorzystanę połączone stabilizacje w korpusie i w obiektywach? |
Olympus stawiał od początku na stabilizację matrycy, później wypuścili kilka szkieł, których stabilizacja współpracuje ze stabilizacją matrycy (Sync IS, ale nie w każdym korpusie, chyba tylko od E-M5 II w górę i PEN-F). Panas ma więcej stabilizowanych szkieł współpracujących ze stabilizacją matrycy w nowych ich aparatach (Dual IS). Wszystko działa tyko w układzie aparat-obiektyw O-O albo P-P. Jeśli mieszasz producentów, to musisz wybrać, której stabilizacji chcesz używać.
Idaho - Wto 14 Maj, 2019
TS napisał/a: | Olympus stawiał od początku na stabilizację matrycy, później wypuścili kilka szkieł, których stabilizacja współpracuje ze stabilizacją matrycy (Sync IS, ale nie w każdym korpusie, chyba tylko od E-M5 II w górę i PEN-F). Panas ma więcej stabilizowanych szkieł współpracujących ze stabilizacją matrycy w nowych ich aparatach (Dual IS). Wszystko działa tyko w układzie aparat-obiektyw O-O albo P-P. Jeśli mieszasz producentów, to musisz wybrać, której stabilizacji chcesz używać. |
Zastanawiając się jeszcze nad Olkiem zrobiłem rozeznanie w kwestii obiektywów. W tym systemie najlepszą parą byłaby chyba 14-42 + 40-150.
Ale tu sie zaczynają schody bo są:
Olympus M.Zuiko Digital 14-42mm f/3.5‑5.6 II R, który w niektórych sklepach kosztuje 600 a w innych 1200 zł.
Wersja naleśnik to samo , raz 800 , raz 1800 zł
I mamy dwa obiektywy:
Olympus M.ZUIKO DIGITAL 40-150 mm f/4.0-5.6 ED R (1200zł)
oraz taki, najbardziej uniwersalny
Olympus M.Zuiko Digital 14-150mm f/4.0-5.6 ED II (2000zł)
Może ktos rzuci więcej światła, co polecacie?
|
|