forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze cyfrowego aparatu bez lustra z wymienną optyką - Natępca dla Panasa G3

Idaho - Czw 02 Maj, 2019
Temat postu: Natępca dla Panasa G3
Planuję zmianę korpusu na nowy i zastanawiam się nad następującymi opcjami.
Obecnie używam Panasa G3 z kitowym obiektywem 14-42 mm f/3.5-5.6 ASPH. MEGA O.I.S. i stałką 25/1.7. Zastanawiam się nad zakupem tele 14-140 lub 45-175.

Zanim zakupię nowy obiektyw Panasa, zastanawiam się nad wcześniejszą zmianą body, na takie które będzie już miało stabilizację w korpusie. Jeżeli chcę wykorzystać dotychczasowe obiektywy to jestem skazany na P. lub O.
Naturalną zmianą byłby G80, ale również patrzyłem co jest dostępne w Olku, i tak:
Bezpośredni "konkurent" to E-M5 Mark II, ale filmowanie "tylko" FHD, zdjęcia już w 4K, metalowa obudowa, zewnętrzna lampa, i jest prawie 1000 zł droższy od G80, więc gdzie haczyk :) To już chyba lepiej dopłacić do G90, chociaż aparat dla amatora za 4500 to chyba fanaberia :)
Rozważając ewentulanie mniejsze korupusy to E-M10 Mark III - filmowanie 4K, ale plastykowa obudowa i ograniczone programy/tryby do poprzednika. To już lepiej właśnie E-M10 Mark II bo też zdjęcia 4K i metalowa obudowa.

Doradźcie, bo może biorąc Olka będę miał inny/lepszy wybór w miare jasnego tele w zakresie do max 400mm? Generalnie aparat potrzebuję do focenia, do sporadycznego filmowania używam raczej komórki, więc może nie muszę się upierac przy 4K w aparacie (a chciałoby się, bo marketing robi swoje).

TS - Sob 04 Maj, 2019
Temat postu: Re: Natępca dla Panasa G3
Idaho napisał/a:
Naturalną zmianą byłby G80, ale również patrzyłem co jest dostępne w Olku, i tak: Bezpośredni "konkurent" to E-M5 Mark II, ale filmowanie "tylko" FHD, zdjęcia już w 4K, metalowa obudowa, zewnętrzna lampa, i jest prawie 1000 zł droższy od G80, więc gdzie haczyk :)

Nie znam G80, ale ze specyfikacji wydaje się lepszy od E-M5 II pod właściwie każdym względem poza migawką. Migawka jest lepsza w Olku: 1/8000 s vs 1/4000 s, synchro 1/250 s zamiast 1/160 s. Zresztą jak kupiłem E-M5 II na początku 2016 (przesiadka z Panasa G2 - przepasć) to parę miesięcy później trochę żałowałem, bo pojawił się G80. Choć u mnie za Olkiem przemawiała też kolorystyka jpg-ów z aparatu.

Idaho napisał/a:
To już chyba lepiej dopłacić do G90, chociaż aparat dla amatora za 4500 to chyba fanaberia :)

To zależy, mało w sumie o nim wiadomo, nowy model. Może na przykład poprawiono AF, a za to warto dopłacić, zwłaszcza jak kupujesz z perspektywą paru lat używania (a pewnie tak, skoro nadal używasz G3).

Idaho napisał/a:
Rozważając ewentulanie mniejsze korupusy to E-M10 Mark III - filmowanie 4K, ale plastykowa obudowa i ograniczone programy/tryby do poprzednika. To już lepiej właśnie E-M10 Mark II bo też zdjęcia 4K i metalowa obudowa.

Nie, żaden z nich. To półka niżej niż G80/90 czy E-M5 II.

Idaho - Pon 06 Maj, 2019

Dzieki za komentarz. Bardzo długo używałem aparatów Panasonica (wcześniej kompakty, teraz G3) więc mogę być trochę "skrzywiony".
Przy okazji, znalazłem ciekawy wątek powięcony właśnie obu aparatom:
https://www.mu-43.com/thr...onic-g80.87011/

Faktycznie, większość opinii polecacjacych Olka mówi, że: lepszy AF, lepsza stabilizacja matrycy, tryb Hi Res Mode max 40Mpx (przydatny, ale do zdjęć statycznych, na statywie), zewnętrzna lampa z obracaną głowicą. Natomiast Panas: większy uchwyt, wideo 4K, tryby seryjne 4K max 8 Mpx (przydatne przy zdjęciach sportowych), panorama.

Także albo lepszy AF i stabilizacja albo 4K :) No i do tego różnica w cenie. Body O. kosztuje 3400 a P. 2600.
A tak naprawde to wybór pomiędzy wiekszy vs. mniejszy uchwyt albo wygląd retro vs DSLR

Pytanie jest takie: czy jeśli zdecyduję się jednak na Olka to czy mam lepszy wybór w odpowiednikach Panasa 45-175 i 12-60? A może używac obiektywy Panasonica?
Nie do końca też rozumiem, czy w Olku mam też wykorzystanę połączone stabilizacje w korpusie i w obiektywach?

TS - Wto 07 Maj, 2019

Idaho napisał/a:
zewnętrzna lampa z obracaną głowicą

Tak, zapomniałem wspomnieć. Ta lampka nie błyska mocno, ale obracana głowica pozwala fajnie odbijać światło od ścian czy sufitu w pomieszczeniach wielkości powiedzmy pokoju, możliwości doświetlania są dużo większe niż zwykłej lampki wbudowanej w aparat.

Idaho napisał/a:
Nie do końca też rozumiem, czy w Olku mam też wykorzystanę połączone stabilizacje w korpusie i w obiektywach?

Olympus stawiał od początku na stabilizację matrycy, później wypuścili kilka szkieł, których stabilizacja współpracuje ze stabilizacją matrycy (Sync IS, ale nie w każdym korpusie, chyba tylko od E-M5 II w górę i PEN-F). Panas ma więcej stabilizowanych szkieł współpracujących ze stabilizacją matrycy w nowych ich aparatach (Dual IS). Wszystko działa tyko w układzie aparat-obiektyw O-O albo P-P. Jeśli mieszasz producentów, to musisz wybrać, której stabilizacji chcesz używać.

Idaho - Wto 14 Maj, 2019

TS napisał/a:
Olympus stawiał od początku na stabilizację matrycy, później wypuścili kilka szkieł, których stabilizacja współpracuje ze stabilizacją matrycy (Sync IS, ale nie w każdym korpusie, chyba tylko od E-M5 II w górę i PEN-F). Panas ma więcej stabilizowanych szkieł współpracujących ze stabilizacją matrycy w nowych ich aparatach (Dual IS). Wszystko działa tyko w układzie aparat-obiektyw O-O albo P-P. Jeśli mieszasz producentów, to musisz wybrać, której stabilizacji chcesz używać.


Zastanawiając się jeszcze nad Olkiem zrobiłem rozeznanie w kwestii obiektywów. W tym systemie najlepszą parą byłaby chyba 14-42 + 40-150.
Ale tu sie zaczynają schody bo są:
Olympus M.Zuiko Digital 14-42mm f/3.5‑5.6 II R, który w niektórych sklepach kosztuje 600 a w innych 1200 zł.
Wersja naleśnik to samo , raz 800 , raz 1800 zł

I mamy dwa obiektywy:
Olympus M.ZUIKO DIGITAL 40-150 mm f/4.0-5.6 ED R (1200zł)
oraz taki, najbardziej uniwersalny
Olympus M.Zuiko Digital 14-150mm f/4.0-5.6 ED II (2000zł)

Może ktos rzuci więcej światła, co polecacie? :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group