forum.optyczne.pl

Wolne tematy - Czy warto kupić Leicę?

seba_123456 - Wto 27 Sie, 2019
Temat postu: Czy warto kupić Leicę?
Pytanie jak w temacie. Z racji "szukania kosztów" z braku innych pomysłów postanowiłem wyleasingować sprzęt fotograficzny do mojej firmy. Nie jestem zawodowym fotografem ani nie jest to firma fotograficzna. Z racji tego czym się zajmuję , mam jakieś tam uzasadnienie do posiadania w firmie aparatu fotograficznego. Teoretycznie robiłbym zdjęcia małych rzeczy i procesów na stosunkowo małym obszarze w pomieszczeniach. Jak to mówię w sklepach ze sprzętem fotograficznym, to dostaję propozycję zestawów w cenie 10-20tys. - lustrzanek z kilkoma obiektywami. Mimo że niedawno kupiłem już aparat do celów prywatnych (korzystając z rad tego forum), to pewnie i ten nowy też wykorzystywałbym na prywatnych wyjazdach , imprezach rodzinnych etc. Lustrzanka z kilkoma obiektywami będzie za ciężka i nieporęczna do prywatnych zastosowań. Chcę teraz pełnoklatkową matrycę, bo mam APS-C. Kiedy to mówię , to słyszę, żebym kupił Leicę. Poczytałem trochę i to są chyba dobre aparaty. Ale cena poraża. Za cenę jednej Leici z jednym obiektywem mogę nowoczesną lustrzankę z kilkoma obiektywami. Tyle że nieporęczną. Co sądzicie o Leice?
ryszardo - Wto 27 Sie, 2019

Sądzę, że jedynym nowym aparatem tej marki z matrycą 'pełnoklatkową' dostępnym z obiektywem poniżej 20 000 PLN jest Leica Q, czyli kompakt z niewymiennym obiektywem stałoogniskowym.

Sądzę też, że w przypadku dowolnego aparatu tej firmy można taniej za mniejsze pieniądze kupić sprzęt identyczny ('przemalowane' kompakty Panasonica) lub lepszy. Stosunek jakość/cena to słaba strona tej firmy. Bardzo słaba.

Jeśli 'małe rzeczy', to może być potrzebny porządny obiektyw makro, a ten znajdzie się tak naprawdę jedynie w systemie TL (APS-C) i to w horrendalnej cenie.