forum.optyczne.pl

Cyfrowe lustrzanki - Czy warto przejść z Canona 1000D na pełną klatkę 6D?

kuluem12341 - Pią 17 Sty, 2020
Temat postu: Czy warto przejść z Canona 1000D na pełną klatkę 6D?
Hej. Jestem amatorem, posiadam canona 1000D z 3 obiektywami. Trochę się już nim pobawiłem i chciałbym poszukać czegoś "innego". Do gustu wpadł mi od razu Canon 6D. Jedynie co fotografuje to portrety rodziny, czasami na zlotach motocyklowych różne sprzęty. Zastanawiam się, czy bardzo odczuję różnicę przesiadając się na nowszy model canona na pełnej klatce. Cenowo najlepiej mi przypada 6D, nikon odpada ze względu na to iż posiadam już 2 obiektywy
Canon EF 50mm 1.8
Sigma 50-200mm 4-5.6 HSM
Trzeci obiektyw kitowy jest EF-s więc odpada.

Czytałem wiele recenzji i poradników więc wiem jakiej różnicy oczekiwać. Mimo, że nie jestem jakoś wymagający ani żaden ze mnie profesjonalista zastanawiam się czy jednak przejść na "wyższy level". Czy mogę prosić o jakies podpowiedzi ?

Arek - Pią 17 Sty, 2020

Przejście z 1000D na 6D zrobi zasadniczą różnicę. Tym bardziej, że matryca w 6D to najlepsza jaką wyprodukował Canon.
Negatyw - Pią 17 Sty, 2020

Sam bym kupił 6D zwłaszcza, że wykorzystuję tylko środkowy czujnik AF. Jak potrzebujesz pierdylion czujników AF to 6D nie jest dla Ciebie. Dla mnie mało czujników to zaleta, bo przez to korpus jest tani. Powstrzymuje mnie brak stabilizacji w korpusie co jest normalne w przypadku Canona i zwykle nikomu to nie przeszkadza. Jeżeli ta Sigma to Sigma 50-200mm F4-5.6 DC OS HSM, to też jest APS-C a 6D to FF.
ryszardo - Pią 17 Sty, 2020

Arek napisał/a:
Przejście z 1000D na 6D zrobi zasadniczą różnicę. Tym bardziej, że matryca w 6D to najlepsza jaką wyprodukował Canon.


Najlepsza globalnie, czy jak na swoje czasy i cenę? Bo ogólnie, to moim zdaniem 5D IV ma matrycę lepszą. Podobnie 1Dx II. Niestety to zupełnie nie ta klasa cenowa.

A poza tym to przesiadka na 6D zdecydowanie ma sens moim zdaniem - sam nawet ją planuję :)

as... - Sob 19 Wrz, 2020