forum.optyczne.pl

Cyfrowe aparaty bez lustra z wymienną optyką - Mój pierwszy aparat - dla amatora [~3-4kzł]

vexyern - Nie 30 Sie, 2020
Temat postu: Mój pierwszy aparat - dla amatora [~3-4kzł]
Cześć !

Miło Was wszystkich poznać :-)

Mój kolega polecił forum oraz stronę, tak więc jestem ja - fotograf laik, amator.

Poszukuję pierwszej "maszyny" dla siebie którą będę mógł robić piękne zdjęcia krajobrazów, portretów a i spokojnie nakręcę film/vloga. Do wydania na sam aparat z obiektywem mam coś pomiędzy 3 a 4k zł. W oczy rzuciły mi się dwa modele:

FujiFilm X-T200 + ob. XC 15-45 mm f/3.5-5.6 OIS PZ oraz Sony A7 + ob. 28-70 f/3.5-5.6 OSS (ILCE-7K)

Chciałbym skorzystać z Waszego doświadczenia i dowiedzieć się nieco więcej czy aparaty spełnią swoje zdania? Może jest jeszcze coś innego wartego oraz lepszego wartego uwagi?

Z góry dziękuję za pomoc !

komor - Pon 31 Sie, 2020

Pamiętaj, że pierwsza generacja Sony A7 to już mocno stary model, nie ma filmowania w 4K, co może być dla Ciebie ważne lub nie. Co prawda pełnoklatkowa matryca odwdzięczy się dobrą jakością obrazu i fajną plastyką (choć niekoniecznie z obiektywem z zestawu) i jest dobrym punktem od ewentualnej rozbudowy zestawu w przyszłości. Pamiętaj że kitowy obiektyw, zarówno ten z zestawu Sony, jak i ten z zestawu Fuji, mają ograniczony zakres ogniskowych i możesz zechcieć później coś więcej. Ale to już zależy od indywidualnych potrzeb i preferencji.
vexyern - Pon 31 Sie, 2020

komor napisał/a: