forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - Nikkon D5600

TommyH - Sro 17 Kwi, 2024
Temat postu: Nikkon D5600
Witam wszystkich.
Jestem początkującym amatorem fotografi.
Kupilem nikona D5600 i miałem w zestawie kitowy obiektyw. Chciałbym dokupić drugi obiektyw .
Na początek myślę o uzywce i stąd moja wizyta na forum.
Bardzo bym prosił o poradę co zakupić.
Aparat głównie wykorzystuje robiąc zdjęcia rodzinne na wakacjach w tropikach jaki i w górach zima.
Interesuje mnie fotografia z krajobrazem w tle

ophiuchus - Czw 18 Kwi, 2024

Ten obiektyw, który już masz to 18-55 czy jakiś inny? Wolałbyś uzupełnić to co masz o inne ogniskowe, czy wymienić na coś o szerszym zakresie tudzież lepszej jakości?
TommyH - Czw 18 Kwi, 2024

Mam coś takiego:
AF-P DX 18-55 mm f/3.5-5.6 G VR
Powiem ze średnio mi wychodzą zdjęcia.
Lubię mieć coś w tle szczególnie jak jestem na wakacjach , nie mogę nim zbliżyć .
Może źle ustawiam , sam nie wiem.

ophiuchus - Czw 18 Kwi, 2024

Jeśli dobrze zrozumiałem Twoje rozterki, to wygląda, że brakuje Ci milimetrów na dłuższym końcu. Jeśli nie chcesz targać większej liczby gratów, to możesz poszukać np. obiektywu Nikon 18-105mm, ale nie wiem czy jest jeszcze dostępny nowy. Prawdopodobnie trzeba się rozglądać za używanym, Nikon miał (ma?) też w ofercie obiektywy o parametrach 18-140mm i 18-300mm, ale pierwszy z nich kosztuje ponad 2500 zł, a drugi ponad 3000 zł, więc nie wiem czy zechcesz inwestować w takie urządzenia. Nie wiem też, jak z dostępnością. Te obiektywy, które wskazałem można używać zamiast tego, który masz obecnie.
Jak chcesz możesz też dokupić coś o parametrach 70-300 mm, który będzie uzupełnieniem ogniskowych obiektywu, który kupiłeś razem z aparatem.
Warto rozglądać się za używanymi, bo może trafić się w dobrej cenie niezużyty prezent, który komuś nie przypadł do gustu.

TommyH - Pią 19 Kwi, 2024

Patrzylem za Nikon AF Nikkor 70-300mm f/4,5-5,6 G
Ale on będzie ostrzył tylko w manualnym bez autofokusa .

ophiuchus - Pią 19 Kwi, 2024