forum.optyczne.pl

Inne akcesoria fotograficzne - Jaka karta pamięci do D80?

Jacho - Wto 16 Sty, 2007
Temat postu: Jaka karta pamięci do D80?
Mam mały problem, stoję przed zakupem kary pamięci do D80, a problem polega na wyborze szybkości karty.
Jakieś 3 tygodnie temu na forum czytałem namiętną dyskusję o "niższości nad wyższością" modeu X nad Y i były podane szybkości zapisu na kartę z bufora aparatu podczas robienia zdjęć seryjnych... ale nie pamiętam ile i nie mogę odnaleźć tej debaty .

Proszę o fachową informację czy np. karta Sandisk Ultra II będzie optymalna czy Sandisk Ultra III jest zdecydowanie bardziej wskazana .

Arek - Wto 16 Sty, 2007

Przy 10MB matrycy to ja już bym brał Extreme III zamiast Ultra II.
Remol71 - Wto 16 Sty, 2007

Arek napisał/a:
Przy 10MB matrycy to ja już bym brał Extreme III zamiast Ultra II.




Szczęście, że jestem powolnym amatorem :) Zwykły Kingston mnie przerasta :)

Pozdrawiam

MM - Wto 16 Sty, 2007

Jeżeli chodzi o typ karti ich szybkość to należy się kierować typem uprawianej fotografii. Jeżeli wymagamy robienia wielu zdjęć seriami w RAW-ach to trzeba kupić szybkie karty. W pozostałych przypadkach wystarczą zwykłe karty.
Jacho - Czw 18 Sty, 2007

Dziękuję za merytoryczną pomoc . Kupiłem Kingstona 2GB elite , górę wzięła cena (120zł) i o dziwo przy robieniu serii zdjęć w jpg w wizjerze pokazuje miejsce w buforze na r6, a w trakcie wykonywania, że jest jeszcze miejsca na r4 dla NEF jest to r4 , a w trakcie wykonywania zdjęć podaje r2, tak więc karta daje sobie radę.
Mam nadzieję , że jako skromny amator nie pokręciłem znaczenia tych informacji w wizjerze po prawej stronie :) .
W późniejszym okresie jak opanuję ten gejzer możliwości i gałkologię to zainwestuję w skromne 4GB o wyższej szybkości. Do tej pory bawiłem się pstrykaczami typu KM X1 i czas podejść do sprawy trochę poważniej , cóż analog F65 pokrył sie kurzem i czeka na lepsze czasy może wnuki będą z zapałem robić sobie elitarne fotografie w stylu retro :lol: .