forum.optyczne.pl

Aparaty analogowe - zakup analoga

magiczny - Pon 16 Mar, 2009
Temat postu: zakup analoga
Witam,

Szukam analoga, kolega zajmujacy sie fotografia poleca mi bardzo canona eos 300, jest tego od groma na allegro, do tego moge dostac uzywana 50mm f/1.4 za 130zl.

Przegladajac to forum, wiekszosc z Was radzi jednak eosy 30/33 lub tez nikony f80/90/100, oczekuje Waszej rady, co wybrac.

Do tego 1000zl moge dolozyc +/- 300zl, to nie jest problem, ale fajnie, jakbym na pcozatku zmiescil sie w tych 500 zl - co o tym sadzicie?

Podal mi takie linki

http://www.allegro.pl/ite...obry_zakup.html
http://www.allegro.pl/ite...on_eos_300.html
http://www.allegro.pl/ite...ii_idealny.html
http://www.allegro.pl/ite...orba_filtr.html

Polecacie cos bardziej/mniej? Co warte a co niewarte swojej ceny?
Ta uzywana 50 f/1.4 warta jest swojej ceny? (suma sumarum bardzo malej)
---
szklo juz sprzedane... cholera, bylo 50 mm f/1.4 i 24 mm f/2.8 za kolejno 150 i 250zl...


Jestem otwarty na wszelakie propozycje i komenatrze (linki rowniez mile widziane).


Pozdrawiam



---
edit: zaznaczam, ze nie mam jak sprawdzic aparatu, wiec kupuje niejako w ciemno


-----
edit: a tutaj nowka...
http://www.allegro.pl/ite...y_promocja.html

---
edit: mnostwo tego jest... chociazby tez np.

http://www.allegro.pl/ite...ii_idealne.html

krisv740 - Pon 16 Mar, 2009

po pierwsze 50/1.4 to mocowanie nie ef tylko stare FD co powoduje konieczność zakupu przejściówki /co było już omawiane/ za około 200pln. , lub dobrej za około $150.
co do c300, to jeśli już , to z ostatniej serii z V
ale ja osobiście proponuję 50/50e, 30 lub lepiej 33V , 5
dlaczego?
współpraca z ettl i pomiar światła, wytrzymałość, i hm........ leżenie w ręku
mam na sprzedaż 50 z gripem - więc wiem
lepiej poszukać 3 lub 1N - ale to inne koszty........
co do szkieł - to rybka. mocowania FD w związku z utratą jakości lub kosztem przejściówki nie proponuję. aby używać manuali z innych systemów lepiej mieć aparaty które polecam, ze względu na matówką /lub jej zmianę/ do manualnego ostrzenia i jasność.

dobre jest przysłowie - tanie mięso psi jedzą.

magiczny - Wto 17 Mar, 2009

krisv740 - gdzie polecasz szukac obiektywow do analogow? na allegro jest ich stosunkowo malo. przy kupnie analoga na samym poczatku nie chce ladowac po 1000-2500zl w obiektywy, przynajmniej jeszcze nei teraz.

reasumujac, jak juz to 300 z serii v, ale i tak lepsze bylby Twoje propozyjce?! - sa jakies testy potwierdzajace, inne opinie?- nie przecze Twoim kompetencjom tylko chcialbym sie temu dkoladniej przyjrzec.

dodatkowo nie wiedzialem o tym mocowaniu, jakos do tego czytajac jeszcze nei doszedlem (a bym sie lekko wpakowal).


jakie obiektywy polecasz? do tego tez jakies filtry?(jakie)

piotrmkg - Wto 17 Mar, 2009

magiczny, proponowałbym jednak coś z serii dwu cyfrowych (50E, 30) lub jednocyfrowych (3, 1N lub 1V), seria trzycyfrowa o ile dobrze pamiętam zamiast pryzmatu ma lustra przez co obraz w wizjerze nie jest tak jasny jak w przypadku pryzmatu. co do obiektywów to każdy EF będzie pasował (EF-s odpada).
jeśli nie straszne tobie manualne ostrzenie to możesz sobie kupić korpus T90 i do tego jakieś obiektywy z mocowaniem FD.

ghost - Wto 17 Mar, 2009

AF czy nie AF ;)
jeżeli AF to szkła są drogie, ale za to pasują do cyfry.
jak canon - to chyba już wszystko napisane
jak np minolta - 800si, 7, 9. tańsze 700si, 8000i, klasyka 9000. zależy co kto lubi..
uważaj bo canon i nionlta miały inny system dla AF a inny dla starszych body.
sprawa jest zupełnie niekompatybilna.

bez AFa --- mmmmm. chulaj dusza. tyle że porządne zoomy to rzadkość. za to stałki - do wyboru.
ja uwielbiam takie starsze aparaty.

Canon FD - Jakaś A1 + 50 f/1.4 lub f/1.8. solidny metal. T90 - fajny bajer, ale kloc nieprzeciętny i raczej kłopot ze sprawnym, nie zajechanym egzemplarzem.
Minolta X500, X700, XD7 + 50ka, ew 35-70 f/3.5. najlepsza matówka, najlepszy wizjer.
Olympus OM - do wyboru: om 1 (brak automatyki), om 2, 4 (chore ceny) 20, 40. ceny za szkła niestety gorsze. na plus niesamowita kompaktowość
Petaxy - fajne puszeczki, ale szkła w dziwnych cenach.

krisv740 - Wto 17 Mar, 2009

magiczny,
ghost, podał ci bardzo dobre przykłady innych systemów
ja tylko do tego dodam yashica/contax...
można "wyczaić" fr /1,2/ lub fx-d, lub contax aria,167, rtsnp.III /lepsze niż 1,1n,3 canona , nie wspominając o serii f/ , ale ceny dobrego korpusu są b.wysokie, a o szkłach nie wspomnę
można popatrzyć na serię A i N, ale to są koszty rzędu 3-4 tys.pln. - więc...
szkła zeissa do tego /contax-zeiss/ to kwoty od 500-600 do 4-8 tys.pln
ja proponuje na początek FR/FR2 i szkła yashica - mam i polecam /problem z 85mm, ale już 135/2.8 do wyboru od 90 do 250 pln/
wracając do canona to jak pisałem - 50/50e/5-bardzo solidny poza kółkiem nastaw , trzeba spr. czy nie jest uszkodzone/30/33-z naciskiem na 33 w wersji V/ - w strasze inne bym sie nie pchał.
ja i piotrmkg mamy 3, ja dodatkowo 50 i to jest bardzo dobry sprzęt. jeśli chcesz poszaleć to 1/1n/3/1v - ale dobre to w cenach odpowiednio od 300-400/500-700/700-1200/1800-3000 pln.
co do szkieł to na początek możesz wyrwać b.dobrego spacerzoom'a 28-135mm z is i usm, albo 28-80 usm/L, 28-105 usm, 50/1.8 - to standard, tele 70-210 /ale nie pamiętam który typ, bo były dwa/, tokine,sigmę tamrona w podobnych ogniskowych 70-210 , 28-105 tokiny/sigmy i inne stare LD szkła sigmy i starsze tamrona - wybór duży - nie chodzą z nowszą cyfrą. to i ceny niższe. jak chcesz poszaleć to są rzadkie szkła 70-200 2.8 sigmy,tokiny, ew. 80-200 canona /też 28/ ale ceny też są chore - od 1500 pln w górę. i to cała historia
jeśli jesteś zainteresowany to mam jak pisałem 50 z gripem w idealnym stanie. ja zanabyłem 3 i 50 jest "dla ludzi". duży "+" to grip z możliwością zasilania ogniwami AA.
jeśli masz jakieś konkretne pytania pisz na pw.

oracle - Sro 18 Mar, 2009

Podepnę się do tematu. Postanowiłem kupić Canona analoga żeby móc też używać szkieł z cyfrowych.

Myślałem o 300 albo jakimś jeszcze gorszym ale widzę że jest odradzany. Chciałbym się dowiedzieć dlaczego?

Przy czym dla mnie ergonomia ani data wybita na fotkach nie jest argumentem. Poważne argumenty to matówka, wizjer i funkcje.
dlaczego akurat 50 33 i jednocyfrowe?

krisv740 - Sro 18 Mar, 2009

oracle,
eee........., nie ............ dlaczego...............
300 jest fajna , ale ostatni "wypusk" - nie pamiętam już dobrze z V czy z X na końcu /i koniecznie w kolorze czarnym :mrgreen: / - to tylko dla tego że lepiej wygląda... :mrgreen:
a poważnie , to te ostatnie są juz naprawde dobre, ale w dalszym ciągu dostajesz najmniejszy korpus z najsłabszą matówką i pryzmatem....
do streetphoto - super - bo mały i nie rzucający się w oczy, ale.....
do innych zastosowań to juz niestety albo 50/50e/30/33/33V a naj;epiej 3/1n/ ew.5 - ale to już naprawdę starszy model - inna sprawa,że technicznie doskonały i cichy /migawka/

dlaczego wyższe modele? - bo w kwotach podobnych dostajesz więcej i lepiej - popatrz na specyfikację lustrzanek - to daje dużo...
ja mam 3 i jedno na co mogę to zmienić to 1V - mozliwości aparatu są........... po prostu bajka. mi brakuje tylko regulacji dioptrii poza tym - malinka, a ten spust--- och! - orgazm :mrgreen: - żeby 30d/40d/50d taki miały...... :roll:

RB - Sro 18 Mar, 2009

ghost napisał/a:

jak np minolta - 800si, 7, 9. tańsze 700si, 8000i, klasyka 9000. zależy co kto lubi..

klasyka to 600si. Polecam. Oczywiście dynaxy 700, 800 i 900si oraz 7 i 9 to jeszcze lepsze korpusy (ale 600si jest jedyna w swoim rodzaju...)
Nota bene Minolta również w systemie AF miała jedne z najlepszych wizjerów i matówek pośród konkurencji.
[/quote]

[ Dodano: Sro 18 Mar, 2009 19:47 ]
krisv740 napisał/a:

a poważnie , to te ostatnie są juz naprawde dobre, ale w dalszym ciągu dostajesz najmniejszy korpus z najsłabszą matówką i pryzmatem....:


Co ma to znaczenie, że wizjery i matówki w dwucyfrowych EOSach były conajwyżej przeciętne... :roll:

ghost - Sro 18 Mar, 2009

600si to bidna wersja 7 ;)
nie polecam z racji wadliwości konstrukcji i sypania się ;)

RB - Sro 18 Mar, 2009

ghost napisał/a:
600si to bidna wersja 7 ;)

Fakt. Ale nie aż tak straszznie bidna.
ghost napisał/a:
nie polecam z racji wadliwości konstrukcji i sypania się ;)

Ja znałem takie bardziej porządne, co się nie sypały na okrągło i z kim popadnie ;-)

oracle - Czw 19 Mar, 2009

A co powiecie o 1000F ?
RB - Pią 20 Mar, 2009

oracle napisał/a:
A co powiecie o 1000F ?


Cóż, zdjęcia na pewno się nim da robić. Ale czemu akurat aż takie muzem w aż tak niskiej klasie? Przy cenach tego sprzętu to chyba można pozwolic sobie na coskolwiek wyżej, jakiegoś EOSa 30 choćby...
1000F nie ma podglądu głębi ostrości (z manualnymi szkłami M42 nie przeszkadza, ale w razie podpięcia AF to już gorzej), chyba nie ma jakiegokolwiek spota (no EOS30 praktycznie podobnie...), pomiar światła jest cokolwiek podstawowy...

oracle - Sob 21 Mar, 2009

Podgląd głębi ostrości nie jest mi potrzebny. Pytam o jego wady i zalety. Nie oceniam apartatów po numerku tylko po ilości wad i zalet. Pomiar światła często też jest zbyteczny prawie całkowicie. Nie mówiąc o tym że do tej pory używałem światłomierza zenita.

Nawet mając pieniądze na 30/33 nie kupie go jeśli nie będzie miał czegoś na tyle lepszego od 1000F żeby płacić 3 razy tyle ;]

RB - Sob 21 Mar, 2009

oracle napisał/a:
Podgląd głębi ostrości nie jest mi potrzebny. Pytam o jego wady i zalety.

To Ci odpowiadam jakie są jego wady.

oracle napisał/a:
Nie oceniam apartatów po numerku tylko po ilości wad i zalet. Pomiar światła często też jest zbyteczny prawie całkowicie. Nie mówiąc o tym że do tej pory używałem światłomierza zenita.

No to zamiast zatrudniać nas w charakterze wróżki napisz co Ci jest potrzebne. Wizjery są tak samo do d..y/dobre (jak kto woli) jak w serii 30, czyli mówiąc skromnie jak w każdym niskim Canonie.

oracle napisał/a:
Nawet mając pieniądze na 30/33 nie kupie go jeśli nie będzie miał czegoś na tyle lepszego od 1000F żeby płacić 3 razy tyle ;]
Tzn ile? Szczerze jestem ciekaw.
Generalnie polecam samemu poszperać, a najlepiej wziąć do łapy oba. Kto wie czego Ty chcesz, jak nie Ty...

oracle - Sob 21 Mar, 2009

Widzisz problem z analogami jest taki że nie da się już wyszukać jakichś wiarygodnych testów. Nie mówiąc o tym że dostanie obu do łap graniczy z cudem albo wymaga jeżdżenia po całej Polsce.

Z kolei co do analogów to ja sam nie wiem jeszcze jakie mam wymagania. Do tej pory używałem Zenita więc wiesz...

Na pewno chciałbym matówkę nie gorszą niż w moim 350D. Pryzmat. Czasy do 1000 bo 500 to za długo czasem. No i to w zasadzie tyle czego jestem pewien.

RB - Sob 21 Mar, 2009

oracle napisał/a:
Widzisz problem z analogami jest taki że nie da się już wyszukać jakichś wiarygodnych testów.

Hmmm, co tu testować???

oracle napisał/a:
Nie mówiąc o tym że dostanie obu do łap graniczy z cudem albo wymaga jeżdżenia po całej Polsce.

Zalezy gdzie mieszkasz. Ja w swoim mieście poszedłbym do takiego jednego sklepu/komisu i zapytał czy jakieś body analogowe Canona mają, czy jest sprawne i jak tak to bym je kupił. Nie zastanawiajac się czy wydam stówe mniej czy więcej, bo i tak nie wierzę żeby to było więcej niż 400-500 PLN.

krisv740 - Sob 21 Mar, 2009

RB napisał/a:
oracle napisał/a:
Widzisz problem z analogami jest taki że nie da się już wyszukać jakichś wiarygodnych testów.

Hmmm, co tu testować???


co testować to by sie znalazło...
ja wiem jedno; nikogo na siłe przekonywac nie zamierzam /na ilości postów też mi nie zależy :mrgreen: / , po kupnie 50 nie powiem,że jestem zawiedziony, ale wrażenie ogółnlne jest " o kurcze, ale tandeta" - oczywiście w porównaniu do całkowicie manualnej,metalowej yashica FR.
miałem w rękach 630,RT, 300V,350d -50 jest poniżej 630,RT , ale 300V to leży na łopatkach, 350d nigdy mnie nie cieszyła - za mała.
w chwili obecnej nastawianie sie na kupno najniższych modeli canona, lub relatywnie najstarszych to błąd. wolę dołożyć do 30/33 albo pomyśleć o serii A / F w FD!
cena do możliwości i jakości to 1N/3 , ekonomika - 30/33 ew.50 /ale koniecznie z gripem..../

garreth - Sob 21 Mar, 2009

oracle napisał/a:
Widzisz problem z analogami jest taki że nie da się już wyszukać jakichś wiarygodnych testów. Nie mówiąc o tym że dostanie obu do łap graniczy z cudem albo wymaga jeżdżenia po całej Polsce.

testów jak na lekarstwo, ale można poczytać recenzje użytkowników ->
- EOS 1000F:
http://foto.recenzja.pl/Canon_EOS_1000-rec-223/
- EOS 30/33:
http://foto.recenzja.pl/Canon_EOS_30_33-rec-22/
- EOS 50:
http://foto.recenzja.pl/Canon_EOS_50-rec-205/
- EOS 300:
http://foto.recenzja.pl/Canon_EOS_300-rec-21/

krisv740 - Sob 21 Mar, 2009

garreth,
fajne opisy/recenzje, ale opinia o 50/50e że jest "ciężki" i prawie jak eos1 położyła mnie na klawiaturę - tego już za dużo było dla mnie.... :mrgreen:

fakt, fajny aparat - mam na sprzedaż jak wielokrotnie już pisalem, ale jestem na tyle uczciwy aby wziąść go ponownie do ręki i powiedzieć: lekki,plastikowy, ale naprawdę dobry... :cool:

garreth - Sob 21 Mar, 2009

krisv740 napisał/a:
fajne opisy/recenzje, ale opinia o 50/50e że jest "ciężki" i prawie jak eos1 położyła mnie na klawiaturę - tego już za dużo było dla mnie.... :mrgreen:

ja tego nie napisałem :wink: :razz:
może jakiś użytkownik nie miał jednocześnie 50 i 1 w dłoni, i napisał, co mu się wydawało ;)

krisv740 - Sob 21 Mar, 2009

garreth, no przecież wiem ,że nie ty...:)

ale o dziwo opinie co do 50 są zgodne i to mnie bardzo śmieszy... :lol:

Wujek_Pstrykacz - Sob 21 Mar, 2009

RB napisał/a:
900si

co to jest?

oracle - Nie 22 Mar, 2009

Duże poręczne body ani metalowe wykonanie nie jest dla mnie zaletą :smile:

Jeśli matówka i wizjer są takiej samej klasy to w zasadzie można spokojnie kupić 1000F. Zdążyłem też zobaczyć że ma ona bardzo nieciekawy typ baterii. Da się coś na to poradzić? 1000F miałbym za cenę minus 10zł(Dla tych którzy nie rozumieją - cena zerowa - Obiektyw z zestawu droższy niż cały zestaw). więc wydawać 40-50zł na akumulator do tego się po prostu nie opłaca. Słyszałem że da się zrobić taki akumulator z baterii płaskich, czy ktoś spotkał się z takim patentem? Nie chce używać zwykłych baterii.

RB - Nie 22 Mar, 2009

Wujek_Pstrykacz napisał/a:
RB napisał/a:
900si

co to jest?


Byt wirtualny. Inaczej bład.

9xi i 900si wymawia się tak podobnie... :mrgreen:

[ Dodano: Nie 22 Mar, 2009 12:18 ]
oracle napisał/a:
Słyszałem że da się zrobić taki akumulator z baterii płaskich, czy ktoś spotkał się z takim patentem? Nie chce używać zwykłych baterii.


Akumulator z baterii??? Z normalnego chemicznego ogniwa? Pierwsze słyszę.

BTW w analogach baterie 2CR5 starczają na bardzo długo.
W znanych mi wypadkch jedynym rozwiązaniem dla niechętnych uzywaniu baterii litowej 2CR5 było dokupienie gripa na paluszki.

oracle - Nie 22 Mar, 2009

Nie akumulator z baterii tylko akumulator z mniejszych akumulatorków. Chodzi mi po prostu o to żeby z mniejszych np 4 akumulatorków 1,5V złożyć coś o podobnych rozmiarach jak 2CR5, albo z dwóch mniejszych 3V.
ghost - Nie 22 Mar, 2009

jeżeli chcesz akumulator - chyba lepiej dać sobie spokój. komplet ładowarka i akku 2cr5 kosztuje fortunę i często nie jest w stanie sprostać zapotrzebowaniu aparatu (krótkie a intensywne zapotrzebowanie na duże prądy). skutek taki że aparat się zwiesza przy robieniu zdjęć.
w afv baterie 2cr5 kosztują 25zł a dwie cr123 - 20zł nie ma się co szarpać.

dude83 - Wto 05 Maj, 2009

Muszę się wypowiedzieć bo widzę swoistą nagonkę na EOSa 300. Mam ten aparat i zamieniłem cyfrę (fuji s5600) na niego :/
Osobiście uważam że jest to bardzo dobry aparat!
W niczym mnie nie ogranicza, co chcę osiągnąć, to zrobię i nie ma z tym problemu. Jest szybki, solidny, dobrze leży w dłoni, ma duży wizjer, ładny kolor :) , dobry pomiar światła, wyświetlacz na górze (nie z tyłu jak 300V), świetny dźwięk migawki i jest tani (widziałem jak z kitem w świetnym stanie poszedł na allegro za 75zł! Niestety spóźniłem się z licytacją).

Jedyne co mi przeszkadza w tym aparacie to ostrość kitowego obiektywu... Nie oszukujmy się ale w pełnej skali przysłon mydło jak cholera! I migawka... Fakt że super brzmi, ale jak trzaśnie, to aż czujesz jak aparat ci się przemieszcza w dłoniach.

Pomimo tych wad uważam że jest to świetny wybór jak za tą kasę :)

garreth - Wto 05 Maj, 2009

dude83 napisał/a:
I migawka... Fakt że super brzmi, ale jak trzaśnie, to aż czujesz jak aparat ci się przemieszcza w dłoniach.

:???:
to chyba lustro "daje po łapach"... :roll:

martin33-73 - Czw 03 Wrz, 2009

Jak chcesz kupić analoga to zdecydowanie mogę ci polecić c eos3. Kiedyś miałem ten model, to niezawodne lustro. Wytrzymałe, szybkie, z rewelacyjnym AF i wspaniałym pomiarem światła, tym bardziej, że teraz można go kupić za śmieszne pieniądze... Moim zdaniem lepiej dołożyć trochę grosza i kupić coś solidniejszego. Do tego na początek 50 f 1,8 bo f1,4 jest sporo droższe..
magiczny - Sob 24 Paź, 2009

witam ponownie!

po przejsciu zabawy z cyfra (40D,135L,T 17-50) zamierzam zakupic jakiegos analoga, pytanie co polecacie do 500-1000zl z obiektywem (tylko stalki, powiedzmy np. 50mm)?
cyfry juz calej nie mam, wiec jest dla mnie bez znaczenia czy bedzie to N czy bedzie to C. jesli bedzie naprawde warto to oczywiscie moge podana kwote przekroczyc.
na poczatku bylem zwolennikiem 300V, teraz to juz nie wiem... moze N f80, albo szarpnac sie na N f100? moze eos 3, albo cos zupelnie innego?
zdjecia beda raczej 'codzienne', portrety, imprezy, ot, to co mnie otacza. glownie zabawne chwile 'na miejscu', w mieszkaniu.
nie chce rowniez wydawac duzej kwoty by pozniej z apratem sie nie ruszac, dlatego zalezy mi na jak najlepszym stosunku cena/jakosc.


drugie pytanie, gdzie polecacie wywolywac odbitki w krakowie?
jakich filmow uzywacie?
velvia iso...? a do b/w czego?

garreth - Nie 25 Paź, 2009

jeśli masz szkła do C i odpowiada Ci ergonomia Canona, to MZ lepiej poszukać czegoś z tej stajni

jeśli chodzi o N, to do Twoich zastosowań
magiczny napisał/a:
zdjecia beda raczej 'codzienne', portrety, imprezy, ot, to co mnie otacza

sprawdzi się lepiej F80, ze względu na mniejszą wagę i wymiary korpusu

wywoływarni w mieście Kraka nie znam niestety ;)
ja robię głównie na negatywach, najczęściej firmy I. (jeśli chodzi o B&W) oraz K. (jeśli chodzi o B&W oraz kolor)
kiedyś robiłem na negatywach firmy F. , ale niezbyt mi odpowiadały, obecnie planuję przetestować filmy innego producenta F.

lpv - Nie 25 Paź, 2009

nikon f80 test http://www.bythom.com/n80.htm
spoko aparat. mały. cicha praca lustra - niektórzy mówią że to najcichsze lustro ever. w twoim budżecie starczy nawet na nowego nikkora af-d 50 f1.8, bo f80-tki można dostać do 250zł.
co do filmów. musisz sam potestować. nikt ci tu nie pomoże, bo każdy woli co innego. proponuję równierz zapoznać się z wywoływaniem w domu. wychodzi bardzo tanio, a raz kupiony equipment wystarczy na lata.

magiczny - Nie 25 Paź, 2009

prawde powiedziawszy wolalbym wywolywac 'na zewnatrz', zakup skanera to zapewne koszt rzedu 2500zl, a nie chcialbym poki co pozbywac takiej sumy.

tylko inna sprawa, z tego co wyczytalem bardzo problematyczne sa bateryjki, natomiast gripy trudno dostepne. orientujecie sie gdzie mozna dostac takiego gripa do f80?

taki f80, w dobrym stanie, w czarnym kolorze to koszt rzedu 350-400zl, z obiektywem, paroma filmami to i tak juz 1000zl (http://www.allegro.pl/item787022308_nikon_f80_n80_black_edition_igla_wysylka.html). nie wiem czy nie zaczac moze rozgladac sie za czyms ze stajni C, moze znajdzie sie cos lepszego.
warto pomyslec np. o nikonie f90x,albo o jakims canonie z eye control?


---
edit: bedzie dzialas af z najnowszej 50tki z f80?
----
edit2: ok, wiedze juz, ze bedzie dzialac

garreth - Nie 25 Paź, 2009

magiczny napisał/a:
tylko inna sprawa, z tego co wyczytalem bardzo problematyczne sa bateryjki

CR123? nie zauważyłem problemów z ich dostaniem, w każdym sklepie elektrycznym można je dostać

magiczny napisał/a:
natomiast gripy trudno dostepne

prawda :neutral:

magiczny napisał/a:
orientujecie sie gdzie mozna dostac takiego gripa do f80?

odpowiedź w PW ;)

magiczny napisał/a:
taki f80, w dobrym stanie, w czarnym kolorze to koszt rzedu 350-400zl

jeśli kolor nie robi jakiejś szczególnej różnicy, to bierz srebrną - kosztują nawet 50-100zł taniej, a mechanizmy te same ;)

magiczny napisał/a:
warto pomyslec np. o nikonie f90x

warto, ale trochę trzeba czasu poświęcić na znalezienie egzemplarza niezajechanego przez poprzedniego właściciela ;)

hijax_pl - Pon 26 Paź, 2009

magiczny, F80 (znany też jako N80) współpracuje ze wszystkimi nowymi obiektywami - łącznie z obiektywami bez pierścienia przesłony i z VR (czego np nie potrafi F90 ;) )
magiczny - Pon 26 Paź, 2009

prawdopodobnie skusze sie na F100, wlasnie dostalem propozycje z body w stanie idealnym z 50stka f/1.8D za ok. 1500zl. zastanowie sie.
prosze mi powiedziec, jak dzialaja manuale m42 z F100?


aha, bym zapomnial - dziekuje Wam bardzo za pomoc!

hijax_pl - Pon 26 Paź, 2009

Manual jak manual, ręcznie ostrzyć musisz. Ale będziesz miał pomiar światła (centralnie ważony i punktowy o ile dobrze pamiętam) czyli tryb A czy M działa bez problemu.
ghost - Pon 26 Paź, 2009

f100 jak nikon f100?
podpinanie m42 do nikona nie jest możliwe w sensowny sposób.

hijax_pl - Pon 26 Paź, 2009

bo ma o milimetr wiekszy flange distance?
ghost - Pon 26 Paź, 2009

i szkła m42 nie ostrzą na nieskończoność, bez soczewki w przejściówce.
hijax_pl - Pon 26 Paź, 2009

no tak, ale ja mam kilka portretowych m42'ek i jakoś mi to nie przeszkadza ;)
ghost - Pon 26 Paź, 2009

portretowych = dłuższych?

dla mnie szkło ostrzące do 3m to nie jest sensowna sprawa ;)
i warto wspomnieć o tej niedogodności.

hijax_pl - Pon 26 Paź, 2009

wspomnieć - fakt :oops:

swoją drogą te lepsiejsze przejściówki m42/nikon z soczewką korygująca aż tak bardzo nie degradują obrazu - choć wpływ swój mają...

palindrom - Wto 27 Paź, 2009

A czemu nikt nie napisał że większość obiektywów M42 można regulować i ten brakujący milimetr znajdzie się bez żadnych soczewek?
hijax_pl - Wto 27 Paź, 2009

palindrom, myślę że kazdy bez większych problemów potrafi założyć przejściówkę z soczewką, natomiast żeby kręcić śróbką aby uzyskać dobry obraz w warunkach domowych - już nie każdy... A że można wysyłać gdzieś - to pewnie niewielu wie ;)
mavierk - Wto 27 Paź, 2009

każdy z ogniskową ponad 80mm niestety, już za konstrukcje 50mm mało kto się bierze :(
candy - Wto 27 Paź, 2009

ale potem odleglosc na obiektywie(na pierscieniu) jest inna od rzeczywistej
magiczny - Wto 27 Paź, 2009

czy np. taki Zeiss Sonnar 135/3.5 bedzie dzialac bez problemowo z Nikonem F100, czy lepiej byloby z Nikonem F80?
z innej beczki - warto doplacac do F100 (w stanie b.dobrym) ok. 700-800zl w stosunku do Nikona F80 (w rownie dobrym stanie).
docelowo bedzie podpieta 50 f/1.8D, a jak sie bedzie dalo to moze w/w Zeiss badz jakis inny manual.
czekam na opinie, dzieki wielkie

palindrom - Wto 27 Paź, 2009

candy,
odległość na obiektywie == odległość rzeczywista ALE tylko na Nikonie :)

No cóż, każde rozwiązanie ma zady i walety :P

hijax_pl - Wto 27 Paź, 2009

magiczny, CZ135/3,5 będzie współpracować i z F80 i z F100, z tym że w F100 będziesz miał pomiar światła. F80 to porządna puszka. Jeśli planujesz działać tylko z Nikkorem(ami) to ja bym osobiście nie inwestował w F100. Ale mi brak światłomierza nie przeszakadza ;)
magiczny - Wto 27 Paź, 2009

no wlasnie na 50stce by sie wspolpraca z nikkorami skonczyla, pozniej poszedlbym w 'stare zelastwo', tak jak w/w CZ.
jakie manuale jeszcze polecilibyscie? brac tego CZ za 300zl czy moze szukac czegos innego? ogniskowa 85-200. tylko z drugiej strony myslalem, ze obejdzie sie bez przejsciowek, a szkoda...

hijax_pl - Wto 27 Paź, 2009

magiczny,

Bez problemu (optycznego) da się zamontować szkła projektowane pod większa odległość matryca - bagnet. Np Pentacon 6.

Tu jest spis bagnetów http://www.graphics.corne...y-register.html

Jak widać do Canona, Pentaxa, Olympusa - bez soczewek korygujących się można obejść - wystarczy odpowiania grubość pierścienia pośredniego. W Nikonie - niestety - przez ten 1mm się optyka rozjeżdża, obraz z m42 się ogniskuje 1mm przed matrycą.

palindrom - Wto 27 Paź, 2009

hijax_pl,
w Nikonie problem jest większy. To jest 1mm + pierścień, bo gwint M42 nie zmieści się w bagnecie Nikona.
--------

magiczny,
jeżeli planujesz używać starszej optyki to może jednak nie wchodź w Nikona? Wprawdzie tam jest FM2 i FM3a (moje ulubione analogowe body) ale patrzmy na realia. W Canona wsadzisz obiektyw M42 bez problemu. Nie wiem tylko jak z pomiarem. Trójka jest fajna.

Gdybym ja wybierał sobie analogowe body z AFem (i nie Nikona F5 ;) ) to raczej Pentaxa MZ-3. Na MZ-S zwyczajnie szkoda mi kasy. Manualne body już mam (LX), gdybym jednak szukał czegoś tańszego i dobrego, byłby to Pentax ME Super. Info n/t tych body:
http://kmp.bdimitrov.de/bodies/index.html

Powodzenia!

magiczny - Sro 28 Paź, 2009

ile taka przejsciowka kosztuje? poki co nie moge nic takiego na allegro znalezc.

palidrom masz zapewne sporo racji, ale prawde powiedziawszy nie jestem przekonany do canon 3. trudno mi to wytlumaczyc, w canonie juz bylem, a w dodatku wiele osob z tego co sie orientuje poleca wlasnie F80/F100. musze to jeszcze przemyslec.

muzyk - Sro 28 Paź, 2009

Z M42 na Canon kupiłem na ebayu za ... 3.87 Euro :mrgreen:

DZIAŁA bez problemu! Ok, nie ma potwierdzenia ostrości ... bo bez chipa. Ktoś mnie ostrzegł, że te z chipem, mogą (ale nie muszą) popalić elektronikę w aparacie :roll:
Używam tego pierścienia z Tokiną 80-200 f4 M42.

ghost - Sro 28 Paź, 2009

magiczny - słuchaj co prawi palindrom. pchanie się w jedyny system który utrudnia używanie m42, żeby używać m42 jest no.. ehm .. bez sensu.

teraz za gorsze w każdym systemie (canon/nikon/minolta/pentax) znajdziesz rewelacyjne filmowe body AF.

pierścienie m42->canon, pentax, minolta (czyli te najprostsze, bez elektroniki i nie wymagające dodatkowej optyki) kosztują zwykle 20-30 zł.

AM - Sro 28 Paź, 2009

magiczny napisał/a:
ile taka przejsciowka kosztuje? poki co nie moge nic takiego na allegro znalezc.

palidrom masz zapewne sporo racji, ale prawde powiedziawszy nie jestem przekonany do canon 3. trudno mi to wytlumaczyc, w canonie juz bylem, a w dodatku wiele osob z tego co sie orientuje poleca wlasnie F80/F100. musze to jeszcze przemyslec.

No bo F100 to swietne body, ale uzywanie na nim m42 jest watpliwa idea.

hijax_pl - Sro 28 Paź, 2009

Zawsze można kupić F80 + jakiegoś pentaxa czy coś do m42. Korpusy to nie są duże koszta...
Wujek_Pstrykacz - Nie 01 Lis, 2009

Pchanie się w F80 jest jeszcze większym bezsensem niż w F100 gdy się chce używać optyki M42.
magiczny - Pon 02 Lis, 2009

ok, poprzegladalem i z braku laku (dostepnosci i chociazby ceny) rezygnuje z f100.
teraz patrze na ME Super, palidron, widze, ze w temacie jestes moglbys napisac tutaj lub przeslac mi na pw jakie obiektywy bys polecal w tym systemie?
stalki od 20 - 200.
przegladam tez oczywiscie forum pentaxa.

krisv740 - Pon 02 Lis, 2009

magiczny,
wiesz co ?
ja cię nie namawiam , bo i tak ci chyba 3-ki nie sprzedam.... :mrgreen:

ale wróć do początków /marzec/ i jednak tam masz dobrze wyklarowane , co i dlaczego..

ja radzę jednak canona

w pentax'sie w polsce nie masz dużego wyboru tanich szkieł - niestety
a do canona, jeśli masz cyfrę - nie będzie bolało...

ew. pomyśl o yashica - to też jest rozwiązanie - jeśli nie chcesz af...

ruby_red - Wto 13 Kwi, 2010

hej|! ja mam Nikona F75.
mam pytanie - za niską cenę mogę nabyć obiektyw AF-S DX Nikkor ED 18-55mm 3,5-5,6 G, czy będzie on współpracował dobrze z aparatem?

hijax_pl - Wto 13 Kwi, 2010

ruby_red, tak - współpracować będzie dobrze ale... To jest obiektyw DX czyli o mniejszym polu obrazowym - dedykowany do aparatów cyfrowych z sensorem DX. Podłączając go do F75 spodziewaj się spooooooorej winiety na niektórych ustawieniach. Poza tym to szkiełko na analogu będzie takim zoomem od UWA do standardu ;)
ruby_red - Wto 13 Kwi, 2010

dzięki ;) wiem wiem co znaczy DX, ale właśnie się zastanawiałam jaki to bedzie miało efekt... w kazdym razie dzieki
hijax_pl - Wto 13 Kwi, 2010

ruby_red, np tak: http://www.flickr.com/photos/emosubaru/3818117582/
mavierk - Wto 13 Kwi, 2010

kurcze... 18-55 w ogóle nie opłaca się podpinać, winieta jest olbrzymia :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group