forum.optyczne.pl

Propozycje - Zdjęcie miesiąca?

4motion - Wto 23 Cze, 2009
Temat postu: Zdjęcie miesiąca?
Witam,
mam taką propozycję (szukałem i nie znalazłem podobnej na forum ale może jest to poproszę o link) może ze zdjęć wystawianych w galerii co miesiąc będzie wybierane najlepsze zdjęcie, wyznacznikiem mogło by być ilość wystawionych plusów( np. jakiś przycisk dający plus).
Może dla zwycięzcy jakiś mały podarek w formie np. koszulki z optyczne.pl (jeżeli istnieje lub coś podobnego.) i wystawienie jego miejsca na stronie głównej forum przez następny miesiąc?
Co o tym myślicie??????????? :)

Pozdrawiam

mnich - Wto 23 Cze, 2009

jestem przeciwny, bo są inne strony z takimi konkursami. Nie skupiajmy się już tak na tych zdjęciach, przecież najważniejszy jest dobry aparat... to znaczy obiektyw i tu można się zastanowić nad tym czy by nie zrobić w tej sprawie głosowania. :grin: :lol: :wink:
RobertO - Wto 23 Cze, 2009

4motion, myslalem o tym, ale pamietaj ze nie wszyscy maja mozliwosc tworzenia wlasnych galerii, a nie chcialbym robic jakis konkursow dla wybranych. bo zaraz sie zrobi kolko wzajemnej adoracji i szeregowanie na lepszych i gorszych. juz i tak sa dyskusje an temat sposobow przyznawania dostepu do galerii a jak dojda do tego konkursy i emocje zwiazane z nagrodami to o klotnie bardzo latwo
zug - Wto 23 Cze, 2009

też jestem przeciw, bo słyszałem ostatnio o jakiś kółkach wzajemnych adoracji, przelewach na konto za pozytywną opinię o zdjęciu :mrgreen:
Stanowcze nie :wink:

mnich - Wto 23 Cze, 2009

RobertO, właściwie konkurs można urządzić w jednym temacie (dział nasze zdjęcia>konkurs) nazwa tematu jak nazwa miesiąca i na przykła termin składania prac do 15 każdego miesiąca a w dalszej części miesiąca głosujemy w tym samym temacie...

...aj przecież ja jestem przeciwny :wink:

4motion - Wto 23 Cze, 2009

Myślę że przy tej ilości osób tu zaglądających kółka wzajemnej adoracji będą miały mały wpływ na wynik.

Może głosowanie to byłby dobry pomysł, a decyzja i tak zależy od moda. ;)

edmun - Wto 23 Cze, 2009

jestem przeciw :)
mnich - Wto 23 Cze, 2009

Ale nie licz na drugie piwo edmun,
PS: co się stało z naszym pomnik... znaczy komorem?
Dalej robi zdjęcia trunków?

RobertO - Wto 23 Cze, 2009

4motion, nie mialem na mysli wplywania na wynik przez te 100 osob mogocych tworzyc galerie, ale to ze to walsnie tlyko te osoby beda mialy szanse brac udzial w konkursie


mnich, czyli proponujesz cos na wzor chllenges jak na dpreview

mnich - Wto 23 Cze, 2009

RobertO, coś w tym stylu... tylko jak zapobiec matactwu?
4motion - Wto 23 Cze, 2009

RobertO napisał/a:
4motion, nie mialem na mysli wplywania na wynik przez te 100 osob mogocych tworzyc galerie, ale to ze to walsnie tlyko te osoby beda mialy szanse brac udzial w konkursie


Rozumiem, chodziło mi o słowa Zug.

Isis - Wto 23 Cze, 2009

Jako nowa osoba na forum moze nie powinnam sie udzielac w tej kwestii ;) ale...
...jestem za tematycznym comiesiecznym konkursem w dziale "nasze zdjecia" pod warunkiem, ze kazdy glos bedzie jawny i poparty komentarzem

krisv740 - Wto 23 Cze, 2009

można zrobić na zasadzie jak na C_B forum - w wątku fotografia miesiąca, ale konieczne jest zaangażowanie jednego moderatora i stworzenie ankiety.... :roll:

[ Dodano: Wto 23 Cze, 2009 22:03 ]
Isis napisał/a:
Jako nowa osoba na forum moze nie powinnam sie udzielac w tej kwestii ;) ale...
...jestem za tematycznym comiesiecznym konkursem w dziale "nasze zdjecia" pod warunkiem, ze kazdy glos bedzie jawny i poparty komentarzem


a po co?
wystarczy,że zdjęcie jest bez exif ....
dodatkowo - dlaczego tematycznie , skoro zdjęcie miesiąca? :razz:

mnich - Wto 23 Cze, 2009

krisv740 napisał/a:
dodatkowo - dlaczego tematycznie , skoro zdjęcie miesiąca?

właśnie! Albo zdjęcie jest dobre, albo nie, temat nie ma nic do rzeczy :)

Isis - Wto 23 Cze, 2009

Macie racje, temat jest bez sensu :oops: , rowniez ze wzgledu na szeroki zasieg zainteresowan uzytkownikow forum.
goltar - Wto 23 Cze, 2009

A jak byście to widzieli organizacyjnie ? Zdjęcia dodawane do galerii ? czy w osobnym temacie w dziale nasze zdjęcia ? Ogłaszam temat, potem 3 tygodnie na robienie zdjęć, potem przez 1-2 dni dodawanie zdjęć do tematu, a potem głosowanie przez następny tydzień poprzez ankietę (może być problem, jeśli zdjęć będzie więcej niż 15-20, bo z tego wyjdzie wielka ankieta, chyba że jakieś jury będzie wybierało 15 zdjęć, które podlega głosowaniu...)?
mnich - Wto 23 Cze, 2009

goltar napisał/a:
w osobnym temacie w dziale nasze zdjęcia

O tak!
goltar napisał/a:
Ogłaszam temat, potem 3 tygodnie na robienie zdjęć, potem przez 1-2 dni dodawanie zdjęć do tematu, a potem głosowanie przez następny tydzień poprzez ankietę

To mi się podoba.

4motion - Wto 23 Cze, 2009

Z rozpoczęciem nowego miesiąca każde zgłoszone zdjęcie będzie brało udział. Zdjęcia nie muszą być zrobione w danym miesiącu poprostu jeżeli uważam że zdjęcie nadaje się do konkursu to wrzucam. Fakt może byc tych zdjęć troche ale może jeden użytkownik możę dodać tylko jedną fotkę i może jeszcze jakieś ograniczenia?
krisv740 - Wto 23 Cze, 2009

wcina mi posty... :evil:

goltar, imho trzeba zrobic tak jak na CB. znasz to przecież....

zdjęcia może dodawać tylko mod, po stwierdzeniu wyciącia exif
ankietę (i zdjęcia) w przypadkach awaryjnych można przecież podzielić na części I i II...

to się sprawdziło na wzmiankowanym CB..

lepiej niż jakieś jury... :razz:

4motion - Wto 23 Cze, 2009

Ale to chyba robi się dużo roboty dla moda. :)
komor - Wto 23 Cze, 2009

krisv740, a po się wycina EXIF-a? Wybacz, że pytam, ale rzadko wchodzę na CB. :oops:
mnich - Wto 23 Cze, 2009

Żeby Canonierzy też mieli szansę ;)
krisv740 - Wto 23 Cze, 2009

mnich napisał/a:
Żeby Canonierzy też mieli szansę ;)


dokładnie.... :mrgreen:

a poza tym czasami w exif jest podany autor..... :cool:
zależy czym otwieramy zdjęcie... :lol:
to specjalnie dla użyszkodników canona, jak zrobią zdecie to później mają problem jak nie sprawdzą czy to na pewno ich :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

komor - Wto 23 Cze, 2009

RobertO, dajemy im po warnie, nie? :twisted:
krisv740 - Wto 23 Cze, 2009

komor napisał/a:
RobertO, dajemy im po warnie, nie? :twisted:


znaczy mam powoli jechać do wrocławia? :twisted: :evil: :mrgreen:

mnich - Wto 23 Cze, 2009

krisv740, spokojnie, mam urlop jutro rano odwiedzę Komora :)
krisv740 - Wto 23 Cze, 2009

mnich napisał/a:
krisv740, spokojnie, mam urlop jutro rano odwiedzę Komora :)


trzymam za słowo... :wink:

mavierk - Sro 24 Cze, 2009

ta... konkursy nie mają z leksza racji bytu na tym forum :)
zug - Sro 24 Cze, 2009

mavierk napisał/a:
ta... konkursy nie mają z leksza racji bytu na tym forum

pamiętam Twój pomysł "The best of Fot. Ludzi Propozycje" i niestety "umarł" :sad:
i myślę że taki los czeka każdy podobny pomysł na konkurs na tym forum dla "onanistów sprzętowych" :razz:

mavierk - Sro 24 Cze, 2009

może po prostu nie mam przebicia i jednak się uda ;)
Monastor - Sro 24 Cze, 2009

Temat choćby po to, żeby nie trzeba było porównywać dobrego portretu do fajnego krajobrazu. To jakby oglądać w telewizji pojedynki w stylu Małysz vs. Kubica, który wyjeździ/wyskacze więcej metrów (ze sprawiedliwym mnożnikiem) :razz:
Jak już to raczej tematyczne .

Nie lepiej byłoby zorganizować konkurs roczny, albo kwartalne z kilkoma kategoriami? Coś podobnego funkcjonuje na fotoprzyrodzie i to całkiem dobrze.

mnich - Sro 24 Cze, 2009

Mimo że miedzy Kubicą a Małyszem trudno znaleść wspólny mianownik, tak między zdjęciami tego problemu nie ma. Każde zdjęcie bez względu na temat ma takie "cechy" jak kompozycja, ostrość, itp itd, pod tym względem można wybrać lepsze, a temat to jż zależy co komu pasuje. :)
edmun - Sro 24 Cze, 2009

Stawiam na zdjęcie z jakiekolwiek kategorii bez podziału
mavierk - Sro 24 Cze, 2009

a ja stawiam na ekipę, która by wybierała najlepsze zdjęcie, ale wtedy skąd? Z galerii? Wtedy byłaby dyskryminacja większości użyszkodników, z wątków tematycznych? Komu chciałoby się wybierać jedno spośród 200 zdjęć dziennie... to razy 30 nie daje małej liczby.
Monastor - Sro 24 Cze, 2009

Na fotoprzyrodzie jest tak, że wysyła się przed upływem wyznaczonego terminu zdjęcia do admina. Następnie tworzony jest wątek z anonimowo wymienionymi zgłoszeniami i ankietą. Wyniki są utajnione aż do zakończenia głosowania.
zug - Sro 24 Cze, 2009

mavierk napisał/a:
a ja stawiam na ekipę

skład ekipy :?:
to chyba "pomysł" Monastor'a, wydaję się najlepszy

mavierk - Sro 24 Cze, 2009

tak jest na każdym forum praktycznie o tematyce foto :) Tylko że zajmuje się tym nie admin (który ma mase rzeczy na głowie) a po prostu wyznaczony użyszkodnik :)
Monastor - Sro 24 Cze, 2009

mavierk, to chyba oczywiste. Na fp jest to akurat admin, stąd taka, a nie inna treść zdania. Nie oczekuję, że Arek czy Robert będą marnować swój czas na takie zabawy.
mavierk - Sro 24 Cze, 2009

no to kto ma zamiar marnować? :) najlepiej wybrać dwie osoby w ogóle.

to kto się pisze?

mnich - Sro 24 Cze, 2009

No przecież mamy naszych dwóch kochanych modków...
zug - Sro 24 Cze, 2009

mnich napisał/a:
dwóch kochanych modków
\
dwóch tak ale czy kochanych..... :mrgreen:

mnich - Sro 24 Cze, 2009

Znam ich osobiście :)
"Można z nimi konie kraść"

RobertO - Czw 25 Cze, 2009

a moze by na stronie glownej zrobic dla wszystkich zarejestrowanych mozliwosc dodawania zdjec konkursowych, galeria bedzie prezentowana w takiej formie:

http://www.optyczne.pl/in...aleria&strona=1

i przez 3 tygodnie mozna dodawac zdjecia, potem przez tydzien kazdy zarejestrowany moze glosowac dajac gwiazdki od 1 do 5
po tygodniu prezentujemy przez 3 dni wyniki, oglaszamy zdjecie miesiaca i dajemy nagrode

wszystko niemal automatycznie bez absorbowania moderatorow
a po miesiacu galeria automatycznie sie czysci i jedziemy od nowa

edmun - Czw 25 Cze, 2009

Rozumiem że każdy po jednym zdjęciu i nie ma podpisu czyje to zdjęcie i byłoby ok :)
Sunders - Czw 25 Cze, 2009

RobertO, bardzo dobry pomysł-również na zwiększenie oglądalności strony głównej :idea:
garreth - Czw 25 Cze, 2009

popieram :D
zarówno pomysł, jak i formę tego konkursu

zug - Czw 25 Cze, 2009

też jestem za, bardzo dobry pomysł :smile:
MC - Czw 25 Cze, 2009

RobertO, Twoj pomysl wydaje mi sie najlepszy.
RobertO - Czw 25 Cze, 2009

edmun napisał/a:
Rozumiem że każdy po jednym zdjęciu i nie ma podpisu czyje to zdjęcie i byłoby ok :)


tak i przy glosowaniu tez kontrola zeby tylko raz mozna bylo na dane zdjecie zaglosowac

RobertO - Czw 25 Cze, 2009

a przy okazji pytanie

jaki maks wymiar i rozmiar zdjecia?
800x600px i 500KB bedzie ok?

mavierk - Czw 25 Cze, 2009

ja proponowałbym 900 x 600 i 200kb :)
MC - Czw 25 Cze, 2009

Moze taki jak przy galerii? 1024x1024 i 512kB o ile dobrze pamietam...
Sunders - Czw 25 Cze, 2009

Popieram propozycję MC :smile:
Wujek_Pstrykacz - Czw 25 Cze, 2009

Ja proponuję jednak zmniejszenie wymiarów do 800 na dłuższy bok. To ze względu na niemieszczące się na ekranie zdjęcia.
RobertO - Czw 25 Cze, 2009

tak jak mowi Wujek_Pstrykacz 1024 nie u kazdego sie zmiesci, poza tym chcialbym zeby w oknie w ktorym wyswietli sie zdjecie w pelnych reozmiarach (pod ktorym beda gwiazdki na ktore klikajac oddaje sie glos) byl tez pasek miniturek kolejnych zdjec cos jak galerie na stronei reuters'a

http://www.reuters.com/ne...=USRTR24H3W#a=1

wtedy mozemy szybko ocenic np 100 zdjec bez koniecznosci otwierania i zamykania 100 okienek

a ze okno to powinno byc dopasowane do rozdzielczosci 1024x768 to stad max 800x600 dla zdjecia, wowczas z lewej strony wejdzie nam psaek z miniaturkami a pod fotka wcisnie sie gwiazdki

edmun - Czw 25 Cze, 2009

Stawiam na 800 maksymalny bok, zdjęcie nie większe niż 300kb. Plfoto ma ograniczenia do dłuższego boku na 850 i 200kb, co jest delikatnie za mało, jednakże 300kb myślę że wystarczające
RobertO - Czw 25 Cze, 2009

jak ustawimy maksymalny bok na 800 to fotka bedzie mogla miec w pionie 800px wiec wspomniane okno do oceniania fotek nie zmiesci sie przy rozdzielczosci 1024x768

tak wiec ja bym sie sklanial na 800x600 300kb

amv - Czw 25 Cze, 2009

Tę wage podniósłbym do 400kb ,tak mnie zawsze wkurza odchudzanie zdjęcia ... :wink:
800x600 jak najbardziej,to powinno być normą.

4motion - Czw 25 Cze, 2009

RobertO, Świetny pomysł. Myślę że 800x600 to najlepszy wymiar, może jest jeszcze szansa aby po kliknięciu na fotkę tło strony zmieniło się na czarne lub do wyboru standardowe tło strony?
Monastor - Czw 25 Cze, 2009

250 KB starczy w zupełności, ewentualnie 300. Mnie też się ten pomysł podoba.
garreth - Czw 25 Cze, 2009

mam tylko jedną uwagę:
przeprowadzenie takiego cyklicznego konkursu wymaga również wprowadzenia paru zmian w regulaminie, m.in.
-zakazu nanoszenia inicjałów i innych znaków na zdjęciu, mogących ułatwić rozpoznanie autora pracy
-zakazu umieszczania zdjęcia, zgłoszonego w konkursie, w dziale "Nasze zdjęcia", aż do rozstrzygnięcia danego etapu konkursu
-zakazu zamieszczania zdjęcia konkursowego w swojej Galerii, aż do zakończenia głosowania
(to tak na wypadek, gdyby ktoś chciał naruszyć anonimowość zdjęć zgłaszanych do konkursu)

SlawGaw - Czw 25 Cze, 2009

Zdjęcia powinny się wyświetlać na jakimś ciemnym tle, nie takim jak w standardzie optyczne mają na co dzień, a przy projektowaniu wyglądu stronki warto mieć na uwadze że zdjęcia nie zawsze mają te same proporcje, mogą być pionowe i w każdym przypadku musi to być funkcjonalne i dobrze wyglądać.
Ustawienie 800x600 spowoduje że będą preferowane zdjęcia poziome, o proporcjach 4:3, przy pionach i proporcji 3:2 będzie miało 400x600, no i które będzie mocniej działać?

RobertO - Czw 25 Cze, 2009

SlawGaw, w sumie dobrze gadasz
to co zatem proponujesz?

Wujek_Pstrykacz - Czw 25 Cze, 2009

Ja proponowałem 800 na dłuższy bok, nie ważne czy poziomy czy pionowy :smile:
SlawGaw - Czw 25 Cze, 2009

RobertO, wydaje mi się że miejsce na zdjęcie to powinien być kwadrat tak jak na stronie reuters'a, ale większy, największy jaki się da zamknąć w wymiarach 1024x768 minus paski od przeglądarki, chyba ze jakiś tryb pełnoekranowy.
Warto rozważyć możliwość powiększania zdjęcia, zdjęcie do konkursu mogło by mieć dowolny rozmiar w pikselach a ograniczenie dotyczyło by tylko objętości pliku.
Możliwość obsługi tylko z klawiatury.
Na razie nie mam więcej sugestii.

komor - Czw 25 Cze, 2009

No to niezły kawałek HTML-a i CSS-u widzę do napisania. :) Czarne tło, obsługa z klawiatury, itede. To by podniosło poziom technologiczny Optycznych na nowy poziom… :)
amv - Pią 26 Cze, 2009

hehe,też mnie się te propozycje wyuzdane wydały :mrgreen: a słowa garretha, choć oczywiste powinny być podane na pierwszy wgląd,żeby nie było :wink:
darek-dorado - Pią 26 Cze, 2009

Pomysł wydaje się fajny, 800x600, 300kb to też rozsądny rozmiar, propozycja garretha'a jest oczywista.
Jestem za!

SlawGaw - Pią 26 Cze, 2009

Propozycje garreth'a ok, ale nie miejcie koledzy złudzeń, zdjęcia niektórych osób są tak charakterystyczne że od razu będzie wiadomo kto robił, albo jedno zdjęcie ptaszka na konkurs a trzy inne z tej samej sytuacji do działu nasze zdjęcia. Z taką sytuacją należy się tylko pogodzić.
mnich - Pią 26 Cze, 2009

to może od razu dajmy sobie spokój? Są inne sposoby by nie uczciwie wygrać konkurs.
darek-dorado - Pią 26 Cze, 2009

Nieuczciwość we wszelkich konkursach, jest niestety faktem :evil:
Na jednym z forum akwarystycznych zorganizowano konkurs pt. "Zdjęcie miesiąca" i pewien użytkownik głosował na swoje zdjęcia kilkanaście razy z jednego komputera, ale z różnych nicków (które sobie sam wymyślił) Gdy ta sprawa wyszła na jaw ilość bawiących się spadła dość poważnie (ja też przestałem się bawić), bo nawet nie wykluczono z konkursu oszusta !!!
Zawsze będą przekręty i to niezależnie czy nagrodą jest nowy Mercedes, czy zwykła czapka z napisem "jestem idiotą", ale tak podchodząc do tematu żaden konkurs nie ma sensu...
Osobiście uważam, że to może być fajna zabawa, a gdy komuś zostanie udowodnione matactwo, to można go przecież wykluczyć z zabawy, czyż nie?

amv - Pią 26 Cze, 2009

SlawGaw napisał/a:
zdjęcia niektórych osób są tak charakterystyczne że od razu będzie wiadomo kto robił, albo jedno zdjęcie ptaszka na konkurs a trzy inne z tej samej sytuacji do działu nasze zdjęcia

I to też powinno być dla nas uczestników oczywiste,aby nie dać się rozpoznać :wink: ....wszak zdjęcie ze seriii,która już była prezentowana jest tu zaprzeczeniem pomysłu ukrywania autora - każdy z nas ma jakąś tam pamięć ....aaaa a propos,nie pamiętam czy była mowa :mrgreen: , prawo do komentowania zachowane,prawda :?: :!:

Monastor - Sob 27 Cze, 2009

Przesadzacie z tą anonimowością. Chyba nie ma tu aż takiego TWA :zalamany:
Przynajmniej taką mam nadzieję.

amv - Sob 27 Cze, 2009

hehe ... miejmy nadzieje :razz:
RobertO - Sob 27 Cze, 2009

amv napisał/a:
prawo do komentowania zachowane,prawda :?:


komentowania zdjec konkursowych nie bedzie. nie chce zeby to komus cos sugerowalo

krisv740 - Sob 27 Cze, 2009

ja bym tylko sugerował głosowania na jedno zdjęcie przez uczestnika, jak w sondzie/ankiecie...

wybieramy "najlepsze zdjęcie", więc mimo tego,że podoba nam się parę , mamy możliwość zagłosowania tylko na jedno....

SlawGaw - Sob 27 Cze, 2009

Ja bym wolał aby była możliwość oceniania każdego zdjęcia, oczywiście tylko raz, przyznania przyznania punków, wygrywa to które ma najwięcej punktów.
Tylko jeden głos na jednego głosującego może spowodować że będzie trzysta zdjęć w konkursie a tylko trzydzieści ocenionych i to po jednym punkcie, trzydziestu jednopunktowych zwycięzców?

krisv740 - Sob 27 Cze, 2009

SlawGaw,
a w jaki sposób ocenisz trzysta zdjęć....... :mrgreen:
bo jak dla mnie to fatamrugana.... :razz: :mrgreen:

imho do konkursu "stanie" nie więcej niż 30-60 zdjęć, a oceniających będzie dużo więcej.
i słuszne wydaje mi się wskazanie jednego najlepszego zdjęcia i "posiadanie" tylko jednego głosu... :cool:

komor - Sob 27 Cze, 2009

Moim zdaniem jak do konkursu stanie 10 prac to będzie sukces.
ghost - Sob 27 Cze, 2009

na kkmie mam styczność z konkursem cyklicznym na bardzo podobnych zasadach. różnica polega na tym że zwycięzca nadaje temat na następny miesiąc. zwykle jest między 10 a 15 zdjęć.
nie liczyłbym na bezobsługowość. ktoś musi egzekwować anonimowość zdjęć, ktoś musi weryfikować jak wygląda głosowanie.

SlawGaw - Sob 27 Cze, 2009

krisv740 napisał/a:
a w jaki sposób ocenisz trzysta zdjęć

nie trzeba oceniać wszystkich, a wyświetlić 300 zdjęć to jest jakieś 30 minut, nie wszystkie trzeba oglądać na raz, a czas głosowania to też może być parę dni.
Jeśli będzie więcej oceniających niż zdjęć to jeden głos też ok, w przeciwnym wypadku to co proponuję wydaje mi się lepsze. Ilu będzie uczestników to się okaże.

edmun - Sob 27 Cze, 2009

stawiam na jeden głos zamiast głosować na każde zdjęcie z osobna.
trafisz na 60 zdjęć o tematyce kwiatków których na przykład nie lubisz i co ? przypatrywać się przez 3 minuty aby odnaleźć czy kompozycja jest dobra, ostrość, jakość?
Po 15 minutach będziesz miał dość bo np nie lubisz kwiatków

Dlatego obstawiam na jeden głos

mavierk - Sob 27 Cze, 2009

w ogóle ktoś powinien to po prostu zorganizować, wg swoich upodobań, bo takie przepychanki jedyne, do czego doprowadzą, to do żadnych wniosków...
Monastor - Sob 27 Cze, 2009

mavierk, nie ktoś tylko ktoś z Administracji bo my tu wiele do gadania nie mamy. No chyba, że otworzymy specjalnie po to nowy portal :)
Przypuszczam, że konkurs pojawi się kiedy RobertO będzie miał nadmiar wolnego czasu, co pewnie nie nastąpi zbyt szybko ;)

mavierk - Sob 27 Cze, 2009

chodzi mi tylko o to, że takie gdybanie jest z leksza bez sensu.
goltar - Sob 27 Cze, 2009

Ok, postaramy się coś zorganizować, pogadam z RobertO jak to zrobić :) Pomyślcie nad pierwszym tematem...
RobertO - Nie 28 Cze, 2009

goltar napisał/a:
Pomyślcie nad pierwszym tematem.

no wlasnie ja bym tematow nie dawal. po prostu pelna swoboda, tak jak w galeriach na forum i z pelnego spektrum zdjec oceniamy sobie te ktore chcemy i jak chcemy.

jezeli damy temat to od razu ograniczamy ilosc zgloszen o 95% i skonczy sie tak jak na KKM ze wplynie 10 zdjec w miesiacu. jesli tematyka bedzie dowolna a do tego beda ciekawe nagrody to mysle ze popularnosc bedzie duzo wieksza.

oddawanie jednego glosu moim zdaniem nie ma sensu bo glosow moze byc za malo. jesli ktos nie lubi kwiatkow to nie musi ich oceniach, ale zaraz potem moze byc 5 zdjec z samolotami ktore uwielbia to chetnie te fotki oceni

krisv740 - Nie 28 Cze, 2009

RobertO napisał/a:
a do tego beda ciekawe nagrody


nagrody????

to zadowolenie juz nie wystarczy??? :shock:

no jak chcecie, oponować nie będę :mrgreen: ... ale pozostaje w :shock:

[ Dodano: Nie 28 Cze, 2009 12:01 ]
a i oczywiście jestem za brakiem tematu.... :cool:

goltar - Nie 28 Cze, 2009

Chyba to dobry pomysł o braku tematu.
ghost - Nie 28 Cze, 2009

jeżeli ma wygrywać zdjęcie najlepiej ocenione (czyli każdy może dać każdemu zdjęciu jakieś punkty - ocenę) to pojawi się problem że np może wygrać zdjęcie z dwoma ocenami 5,0, nawet jeżeli obok 100 osób dało 5, a jedna 4.

wcale nie jest łatwo zrobić żeby było fajnie, a mówiąc wprost jeżeli bedą nagrody, będą cvasy.

edmun - Nie 28 Cze, 2009

dlatego wciąż oponuję że liczy się tylko jeden głos. w ten sposób będzie ciężko nagrodzić zdjęcie z wielu i na pewno jako głosujący będę miał trudniejszy wybór któremu zdjęciu przyznać głos
SlawGaw - Pon 29 Cze, 2009

ghost, ja to widzę jako sumę punktów a nie średnią z oddanych głosów, czyli 300 głosów po 1 punkcie da 300 punktów, dwa głosy po 5 da dziesięć, wygrywa 300.
Każdy system ma swoje wady i w rożnych sytuacjach będzie się sprawdzał lepiej czy gorzej.
Fajnie że ten konkurs będzie.

MM - Pon 29 Cze, 2009

Jak macie problem z obiektywizmem to zwyczajnie niech autor zdjęcia pozostanie nieznany do momentu zakończenia głosowania. Zdjęcie ma jakiś tam numer i na nie głosujemy. To chyba nie jest trudne technicznie do zrealizowania.
Usjwo - Pon 29 Cze, 2009

1. Ja bym byl za konkursem bez nagrod. Co najwyzej niech sie wyswietla pod liczba postow ile razy zdobyl 1 miejsce + wyswietlanie na glownej stronie do nastepnego konkursu. Jak pomysl chwyci i troche okrzepnie to mozna myslec o nagrodach.
2. Oczywiscie zdjecie bez podpisu. Jednak ja bym nie przykladal duzej wagi do anonimowosci, w koncu pisza tu sami uczciwi i poważni ludzie :mrgreen: . Jak ktos bedzie bardzo chcial to rozesle do znajomych prywatnie na co maja glosowac. Jak beda jakies oszustwa i "kolka adoracji" to poprostu konkurs sam umrze.
3. Co do punktow to popieram jeden glos w konkursie, lub np. pule 10 punktow do rozdysponowania dowolnie.
4. Oczywiscie zdjecia nie publikowane wczesniej na Optycznych, co do innych miejsc to i tak chyba nie mozna sprawdzic.
5. No i oczywiscie galeria zwyciezcow - co byloby wlasnie nagroda.

RobertO - Pon 29 Cze, 2009

SlawGaw, ghost ma racje, a z tego co ty mowisz to w takiej sytuacji zdjecie ktore ma 100 ocen po 1 okt wygra z tym ktore ma 19 ocen po 5 pkt
ghost - Pon 29 Cze, 2009

ocena ma jeszcze jedną wadę. można psuć średnią konkurencji.
punktacja - jak wspomniano też się (chyba) nie sprawdzi.

mz najbezpieczniej dać możliwość wyboru kilku zdjęć.
ew wyboru najlepszej trójki czy piątki - z zachowaniem kolejności.
wtedy znaną z wszelkich sportów wyścigowych metodą można punktować i wybrać zwycięzcę całości. ale to trudne interfejsowo i wymagające użytkownikowo będzie. ;)

mavierk - Pon 29 Cze, 2009

no to można oddać tylko jeden (albo 3) głos i z bani! Nie komplikujcie rzeczy na wstępie prostych :)

1. ludzie wysyłają swoje prace na konkurs(@)optyczne.pl, potem admin, czy ktokolwiek odpowiedzialny za organizacje wystawi je w formie ankiety na forum z możliwością wybrania 1 albo do 3 pozycji z podawaniem wyników dopiero po zakończeniu i z bani! :)

darek-dorado - Pon 29 Cze, 2009

mavierk napisał/a:
no to można oddać tylko jeden (albo 3) głos i z bani! Nie komplikujcie rzeczy na wstępie prostych :)

1. ludzie wysyłają swoje prace na konkurs(@)optyczne.pl, potem admin, czy ktokolwiek odpowiedzialny za organizacje wystawi je w formie ankiety na forum z możliwością wybrania 1 albo do 3 pozycji z podawaniem wyników dopiero po zakończeniu i z bani! :)


Amen!

Zgadzam się w 100%.

RobertO - Pon 29 Cze, 2009

mavierk, zeby wystawic fotki w takiej formi na forum to trzeba sie grzebac w kodzie forum ktory nie jest przez nas napisany wiec zajmie 10x wiecej niz gdyby cos podobnego zrobic na stronie glownej. poza tym tu chodzi o to zeby sama obsluga konkursu byla automatyczna, a tak ja musze przegladac maile ktore przychodza, zapisywac fotki na dysku, potem je wrzucac na forum. strasznie upierdliwe. szkoda mi czasu na to wiedzac ze mozna to zrobic automatycznie
amv - Pon 29 Cze, 2009

Dobra,to tak rach ciach niechaj władza otworzy własne drzwi,bo kotlety stygną :razz: .... sie okaże czy zgasi na konewce :cool: :wink:
mavierk - Wto 30 Cze, 2009

no to róbcie, jak chcecie, chociaż uważam, że moja wersja mobilizuje do focenia :)
SlawGaw - Pią 03 Lip, 2009

No to kiedy ten konkurs startuje?
zug - Pią 03 Lip, 2009

wygląda na to, że nie prędko
Usjwo - Pią 03 Lip, 2009

Wakacje sie zaczely i nikomu w glowie siedziec nad skrypatmi, trzeba poczekac do wrzesnia.
SlawGaw - Pią 03 Lip, 2009

Wakacje się zaczęły więc jest dużo okazji do zrobienia dobrej foty, chciałbym chociaż znać regulamin.
komor - Pią 03 Lip, 2009

Najważniejszym punktem regulaminu niewątpliwie będzie wymóg, żeby zrobić dobrą fotę. :)
Jak bym jeszcze proponował, żeby z konkursu wykluczyć najlepszych fotografów bywających na tym forum. :twisted:

mnich - Pią 03 Lip, 2009

komor, nie odbieraj sobie szansy.
SlawGaw - Pią 03 Lip, 2009

komor napisał/a:
Jak bym jeszcze proponował, żeby z konkursu wykluczyć najlepszych fotografów bywających na tym forum.

Wygrana ze słabymi to żadna satysfakcja, a dla "dobrych" to dyskryminacja.

Tak czy siak, ja wstrzymuję dodawanie do galerii, tych moich prac które uważam za swoje najlepsze. Może przydadzą się na konkurs.

mnich - Pią 03 Lip, 2009

Skoro wygrałeś to znaczy że byłeś lepszy, a inni gorsi, więc i tak nie ma się z czego cieszyć.
komor - Pią 03 Lip, 2009

SlawGaw, ale zdajesz sobie sprawę, że ja żartowałem z tym wykluczaniem najlepszych? Masz wyłączone emoticony w przeglądarce?
SlawGaw - Pią 03 Lip, 2009

komor, nie umiem ich czytać :mrgreen: ja nie jestem emo :wink:
AuThoR - Sob 22 Sie, 2009

Dopiero teraz natrafiłem na ten wątek dzięki zug-owi.
Po pierwsze jestem jak najbardziej ZA

Przeczytałem cały temat i mam pare osobistych uwag...
W pierwszej chwili chciałem żeby konkurs był podzielony tematycznie, ale niektóre tematy pewnie by nawet nie wystartowały więc może być ogólny.
Jeśli chodzi o ilość zdjęć....hmmm....a nie można po prostu zrobić tak :
1 dać termin do kiedy można zamieszczać zdjęcia
2 ustalić limit np 50 lub 100 zdjęć (oczywiście liczy się kolejność zgłoszenia pracy)
Przy takiej opcji pozbywacie się GB zdjęć...i prościej nad tym zapanować

Sprawa punktacji:
1 każdy niech ma np 5 lub 10pkt do rozdysponowania
2 trzeba ocenić np minimum 3 lub zdjęcia przy czym można dać 0pkt (z tego powodu myślałem żeby każdy miał 10pkt a na jedno zdjęcie nie można dać więcej nić 5pkt)
Tym sposobem albo się zmarnuje 5pkt albo będzie trzeba pomyśleć kto zasłużył na mniejszą ilość pkt
Wg mnie dzięki temu będzie więcej zdjęć ocenianych.
Wyliczanie średniej może być rzeczywiście dosyć dziwne...po prostu kto zdobędzie większą ilość pkt wygrywa
Jak już ktoś napisał jedno zdjęcie 5pkt i nic więcej i średnia 5pkt a drugie zdjęcie 48pkt ale średnia 3,8pkt i robi się lipa - więc taki system chyba odpada


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group