Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Witam.
Czy obiektyw dedykowany do cyfry (Nikkor 18-105 f3,5-5,6 G, Tamron 17-35 f2,8) będzie działał podpięty do analogowej puszki (N D50)? Jeżeli tak, to na jakie ograniczenia powinienem się przygotować?
czyli zestaw F-50 + obiektyw Nikkor serii DX ?
nigdy o takim połączeniu nie słyszałem, rozumiem, że chcesz uzyskać na filmie efekt bardzo wyraźnej winiety?
co do ograniczeń wydaje mi się, że jeśli 50-tka ma sterowanie przysłonami z korpusu, to jedynym problemem będzie brak AF-a i konieczność ostrzenia ręcznego
DeKa, Nikkor 18-105 F/3.5-5,6 DX jest projektowany pod matrycę 1,5 raza mniejszą niż klatka filmu. Pełnej klatki niestety nie pokryje. Z Tamronem 17-35 F/2.8 nie będzie tego problemu, przynajmniej jeśli chodzi o krycie pełnej klatki. Nie wiem jak ze sterowaniem przysłoną, silnikiem AF itd.
Thom Hogan zwykle pisuje na ten temat. Ponoć niektóre obiektywy DX powyżej pewnych ogniskowych nie dają czarnego kółka na analogu. Pod koniec tego artykułu znajdziesz kilka uwag na temat używania co prawda innego DXa na analogu.
O automatyce na F50 zapomnij - jedyne co Ci posłuży to "G" - czyli puszka światło powinna mierzyć - nie wiem jak sobie poradzi z czarnymi brzegami. AF-S i AF-I będą manualne. Z resztą sam sobie popatrz tutaj
Ja bawię się z F60 i AF-S 70-300VR i AF-S 105 VR - to są co prawda FF, ale całkowicie manualne na tym body
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14