Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Mi się podobał Agfa APX100 ze względu na gradient i profesjonalnie wyglądającą puszkę
Przecież wiesz że wybór zależy wyłącznie od Twoich preferencji. Do architektury raczej wysoko rozdzielcze, portrety wolę ziarniste itd...
Może spróbuj Ilforda HP4(+), HP5(+), chyba trudno im coś zarzucić. Zobacz TMAX'a
O Delcie słyszałem sporo... Dobrego i złego. Da się ją popchnąć o ładnych kilka EV jeżeli nie doświetlisz. Nigdy tego nie używałem.
Jeżeli chcesz to wołać w fotolabach to może lepiej coś na proces C-41. Może Kodaka ProPhoto albo Ilforda XP2...
... Albo kup wszystkie i zobacz z której kliszy efekty najbardziej cieszą oko.
pytanie trochę zbyt ogólne - można równie dobrze zapytać się "który samochód na rynku jest najlepszy" - usłyszysz tyle opinii i zdań, ile będzie rozmówców
określ, do czego będzie Ci potrzebny ten film i co od niego oczekujesz, to może da się coś wybrać
Smola,
Agfa APX jest tania i całkiem fajna jak dla mnie. Podkreślam taniość w stosunku do możliwości Jeżeli chcesz się zacząć bawić w BW to tutaj możesz zacząć. ISO 100 jest dość szczegółowe, 400 jak dla mnie do wszystkiego się nadaje, choć obrazki nie są już tak gładkie jak w setce. Ja takie właśnie lubię Niestety wszystkie wartościowe zdjęcia z tego negatywu mam w postaci papierowej więc nie mogę Ci ich pokazać. Tak, zeskanować chwilowo nie mam na czym.
Kodak ProPhoto też nie jest jakiś szczególnie strasznie drogi, choć wolę zdjęcia z APXa. Są mniej zadymione. Może to wina laba do którego to oddałem?. Jest przeznaczony na C41 więc nie pobawisz się nim w domu.
Przyznam szczerze że na widok kliszy Konica mam odruch wymiotny z powodu negatywów kolorowych więc nie testowałem BW
Ilford HP4+ jest fajny ale AFAIR trochę kosztuje i nie wiem jak na dzień dzisiejszy z dostępnością. Za to wielu chwali go za to że w zależności jak go wywołasz, takie będziesz miał ziarno (tj. jest podatny na wywoływacze drobno/gruboziarniste). Niestety w przypadku wywoływania w fotolabie nie ma to znaczenia.
Wiesz, z BW jest o tyle fajnie że możesz to wywoływać w temperaturze pokojowej sam i jest to stosunkowo łatwe. Oczywiście to nie dotyczy klisz przeznaczonych do C41, bo tego chyba nikt nie chce sam w domu robić
Późno było
Czy FP4+, czy HP5+ to już chyba kwestia preferencji czułości. Chyba nie różnią się aż tak ziarnem (biorąc pod uwagę różnicę w nominalnej czułości) i obie są średnio twarde. Drobniejsze ziarno to już chyba Delta?
Są tacy co robią E-6 w domu? Ależ hardkorzy.
PS
kupiłem grzałki, mam termometr laboratoryjny. Nie jest źle, wszystko można zrobić przy 38*C...
Dla mnie najlepszy jest ILFORD Delta 400; do nauki proponuję PAN 400.
Foma jest w sumie taka sobie - nie dorasta nawet do starego Fotopanu HL.
Kodaka szczerze nie lubię, jakoś mi nigdy nie leżał.
Jeśli idzie o slajdy to najgorsze były dla mnie błony Konica. Agfa dawała fajne efekty tylko w niektórych przypadkach, miała słabe krycie ale delikatne kolory. Dlatego od dłuższego czasu robię tylko na Fuji. Najlepszym filmem jest Velvia 50, ale warto ją stosować tylko wtedy jak robi się wielkie powiększenia. W innym przypadku to wywalanie kasy. Ostatnio robiłem na PROVIA 400 X i byłem zadowolony. Do normalnych zdjęć w zupełności wystarcza PROVIA 100 - to jest bardzo fajna błona.
Do zabawy zupełnie wystarczającym filmem jest Sensia 100 - ostatnio wydaje mi się, że jest lepszej jakości niż np. 10 lat temu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10