Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Nie 25 Paź, 2009 Kilka pytan laika... od miejsca w Krakowie do wywolywania
Witam,
za niedlugo zakupie swojego pierwszego analoga, moze bedzie to Nikon F80+50 f/1.8d, moze cos innego, ale nie teraz o tym. Przygode z cyfra poki co zakonczylem (na C40D/17-50/135L), teraz chce zobaczyc jak sprawa wyglada 'na filmie'. Oczekiwania zupelnie inne, ale chce oczywiscie uzyskac jak najlepsze efekty.
Mozecie polecic kilka filmow, ktorych najchetniej uzywacie? Nie chce sieczki za 3zl, tylko, zeby byla jakosc, a nie jakos. Powiedzmy iso 100, iso 400 i b/w, filmy ulubione i tansze odpowiedniki. Poki co z lektury tego podforum wnioskuje, ze Velvia przoduje, ale jestem ciekaw glosu innych uzytkownikow. Zakupie powiedzmy 10roznych rolek i zobacze co z tego bedzie.
Nastepna sprawa - gdzie wywolywac w Krakowie? Aby zachowali dobra jakosc a nie zabijali cena? Rownie dobrze, moze to byc tez gdzies w Katowicach.
Inna sprawa - dajmy na to, ze skonczyl mi sie film i chce wlozyc nowy - gdzie mam stary dac? Musza byc specjalne warunki do zmiany, aby zdjecia sie nie przeswietlily?
Zdaje sobie sprawe, ze sa to bardzo blahe pytania, pewnie dla Was wszystkich beda rownei oczywiste co smieszne, ale niestety - jak ktos z czyms nie mial stycznosci to zawsze lepiej zapytac.
1) Ja używam superia i velvia, nie robię w b&w (ale znajdą się tu tacy co Ci coś zarekomendują )
2) Wywołanie zależy od procesu: C-41 w każdym fotolabie w sumie za grosze, gorzej z E-6.
3) Zależy od korpusu - moje zwijają film z powrotem, więc jakoś nie ma problemu z wymiana w terenie, ale jak będziesz używał jakiegoś antyka - są w sprzedaży specjalne rękawy/ciemnie
Ostatnio zmieniony przez hijax_pl Nie 25 Paź, 2009, w całości zmieniany 1 raz
e-6 to slajd
c-41 to negatyw kolorowy i parę czarnobiałych
jest jeszcze cz-b do wołania ręcznego.
co do lodówki - nie zaszkodzi. podobno naświetlony film lepiej oddawać jak najszybciej do wyołania.
co do materiałów - skoro ludzie (dokładniej ludzka skóra), to odpuść velvię, będzie buraczkowo. szkoda zachodu.
moje typy:
dla ciepłych i nasyconych kolorów - kodak portra 160/400 VC, ulubiony. jako tani negatyw - fujiki zwykłe. ostatnio dużo dobrego się słyszy o ektarze.. ale nie miałem przyjemności.
do bw - na początek coś do procesu c41 (maszynowo-labowy) - np KODAK PROFOTO 400 BW. jak się spodoba, dedykowany do ręcznego wołania - temat koreksów i ciemni jest szeroki.
slajd - jakaś tania sensia żeby zobaczyć z czym się to je, jeżeli wrażenie pozytywne, astia, provia (te znam i lubię). velvia jest fajna, ale kosztuje, kompletnie nie nadaje się do skóry i wymaga wprawy w naświetlaniu.. zresztą (chyba) wszystkie slajdy mają mierną rozpiętość tonalną i trzeba uważać. chyba lepiej poćwiczyć na czymś tanim.
jak Ci się uda - wynagrodzi mocnymi nasyconymi kolorami i dobrą rozdzielczością.
velvia to slajd dedykowany do krajobrazów, natury., Można powiedzieć że do wszystkiego poza.. ludźmi To tak jakbyś na cyfrze miał ustawiony profil koloru - :nasycony:
swietnie, dzieki wielkie.
Panowie, a powiecie mi jeszcze o co chodzi z tymi bateryjkami? Co pewien czas musze kupowac nowe-specjalne? Czy inwestowac w grip, co jednoczesnie go (body) powiekszy, czy moze te bateryjki nie sa w cale takie straszne - w sensie dostepnosci i ceny?
CR123 są normalnie dostępne w sprzedaży, koszt to około 20-40zł za komplet
jeden komplet mi wystarcza na około 20-30 filmów (zależnie od tego ile pstrykam wbudowaną lampą)
dostępne są bez problemów i w rozsądnych cenach, o ile kupisz wysyłkowo (przykład).
w zwykłych sklepach foto / rtv można je spotkać, ale zwykle kosztują nierozsądnie dużo (powyżej wspomnianych 20zł).
O, to dobrze. Czyli oleje tego gripa, bo jak juz ma byc maly to bedzie maly
Przynajmniej juz nie bede dzwigac tyle co w przypadku 40d/bg-e2n/135l. ciekaw jestem bardzo jak mi to bedzie wychodzic.
dzieki za odpowiedzi, teraz tylko zdecydowac sie na konkretne body, pewnie f80, znalezc miejsce gdzie beda wywolywac, a nie psuc zdjecia i moze jakis sklep kodaka
w wątku http://forum.optyczne.pl/viewtopic.php?t=8546 napisałem:
<< Dla mnie najlepszy jest ILFORD Delta 400; do nauki proponuję PAN 400.
Foma jest w sumie taka sobie - nie dorasta nawet do starego Fotopanu HL.
Kodaka szczerze nie lubię, jakoś mi nigdy nie leżał.
Jeśli idzie o slajdy to najgorsze były dla mnie błony Konica. Agfa dawała fajne efekty tylko w niektórych przypadkach, miała słabe krycie ale delikatne kolory. Dlatego od dłuższego czasu robię tylko na Fuji. Najlepszym filmem jest Velvia 50, ale warto ją stosować tylko wtedy jak robi się wielkie powiększenia. W innym przypadku to wywalanie kasy. Ostatnio robiłem na PROVIA 400 X i byłem zadowolony. Do normalnych zdjęć w zupełności wystarcza PROVIA 100 - to jest bardzo fajna błona.
Do zabawy zupełnie wystarczającym filmem jest Sensia 100 - ostatnio wydaje mi się, że jest lepszej jakości niż np. 10 lat temu.>>
Jeżeli chodzi o wywoływanie slajdów to niektóre firmy zwożą je do jednego miejsca i wołają - np. Fotojoker - niestety rysują błony bo nie czyszczą sprzętu. Mają maszyny "przeciągowe" a one nie są najlepsze w tym względzie. Najlepiej znajdź kogoś z urządzeniem "wieszakowym", gdzie wywoływany film jest naciągnięty na specjalny wieszak.
Z błonami negatywowymi problem polega na tym, że większość skanuje i robi odbitki cyfrowo. Niestety skanery są najczęściej cienkie. Trzeba znaleźć jakiś "zacofany" fotolab. Miłego szukania. Pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15