Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Witam
Mam taką zagwostkę bo zostałem poproszony o sfotografowanie turnieju tanecznego - nic wielkiego, dzieciaki będą się wyginać. Problem w tym, że nie bardzo wiem jak to ugryźć a wolałbym żeby coś z tego wyszło. Pytanie zasadnicze brzmi czy bez lampy zewnętrznej której jak narazie się nie dorobiłem jest w ogóle sens podejścia do tematu? Z tego co wiem lampa to podstawa bo takie turnieje nie są zbyt dobrze oświetlone. Tutaj będzie chyba tylko światło górne z takich lamp jak to na salach gimnastycznych no i ewentualnie to co wpadnie przez okna. Czy ktoś miałby jakieś ciekawe wskazówki?
Dzięki i pozdrawiam
Paweł
bez lampy to jeżeli nie będzie super wielkich odbitek to można sie posiłkować ISO np pstrykać na 1600; no przynajmniej ja bym tak robił.
zresztą nie do końca musi być słabe światło, może być wystarczająco mocne; jeżeli to sala gimnastyczna.
[prywatnie nawet gdybym miał lampę to próbowałbym coś zrobić bez niej.]
Zorientuj się o jakiej porze będziesz te zdjęcia robił i jakie tam wtedy będzie światło. Generalnie w takim przypadku to jasna stałka a także lampa są mile widziane.
No jak to napisałem - biędzie to turniej tańca towarzyskiego dzieciaków w szkolnej sali gimnastycznej więc raczej nie ma co się spodziewać oświetlenia jak z hali drużyny I ligi koszykówki. Też postaram się porobić coś w świetle zastanym więc iso trzeba będzie podbić. W ostateczności odszumi się i wyostrzy. Turniej będzie ok. 10 w sobotę więc może trochę światła wpadnie przez okna.
MM - przyznam, że myślę o nabyciu 85/1,8 i 430EX ale narazie zobaczę co wyjdzie z tym co mam.
Jak ja robię zdjęcia w takim największym lokalnym ośrodku rekreacyjno-sportowym na hali to parametry są mniej więcej takie.... ISO 1600, dziura 2.8 (na zoomach) i czas jaki wyjdzie. Lampą sportowcom po oczach nie walę, choć często chętnie bym to zrobił.
No ja właśnie w weekend fotografowałem syna na pokazie tańca w dużej hali. 5D i 70-200 f/2.8 i miód malinka. Ustawiłem f/3.5, ISO 3200 i preselekcję czasu. Wychodził na poziomie 1/300 - 1/400 sek więc nawet nieźle zamrażał ruch.
Chyba preselekcję przysłony ustawiłeś
Ja też tak robię i żałuję, że 5D nie ma ISO 2000 i 2500. ISO 3200 bym jednak unikał, nawet w 5D. To sztucznie podbita czułość i jeżeli tylko mogę to jej nie wybieram... szczególnie przy okazji konkursu tańca, gdzie troszkę detali by się przydało. Za to nie unikam w 70-200/2.8 pełnej dziury. No ale ja sobie to swoje szkło "przebrałem".
Tak na marginesie... jak mocno bluźniłeś na AF w 5D? No chyba, że to nie były bardzo dynamiczne tańce.
No Panowie wróciłem z tego wypadu foto - tanecznego. Podsumowując, sala bardzo kiepsko oświetlona reflektorami dającymi dość punktowe światło. Jak tańcząca para wchodziła akurat w obszar pomiędzy reflektorami to sylwetki wychodziły ciemne. Jak było widno na dworze (turniej trwał do 22) to trochę doświetlało słońce przez okna ale też była z tym lipa bo na oknach były takie przepuszczalne niebieskie zasłony które dawały niezbyt ładną poświatę gdy para zbliżała się do okien. Ogólnie iso od 800 - 1600 choć starałem się dawać max 1250. Czasy 200 - 400, najczęściej jednak 320 i 250. Przysłona w L-ce (większość czasu nią robiłem) oczywiście 4 a Tamron 2.8 - 3.2. Ogólnie to mi się podobało i do tego miałem robić za free a dostałem nieco kaski od klubu który to organizował, poza tym ludzie widząc moją L-kę sami podchodzili i pytali o możliwość odkupienia zdjęć . Zobaczymy co jeszcze z nich wyjdzie bo wszystko mam w rawach więc czeka mnie mase obróbki. Może coś powrzucam później.
Dzięki raz jeszcze za sugestie ale widzę że do takich tematów lampa z dyfuzorem plus jasne szkła to podstawa.
MM - ja dodam do listy moich powyższych życzeń jeszcze gripa, ponieważ aby ładnie uchwycić kroki pary większość zdjęć pstrykałem w pionie i po kilku godzinach zadzierania ręki do góry chyba mi trochę krwi z niej odpłnęło i strasznie napierdzilała - pomijając fakt że 30D plus 70-200 też po kilku godzinach robienia zdjęć swoje zaczyna ważyć
Masz lekkie szkiełko. Pomyśl sobie co jest po dniu focenia zawodów na hali zestawem 5D z gripem plus 70-200 ze światłem 2.8 plus czasem lampa do delikatnego doświetlenia (taki zestaw waży na oko z dwa razy więcej od Twojego). Generalnie siłownia powinna być w zestawie z tym "komplecikiem"
Do takich zabaw polecam radio na stopkę i ze dwie (najlepiej zażelowane do światła zastanego) lampy, rozmieszczone w strategicznych miejscach sali...
Można też ustawić długie czasy, slow-sync na drugą kurtynę i umiarkowane ISO - bywa, że daje to rewelacyjne efekty...
Rozwiązań jest naprawdę dużo, ale jeśli tylko warunki na to pozwalają, to pierwsze da najlepsze efekty...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15