Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
I jeszcze coś z trakcji wąskotorowej. Ale tym razem coś znanego blisko Warszawy, ale szyny niestety króciutkie. Stan sprzed dosłownie paru godzin.
Nawiasem mówiąc swego czasu był to najseksowniejszy parowozik, bo przypominał miniaturową lokomotywkę, z nie wanienkę z kominem.
Raz (a właściwie dwa bo w obie strony) w życiu jechałem pociągiem zaprzęgniętym w taki samowarek. Ale nie na Kolejce Mareckiej tylko ze Świbna do Gdańska Wąsk. i z powrotem. Pociążki kolejki Mareckiej podziwiałem kiedyś jeżdżąc na wycieczki z moim Ojcem dekawką (a sciślej jej enerdowskim odpowiednikiem P70).
W najbliższy piątek na WKD (Warszawska Kolej Dojazdowa, ex-EKD) nastąpi historyczny moment - napięcie 600V= zostanie zastąpione napięciem 3000V=, a więc takim samym, jak w "dorosłej" kolei w Polsce. Z tej okazji na złom trafią ostatnie "tramwaje", zespoły serii EN94. Aktualnie codziennie w jednym obiegu można jeszcze ujrzeć stare jednostki, na których namalowano: "Dziękujemy za 44 lata wspólnej podróży pociągami serii EN94". Od najbliższego piątku już wyłącznie nowoczesne, klimatyzowane, ciche i... bezduszne pojazdy rodzimych producentów Pesa i Newag.
Na fotce z dzisiaj EN94-40 (ostatni z serii) wraz z EN94-25 zbliżają się do przystanku Warszawa Aleje Jerozolimskie.
Na 14 nie widać trakcji elektrycznej, więc raczej nie Pendolino. A tak przy okazji to tor jest niezbyt prosty, więc można przypuszczać, że uchwycony pociąg jechał jednak stosunkowo wolno. Tym większe brawa za osiągnięty efekt "bolidu".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,42 sekundy. Zapytań do SQL: 25