Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Obiektywy to zależy od budżetu, niestety 2500 zł to niezbyt wiele do konkretnej fotografii. Jak uda Ci się kupić wybrany korpus z jakimś podstawowym kitowym zoomem, to na początek warto kupić jeszcze najtańszą stałkę Canona do portretów, czyli EF 50mm f/1.8 STM. Do dzieciaczków i nauki akurat.
Dzieki wielkie! Wlasnie na takie komenatrze liczylam
unana, wszystko fajnie, ale jeśli chcesz gonić jakością i klimatem takie osoby jak np Elena Shumilova, to wiedz, że ona fotografuje Canonem 5D MkII i posiada tylko dwa wymienione przeze mnie obiektywy: 50/1.2 i 135/2. Warto zbierać na te szkła, a na początek do nauki wystarczy cokolwiek. Nawet zestawowym zoomem 18-55mm można robić dobre zdjęcia, a po kilku miesiącach sama doskonale będziesz wiedzieć czego ci brakuje. 50/1.8 też pozwoli ci się nieźle oswoić ze stałką.
unana, wszystko fajnie, ale jeśli chcesz gonić jakością i klimatem takie osoby jak np Elena Shumilova, to wiedz, że ona fotografuje Canonem 5D MkII i posiada tylko dwa wymienione przeze mnie obiektywy: 50/1.2 i 135/2. Warto zbierać na te szkła, a na początek do nauki wystarczy cokolwiek. Nawet zestawowym zoomem 18-55mm można robić dobre zdjęcia, a po kilku miesiącach sama doskonale będziesz wiedzieć czego ci brakuje. 50/1.8 też pozwoli ci się nieźle oswoić ze stałką.
Proponowano mi właśnie 5D MkII ale poczytałam o tym aparacie i stwierdziłam, że to od razu skok na głęboką wodę, a ja póki co muszę się NAUCZYĆ robić porządnie zdjęcia (i je obrabiać) i dopiero gdy osiągnę profesjonalny poziom to możliwe, że przejdę właśnie na piątkę. Na razie nauka, nauka i jeszcze raz nauka.
Przeczytałam co znalazłam w internecie, podumałam, porównałam aparaty i chyba wybrałam - nowy 700D + kitowy obiektyw 18-55 mm i dokupię stałkę 50/1.8. To będzie mój punkt startowy
Bardzo Wam dziękuję za pomoc, wreszcie widzę światełko w tunelu
Myślicie, że K 70 stanieje do podobnego poziomu, i jeśli tak to za ile? A jeśli nie Pentax to co w podobnej cenie?
Sam, choć bez dużych emocji, przyglądam się cenom k-70, ale myślę, że jak w przyszłym roku stanieje do 2500 zł za body lub body z najtańszym kitem, to będzie całkiem dobrze.
porównałam aparaty i chyba wybrałam - nowy 700D + kitowy obiektyw 18-55 mm i dokupię stałkę 50/1.8. To będzie mój punkt startowy
Dobry punkt startowy pod warunkiem, że oba obiektywy będą wyposażone w STM.
Tak, obydwa mają STM.
Ale teraz jak myślę, to zastanawiam się czy 18-55mm nie będzie za wąski. Bo na pożyczonej lustrzance jest właśnie taki obiektyw i są sytuacje gdy jednak brakuje mi szerszego spojrzenia (że tak to ujmę).
zastanawiam się czy 18-55mm nie będzie za wąski. Bo na pożyczonej lustrzance jest właśnie taki obiektyw i są sytuacje gdy jednak brakuje mi szerszego spojrzenia (że tak to ujmę)
unana, 18mm na APS-C to nie jest za szeroko, w Canonie to odpowiednik 29mm dla kliszy małoobrazkowej, ale(!)... czego się spodziewasz w swoim budżecie? Każdy kolejny milimetr kosztuje, a czym mniejsza matryca, tym ciężej uzyskać dobry obraz na szerokim kącie, dlatego wiele osób jednak decyduje się na pełną klatkę, dokładnie odwrotnie do tych, którzy fotografują ptaszki czy samoloty, ci niższym budżetem są w stanie mieć dobre rezultaty. Obiektyw 18-55mm jest uniwersalny na tyle, że daje szansą na naukę i wiedzę o własnych brakach, również tych w portfelu.
Nauki masz przed sobą dużo, ale mniej będzie w tym aparatu, czy obróbki, a więcej opanowania światła i postępowania z dziećmi. Wszystko zależy od tego co chcesz tak na prawdę robić i jaki target dzieci bierzesz na "odstrzał"
czym mniejsza matryca, tym ciężej uzyskać dobry obraz na szerokim kącie, dlatego wiele osób jednak decyduje się na pełną klatkę, dokładnie odwrotnie do tych, którzy fotografują ptaszki czy samoloty, ci niższym budżetem są w stanie mieć dobre rezultaty.
Ciekawe.
Mnie - z moich eksperymentów z ptaszkami, samolotami i szerokim kątem wyszło coś wręcz przeciwnego: im dłuższa ogniskowa, tym gorzej na moim 4/3.
Sunders, strzelałem i dużo się nie pomyliłem, 10% do nówki, 20% do używki.
T.B., a jakie masz do tego szkła? Poza tym raczej myślałem o przełożeniach FF vs APS-C, a nie bezlusterkowce m4/3.
Nie ma się czym chwalić, ale przynajmniej jest porównywalne:
- Olympus 14-42/3.5-5.6
- Panasonic 100-300/4.0-5.6
Teoretycznie wytłumaczyłem to sobie tak:
im dłuższa ogniskowa (i odpowiednio większa odległość fotografowania), tym z zasady mniej szczegółów, a do tego, żeby obejrzeć/wydrukować obrazek o zadanych wymiarach w cm, mój muszę powiększyć dwukrotnie w stosunku do obrazka z FF - i robi się kicha do kwadratu (bo powiększanie zdjęcia bez szczegółów nie objawi tych szczegółów, tylko pogorszy odbiór obrazka).
Zakładam przy tym porównywalne upakowanie pikseli na matrycy.
Porównanie tego mojego tele z Olympusem 25/1.8 jest już żadne (na korzyść tego 25 mm). Zwłaszcza po przymknięciu przysłony do 5.6
komor, może źle się wyraziłem, bo faktycznie, z czasem każdy sprzęt zmienia, a nie śledzę takich spraw. Tak czy inaczej zasłynęła w czasie, kiedy posiadała zaledwie 5D MkII i owe szkła + swoją wiedzę artystyczną z malarstwa.
T.B., nie łam się, ja na moim G6 też mam słabe rezultaty, tylko odwrotnie, 14-42 mam Panasonica, a długiego mam Olympusa 40-150/4-5.6 R ED
Akurat oba obiektywy z dualkitu Olka są lepsze na krótszym końcu (oczywiście w przypadku 14-42 r II), więc na przykład przy 40 mm lepsze zdjęcia daje ten dłuższy. Do częstszego zakładania 25/1.8 wciąż jest mi trochę trudno się przyzwyczaić z uwagi na długość ogniskowej, chociaż niby standardowa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15