Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Pon 22 Maj, 2017 Bezlusterkowiec do studia graficznego (budżet: ok. 7 500 zł)
Witam,
poszukuję aparatu do firmy. Wcześniej rozważałem zakup lustrzanki, ale po konsultacji wybór padł na aparat z wymienną optyką.
Zastosowanie aparatu to wysokojakościowa fotografia (zastosowanie uniwersalne: reklamy, banery, portrety, plener etc.) oraz nagrywanie filmów (reklama, fabularne).
Interesuje mnie jasny obiektyw, dobra jakość zdjęć i filmów (bez efektu pływania i szybki autofocus podczas filmowania), możliwość podłączenia zewnętrznego mikrofonu montowanego na aparacie, ruchomy wyświetlacz oraz optyczna stabilizacja obrazu i
możliwość rejestracji filmów z szybkością 60/50 klatek na sekundę w fullhd.
Wstępnie interesuję się aparatem: Lumix GH4R z v-log ze standardowym obiektywem 12-35mm, F2.8.
Prosiłbym Was jednak o poradę czy w tym budżecie (ok. 7 500 zł) znajdę coś lepszego w stodunku do moich wymagań. Jeśli jednak Lumix GH4R to najlepszy wybór w tej cenie to może z innym obiektywem ?
No już nie przesadzajmy, jeśli nie trzeba pracować w wysokich czułościach i będzie dobra optyka, to czemu nie? Oczywiście nie jest to najoptymalniejszy wybór finansowo, ani pod względem stosunku jakości do ceny. Najtaniej przy dobrej jakości opędzić foto Nikonem APS-C z matrycą bez filtra AA, ale to z kolei nie jest dobry wybór do filmowania.
Do wysokojakościowej fotografii: reklamy, banery, portrety, plener m4/3 to jednak najgorszy wybór. Nawet w studiach robiących zdjęcia do dowodów (i łapiących zlecenia kotleta) rzadko spotykany.
@komor: wiem, że wymagania są duże, ale dysponuję podanym wcześniej budżetem, w którym jakoś muszę się zmieścić. Niestety oświetlenia nie ma na razie w cale. Optyka - tu właśnie pytanie do Was jaki obiektyw wybrać do tego aparatu. Osprzęt do filmowania jest planowany razem z zakupem aparatu. Na razie będzie to statyw z olejową głowicą 3D, być może studyjny.
@PDamian: niestety przeoczyłem, że model obsługujący V-Log jest znacznie droższy i przekracza budżet (8 000 zł). Więc biorę pod uwagę zakup modelu Lumix GH4A i ewentualnie późniejsza płatna aktualizacja oprogramowania do V-Log. Ma to sens ? jedyna różnica pomiędzy GH4A i GH4R to oprogramowanie ?
Dlaczego sprzęt do wszystkiego ?
Po konsultacjach w salonach foto (głównie ABfoto), polecono mi, że najlepszym wyborem będzie zakup hybrydy, a w tym budżecie jest właśnie Lumix GH4. Nie jest to oczywiście ostateczny wybór i stąd założony temat. Wcześniej rozważałem zakup osobno aparatu do fotografii oraz osobno kamery cyfrowej, jednak jak wcześniej wspomniałem doradzono mi rozwiązanie hybrydowe.
Hybryda, to jest coś innego. To aparat kompaktowy, skierowany do bardziej zaawansowanych fotografów, z większą możliwością regulacji ekspozycji, z rozbudowanym, aczkolwiek niewymiennym obiektywem. Hybryda, bo łączy w sobie zalety (i wady) kompaktów, a jednocześnie udaje trochę lustrzankę.
Lumix GH4A to po prostu bezlusterkowiec systemu m4/3
1. czy możecie mi powiedzieć jaka jest różnica między wersją GH4 a GH4RE-K ? (osobno kupuje korpus i obiektyw "Panasonic LUMIX G X VARIO 12-35mm f/2.8 ASPH./Power O.I.S. wersja OEM" - oczywiście oprócz odblokowanego V-Loga ?
2. czy wersja GH4R posiada także profile CineLike V i CineLike D ?
3. czy jest coś słabszego w wersji "R" względem podstawowej wersji GH4 ?
znalazłem wypowiedź jakoby v-log nie do końca był przydatny: "If you're considering a 100$ firmware upgrade to get Vlog fuction - it's not worth it. It only helps if you have outside recorder and are able to record in 10bit 4:2:2 In-camera it expands dynamic range, but lowers color resolution in already low 8bit color space - resulting in a sub-par outcome"
4. czy za te pieniądze (budżet wzrósł do 7 900,00 zł) kupię coś lepszego ?
znalazłem wypowiedź jakoby v-log nie do końca był przydatny
Odpowiedź o przydatności jest w tej wypowiedzi:
Cytat:
if you have outside recorder and are able to record in 10bit 4:2:2
Możliwość pracy na v-log zawsze wydawała mi się jedną z ważnych cech GH4, dla których był wybierany zamiast czegoś innego. Jeśli różnica wynosi 100$ to bym się nie zastanawiał, nawet jeśli w najbliższych planach nie masz zakupu zewnętrznego rekordera.
znalazłem wypowiedź jakoby v-log nie do końca był przydatny
Odpowiedź o przydatności jest w tej wypowiedzi:
Cytat:
if you have outside recorder and are able to record in 10bit 4:2:2
Możliwość pracy na v-log zawsze wydawała mi się jedną z ważnych cech GH4, dla których był wybierany zamiast czegoś innego. Jeśli różnica wynosi 100$ to bym się nie zastanawiał, nawet jeśli w najbliższych planach nie masz zakupu zewnętrznego rekordera.
prawie się zdecydowałem, ale jeszcze rozważam:
Sony A7 II Alpha ILCE-7M2 n+ obiektyw 28-70mm/3.5-5.6 OSS
Niestety określony budżet powoduje, że muszę mieć aparat do "wszystkiego"
// orientujecie się może jak wygląda sprawa z licencją na kodek AVC/H.264 w GH4.
Mam sprzeczne informacje co do komercyjnego wykorzystywania materiałów nagranych tym aparatem.
Był kiedyś wątek na ten temat na tym forum, generalnie – o ile pamiętam – doszliśmy do wniosku żeby olać drani. Generalnie będziesz chyba coś montował, więc bardziej liczy się to, co wypuszczasz z programu montażowego, a nie surowy materiał z kamery.
Był kiedyś wątek na ten temat na tym forum, generalnie – o ile pamiętam – doszliśmy do wniosku żeby olać drani. Generalnie będziesz chyba coś montował, więc bardziej liczy się to, co wypuszczasz z programu montażowego, a nie surowy materiał z kamery.
Otrzymałem informację, że są jednak ograniczenia licencyjne i to spore. W niektórych przypadkach komercyjnego wykorzystywania opłaty są liczone procentowo względem przychodu. Natomiast oficjalny komunikat firmy brzmi /mniej więcej/: filmy z GH4 tylko na użytek osobisty (sic!) - sprzęt tej klasy z przeznaczeniem głównie do filmowania nie powinien mieć takich ograniczeń !
co do aparatu: fotografia i filmy -> 60:40 - w takich proporcjach będzie wykorzystywany na korzyść zdjęć.
Nie mam możliwości sprawdzenia na żywo obydwu aparatów tak więc analizuję to co jest zamieszczone w sieci i wciąż nie mogę podjąć decyzji.
Czy na prawdę duża różnica będzie w jakości zdjęć między GH4R z Lumix G Vario 12-35mm f/2.8, a Sony A7 II z obiektywem Sony 28-70mm/3.5-5.6 OSS ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 15