Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Sro 29 Lis, 2017 Lustrzanka do filmowania budżet 3500zł
Witam,
Poszukuje lustrzanki do filmowania. Filmy będą kręcone w pomieszczeniach jak i na zewnątrz.
Ważne aby było można podłączyć zewnętrzne urządzenie rejestrujące dźwięk. Nagrywanie filmów minimum 1080p.
Na początku zaglądałem za Canonem 800D z podstawowym obiektywem, a po nowym roku dokupiłbym lepszy obiektyw. Jednak trochę się waham i postanowiłem zaczerpnąć opinie osób bardziej doświadczonych.
Ważne aby było można podłączyć zewnętrzne urządzenie rejestrujące dźwięk. Nagrywanie filmów minimum 1080p.
Jak ma być zewnętrzne to chyba mało ciebie interesuje jakość dźwięku z aparatu, chyba, że chcesz aby można było dać dodatkowy kabelek do jakiegoś rekordera i wpiąć je w gniazdo słuchawek. Jak masz coś zewnętrznego to nagrywasz osobno jakimś mikrofonem, a dźwięk potem montujesz synchronizując ze ścieżką z filmu. Najczęściej jednak opłaca się po prostu podłączyć dobry mikrofon do aparatu i nie trzeba żadnych rekorderów, chyba, że ujęcie tego wymaga.
Następna sprawa to te minimum 1080p. Co rozumiesz przez minimum i dlaczego właśnie 1080p? Chodzi o to by rejestrował w 4K? W aparatach nie masz formatów pośrednich, a tak na prawdę formatami bazowymi są HD (720p) i przyszły 8K.
Wojmistrz, no chodzi o to, żeby miał przynajmniej Full HD 1080p, przecież to nie wymaga dalszego tłumaczenia?
Pytanie, czy wchodzić w Canona, czy jednak np. w Panasonica. Budżet pozwala tylko na podstawowy model korpusu, tak czy owak, pytanie, czy przydatną zaletą będzie dobrze działający autofocus Canona, czy lepsza jakość obrazu (potencjalnie także 4K) z korpusów np. Panasonika.
Zależy, jak bardzo profesjonalnego efektu końcowego się spodziewasz w gestii odseparowania szumów, kanałów etc. Do zastosowań domowych, czy kina niezależnego, pod względem dźwięku nadaje się każdy, do którego możesz fizycznie owy mikrofon podłączyć. Nawet mikrofonu nie trzeba długo szukać, bo nawet tanich całkiem sensownych modeli na rynku sporo. Co innego jak chcesz używać boom pole, to nawet nie warto się szarpać z łączeniem go z aparatem.
Co do formatów HD, to już od wielu lat utarło się, że albo filmujesz w HD czyli 1280x720 albo FullHD 1920x1080, pozostaje sprawa czy progresive czy interlaced no i klatkaż. To wszystko zależy od tego, co potem będziesz robił z tym materiałem. Zasadniczo większość aparatów dziś filmuje bez przeplotu, a 24 i 25fps to standard w przeciwieństwie do raczej zbędnych 50fps, które ludzie nadużywają w efekcie slow motion.
Jeśli myślisz o Canonie, to warto mieć na uwadze modele 70D i 80D ze względu na kompresję All-i, lub odwrotnie, szukać modelu starszego, najlepiej z tanich sprawdzi się 650D i zainstalować Magic Lantern.
komor, są kamery 2K (2048×1080), 2.5K (2560x1440) itp gdzie te formaty nie są oficjalnie wspierane przez aparaty, a np są w dashcam'ach lub złamanym oprogramowaniu, więc wolałem się upewnić co ma oznaczać minimum i jakie są realne potrzeby czyli jakie maksimum. Znam ludzi, którzy woleli by aparat filmujący np w 2.39:1.
Czy to na pewno powinna być lustrzanka? Canon, Panasonic... a może Sony? Bezlusterkowce podbijają rynek filmowy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15