Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Nie jest porównywalny bo Pentax DA★ 55mm f1.4 SDM to nie jest obiektyw standardowy do FF (zwykle obiektyw przeostrzony podobnie jak większość obiektywów makro 1:1) tylko portretówka APS-C gdzie chodzi o bokeh i nie tylko.
A co to ma do rzeczy? 50-tka FF przypięta do APS-C wprawdzie uzyskuje ogniskową portretową ale jej bokeh się nie zmienia. Dam Ci przykład mojego portretowego Samyanga 1,4/85. W testach jest to obiektyw idealny. W rzeczywistości na odległościach portretowych jest ostry od 1,4 i daje zadowalający bokeh. Na dalsze odległości np. 100m jest mniej ostry od kita 55-300 ustawionego na 85mm, nawet jak go się przymknie do f/4. Tak więc portretówka jest szkłem specyficznym. Chyba, że to przypadłość tylko tego egzemplarza.
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Pią 16 Mar, 2018
komor napisał/a:
ypadku zwykłej pięćdziesiątki muszą wspomagać się Tokiną?
W kwestii produkcji szkieł mają prostą strategię - zlecają temu kto ma możliwości zrobić najlepiej (to jednak gwiazdka jest). A z Tokiną współpracują od wielu lat (jak pisałem w odpowiedziach na idiotyzmy jednego piszącego że wszystko najnowsze robi Tamron - bo w Japonii). Nie twierdzę że DFA*70-200/2,8 robi Tokina - równie dobrze może to robić np. Bigma (Bo niby co jej nie pozwala robić szkieł z mocowaniem K? Chętnych w systemie pewnie by nie brakło. W bajeczki o nieopłacalności nie wierzę - niby czemu 18-35Art jednak jest- wyprodukowana przed fianlizacją "gwiazdki"- pertraktacje i wdrożenie produkcji trochę jednak trwają.)
Cytat:
Za taką kasę to ta Tokina wręcz musi być ostrzejsza.
Nie musi... Canonowska L-ka 1,2 nie jest a kosztuje więcej... DA55/1,4 też - choć też z ubiegłej dekady i ona nie odbiega eLki na cropie.
https://www.dxomark.com/L...97_977_1306_977
Sigma daje podobną ostrość obrazka na 1,4 jak Pentax na f2,0 i Canon na 2,8. A przecież Canon kosztuje niemal tyle co Sigma i Pentax razem wzięte... Czyżby jednak miał coś jeszcze poza "drożyzną" i czerwonym paskiem? Bo w uzysk światła przy różnicy 1/3 przysłony na tej jasności po prostu nie wierzę...
W kwestii produkcji szkieł mają prostą strategię - zlecają temu kto ma możliwości zrobić najlepiej (to jednak gwiazdka jest).
I że niby Tokina jest tym najlepszym?
Andrzej.M. napisał/a:
(Bo niby co jej nie pozwala robić szkieł z mocowaniem K? Chętnych w systemie pewnie by nie brakło.
No właśnie mała ilość chętnych, przy ograniczonych możliwościach produkcyjnych i finansowych Sigmy, która ciągle jest nie-giełdową firmą prywatną w rękach jednej rodziny. Linkowałem już Ci chyba wywiad z prezesem Sigmy?
Andrzej.M. napisał/a:
komor napisał/a:
Za taką kasę to ta Tokina wręcz musi być ostrzejsza.
Nie musi... Canonowska L-ka 1,2 nie jest a kosztuje więcej... DA55/1,4 też - choć też z ubiegłej dekady i ona nie odbiega eLki na cropie.
Canonowska 50/1.2 to zabytek z ery analoga, chyba najbardziej miękkie szkło L obecnie, więc jak jakiś inny obiektyw f/1.4 od niej „nie odbiega”, to nie jest raczej przyczynek do dumy…
Andrzej.M. napisał/a:
A przecież Canon kosztuje niemal tyle co Sigma i Pentax razem wzięte... Czyżby jednak miał coś jeszcze poza "drożyzną" i czerwonym paskiem?
Jego entuzjaści napiszą Ci o bajecznym rozmyciu i plastyce. Whatever… Wolałbym/chciałbym kupić 85L, ale 50L w ogóle mnie nie pociąga. To jest już naprawdę zabytek. Prędzej stare 50L f/1.0 albo f/0.95 z przyczyn kolekcjonersko-sentymentalnych, ale mnie nie stać. Skoro Canon wypuścił niedawno nowe 85/1.4L, to pewnie za pięćdziesiątkę też się weźmie. Może nie zrobi już szkła f/1.2, tylko nową, lepszą i droższą wersję 50/1.4. Ale kto wie?
...Hm… nawet w przypadku zwykłej pięćdziesiątki muszą wspomagać się Tokiną?
A kogo to obchodzi. Wszystkie firmy produkujące aparaty z innymi firmami współpracują. Canon kiedyś firmował lustrzankę, której nie projektował i nie produkował. Nikomu to nie przeszkadzało.
Pierwsza wersja jest z 1989r. https://www.optyczne.pl/i...p=0&moc=0&sort=
W wersji II pewnie tylko powłoki przeciwodblaskowe poprawili. Inna sprawa, że gdyby to był Pentax to byłoby niewybaczalne a jak jest Canon to wręcz przeciwnie, powinno się wybaczyć bo stara konstrukcja.
Ja myślałem, że tylko 77mm nie ma w Canonie. Przecież powinien być obiektyw, który "nie przybliża" i "nie oddala" obrazu. Taki obiektyw ma ogniskową równą przekątnej kadru (przekątnej matrycy). Dla matrycy 24x36 mm będzie to 43mm.
Przecież powinien być obiektyw, który "nie przybliża" i "nie oddala" obrazu. Taki obiektyw ma ogniskową równą przekątnej kadru (przekątnej matrycy). Dla matrycy 24x36 mm będzie to 43mm.
Może to nie jest obiektyw standardowy do FF (zwykle obiektyw przeostrzony podobnie jak większość obiektywów makro 1:1) tylko portretówka aps-c gdzie chodzi o bokeh i nie tylko?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16