Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Czw 05 Lip, 2018 Sterowanie głębią ostrości w zależności od ogniskowej
Szukam schematu, który zaprezentuje naturę zjawiska, które opisuję poniżej. W gruncie rzeczy już dawno to zauważyłem, jednak dopiero ostatnio zacząłem zastanawiać się, jakie jest fizyczne uzasadnienie (stąd prośba o schemat, np. wskazujący jak wiązka światła przechodzi przez soczewkę i jak "buduje" obraz dla obu przypadków).
Do rzeczy. Dłuższa ogniskowa umożliwia zwiększenie głębi ostrości przy zachowaniu tego samego stopnia rozmycia tła. Poniżej przykład. Ogniskowe 35 i 200 mm. Taki sam krążek rozmycia (ten sam stopień rozmycia tła), "tyle samo" postaci w kadrze. Jednak w pierwszym przypadku głębia ma 5,7 cm, w drugim 32,5 cm. Pomijając kwestię tego ile ma się zmieścić tła w kadrze oraz plastykę, można wysnuć wniosek - chcesz mieć ostre oczy, nos i uszy na mocno rozmytym tle - użyj dłużej ogniskowej.
Chciałem coś napisać, ale czekałem czy może ktoś mądrzejszy się odezwie. Jeśli dobrze rozumiem, o co pytasz, to przyczyną jest fakt, że przy dłuższej ogniskowej a takim samym kadrze rośnie odległość przedmiotowa, a głębia ostrości jest zależna od tego właśnie parametru (oczywiście poza przysłoną). Im mniejsza ogniskowa, tym bliżej się przysuwasz, żeby zmieścić ten sam kadr, odległość przedmiotowa maleje, a wraz z nią zmniejsza się zakres GO. Jak masz w telefonie albo na komputerze interaktywny kalkulator GO, taki co w nim można przesuwać sobie odległość przedmiotową, to można sobie zobaczyć jak zakres GO maleje.
Sprawdz sobie tutaj.
Krążek rozproszenia to nie jest żaden "stopień rozmycia tła". Jest to wielkość punktu, powyżej której punkt ten zaczynamy widzieć jako właśnie krążek, a nie punkt.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14