Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: komor
Pią 04 Wrz, 2015
Jakie filtry do fotografi studyjnej z aparatem na film??
Autor Wiadomość
tomasz1981 
Początkujący


Posty: 33
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015   Jakie filtry do fotografi studyjnej z aparatem na film??

Witam !
Chcialbym sie dowiedziec jakie filtry nalezy uzyc podczas robienia zdjec w studio, (czy jest taka potrzeba)??
Chodzi mi o balans bieli. Mam zamiar uzywac koloru i czarno bialego filmu.
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015   

Jakie jest światło (błyskowe/ciągłe, jaka temperatura), a jaki jest film (do światła dziennego?)? Jeśli chodzi o temperaturę barwową to od tych właśnie czynników zależy czy będzie potrzeba użycia filtra przy filmie kolorowym.
 
 
tomasz1981 
Początkujący


Posty: 33
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015   

Uzyskalem odpowiedz od jednego fotografow, ktory napisal: Film kolorowy jest zbalansowany na światło dzienne (poza specjalnymi filmami Tungsten) i przy pracy z błyskiem nie wymagane sa żadne filtry. Czarno biały kolorów nie widzi wiec tymbardziej jakiekolwiek filtry do studia nie sa wymagane.
A jak dobrze pamietam w jednej z ksiazek Dederki wspomnial cos o niebieskim do filmu czarno bialego.

[ Dodano: Pią 04 Wrz, 2015 16:01 ]
Wracajac do twojego pytania Kumor, mam zamiar uzywac swiatla blyskowego oraz filmow Kodaka Portra oraz t-Max.
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015   

Komor, nie Kumor, Tomaszu. :)

tomasz1981 napisał/a:
Film kolorowy jest zbalansowany na światło dzienne (poza specjalnymi filmami Tungsten) i przy pracy z błyskiem nie wymagane sa żadne filtry.

No i to się zgadza. Co do filtrów przy cz-b to chodzi o uwypuklenie koloru skóry odpowiednio, stąd używa się filtrów przy cz-b fotografii ludzi. Ale nie mam doświadczenia jak to się przekłada na konkretne filmy czarno-białe. Pewnie w dziale foto analogowej ktoś coś by wiedział. Dam tam odnośnik do tego tematu.
 
 
tomasz1981 
Początkujący


Posty: 33
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015   

ok. sorki za pomylke. a co do tego watku z filtrami do B&W to bede chcial wiecej informacji.
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015   

tomasz1981 napisał/a:
sorki za pomylke

Żadna pomyłka, w sumie wątek na granicy dwóch światów – fotografii analogowej i błyskania, więc obydwa działy są prawidłowe. Tyle że do działu analogowego zaglądają osoby, które akurat w tej kwestii powinny mieć jakieś doświadczenia. Ja nie mam, błyskam owszem, ale cyfrowo.
 
 
maziek 
Optyczny
zdjęcia robię głową



Pomógł: 22 razy
Posty: 5163
Skąd: Chełm I stolica PRL!
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2015   

Ja co prawda nie błyskam ale kiedyś w fotografii cz-b używałem filtrów kolorowych - generalnie stosuje się w dwóch celach: albo aby zapewnić reprodukcję kolorów na szarości o natężeniach zgodnych z doznaniem naocznym - albo wręcz odwrotnie, by wprowadzić kontrasty. Np. barwa żółta jaśniejsza dla oka niż niebieska, na zdjęciu wyjdzie ciemniejsza, co jest nienaturalne, a można to odwrócić stosując filtr żółty, albo pogłębić niebieskim. Albo - barwa jasnozielona i fioletowa, dla oka zdecydowanie różne - na kliszy dadzą zbliżoną szarość, co znów żółtym, niebieskim, zielonym czy czerwonym można zmienić.

Czyli aby przyciemnić lub rozjaśnić pożądaną barwę a w zasadzie szarość, na jaką się zamienia na kliszy (lub zróżnicować barwy dla kliszy identyczne, tzn. dające w cz-b tę samą szarość). Jeśli chcesz rozjaśnić - stosujesz filtr o tej barwie, a jeśli przyciemnić - o dopełniającej. Oklepane przykłady to filtr żółty lub pomarańczowy do nieba (niebo przyciemnia, obłoki wydobywa, likwiduje zamglenie dali), czerwony albo zielony do trawy (przyciemnia - rozjaśnia) itp.

Niebieski z tego co pamiętam to czytałem, że lekko niebieski można do ludzi ale ostrożnie, bo bardzo wydobywa defekty (piegi itp. znamiona mają większy niż skóra składnik czerwonego). Czytałem, że odpowiedni niebieski filtr to było etatowe wyposażenie aparatu cz-b do dokumentowania zmian na skórze dla potrzeb medycyny. Z drugiej strony piegi potrafię być urocze ;) , więc... Pewnie lekko przyciemni skórę a żółty czy pomarańczowy ją rozjaśni a piegi ukryje ale to mój domysł, bo na ludziach nie próbowałem. Wiem, że była taka sztuczka w czasach bez PSa, że fotografowano osoby z ciężkimi problemami skórnymi przez filtr czerwony a nawet na materiale uczulonym na podczerwień i wady te w dużej mierze znikały bez retuszu (plus IR dodawała trochę niebiańskiej mgiełki).

Słyszałem też, że ciekawe efekty daje zastosowanie filtrów równocześnie i na lampie i na obiektywie - efekty się potęgują. Można też tylko na lampie (analog do tylko na obiektywie - nie wiem, czy to nie tańsza wersja obecnie, kiedy użyje się folii).
 
 
elektryczka 
Nowy


Posty: 3
Wysłany: Nie 21 Paź, 2018   

dobre wskazówki
 
 
Negatyw 
Optyczny



Pomógł: 20 razy
Posty: 1102
Skąd: Reda
Wysłany: Pon 22 Paź, 2018   

Kodak T-max to materiał panchromatyczny. Typowe emulsje panchromatyczne wykazują nieco za wysoką czułość na barwę czerwoną, stąd tak jak napisał maziek może być potrzebny filtr niebieski do portretu. Filtr niebieski przyciemni usta.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16