Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Czw 06 Gru, 2018 Stałka 14-25 do olympus omd 10 markt II
Witam, niedawno wymieniłem Olympus epl 7 na OMD 10 Markt II, posiadam stałkę
Olympusa 45 mm 1,8 i dla mnie to jest genialne szkło. Szukałem w internecie różnych testów
(odnośnikiem są dla mnie testy opytyczne.pl - od ładnych kilku lat) i mój wybór padł na sigmę 16 1.4 dc (przyszła wczoraj) i w świetle żarowym jest na poziomie kita . Tamie mam wrażenie porównując do Olka, na 99 % ją zwrócę. Mam prośbę o polecenie jakiś sensownych propozycji (coś szerszego na poziomie 45 Olympusa (maksymalnie do 2000, 2500 PLN ) Dziękuję i pozdrawiam.
Chodzi mi o polecenie szerszego obiektywu do fotografowania np. imprez domowych.
Olympus 45 trochę jest za wąski, a chciałbym szkoło na takim samy poziomie optycznym ( podobnie ostre . Nie wiem czy są, dlatego się zapytuje ?
Osobiście używam wspomnianego Olka 17/1.8. To bardzo praktyczne szkło, ze względu na uniwersalną ogniskową, przyzwoitą (choć na pewno nie idealną jakość) i solidna budowę, pierścień MF ze skalą. Wyparł u mnie z użycia 14/2.5. Problem w tym, że:
-skoro dyskwalifikujesz Sigmę 16/1.4 (Bóg wie, dlaczego poza wagą, może wadliwy egzemplarz Ci się trafił ), to raczej ten Olek nie wygra jakością
-masz już 45/1.8; to znaczy, że zamiast stałki o "pośredniej" ogniskowej możesz wybrać coś trochę albo nawet radykalnie szerszego
W oparciu o kryterium jak wyżej + Twoje warunki brzegowe masz do dyspozycji Panasonic-a 15/1.7. Jest też stary 20/1.7 Panasonic-a, ale to na mój gust za wąsko trochę. Podobnie całą seria 25-tek, od 25/1.4 po 25/1.8 i 25/1.7. Chyba, że jednak szukasz czegoś bliżej tej dłuższej ogniskowej. Z drugiej strony jednym z zastosowań jasnych stałek jest fotografowanie wnętrz, a tu szeroki kąt mocno preferowany. Czyli raczej od 17mm w dół. Ale Ty możesz mieć inne potrzeby. Nie traktowałbym zatem zakresu 14-25 jako szkieł o tym samym przeznaczeniu. Warto rozbić go na dwa i najpierw ustalić, czy priorytetem jest dla Ciebie coś 14-17 czy raczej 19-25. To nieco różne obszary zastosowań wg. mnie.
Pozdrawiam
-J.
P.S. Witam w klubie świeżo przesiadłych na EM10 MkII. Tylko ja ze staruszka E-PL1
Osobiście używam wspomnianego Olka 17/1.8. To bardzo praktyczne szkło, ze względu na uniwersalną ogniskową, przyzwoitą (choć na pewno nie idealną jakość) i solidna budowę, pierścień MF ze skalą. Wyparł u mnie z użycia 14/2.5. Problem w tym, że:
-skoro dyskwalifikujesz Sigmę 16/1.4 (Bóg wie, dlaczego poza wagą, może wadliwy egzemplarz Ci się trafił ), to raczej ten Olek nie wygra jakością
-masz już 45/1.8; to znaczy, że zamiast stałki o "pośredniej" ogniskowej możesz wybrać coś trochę albo nawet radykalnie szerszego
W oparciu o kryterium jak wyżej + Twoje warunki brzegowe masz do dyspozycji Panasonic-a 15/1.7. Jest też stary 20/1.7 Panasonic-a, ale to na mój gust za wąsko trochę. Podobnie całą seria 25-tek, od 25/1.4 po 25/1.8 i 25/1.7. Chyba, że jednak szukasz czegoś bliżej tej dłuższej ogniskowej. Z drugiej strony jednym z zastosowań jasnych stałek jest fotografowanie wnętrz, a tu szeroki kąt mocno preferowany. Czyli raczej od 17mm w dół. Ale Ty możesz mieć inne potrzeby. Nie traktowałbym zatem zakresu 14-25 jako szkieł o tym samym przeznaczeniu. Warto rozbić go na dwa i najpierw ustalić, czy priorytetem jest dla Ciebie coś 14-17 czy raczej 19-25. To nieco różne obszary zastosowań wg. mnie.
Pozdrawiam
-J.
P.S. Witam w klubie świeżo przesiadłych na EM10 MkII. Tylko ja ze staruszka E-PL1
Jar, dzięki za odpowiedź. w sumie ogniskowe 16-20 powinny wystarczyć.
naczytałem się o tej sigmie i kupiłem do buta żonie na prezent, a chyba rzeczywiście wadliwy egzemplarz, jak robię zdjęcie z 2 metrów pudełka po tym obiektywie to ledwie mogę odczytać duże litery, a na olku małe mróweczki odczytam .
Co sądzisz o zakupie Samyang 16 mm f/2.0 ED AS UMC CS ( test ma dobry, cenę też ) tylko że mocowanie 4/3, może są jakieś przejściówki ? I czy to ma sens ?
Sorry za takie dziwne pytania, ale ja to w sumie tylko w necie czytam i pstrykam na auto , a żona fotografuje tylko przy dziecku mało ma czasu i chciałbym cos kupić do świat i podpytuję.
PS - no to zmiana kosmiczna pewnie jak z e-pl7. Mój znajomy ma
EM10 Mk III, ale II bardziej mi jakoś podeszła i mam pytanie odnośnie body i blokady punktu autofocusa, bo jest w menu ale pod klawiszem funkcyjnym L-fn czyli na obiektywach olka w serii pro, dobrze rozumiem ?
Samyang 16 mm f/2.0 ED AS UMC CS do Olka mikro 4/3 to nie jest najlepszy wybór. Ten obiektyw to konstrukcja do lustrzanek APS-C. Oznacza to, że w przypadku obiektywów szerokokątnych by zrobić miejsce na ruchome lustro konieczna jest konstrukcja optyczna retrofokus. Więc będzie to konstrukcja droższa, większa i cięższa (583g). Samyang z natury jest tańszy od konkurencji, ale ten obiektyw nie ma AF. Jeżeli ma być dla kobiety to brak AF, ciężar i gabaryty go dyskwalifikują moim zdaniem.
naczytałem się o tej sigmie i kupiłem do buta żonie na prezent, a chyba rzeczywiście wadliwy egzemplarz, jak robię zdjęcie z 2 metrów pudełka po tym obiektywie to ledwie mogę odczytać duże litery, a na olku małe mróweczki odczytam .
Zaraz, zaraz, coś tu nie gra. Chcesz nam powiedzieć, że dlatego zawiodłeś się na Sigmie 16, bo nie możesz z tej samej odległości odczytać drobnego napisu, co Olkiem 45? Przecież to jest szkło o 3x większej ogniskowej co ta Sigma! Nic dziwnego i to jest zupełnie normalne, jeśli prawidłowo odczytuję Twój opis... Oczekiwałeś cudu?
MxKO napisał/a:
Co sądzisz o zakupie Samyang 16 mm f/2.0 ED AS UMC CS ( test ma dobry, cenę też ) tylko że mocowanie 4/3, może są jakieś przejściówki ? I czy to ma sens ?
Tę kwestię wyjaśnił w 100% kolega Negatyw. Ja dodam, że istnieją szkła Samyanga specjalnie do bezlusterkowców. Robione zwykle pod APS-C, ale są też wersje pod m4/3. Z reguły sporo lżejsze od obiektywów lustrzankowych, adaptowanych do bezluster. Ze znanych przykładów Samyang 12/2.0 (ten trochę poza zakresem ogniskowych, o który pytasz). Oczywiście też szkło manualne (MF).
Ws. blokady punktów AF nie bardzo rozumiem, co to ma wspólnego z obiektywami, to raczej funkcja body, ale tak czy tak jeszcze nie ogarniam do końca tematu u siebie. Miałem z tym poważny problem na wyjeździe, ale nie wiem do końca, czy to z powodu warunków akcji (aparat wraz z właścicielem miotany w terenówce od wstrząsów), czy też nadal nie czaję, co trzeba ustawić w menu. Podobne jak Ty, mam ten aparat b. krótko.
Pozdrawiam
-J.
naczytałem się o tej sigmie i kupiłem do buta żonie na prezent, a chyba rzeczywiście wadliwy egzemplarz, jak robię zdjęcie z 2 metrów pudełka po tym obiektywie to ledwie mogę odczytać duże litery, a na olku małe mróweczki odczytam .
Rzeczywiście Jar ma rację. Jeszcze nie wyprodukowali takiego obiektywu szerokokątnego by sprostał takim testom. Tak samo ten Twój Olympus 45mm f/1.8 przegra z każdym obiektywem o ogniskowej np. 140mm w przypadku takiego testu. Odległość fotografowania musisz przeliczyć przez stosunek ogniskowych 45/16=2,8125. Jak Olympusem 45mm zrobisz zdjęcie np. z 10m to Sigmą 16mm musisz zrobić zdjęcie z 10/2,8125=3,56 [m], jak Olkiem z 2m to Sigmą z 0,71m.
Stań 2m przed pudełkiem i popatrz przez wizjer aparatu gdy masz założony jeden, później drugi obiektyw i oceń wielkość liter i domyśl się dlaczego jest różna.
naczytałem się o tej sigmie i kupiłem do buta żonie na prezent, a chyba rzeczywiście wadliwy egzemplarz, jak robię zdjęcie z 2 metrów pudełka po tym obiektywie to ledwie mogę odczytać duże litery, a na olku małe mróweczki odczytam .
Zaraz, zaraz, coś tu nie gra. Chcesz nam powiedzieć, że dlatego zawiodłeś się na Sigmie 16, bo nie możesz z tej samej odległości odczytać drobnego napisu, co Olkiem 45? Przecież to jest szkło o 3x większej ogniskowej co ta Sigma! Nic dziwnego i to jest zupełnie normalne, jeśli prawidłowo odczytuję Twój opis... Oczekiwałeś cudu?
MxKO napisał/a:
Co sądzisz o zakupie Samyang 16 mm f/2.0 ED AS UMC CS ( test ma dobry, cenę też ) tylko że mocowanie 4/3, może są jakieś przejściówki ? I czy to ma sens ?
Tę kwestię wyjaśnił w 100% kolega Negatyw. Ja dodam, że istnieją szkła Samyanga specjalnie do bezlusterkowców. Robione zwykle pod APS-C, ale są też wersje pod m4/3. Z reguły sporo lżejsze od obiektywów lustrzankowych, adaptowanych do bezluster. Ze znanych przykładów Samyang 12/2.0 (ten trochę poza zakresem ogniskowych, o który pytasz). Oczywiście też szkło manualne (MF).
Ws. blokady punktów AF nie bardzo rozumiem, co to ma wspólnego z obiektywami, to raczej funkcja body, ale tak czy tak jeszcze nie ogarniam do końca tematu u siebie. Miałem z tym poważny problem na wyjeździe, ale nie wiem do końca, czy to z powodu warunków akcji (aparat wraz z właścicielem miotany w terenówce od wstrząsów), czy też nadal nie czaję, co trzeba ustawić w menu. Podobne jak Ty, mam ten aparat b. krótko.
Pozdrawiam
-J.
Jar - ja znalazłem taką funkcję tylko przy przypisywaniu klawiszy funkcyjnych przy przyciski L-fn i wychodzi na to że taki przyciski jest na obiektywach serii pro.
Dlatego się dopytuję bo może cos przeoczyłem jako laik.
Na body Olka E-M10 II masz 3 przyciski funkcyjne: fn1 do fn3, które możesz programować do woli. Czy tę konkretną funkcję (blokada punktu AF) T/N -nie mam pojęcia. Z tego co sugerujesz, to nie. Niewykluczone, że w tej kwestii akurat lepiej się orientujesz. W tym kierunku nie przerobiłem tematu do końca, musze się przyjrzeć dokładnie. Pierwszy raz się spotykam z opcją, że jest jakaś funkcja, której nie dałoby się przypisać do wybranego klawisza na korpusie, a na obiektywie tak. Stąd zdziwienie. Musiałby się wypowiedzieć ktoś mający większe doświadczenie z aparatami z serii OM-D.
Sam próbowałem szukać blokady punktu AF w menu, ale w warunkach wyjazdowych nie dokopałem się do tego. Nawet to, że miałem wydruk instrukcji ze sobą, nie pomogło. Wyłączyłem tylko ekran dotykowy, bo zahaczanie o niego nosem było jedną z przyczyn problemu. Nadal pozostało przypadkowe naciśniecie krzyżaka na tylnej ściance oraz jego ewentualne uruchamianie się na skutek silnych wstrząsów (to podczas tej jazdy po górach). W bardziej normalnych warunkach fotografowania to się już zdarza rzadko, wiec na razie nie było motywacji by problem rozwiązać definitywnie
Pozdrawiam
-J.
Dzięki jeszcze raz za odpowiedzi i pomoc. Ostatecznie pojeździłem po sklepach i kupiłem 25 1,7 panasonica (żeby było trochę szerzej ) i olka 75 mm po podłączeniu nie byłem w stanie go odłączyć he he. Pozdrawiam.
Dzięki jeszcze raz za odpowiedzi i pomoc. Ostatecznie pojeździłem po sklepach i kupiłem 25 1,7 panasonica (żeby było trochę szerzej ) i olka 75 mm po podłączeniu nie byłem w stanie go odłączyć he he. Pozdrawiam.
Jak się sprawuje Panas 25 1,7? Jesteś zadowolony? Mam ten sam dylemat, szukam obiektywu 20-25 mm do (leciwego już) panasa G3.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14