Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Profesjonalizm sprzedawców lornetek w renomowanych sklepach
Autor Wiadomość
Wiking69 
Optyczny


Pomógł: 12 razy
Posty: 2030
Wysłany: Sob 22 Cze, 2019   Profesjonalizm sprzedawców lornetek w renomowanych sklepach

Pozwolę sobie zadać pytanie ... Ile razy byłeś zaskoczony profesjonalizmem osoby sprzedającej lornetki w renomowanym sklepie , myśliwskim , astronomicznym albo firmowym , sprzedającym lornetki jednego producenta . Moje osobiste doświadczenia z ostatnich 20 lat są raczej smutne . Brak obiektywizmu w przypadku sprzedaży lornetek jednego producenta . Słaba znajomość wyników testów lornetek , czasami nawet brak elementarnej wiedzy . Nieznajomość parametrów produktów które sprzedają . Brak empatii , zupełnie jakby sprzedawca nie lubił swojej pracy . Małomówność , mało pytań do klienta , mało odpowiedzi . Zupełnie jakby nie było o czym rozmawiać . Nigdy nie usłyszałem pytań w stylu ... To pierwsza pana lornetka ? . Kupuje pan dla siebie , czy na prezent ? . Jaką lornetkę używał pan do tej pory ? . Z jakiej lornetki był pan najbardziej zadowolony ? . Jakie ma pan oczekiwania w stosunku do poprzedniej lornetki ? . Jeżeli ma to być lornetka na prezent , to muszę wiedzieć ile ta osoba ma lat , czy nosi okulary , w jakich okolicznościach najczęściej będzie używała lornetki , jaką lornetkę miała do tej pory ? . Elementarne pytania pozwalające pomóc w wyborze konkretnego modelu . Są natomiast sytuacje które zaskakują i zaczynam się zastanawiać co ten człowiek tam robi ? . Kiedyś kupiłem w zacnym sklepie drogą lornetkę . Po kilku miesiącach pojechałem tam kupić drugą lornetkę bardziej uniwersalną o mniejszym powiększeniu . Sprzedawca mi się przygląda i mówi ... po co panu druga lornetka ? . Przecież ma pan już jedną . No ręce opadają .
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






NoVik 
Rozmowny



Pomógł: 4 razy
Posty: 471
Skąd: Leszno
Wysłany: Nie 23 Cze, 2019   

Hmm... O ile śmieszne to sytuacje, o tyle w nich dramatyzmu.
Myślę, że można to wyjaśnić w prosty sposób. Nasze hobby jest dość specyficznym hobby. Sprzedawca jest jedynie sprzedawcą, kasjerem. Horyzontalną rozmowę można może przeprowadzić wówczas z właścicielem sklepu, który wykazuje zainteresowanie nim i oferowanym asortymentem. W przeciwnym razie taki sprzedawca musiałby być expertem od broni, optyki lunet, ubioru... Nie każdy sprzedawca musi być strzelcem na strzelnicy, znać typy broni i ich szybkostrzelność. To tak jakby wymagać od Pani na poczcie znajomości zestawień znaczków pocztowych z owadami z ostatniego siedemdziesiątlecia i podania ze szczegółami roku produkcji i wykrytych falsyfikatów, bo może ja akurat jestem filatelistą :wink:
Dla tych ludzi to tylko praca, nieszczególna z resztą jak Pan napisał, że sprzedawca wydaje się być mało ekspresyjny. To, że my jesteśmy zakręceni to nasz problem, że nie rozumiemy ludzi, dla których to... tylko lornetka. Powiem więcej - takie jest 98% społeczeństwa. Bo jakby mieć nowy smartfon, albo tv 4K amoled full HD to intetesanci by się znaleźli... :roll:
PS.
Dziękuję Bogu za to, że czuję lornetkologię... :oops:
 
 
3mnich 
Entuzjasta



Pomógł: 4 razy
Posty: 697
Wysłany: Nie 23 Cze, 2019   

Ty Jarku, Arek czy Marcin, nie staniecie raczej za ladą sklepu optycznego.
Pasja szybko przerodziłaby się w rutynę, nawet nudę.
Nie można służyć dwóm panom jednocześnie...
 
 
NoVik 
Rozmowny



Pomógł: 4 razy
Posty: 471
Skąd: Leszno
Wysłany: Nie 23 Cze, 2019   

Poza tym - wczoraj kupiłem pewien miesięcznik myśliwski. Tam jest artykuł o lornetkach. I co dla mnie jest rażące to opisane pryzmaty. Pryzmaty dachowe czy porro i na tym koniec. Nic więcej. Chyba istotną sprawą jest rodzaj konstrukcji...
 
 
Wiking69 
Optyczny


Pomógł: 12 razy
Posty: 2030
Wysłany: Nie 23 Cze, 2019   

Adamie dziękuję że mnie postawiłeś na pierwszej linii frontu , obok Arka i Marcina . Ale chyba za cienki jestem :( . Co do rutyny i nudy , to myślę że tajemnica szczęśliwego życia i całe piękno życia . Polega właśnie na tym , żeby takie zjawiska nie pojawiały się w naszym życiu . Ani w życiu zawodowym , ani prywatnym a tym bardziej małżeńskim :) . Żeby mieć satysfakcję ze swojej pracy , trzeba ją wykonywać z radością a nawet poczuciem misji . Zawsze miło jest usłyszeć ... dziękuję , bardzo mi pan pomógł . Jesteśmy ciekawymi istotami , wymieniamy się energią z innymi ludźmi . Czerpiemy od innych dobrą i pozytywną energię , albo złą , destrukcyjną i niszczycielską . Jeżeli kierowca autobusu przychodzi do pracy i pierwsze słowa które wypowiada brzmią ... i znowu będę musiał to bydło wozić . Wtedy głęboko mu współczuję i radzę żeby szybko zmienił pracę , na taką gdzie nie będzie miał kontaktu z ludźmi , może latarnik :) .
 
 
Wiking69 
Optyczny


Pomógł: 12 razy
Posty: 2030
Wysłany: Nie 23 Cze, 2019   

NoVik :) kiedyś byłem świadkiem w dużym centrum handlowym takiej sytuacji . Kierownik zmiany podchodzi do jednego z pracowników na dziale lodówek i mówi ... słuchaj dzisiaj będziesz stał na dziale optyki , wszyscy zachorowali nie mam kogo postawić . Przerażony chłopak mówi ... ale ja się na tym nie znam . Kierownik odpowiada ... nie przejmuj się , poczytasz sobie ulotki :) , bystry jesteś .
 
 
TOUAREG 
Uczestnik


Pomógł: 3 razy
Posty: 91
Wysłany: Nie 23 Cze, 2019   

"Pozwolę sobie" zmienić pytanie i zadać pomocnicze:
Ile jest tych "renomowanych sklepów" czysto fizycznych?
Jaki % swego sprzętu optycznego kupiłeś, w przeciągu ostatnich kilku/nastu lat, bezpośrednio w takim sklepie po osobistej rozmowie ze sprzedawcą?

3mnich, Arek jest i zastąpił/wyparł w roli doradczej tych wymarzonych przez Wikinga sprzedawców. To On "sprzedaje" w tym kraju (ale nie tylko) najwięcej (nie chochli) lornetek (i sporo innego sprzętu o którym pisze), w pewnej części z tego żyje.
 
 
Wiking69 
Optyczny


Pomógł: 12 razy
Posty: 2030
Wysłany: Nie 23 Cze, 2019   

Touareg chcesz wiedzieć jaki % sprzętu optycznego kupiłem po osobistej rozmowie ( profesjonalnym doradztwie ) ze sprzedawcą ? . Odpowiedź ... 0% . To jest nawet śmieszne , jak sprzedawca ma pomóc klientowi w wyborze lornetki ... nie zadając mu pytań :) . Miałem natomiast dwie śmieszne sytuacje . Kiedyś poszedłem do nowo otwartego sklepu z dużą ilością sprzętu , zacząłem oglądać lornetki , dużo tego było . Właściciel podszedł do mnie i powiedział ... pan jest od konkurencji , pan nie jest klientem :) . Długo mi zajęło przekonanie go że jestem jednak klientem . Zaproponowano mi pracę :) . Innym razem w zacnym i renomowanym sklepie myśliwskim , poprosiłem do obejrzenia drogą jak na tamte czasy 8x56 . Po kilku minutach sprzedawca ( może właściciel ) zaczął się głośno śmiać , zrobiło mi się trochę głupio . Zapytałem się co go tak rozśmieszyło ? . Odpowiedział że rzadko spotyka ludzi którzy tak bardzo znają się na lornetkach . Zapytałem się czy to widać ? . O tak , odpowiedział . Macie cały rytuał zanim przyłożycie lornetkę do oczu . Nie będę ukrywał że zrobiło mi się miło .
 
 
Arek 
Redaktor



Pomógł: 288 razy
Posty: 14005
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 24 Cze, 2019   

Sprzedawanie lornetek w Polsce w sposób stacjonarny nie jest łatwe. Udaje się to na razie tylko firmom, które traktują je jako dodatek. Tak jak Delta, Astrozakupy czy Teleskopy czyli jako dodatek do biznesu astro czy sklepom myśliwskim (Szuster, Knieja, Kaliber, Hubertus, Kolba itp.) jako dodatek do biznesu myśliwskiego. W efekcie mają tam inne priorytety - sprzedawca ma się znać na głównej części biznesu, a jeśli o lornetkach wie jakieś podstawy, to już dobrze.

Profesjonalny i stacjonarny sklep z optyką sportową w Polsce to zadanie niezmiernie trudne. Ideałem byłoby mieć na stanie kilkaset lornetek różnych producentów oraz kompetentnych sprzedawców. To wymaga ogromnych nakładów, a szansa na ich zwrot jest mała, bo:

1. lornetek w Polsce sprzedaje się mało i są to najczęściej modele poniżej 1000 zł
2. ludzie przychodziliby do takiego sklepu, macali, dotykali, a potem i tak kupowaliby przez internet, bo tam jest kilka procent taniej. W efekcie sprzedawca zostawałby z wymacanym towarem, na który musiałby dawać rabaty i sprzedawać go po kosztach.

Arek
 
 
TOUAREG 
Uczestnik


Pomógł: 3 razy
Posty: 91
Wysłany: Pon 24 Cze, 2019   

O (%) zachowanie konsumenckie pytam wszystkich forumowiczów.
Sam odpowiadam - nowy sprzęt kupowałem tylko w sklepach wirtualnych.
Naście lat temu, od powziętej (bez osobowej pomocy) decyzji zakupu odwiódł mnie sprzedawca w dobrym sklepie, nonszalancko i niefachowo czyszcząc na moich oczach jedyny "wymacany" egzemplarz Doctera Nobilema 10x50.

Sprzedawca może, nie musi znać wyników testów, a i tak na nic to się zdaje bo zazwyczaj w swej ofercie dysponuje 1-2 markami i w b. ograniczonym wyborze.

Te fizyczne sklepy - astro, leśne oraz "przyrodnicze" są zazwyczaj importerami i mają lepszą rentowność i może większą elastyczność ceny i dzięki "podwójnej" marży (hurt+detal).

Jako czytelnicy Optyczne.pl i podobnych tematycznie portali, czujemy się uprzywilejowani, choć wyniki testów oraz towarzyszące dyskusje są ogólnodostępne i pozornie darmowe. Jednak płacimy za nie finansując swymi zakupami "dobrą współpracę" testerów
i producentów/przedstawicieli.

Sytuacja miłośników optyki jest analogiczna jak np. audiofilów, zegarko-maniaków etc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16