Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Właśnie, bawić. Zwłaszcza mając stabilną modelkę, ale ani to ostre ani kolorowe.
Zamieniłem na L głównie dla plenerów z wnukami i nareszcie mogę ustrzelić każdego.
Co prawda Canona 85/1.8 nigdy nie miałem, ale obrabiałem zdjęcia z niego i przy nie-portretowych, ale reportażowych zastosowaniach nie tylko LoCA jest problemem widocznym przy zdjęciach do druku, ale też jednak brak precyzji AF na dalszych odległościach. Błąd ustawienia AF zwiększa jeszcze tylko „kolorki” blisko ostrego planu. Jak ktoś używa mocno stałek i ma kasę na 85/1.4L, to nawet posiadanie 85/1.8 nie powinno być przeszkodą.
Arku, tak wiem.
Jednak nawet przymykając do f3,2 musze uważać na płaszczyznę ostrzenia. Chyba trzeba będzie celować między oczy przy portetach, jak celuję w jedno, a postać jest lekko skręcona, to np. oczy lub oko na którą był ustawiany AF są ostre, a nos już niekoniecznie podobnie uszy. Bardzo płytką GO, ale to pewno też podyktowane odległością obiektyw-postać. Podobnie jak dwie postaci na zdjęciu, wystarczy, że jedna jest nie obok, a zdziebko za tą pierwszą i już nawet przy f4, ta dalsza postać jest lekko rozmyta. Ostra jest ta postać na którą jest ustawiony pkt AF, obie postaci muszą być w jednej płaszczyźnie. Trzeba chyba na stycznej tych postaci, mam kilka zdjęć, które kto inny pstrykał, a pozwalam ja z ojcem i tak właśnie wyszło jak wyszło 😁
Ogólnie szkło jest w pytę w porównaniu do 85 f1,8 USM.
Jest tak mała GO, że muszę się nauczyć tego obiektywu.
Problemem są nawyki z EF1,8. W EF1,4 nie musisz się silić na maksymalizowanie efektów GO poprzez małą odległość od punktu ostrości, czego przykładem jest powyższe zdjęcie arka.
Najlepsze efekty uzyskuje się zamieszczając całą postać w poziomym kadrze. nawet jeśli chcesz tylko pionowy portret do pasa. Ostrość w przypadku np. 6D jest do ostatniego piksela więc dowolnie można potem kadrować, do różnych celów.
Zauważyłem, że właśnie w poziomych fajne efekty wychodzą.
Tak mała GO, może też wynikać z tego, że odległość od obiektu jest mniejsza niż w plenerze.
Tutaj kiedy zaadoptuję duży pokój na studio foto, to od obiektu jestem raptem 1,5-2m max.
Następnym razem przymknę jeszcze szkło.
A może pkt AF nie wybierać skrajnych w ustawieniach na matówce mam widoczne tylko te z pkt krzyżowymi.
Ten obiektyw ma pewną ciekawą cechę i trudno go za to nie lubić.
Mianowicie głębia ostrości nie ogranicza się tylko do jednej płaszczyzny lub jej wycinka i stopniowego przechodzenia w nieostrość. Głębia sięga dosłownie "od -do" a dopiero na jej granicach jest dość gwałtowne przejście do rozmyć.
Jeśli zmieścisz w tej głębi całą postać na F1,4 to masz gotowe arcydzieło.
W studio nie skorzystasz z jego zalet, tu wystarczy 50mm F5,6 bez is bez F1,4 nawet bez AFa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15