Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Fotografia produktowa 360 - jak uzyskać "infinite whit
Autor Wiadomość
Arbogast 
Nowy


Posty: 3
Wysłany: Sro 17 Cze, 2020   Fotografia produktowa 360 - jak uzyskać "infinite whit

Cześć,

Jestem początkującym fotografem zajmującym się fotografią produktową 360 oraz zdjęciami statycznymi. Moje cele są dwa: jak najwierniej odwzorować barwy oraz uzyskać tło w nieskończonej bieli. Przykładowa galeria znajduje się tutaj: https://embed.imajize.com/4463336. Animacja 360 to efekt jaki chciałbym uzyskać na każdym produkcie. Zdjęcia statyczne w miniaturach pokazują drogę jaką przeszedłem z problematycznymi produktami. Żeby uzyskać jak najlepszy efekt prosto z aparatu ustawiłem tryb pomiaru światła na "punktowy" oraz zwiększyłem krzywą naświetlania do maksimum. Dało mi to w efekcie zdjęcie nr 1. Samo w sobie wygląda na białe. Ale po wklejeniu go na dowolną stronę internetową widać różnicę pomiędzy tłem mojego zdjęcia a tłem przeglądarki. Drugim problemem jest zabawa z krzywą naświetlania. Przy produktach niezawierających jasnych kolorów efekt jest bardzo fajny. Ale przy produktach jasnych muszę ją stopniowo zmniejszać bo inaczej jasne kolory (wraz z kolorem tła) również wychodzą prześwietlone. Dlatego doszedłem do podmiany tła w Photoshopie...

Do obróbki używam sekwencji wsadowej (galeria pojedynczego produktu składa się z ~80 zdjęć). Oraz narzędzia szybkie zaznaczanie i "zaznacz temat". Funkcja w większości przypadków działa rewelacyjnie. Niestety przy białych lub jasnych produktach powstają artefakty takie jak na zdjęciach nr 3, 4 i 5. Myślałem, że może z uwagi na zbyt mały kontrast pomiędzy produktem a tłem program się wysypuje. Więc spróbowałem podmienić tło na którym robię zdjęcia na ciemne (zdjęcie nr 2). Niestety nie przyniosło to żadnego efektu. Program tyle samo zdjęć z galerii błędnie zaznacza. Co więcej - artefakty pojawiają się w tych samych miejscach.

Czy ma ktoś radę jak uzyskać idealnie białe tło za pomocą sekwencji wsadowych w Photoshopie? Mocy obliczeniowej w komputerze mam sporo. Więc jeśli istnieje możliwość zwiększenia dokładności funkcji "zaznacz temat" obciążając równocześnie procesor czy kartę graficzną to nie będzie to problemem. Głowię się nad tematem już jakiś czas i nie wiem jak go rozwiązać. Na początku próbowałem manualnie poprawiać źle zaznaczone zdjęcia ale przy ~80 zdjęciach na pojedynczy produkt to nie wchodzi w grę... Będę wdzięczny za wszelkie porady!

Pozdrawiam, Michał
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






TS
[Usunięty]

Wysłany: Czw 18 Cze, 2020   

Dobrze by było, żeby ta obrotowa platforma, na której robisz zdjęcia była przezroczysta. Wtedy stawiasz całość na stole bezcieniowym, mocno podświetlasz z tyłu i z dołu, i dostajesz białe tło. Z przodu i z boku oświetlasz tak, żeby nie prześwietlić białego na elementach przedmiotów. Ekspozycję ustawiasz manualnie tak, żeby równo prześwietlić tło. Ja w tym celu używam wskaźnika prześwietleń w wizjerze - jak całe tło równo zaczyna migać, to jest okej.

Można też maskować tło, można wycinać - ale mz jest to niewygodne, lepiej porządnie oświetlić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14