Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Acuter 8x32
Autor Wiadomość
Jan55 
Optyczny
amator


Pomógł: 44 razy
Posty: 2419
Skąd: Kraków i okolica
Wysłany: Pią 12 Sie, 2022   

pgolik, przede wszystkim to rozrzut jakościowy optyki a trwałość w drugim rzędzie. Miałem w rękach lornetki tanie, używane kilka lat, a mechanicznie sprawne ale optycznie już nie, ale widziałem też lornetki kilkuletnie, 2-3x droższe, gdzie mechanika (muszle, mostek,okładzina) pozostawiała wiele do życzenia, natomiast optyka działała dobrze. Rozrzut jakościowy w jednej serii i aperturze to norma. Tak to wygląda, gdy produkcja idzie od sztancy. :cry:
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






k3lt 
Nowy


Posty: 23
Wysłany: Pią 12 Sie, 2022   

Ja to mam szczęście do zakupów przez internet, dzisiaj odebrałem swoją dostałem ją w następującym stanie z dużego sklepu na literę T. :lol:
Pierwsze co ujarzałem po otworzeniu pudełka to urwany suwak etui, na śrubie centralnej bodajże do montażu na statywie wyżłobiona dziura od długotrwałego używania, prawy obiektyw brudny (nie wiem czy wewnątrz czy zewnątrz nawet tego nie ruszam), przy próbie wysunięcia lewego okularu zeszła guma która pod spodem ukrywała mnóstwo syfu który się chyba zebrał przy użytkowaniu przez kogoś, a że była używana i to dość długo potwierdza tylko zatarte logo. Ciekawe czy jeszcze mnie obciążą kosztami zwrotu. :mrgreen:
Aczkolwiek pomijając jej stan i fakt że dostałem używkę chyba ją wymienię bo optycznie jest rzeczywiście bardzo fajna. A co do samego sklepu to niesmak pozostanie na bardzo długo, jeszcze zobaczymy w jaki sposób to rozwiążą.

Edit: Wy swoje też dostaliście w zwykłym czarnym pudełku bez jakiejkolwiek informacji czy logo producenta?






 
 
_Tomek_ 
Entuzjasta


Pomógł: 14 razy
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 12 Sie, 2022   

Weź im to w cholerę odeślij, a jak będą jakieś wątpliwości kto ma płacić za zwrot, to Miejski Rzecznik Konsumentów działa - powoli, miesiącami, ale skutecznie (co sprawdziłem w przypadku pozaoptycznych zakupów).

Z tego sklepu na T. generalnie jestem zadowolony, ale Kowę BD II 8x42 przysłali mi z urwanym paskiem. Optyka i mechanika były w 100% ok, więc wolałem nie reklamować, tutaj napisałem jak sobie poradziłem:
https://forum.optyczne.pl/viewtopic.php?t=34394&highlight=kowa+8x42+wra%BFenia

Dla równowagi dodam, że Terrę 8x25 kupiłem w polecanym na Forum sklepie na B. i ewidentnie była macana. Wziąłem to jednak za dobrą monetę - może sprzedawca chciał sprawdzić co sprzedaje. Fabryczna nówka to na pewno nie była.

No takie mamy prawo stety czy nie (ja jestem bardziej na nie), że wolno nam bez uzasadnienia do 14 dni zwrócić towar, a z nim coś trzeba zrobić :roll:
 
 
Jan55 
Optyczny
amator


Pomógł: 44 razy
Posty: 2419
Skąd: Kraków i okolica
Wysłany: Pią 12 Sie, 2022   

k3lt, to co dostałeś to jest jakiś złom, który chyba był sprzedawany i zwracany kilkanaście razy, chyba, że sprzedali Ci lornetkę, którą ktoś reklamował. Lornetka do natychmiastowego zwrotu, ale na przeprosiny raczej nie licz i uważaj aby Ci nie próbowano wmówić, że to Ty zrobiłeś, na pieniądze też trzeba poczekać chyba do ostatniego 14 dnia, tak czekam na zwrot za inną lornetkę, chyba, że zażądasz wymiany na inny egzemplarz. Niestety ale ten sklep nie słynie z przyjaznej obsługi, nie jest to tylko moja opinia, chociaż myślałem, że coś się zmieniło na lepsze. To co Ci sprzedali, jest po prostu chamstwem.
Co do pudełka to jest takie samo jak moje. Ciekawe z którego sklepu przyszła przesyłka, bo moja ze sklepu w Chorzowie, gdzie wcześniej zadzwoniłem i uprzejmy sprzedawca sprawdził to o co go poprosiłem w dwóch różnych lornetkach, a później zamówiłem w sklepie internetowym te dwie lornetki z czego jedną zwróciłem, jeszcze w tym samym dniu w którym ją otrzymałem. Zadzwoniłem dwa dni później, pytając o zwrot pieniędzy i usłyszałem odpowiedź opryskliwym głosem, ze mają czas 14 dni. Więc czekam już 10 dni. Niestety ale obsługa w Wa-wie nie jest już taka przyjazna, zachowują się tak jakby mieli klienta w d..ie.
 
 
Jan55 
Optyczny
amator


Pomógł: 44 razy
Posty: 2419
Skąd: Kraków i okolica
Wysłany: Pią 12 Sie, 2022   

_Tomek_, co do zwrotów, to istnieją one w całym cywilizowanym świecie i nie tylko do 14 dni ale do 30 dni. Tylko prawda jest taka, że tam lornetki po zwrocie, ale w idealnym stanie, są sprzedawane jako powystawowe za normalną cenę lub obniżoną w zależności od stanu zwracanej lornetki. Jeżeli lornetka nosi ślady używania typu odbicia palców na szkłach czy obudowie a nawet niechlujnego spakowania lornetki do zwrotu (brak oryginalnych folii itp), to zostaje potrącona kwota do 10% wartości lornetki i taka lornetka z za tyle obniżoną cenę zostaje sprzedana dalej. Reszta zależy od uczciwości kupujących, którzy zwracają nie pasujący im towar. Chodzi o stan zwracanego towaru. :wink:
Tak to musi działać, bo sklepów z optyką nie ma na każdym rogu ulicy, a lornetka to rzecz, którą nie można kupować w ciemno, zwłaszcza jeżeli kosztuje tysiąc czy kilka tysięcy zł. Nie ma się co przejmować tym czy taka forma zakupu jest zła czy nie, po prostu, w przypadku, zwłaszcza, optyki, nie ma innej możliwości, nawet jak by się miało sklep z lornetkami dwie ulice dalej od miejsca zamieszkania, dlatego, że taki sklep nie miałby całego asortymentu optycznego na półkach. Na całą Polskę jest jeden stacjonarny sklep w Łomiankach, najlepiej zaopatrzony, a i oni nie mają wszystkich modeli i marek. Drugi sklep to wymieniony w powyższych postach, z małym asortymentem dobrych lornetek. Reszta to sklepy internetowe, które działają na zasadzie, mamy na stronie internetowej, ale nie sprzedajemy bo nie mamy na półce. :cry:
 
 
_Tomek_ 
Entuzjasta


Pomógł: 14 razy
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 13 Sie, 2022   

Jeśli coś kupuję internetowo, to powinno być czytelnie opisane czy towar jest fabrycznie nowy (zaplombowane pudełko, wszystkie folie ochronne, paski elegancko związane, brak śladów paluchów), czy jest już macany. Jak macany, ale bez żadnego defektu, nawet jednej ryski, to automatycznie taniej, np. 5%. Tyle samo chciałbym, żeby było potrącane przy dowolnym zwrocie internetowego zakupu, bo plomby już są naruszone. Taka opłata za wygodę darmowego (pomijając koszt wysyłki) pomacania dowolnego sprzętu. Obecne prawo jest złe, bo chroni jednego konsumenta, ale jednocześnie uderza w innego.

W sklepie stacjonarnym zawsze było to dla mnie czytelne. Dostaję do ręki sprzęt, oglądam sobie i jeśli decyduję się na zakup, to z zaplecza sprzedawca przynosi mi fabrycznie nowy, który otwiera lub nie dopiero jak zapłacę. Zwrotu nie ma, chyba że jest wada - wtedy reklamacja.
 
 
Jan55 
Optyczny
amator


Pomógł: 44 razy
Posty: 2419
Skąd: Kraków i okolica
Wysłany: Sob 13 Sie, 2022   

_Tomek_, napisał..."Jeśli coś kupuję internetowo, to powinno być czytelnie opisane czy towar jest fabrycznie nowy (zaplombowane pudełko, wszystkie folie ochronne, paski elegancko związane, brak śladów paluchów), czy jest już macany. Jak macany, ale bez żadnego defektu, nawet jednej ryski, to automatycznie taniej, np. 5%. Tyle samo chciałbym, żeby było potrącane przy dowolnym zwrocie internetowego zakupu, bo plomby już są naruszone. Taka opłata za wygodę darmowego (pomijając koszt wysyłki) pomacania dowolnego sprzętu. Obecne prawo jest złe, bo chroni jednego konsumenta, ale jednocześnie uderza w innego."

Tak to właśnie wygląda w świecie.W Polsce jak w Polsce, przepisy są dobre i prawo nie chroni jednego konsumenta a uderza w innego. To jest wina, tylko i wyłącznie, sprzedających (z małymi wyjątkami), którzy mają to prawo gdzieś i szukają drugiego naiwnego, który kupi towar po zwrocie, za normalną cenę, ze śladami używania. Sprzedąjacy, nawet nie próbują doprowadzić takiego sprzętu, do normalnego wyglądu, tylko pakują i wysyłają następnemu naiwnemu z myślą, a nuż kupi lub nie zwróci.To nie konsument sprzedaje taki towar, tylko właściciel sklepu i to on jest nieuczciwy w stosunku do innego konsumenta. Co do uczciwości co niektórych konsumentów, to już jest inna historia :cry: , o której nie warto nawet pisać.
Ja sam nie doświadczyłem takiego przypadku, ale znam kilka osób, które z tym miały do czynienia. Kupiłem w życiu, tylko dwie lornetki, które były oznaczone jako powystawowe, ale miały znacznie obniżone ceny i były w stanie sklepowym. Tak to powinno wyglądać, a jak jest to wszyscy wiemy, bo przypadek kolegi k3lt, nie jest odosobniony i to nie tylko w kwestii optyki ale w ogóle :cry: .
 
 
Lech149 
Rozmowny


Pomógł: 1 raz
Posty: 257
Skąd: Gdynia
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: Sob 13 Sie, 2022   

Chamstwu należy się przeciwstawić " siłom i godnościom osobistom " . Dlaczego nie podajecie pełnej nazwy sklepu ? Całe szczęście , że jest tylko jeden na T . :mrgreen: :twisted:
 
 
k3lt 
Nowy


Posty: 23
Wysłany: Sob 13 Sie, 2022   

Dostałem odpowiedź ze sklepu że przepraszają, ponoć pracownik wziął pierwszą lornetkę z brzegu bez sprawdzenia.. napisali że tą "uszkodzoną" mogę sobie zostawić a oni wyślą nową tym razem sprawdzoną także koniec końców jestem umiarkowanie zadowolony bo już myślałem że jeszcze będę musiał ponosić koszty odsyłania tej felernej sztuki a tu miła niespodzianka. Zobaczymy co przyjdzie następnym razem. :wink:
 
 
TheNewOne 
Rozmowny


Posty: 236
Wysłany: Sob 13 Sie, 2022   

Zwykła cwaniacka praktyka - doskonale wiedzą co mają, więc wysyłają na próbę bo może akurat trafią na gościa, który machnie na to ręką bo np. kupił dziecku do zabawy. Jakoś to muszą sprzedać. Przy tej kasie jest szansa, że znajdą gościa któremu nie będzie chciało się pisać maili, pakować, "łazić" do paczkomatu itp.

Jeśli chodzi to sklep na "T" to też mam uwagi. Raz tak zapakowali dość drogę lornetkę, że sami zdeformowali pudełko lornetki (zawineli pudełko w kawał sztywnej tektury ale tak, że zamiast czterech boków wyszło im pięć, a taka forma musi zostać zgnieciona w przeładunku kurierskim).
Innym razem przysłali mi Kowe Genesis za 4000zł, której wykręcana muszla oczna głośno skrzypiała. Najgorsze było ze śrubą ostrości która wyraźnie hałasowała w połowie zakresu (jakieś tarcie; bez problemu dało się nagrać mikrofonem telefonu). Gdy zwróciłem na to uwagę "T" i poprosiłem o inny egzemplarz, odpisano mi, że drugiej mi nie przyślą, bo najwyraźniej jestem z tych, dla których idealnej lornetki jeszcze nie wyprodukowano (to był drugi mój zwrot do "T", historycznie pierwszy ok. pół roku wcześniej był bo mi nie pasowała lornetka). Swoją drogą to źle świadczy o Kowie, że w swojej najlepszej linii wysyła taki szmelc (niestety to nie pierwsze moje rozczarowanie kontrolą jakości Kowa - wcześniej luneta za grubą kasę z brudnymi szkłami w środku, później 8x32 BDXII z odblaskami forever).
Ostatnio zmieniony przez TheNewOne Sob 13 Sie, 2022, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
TheNewOne 
Rozmowny


Posty: 236
Wysłany: Sob 13 Sie, 2022   

Ale pomysłu z 5% opłatą przy zwrotach zdecydowanie nie popieram. Jeśli ktoś nie akceptuje faktu, że inny klient zwrócił sprzęt (piszę o sprzęcie bez wad; zwrot bo nie pasował) powinien kupując przez Internet zadzwonić do sklepu i zapytać czy mają pięknie zapakowany we folię sterylny egzemplarz, bo tylko taki zaakceptują. 5% od 5000zł to 250zł, a od 10000 500zł - zastanówcie się co piszecie. Sytuacja jest dobra dla klienta bo każdy ma prawo zwrócić po dość długim czasie. Jeśli sklep zwraca kasę po 14 dniach, to pamiętajcie, że trzymając ustawowe 14 dni lornetkę w domu ten sam sprzedawca nie ma go na stanie i nie może natychmiast zaoferować go innemu chętnemu klientowi. Sprzedający wydaje mi się są słabszą stroną w tym układzie, więc się nie dziwie, że często oddają kasę na samym końcu ustawowego okresu - być może dzięki temu odstraszają na przyszłość klientów, którzy tylko "tak sobie" zamówili sprzęt, bo może kupią a jeśli nie to się pobawią.

A otrzymaliście kiedykolwiek poważną lornetkę zalakowaną folią? Bo ja nie, co wydaje mi się normalne. Jeśli sklep kupuje od producenta/dystrybutora lornetkę to sam chce zobaczyć czy sprzęt, który nabywa czy jest bez widocznych wad (również po to, żeby klientowi nie wysłać uszkodzonego). Tak sobie tłumaczę fakt, że nigdy (a wiele już zamówiłem) nie otrzymałem "sterylnie" zapakowanego sprzętu.
 
 
_Tomek_ 
Entuzjasta


Pomógł: 14 razy
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 13 Sie, 2022   

Dla mnie to jednak dziwne dzwonić i pytać się, czy sprzęt jest fabrycznie nowy, bo jaki niby ma być domyślnie? Jak porównać ceny, skoro jeden sklep ma nowy fabrycznie, a drugi ze zwrotu? To powinno być opisane na stronie internetowej.

Opłata 5% za dowolne testowanie przez 2 tygodnie nie jest duża. Tak, to 5 stów przy lornetce za dychę, ale z drugiej strony jak będę kupował za taką cenę lornetkę, to ruszę tyłek i pojadę do sklepu osobiście, a to są też koszty. Przecież nie zamówię do paczkomatu, ani tym bardziej nie przez kuriera (jeden przerzuca przez płot, drugi jest sensowniejszy, bo podważa zamek w furtce i zostawia pod daszkiem, nawet jak jestem w domu :lol: ) Gdybym dostał nowego Swara 8x30 NOMAD w skórze wypaćkanej paluchami to szlag by mnie... a do tego prowadzi prawo dowolnego zwracania towaru i braku oznaczeń, że towar jest ze zwrotu.

W średnich lornetkach za ca 2 tys. jakie kupuję jednak internetowo wolę mieć opisane co dostaję. I w sumie macany towar w tym wypadku mi pasuje, bo wierzę, że sprzedawca go sprawdził (tak było z Terrą w sklepie na B., a kiedyś dwie Kowy kupowałem w sklepie na E. i sam prosiłem o sprawdzenie przed wysłaniem).
 
 
Soniak10 
Optyczny
A700, X-S1, G90



Pomógł: 19 razy
Posty: 1075
Wysłany: Sob 13 Sie, 2022   

TheNewOne napisał/a:
le pomysłu z 5% opłatą przy zwrotach zdecydowanie nie popieram.

A ja owszem.
_Tomek_ napisał/a:
Opłata 5% za dowolne testowanie przez 2 tygodnie nie jest duża. Tak, to 5 stów przy lornetce za dychę, ale z drugiej strony jak będę kupował za taką cenę lornetkę, to ruszę tyłek i pojadę do sklepu osobiście, a to są też koszty.

Exactly! Takie zamawianie do przetestowania "bo tak mi się widzi" albo "chcę sprawdzić jak w ręku leży" prowadzi do nadużyć kosztem potencjalnego następnego klienta. Ja np, kupując lornetkę za 2000 zł spokojnie przełknąłbym tę dodatkową stówkę w zamian za pewność, że jest nowa. A w ogóle chciałbym zauważyć, że NIGDY nie wybieram sklepu wg zasady "100% cena", tylko z założenia wolę zamówić sprzęt w sklepie z nieco wyższą ceną, ale mającego więcej pozytywnych opinii. Jeżeli miałbym - np. na ceneo - dwie oferty: jedną za 2000 zł ale ze sklepu, który ma poniżej 100 opinii i drugą za 2200 zł ze sklepu, mającego ok. 1000 opinii lub więcej, to w ogóle bym się nie wahał i wybrałbym tą droższą. To są zbyt drogie i poważne sprawy, żeby wybierać najtańsze oferty.
TheNewOne napisał/a:
Zwykła cwaniacka praktyka - doskonale wiedzą co mają, więc wysyłają na próbę bo może akurat trafią na gościa, który machnie na to ręką bo np. kupił dziecku do zabawy.

Nie sądzę, w każdym razie nie w przypadku tak oczywistego szmelcu. To może się udać przy jakieś mniej rzucającej się w oczy wadzie, ale nie w takim przypadku, jak pokazał na zdjęciach k3lt. Co nie zmienia faktu, że najlepiej o sklepie to nie świadczy.
BTW: wygląda na to, że w klasie tanich lornetek najsolidniej wypadają poczciwe DO.
 
 
Jan55 
Optyczny
amator


Pomógł: 44 razy
Posty: 2419
Skąd: Kraków i okolica
Wysłany: Sob 13 Sie, 2022   

TheNewOne, napisał..."Ale pomysłu z 5% opłatą przy zwrotach zdecydowanie nie popieram. Jeśli ktoś nie akceptuje faktu, że inny klient zwrócił sprzęt (piszę o sprzęcie bez wad; zwrot bo nie pasował) powinien kupując przez Internet zadzwonić do sklepu i zapytać czy mają pięknie zapakowany we folię sterylny egzemplarz, bo tylko taki zaakceptują. 5% od 5000zł to 250zł, a od 10000 500zł - zastanówcie się co piszecie. Sytuacja jest dobra dla klienta bo każdy ma prawo zwrócić po dość długim czasie. Jeśli sklep zwraca kasę po 14 dniach, to pamiętajcie, że trzymając ustawowe 14 dni lornetkę w domu ten sam sprzedawca nie ma go na stanie i nie może natychmiast zaoferować go innemu chętnemu klientowi. Sprzedający wydaje mi się są słabszą stroną w tym układzie, więc się nie dziwie, że często oddają kasę na samym końcu ustawowego okresu - być może dzięki temu odstraszają na przyszłość klientów, którzy tylko "tak sobie" zamówili sprzęt, bo może kupią a jeśli nie to się pobawią."

Masz całkowitą rację, po za jedną rzeczą, jeżeli odsyłam lornetkę, w stanie sklepowym, dwa dni po otrzymaniu jej, a tak robię zawsze, to uważam, że pieniądze powinny być zwrócone przez sprzedającego na drugi dzień po otrzymaniu zwrotu lornetki, a nie po 14 dniach, jak w przypadku sklepu Teleskopy. Oni nie mają lornetki tylko 4-5 dni a ja pieniędzy przez 14 dni roboczych, czyli oni obracają moimi pieniędzmi (nie ważna kwota) przez 19-20 dni. Oczywiście, jeżeli ktoś zwróci lornetkę po 13 dniach to może oczekiwać, że pieniądze dostanie też po 14 dniach i to jest normalne.
Jeszcze jedno, jeżeli zwracana lornetka nosi wyraźne ślady użytkowania :!: , to powinna być potrącana co najmniej 10%-wa kwota, ale też taka lornetka powinna być sprzedawana z ceną o 10% niższą, z zaznaczeniem , że lornetka jest po zwrocie.
Takie byłoby, w/g mnie, uczciwe postępowanie sprzedającego.
Lornetka, którą zwróciłem na drugi dzień do w/w sklepu jest pierwszą zwracaną lornetka do tegoż sklepu, a kupiłem u nich w ostatnich latach ze 6 innych lornetek i nie zwracałem żadnej, bo mogłem wcześniej sprawdzić każdą, w sklepie w Krakowie (zlikwidowali go) a później zakupić przez internet, i pierwszy raz spotkałem się z tym, że pieniądze dostanę na koniec obowiązujacego okresu. W ostatnich latach kupowałem dużo lornetek, w różnych sklepach, które zwracałem po dwóch dniach, a na pieniądze czekałem najdłużej 7dni i to tylko w jednym sklepie, a tak pieniądze wpływały na moje konto do 2-3 dni po otrzymaniu zwrotu, przez sklep. Ktoś może napisać, że to gówniana kwota i nie ma o co się szarpać, tak może to gówniana kwota , ale chodzi o zasady przyzwoitości między sprzedającym a kupującym, bo to dzięki kupującym, sklepy mogą istnieć. :wink: Jeżeli ja pytam sprzedającego, kiedy mogę się spodziewać zwrotu moich pieniędzy, to powinienem otrzymać też grzeczną odpowiedź, a nie odzywkę aroganckim głosem, w stylu, mamy 14 dni na zwrot pieniędzy, tym bardziej, że kupiłem dwie lornetki a zwróciłem jedną, która mi nie pasowała. Ale może ja się mylę, że tak powinno to funkcjonować ? :cry:
PS ciekawe czy ten sklep prowadzi dalej "czarną listę" klientów, którzy zwrócili zakupiony sprzęt i w związku z tym już nie obsługiwali więcej takich klientów. Nie pamiętam już, kiedy, ale było to poruszane na jakimś forum.
 
 
_Tomek_ 
Entuzjasta


Pomógł: 14 razy
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 14 Sie, 2022   

Skoro klient ma 14 dni na zwrot lornetki, to wydaje mi się, że 14 dni na zwrot kasy jest uczciwe - symetryczne. Jedna strona może zwrócić szybciej, ale dlaczego druga ma być tym zobowiązana? Sklep może sobie zaplanować, że 14 dni nie ma towaru i już tych planów nie zmieni jak towar wróci szybciej.

Tak naprawdę to sklep ma 30 dni na realizację zamówienia po wpłaceniu kasy, to byłyby dopiero darmowe pożyczki, dobrze że sklepy z tego nie korzystają...

Co do odsyłania w stanie sklepowym i potrącaniu za to kasy, to jednak pozostanę przy swoim zdaniu :) Przecież kurierzy nie pieszczą się z tymi paczkami. Kupując obiektyw czy lornetkę zawsze wybieram odbiór osobisty lub paczkomat, bo jak mówiłem niektórzy przerzucają mi paczki przez płot, ze 150 cm (przynajmniej) na kostkę brukową. Ile takich upadków lornetka, nawet opakowana, wytrzyma?

Kupując, nigdy nie dostałem lornetki, co do której byłbym pewien w 100%, że jest firmowo zapakowana. Zawsze wszystko było jednak idealnie czyste, powiązane, ułożone i zapakowane. Urwany pasek w Kowie wcale nie świadczy o tym, że ktoś to macał, może tak fabryka zapakowała. Natomiast kupowałem obiektywy, które miały ponaklejane folie ochronne i zaplombowane firmowo pudełka, więc były fabrycznie nowe.

Chodzi mi o to, by oddzielić sprzęt nowy fabrycznie, do którego nawet sprzedawca nie zagląda, od sprzętu w stanie idealnym, ale macanego.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14