Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Fuji S5Pro
Autor Wiadomość
Amator79 
Początkujący


Pomógł: 1 raz
Posty: 46
Wysłany: Pią 14 Paź, 2022   Fuji S5Pro

Kupiłem jeden z tych aparatów, o których kiedyś marzyłem. Głównie z uwagi na niezwykłą matrycę. I teraz sprawdzam, co ona może. Normalnie robiąc zdjęcia cyfrówką dba się o przepały, a potem wyciąga cienie, tu faktycznie można naświetlać na ciemne partie, a potem wyciągać cienie. Nie zauważyłem w testach, żeby pokazywały prawdziwy potencjał matrycy. Ciekaw jestem, jak to się ma do współczesnych matryc? Osobiście nie mam młodszej niż z 2010r.



Wywołane w Lightroomie tak jak się pokazuje:



Wywołane po przeciągnięciu suwakiem EV na -5



Złożenie 2 powyższych ekspozycji w SNS-HDR




Wywołanie w Lightroomie - EV -2, Highlights -100, Shadows +100, Whites -100, blacks - 0



Może bardziej doświadczeni użytkownicy podzielą się wiedzą, jak najlepiej dobierać ekspozycję i wywoływać RAF?
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






Negatyw 
Maniak



Pomógł: 17 razy
Posty: 988
Skąd: Reda
Wysłany: Nie 16 Paź, 2022   Re: Fuji S5Pro

Amator79 napisał/a:
...Ciekaw jestem, jak to się ma do współczesnych matryc?...
Wystarczy spojrzeć na dane techniczne. Współczesne matryce to w większości większy rozmiar fizyczny, rozmiar FF, duża ilość pikseli (w porównaniu z 6 Mpx Fuji S5Pro) i możliwość ustawienia wysokiego ISO. Wśród matryc APS-C 20 Mpx to chyba teraz minimum.
 
 
Amator79 
Początkujący


Pomógł: 1 raz
Posty: 46
Wysłany: Pon 17 Paź, 2022   

Ale MPX to nie wszystko, a i obraz z tej matrycy 6+6 ma wystarczająco dużą rozdzielczość. Zauważyłem różnicę w wywoływaniu RAFów - nie ma szumów w cieniach, bo nie wyciąga się cieni, tylko "ściąga" się światła. Porównałem z Pentaxem 16MPX - różnica w rozdzielczości mało zauważalna, ale cienie gorsze po wyciąganiu "za uszy" z Pentaxa niż tu z Fuji, gdzie często daję -3EV na światła, a cienie koryguję w niewielkim stopniu i bywa, że na minus.
Jak pisałem, może współczesne aparaty mają większy DR, ale chyba niewiele, za to podejrzewam, że mają problem z szumami w cieniach.
 
 
Negatyw 
Maniak



Pomógł: 17 razy
Posty: 988
Skąd: Reda
Wysłany: Pon 17 Paź, 2022   

Amator79 napisał/a:
Ale MPX to nie wszystko, a i obraz z tej matrycy 6+6 ma wystarczająco dużą rozdzielczość. Zauważyłem różnicę w wywoływaniu RAFów

RAW, format surowy https://pl.wikipedia.org/wiki/RAW
Dla Ciebie 6 Mpx to wystarczająco dużo, dla mnie nie. Patrząc na zakres ISO tego Fuji nie sądzę by jakaś współczesna matryca FF lub APS-C miała w tym zakresie jakiś problem z szumem.
 
 
Amator79 
Początkujący


Pomógł: 1 raz
Posty: 46
Wysłany: Pon 17 Paź, 2022   

Pewnie masz rację co do pomijalnego szumu tych nowych matryc. Ja się świetnie bawię odzyskiwaniem świateł.
Czekam jeszcze na porady, jak najlepiej wywoływać te rafy.
 
 
Negatyw 
Maniak



Pomógł: 17 razy
Posty: 988
Skąd: Reda
Wysłany: Pon 17 Paź, 2022   

Rafy to mogą być koralowe. https://pl.wikipedia.org/wiki/Rafa_koralowa
Napisałem Ci: RAW - format surowy
https://translate.google.pl/?sl=en&tl=pl&text=Raw&op=translate
 
 
Amator79 
Początkujący


Pomógł: 1 raz
Posty: 46
Wysłany: Pon 17 Paź, 2022   

RAF to jest RAW z aparatów Fuji i jestem pewien, że o tym wiesz. A dyskusja zaczyna przypominać tę pod artykułami.
 
 
Negatyw 
Maniak



Pomógł: 17 razy
Posty: 988
Skąd: Reda
Wysłany: Wto 18 Paź, 2022   

Nie znam wszystkich sprzętów, nie mam pojęcia jak Fuji nazywa swoje pliki RAW. Raczej nie należy się spodziewać, że ktoś z tego Forum szczegółowo Ci odpowie bo Fuji S5Pro nie jest aparatem popularnym i pewnie oprócz Ciebie nikt nim nie fotografuje. Może ktoś z samych Optycznych? Kiedyś go testowali. Jak chcesz dyskutować z kimś kto zna Fuji S5Pro od podszewki to najszybciej na jakimś portalu specjalistycznym Fuji, najlepiej angielskojęzycznym.
 
 
Amator79 
Początkujący


Pomógł: 1 raz
Posty: 46
Wysłany: Wto 18 Paź, 2022   

Pewnie tak będzie trzeba zrobić. Ale spodziewałem się co najmniej tylu użytkowników, co Pentaksa :mrgreen:
 
 
Negatyw 
Maniak



Pomógł: 17 razy
Posty: 988
Skąd: Reda
Wysłany: Sro 19 Paź, 2022   

Pentax jest popularny na tym Forum. Przypuszczam, że bardziej od Fuji. Ale gdyby zapytać na temat 645D to pewnie byłoby podobnie.
 
 
Amator79 
Początkujący


Pomógł: 1 raz
Posty: 46
Wysłany: Sro 19 Paź, 2022   

Wrzucę jeszcze porównanie, dla innych, którzy się interesują matrycą SR CCD. Wycinków z Samsunga NX30 nie robiłem, bo wypada znacznie gorzej od Pentaxa K-01.
CMOS naświetlane na światła, zaś Fuji - ekspozycja na cienie, czyli odpowienio S 1/500s vs 1/50s z małym moim błędem - Fuji ISO 125, zaś Samsung i Pentax - ISO 200.
Poprawić nie mogłem, bo oświetlenie się w międzyczasie zmieniło.



Fuji cropy 1:1


Pentax cropy 1:1
 
 
sektoid 
Uczestnik
ZEISS maniak


Posty: 92
Wysłany: Wto 15 Lis, 2022   

Za to lubię moje S3Pro. Lubię też kolor z tego aparatu. Ciekawe jest to, że ludzie nie parający się fotografią wskazują zdjęcia z tego aparatu jako "lepsze" wśród innych.
 
 
Amator79 
Początkujący


Pomógł: 1 raz
Posty: 46
Wysłany: Pią 18 Lis, 2022   

Ja w ogóle nie rozumiem, o co chodzi z tymi kolorami, jeśli robi się w RAW? Przecież kolorystyka wtedy bardziej zależy od ustawień suwaków. Szczególnie te jakieś mityczne kolory z CCD. Mam sporo zdjęć z matryc CCD i nie widzę jakoś różnicy wobec CMOSów. Większe znaczenie chyba będzie miał dobór tłumienia światła przez filtr Bayera (szersze spektrum, czy bardzo wąskie, oraz co producent zdefiniuje jako czerwony, zielony i niebieski). Ale ja chyba jestem mało wrażliwy na kolory.
 
 
Dżozef 
Entuzjasta


Pomógł: 4 razy
Posty: 533
Wysłany: Sob 19 Lis, 2022   

Te fotki na matrycy IPS wyglądają beznadziejnie. Czym to obrabiałeś? na jakimś starym lapku, i co chciałeś pokazać bo lepszą dynamikę uzyskasz smatrem za 5 stówek.
 
 
Amator79 
Początkujący


Pomógł: 1 raz
Posty: 46
Wysłany: Czw 01 Gru, 2022   

Smart za 5 stówek robi wielokrotną ekspozycję. Robi to szybko i sprawnie, dlatego powymierały proste aparaty cyfrowe.
Fotki może szału nie robią, ale chodzi o porównanie szumów kiedy wyciąga się cienie, a kiedy naświetla się na cienie, bo można powyciągać ze świateł.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 14