Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Chciałbym osiągnąć takie efekty jak na załączonych plikach przy tych samych parametrach. Wiem, że mogę zwiększyć czas naświetlania lub zmienić to i owo. Chciałbym jednak osiągnąć te efekty na tych samych ustawieniach.
Dostałeś odpowiedzi.
Negatyw napisał/a:
Jednak najlepszym rozwiązaniem będzie statyw lub wymiana tych lamp na takie z gwintami na 4 żarówki.
Negatyw napisał/a:
Jednak nie może przenieść parametrów odczytanych z EXIF bo zdjęcia wzorcowe były robione przy 4 krotnie mocniejszym oświetleniu.
Mam świadomość trójkąta ekspozycji czy jej kompensacji.
Chciałbym działać na bardziej domkniętej przesłonie ponieważ wbrew temu co ktoś wyżej napisał te zdjęcia będę oglądane w maksymalnym formacie, 1:1. Obiekty stanowią swego rodzaju eksponaty.
Zrobiłem kilkadziesiąt zdjęć, tym razem ze statywem i mieszając ustawienia. W mojej ocenie najlepszy efekt:
Większość instytucji muzealnych jest wstanie sfotografować swoje przedmioty na ISO 100, co jest (a powoli było) moim celem.
Dodam, że nie interesuje mnie za bardzo ostrość, czy to że nie doświetliłem eksponatu od spodu, nierówno rozmieszczone źródła światła, głębia ostrości (było robione najbliżej obiektywu jak tylko się dało, celowo) itd. Szukam punktu wyjściowego do fotografii archiwizacyjnej, a oświetlenie studia z allegro.pl jest chyba zbyt słabe.
Żeby osiągnąć powyższe musiałem skierować 4 lampy na obiekt, w tym dwie były około 5cm od obiektu. Myślałem, że obiektyw się ugotuje. Nie wyobrażam sobie fotografowania tak pozostałych przedmiotów. LV na monitorze komputera, a i tak podchodzenie do lamp męczyło mój wzrok.
Sądzę, że winowajcą może być tutaj mała moc żarówek. Zmieńmy więc kierunek rozmowy i porozmawiajmy jaki upgrade wykonać dla mojego 'studia'. Zakup 4x mocniejszych żarówek jak ktoś sugerował do mojego pokoju 3mx3m sprawi, że będę musiał wchodzić do niego w okularach przeciwsłonecznych. Już obecne oświetlenie nieco mnie męczy.
Zatem czy dokupić nowe statywy, by oświetlić przedmiot z innych miejsc, zmienić liczbę gwintów, czy same żarówki? A może jedynie podwoić moc świateł i pogodzić się bardziej otwartą przysłoną, i ISO 200?
Jak masz statyw (i jest stabilny) to możesz dowolnie zwiększyć czas naświetlania. Pozostałe parametry możesz ustawić jak dla zdjęć wzorcowych, ISO 100, przysłona w granicach 8 do 16. Migawkę najlepiej wyzwalać pilotem. Innym rozwiązaniem jest zastosowanie lamp błyskowych zamiast żarówek. Wtedy można robić zdjęcia z ręki.
Jeżeli fotografujesz tylko małe przedmioty to powinieneś kupić nie takie wielkie lampy jakie kupiłeś, tylko jedną lampę LED pierścieniową (typu RING). Tu masz przykład takiej lampy. https://www.afe.pl/en/3792.html Link podałem poglądowo byś wiedział czego szukać a nie żebyś akurat tę miał kupić. Lampę możesz zbliżyć do przedmiotu i wtedy nie będzie potrzebna duża moc.
Lampy masz dobre, przyda się natomiast statyw (rozumiem, że nadal z ręki, jak pierwsze?). Wtedy będziesz mógł dokładniej ustawić ostrość, a także wydłużyć czas, co pozwoli nawet odsunąć lampy, skoro już są bardzo blisko i grzeją.
Statyw jakikolwiek solidny, nie musi być lekki (za to się płaci). Ja do takich zdjęć cały czas trzymam Velbona, kilkanaście lat temu kosztował ok 300 zł, teraz nie wiem.
Napiszę ponownie to samo:
Najpierw naucz się podstaw ekspozycji z jakiegokolwiek źródła. Dowiedz się czym jest czułość, czas naświetlania oraz wartość przysłony i jaki mają wpływ na zdjęcia.
Przy nieznajomości tak podstawowych rzeczy oczekiwanie podania rozwiązania tego Twojego problemu bez chęci włożenia jakiegokolwiek wysiłku jest brakiem szacunku dla ludzi, którzy chcą Ci pomóc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15