Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
ghost, garreth, Wujek_Pstrykacz, BARDZO dziękuje wam za wyczerpujace informacje Macie u mnie po browarku jeśli nadarzy się okazja ( zlot/warsztaty)
Myślę że zdecyduje się na FM2/FM2n- faktycznie może lepiej pozostać w systemie.
Jeszcze raz dzięki
mszczyrek z naszego forum, ma w stopce info o tym, że chce sprzedać manualnego Nikona.
A wracając do tematu wątku, ja wolę fotografię cyfrową bo daje mi więcej możliwości. Jak
chcę się czuć jak za starych czasów analoga, zawsze mogę wyłączyć AF w obiektywie,
wyłączyć wyświetlacz LCD i włożyć do aparatu kartę 128 MB, która pozwoli mi zapisać
tyle zdjęć ile mieściło się na rolce filmu. Pełna analogia do analoga
Fotografia analogowa wciąż w pewnych zastosowaniach ma przewagę nad cyfrą, ale jest
to mały odsetek sytuacji zdjęciowych. Poza tym często jest tak, że Ci, którzy tak chwalą
analoga, oddają film do labu, który go wywołuje i... skanuje.
To skanowanie negatywów bywa czasami wkurzające. Trzeba zażyczyć sobie odbitki co najmniej 40*60 aby uniknąć skanowania.
Na drwiny zakrawa pogląd, że współczesny świat daje większe możliwości zaspokajania potrzeb fotograficznych. Są tacy którym ograniczył.
Arku pominąłeś rzeczy najważniejsze, których wymiana jest konieczna, aby upodobnić twoją cyfrową APS-C lustrzankę AF do pracy z manualną lustrzanką: wizjer, manualne a nie AF obiektywy, no i pełna klatka.
Arku pominąłeś rzeczy najważniejsze, których wymiana jest konieczna, aby upodobnić twoją cyfrową APS-C lustrzankę AF do pracy z manualną lustrzanką: wizjer, manualne a nie AF obiektywy, no i pełna klatka.
Ale aparat to tylko środek, nie cel. Nie rozumiem Marian czemu jeszcze bawisz się w mikrofilm? Wielki format- tam dopiero są możliwości obrazowe.. wizjer, prawdziwe obiektywy...
a ja tak przekonywałem mnich`a do Fm-2, że teraz sam nie wiem, czy wybiorę Fm-3A czy może jednak Fm-2 (tytanowa migawka i takie tam )
mavierk, a tak w ogóle, widziałeś to:
http://cgi.ebay.pl/NIKON-...1QQcmdZViewItem
z folią! a cena... (osoby po przebytym zawale serca, proszę o nie odwiedzanie powyższej strony. dziękuję )
Arek napisał/a:
mszczyrek z naszego forum, ma w stopce info o tym, że chce sprzedać manualnego Nikona.
wiem, zauważyłem, niestety brak funduszy może w przyszłym roku... ale dziękujemy za pamięć
Arek napisał/a:
A wracając do tematu wątku, ja wolę fotografię cyfrową bo daje mi więcej możliwości. Jak
chcę się czuć jak za starych czasów analoga, zawsze mogę wyłączyć AF w obiektywie,
wyłączyć wyświetlacz LCD i włożyć do aparatu kartę 128 MB, która pozwoli mi zapisać
tyle zdjęć ile mieściło się na rolce filmu. Pełna analogia do analoga
prawie analog... PRAWIE robi dużą różnicę a gdzie drobne "upierdliwości" w stylu:
poszukiwanie cienia, bo muszę zmienić negatyw;
<w terenie> " "motyla noga" ( ), ten ********* zwija mi film, a akurat mam takie fajne światełko";
oddawanie do labu do wołania, odbieranie z labu;
zdziwienie, jak kilka klatek naświetliło się nie tak, jak planowaliśmy;
już nie wspomnę o miłym dla ucha dźwięku przesuwania filmu po każdej fotce
Arek napisał/a:
Poza tym często jest tak, że Ci, którzy tak chwalą
analoga, oddają film do labu, który go wywołuje i... skanuje.
ktoś tu chyba mówi o mnie skanuję, żeby zobaczyć jak wyszło, potem wyselekcjonowane klatki idą do zrobienia odbitek (ale odbitki idą z filmu, a nie z płyty)
ghost napisał/a:
Nie rozumiem Marian czemu jeszcze bawisz się w mikrofilm?
mikrofilm to film specjalnego przeznaczenia, ładowany do aparatów typu szpiegowskiego, np. Kieva 30 ; rozmawiamy o zwykłych SLR`ach pod film typu 135
Na koniec chciałbym troszkę ostudzić emocje, bo widzę, że w tym wątku zaraz rozgorzeje wojna pod tytułem "Tradycja kontra Nowoczesność". Każdy zdjęcia robi tym, co lubi i licytacja "Moje lepsze od twojego" są bez sensu. Każdy chce robić dobre zdjęcia, a drogi są różne - jedni wybrali drogę cyfrową, inni - analogową. Po prostu trzeba uszanować indywidualną decyzję każdego i będzie nam się wtedy lepiej (i milej) dyskutować na tematy fotograficzne.
krisv740 [Usunięty]
Wysłany: Pią 29 Sie, 2008
garreth, na spokojnie z tematem i nie warto się ekscytowac cenami na włoskim e-bay!
popatrz tutaj i na ceny w polsce a dopiero kopara ci opadnie : http://www.bhphotovideo.c...SLR_Manual.html
jak ktoś bardzo chce to może kupić sobie dobry sprzęt analogowy i w chwili obecnej za dobrą kasę
jak ktoś bardzo chce to może kupić sobie dobry sprzęt analogowy i w chwili obecnej za dobrą kasę
nigdy nie twierdziłem inaczej ale ja osobiście wolę poszperać po komisach, wziąć w ręce, pooglądać i wszystko samemu posprawdzać
pewnie dlatego, że raz prawie nie naciąłem się przy kupowaniu lampy, więc od tego czasu - chucham na zimne
link z ebay`a to po prostu ciekawostka
mikrofilm to film specjalnego przeznaczenia, ładowany do aparatów typu szpiegowskiego, np. Kieva 30 ; rozmawiamy o zwykłych SLR`ach pod film typu 135
mikrofilm jest złośliwą nazwą filmy typu 135 (24x36) używaną przez użytkowników aparatów średnio i wielkoformatowych.
Marian znany jest z bezkompromisowości w dążeniu do maksymalnej jakości, stąd moje pytanie.
Ja fotografowałem przez wakacje analogiem. Film, który naświetlałem to Ilford Pan F 50ISO jako 6 ISO i jestem bardzo ciekaw jak mi to wyszło. Teraz zastanawiam się nad koreksem-jaki mam kupić...:?:
Wywoływać będę w R09 w rozcieńczeniu minimum 1:200
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15