Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
IMHO 85 jest jak najbardziej OK. Nie stoisz za blisko modela/modelki dzięki czemu czuje się nieskrępowany/a. Poza tym przesłona 1.8 to mniejsza głębia ostrości niż 50 1.4-1.8. Z kolei 100-105 wydaje mi się nieco za dużo - czasem możesz się w studio nie zmieścić
85mm to kanon dla portretów typu popiersie na FF... Taki kadr dostajesz, gdy nie podchodzisz bliżej niż bezpieczne dla przerysowań 1.5m... Na APS-C, dostaniesz już przy tej odległości typowy headshot...
BTW, mała GO, to nie jest priorytet przy portrecie studyjnym...
W przypadku APS-C 50mm jest dobre - nie będzie przerysowywał, 85 mm może być za długie , a studio za krótkie jak pisał Michal. 50tka da też więcej swobody w poruszaniu się, a 85tka może być bardziej kreatywna, na przykład ze względu na mniejsze GO,
osobiście najczęściej (w sporym studio) poruszam się w zakresie 24mm-90mm i jak dla mnie to posiadanie 50 jak i 85 to dobry pomysł.
Ostatnio zmieniony przez igorax Sro 11 Cze, 2008, w całości zmieniany 1 raz
... proponuje rozpatrywać więcej kolorów / odcieni, szarość, czy nawet gradienty lub nieregularne (malowane ) tła są też często używane, zależnie jaki efekt jest pożądany.
... to bardzo subiektywne wybieranie między bielą a czernią, bo jedno i drugie daje określone efekty, klimat; to kwestia decyzji co się chce uzyskać.
W przypadku APS-C 50mm jest dobre - nie będzie przerysowywał
To nie 50-tka przerysowuje, a odległość poniżej 1.2m... A mniejsza GO jak napisałem wyżej, to sprawa raczej drugorzędna, bo przestrzeń kreujesz raczej światłem, niż GO...
heding napisał/a:
A co w waszym subiektywnym odczuciu da lepszy klimat fotografii przy sztucznym świetle w studiu: białe czy czarne tło (rozpatruję tylko te 2 kolory)??
Najlepsze jest tło szare, bo bez najmniejszego problemu zrobisz z niego każdy kolor, z białym i czarnym na czele...
To nie 50-tka przerysowuje, a odległość poniżej 1.2m... A mniejsza GO jak napisałem wyżej, to sprawa raczej drugorzędna, bo przestrzeń kreujesz raczej światłem, niż GO...
co do przerysowywania, technicznie fakt.
co do GO nie mogę się zgodzić, bo w portrecie to nie tylko światło się liczy ... co jest drugorzędne będzie zależało o tego co chce się zrobić, jaki efekt uzyskać... ale zgadzam się że w przypadku klasycznego ujęcia portretowego GO ma drugorzędne znaczenie i o wiele więcej zależy od światła.
heding napisał/a:
sporym? czyli ile na ile??
sporym jak dla mnie jakieś 10m na 8m przestrzeni roboczej, nie licząc tego co zabiera oświetlenie, blendy, tła itd.
mavierk Temu Panu już podziękujemy never knows best
Pomógł: 93 razy Posty: 7364 Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Czw 12 Cze, 2008
typowo nie :] Ale na portrety to koledzy z innych forów do studia polecają 24-70/2.8
Z tego co widzę, to co głowa, to inny obyczaj...jakby ktoś zapodał jakiś portret 85-tką i 50-tką a potem jeszcze 24-70 w tych samych warunkach...
Czy przy sztucznym oświetleniu aż tak widać różnice w świetle między 2.8 i 1.8 czy 1.4?
Wydaje mi się, że to(1.4~1.8) nada się do skąpych warunków świetlnych...Mylę się???
Pomierzyłem sobie i wyszło mi tak:
kadry pionowe - z ~4m na 80mm zmieści mi się obiekt 1,6m, na 65 mm - 2m a na 28mm ok 4m.
kadry poziome na 43mm -2m, reszte sobie dośwpiewajcie w poziomie ...
Z tego wyszło mi, że gdyby studio było o takich wymiarach, powiedzmy 4mx4m to 85mm odpada, nawet 50-tka momentami byłaby za ciasna. 24-70/2.8 przy sztucznym świetle byałaby czymś niemalże idealnym i wystarczającym.
Do samej twarzy 85mm jest ok., ale 50mm złapie całą postać, szczególnie w poziomce
Chyba wszystko rozbija się o to, kto ma jakie studio...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13