Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Naświetliłem dużym aparatem trzy filmy przekonując się, że wykonanie porządnych odbitek z filmów średnioformatowych jest kilkukrotnie droższe niż z tych małoobrazkowych, a śrdnia jakość tych ostatnich stała się bardziej niż zadowalająca. Więc odłozyłem aparat średnioformatowy na pózniej, zamierzając porobić sobie trochę porządnych zdjęć (w tym własnoręcznie odbitek) na dobrych materiałach.
I to póżniej trwa do dziś.
chyba nie jesteś jedynym
WojciechW napisał/a:
No to trzymajcje za mnie kciuki, zebym wszystko zrealizował do końca. Mam nadzieję, że będę mógł coś pokazać.
pozdrawiam i życzę sukcesu !
liczę na sposobność obejrzenia rezultatów
Słowo się rzekło - kobyłka u płota.
Naświetliłem trzy filmy - dwa zwojowe Superia 100 i Superia Reala 100 Pentaconsixem, oraz małoobrazkowy Superia Reala 100 Practicą BX z Pancolarem. Równolegle robiłem zdjęcia K20D z kitem. Ten ostatni był o cale duże niebo wygodniejszy w obsłudze.
Późnie po raz pierwszy wywołałem zdjęcia w procesie C-41 (zestaw Tetenal wersja przepisu dla 30 stopni). Nawiasem mówiąc "wynalazłem" w tym celu bardzo oryginalną metodę "pływającego koreksu".
Metoda ta polagała na napełnieniu wanny sporą ilościa ciepłej wody o ustalone temperaturze 30 stopni w której sobie ustawiony poziomo koreks (z mniejszą niż potrzeba na przykrycie filmu ilością płynu) mógł sobie być swobodnie ręcznie obracany.
Wyniki wydają się być poprawne pod względem gęstości i równowagi barw.
znajomy znajomej czyscil lodowke.
balem sie ze 20 lat po terminie waznosci bedzie lipa. ale trzymane w chlodzie sa ok. nie jest to najbardziej kontrastowy film jaki widzialem, ale sprobuje wolac bardziej na ostro i poinno byc fajnie.
a poczta idzie iskra
to tylko świadczy o tym, że negatywy Fuji wcale nie są takie fajne, jak diapozytywy tej samej firmy
Będę sprawę jeszcze badał, m.in. naświetlę i wywołam Kodaka Gold 100. Niestety obrazki z negatywów sprawiają ku mojemu zaskoczeniu wrażenie nieco mniej ostrych, co jest bardzo dziwne w przypadku zdjęć z Pancolara (tego póżniejszego 1.4) robionych przy przesłonach f/8 w porównaniu z kitem Pentaxa. W końcu jest to obiektyw klasy najlepszych stałek. Nie wiem czy ma tu jakieś znaczenie, że fim Reala ma dodatkowe warstwy.
Albo należy głęboko zdjąć kapelusz przed programami wyostrzania zdjęć w cyfrówkach.
WojciechW, na podstawie czego sądzisz, że są nieostre? skanu? to może wina skanera, a nie - ostrości /lub nie/ obrazu na negatywie?
Nie wysunąłbym takiego wniosku tylko na podstawie wyników ze skanera, staram się ustalić rozróżnialność różnych dalekich napisów i widoczność zdjęć tablicy testowej bezpośrednio na negatywie za pomoca silnej lupy lub nawet mikroskopu. Co do skanera - nie całkiem zadowolony jestem z opcji wyostrzających moich programów graficznych, ale może jeszcze coś robie nie tak.
Doniosę jak w pełni ustalę swoje poglądy na sprawę.
znajomy znajomej czyscil lodowke.
balem sie ze 20 lat po terminie waznosci bedzie lipa. ale trzymane w chlodzie sa ok. nie jest to najbardziej kontrastowy film jaki widzialem, ale sprobuje wolac bardziej na ostro i poinno byc fajnie.
znalazłem na AT sposób naświetlania i wołania NP22:
w tej wersji z rozcieńczeniem 1na100 to chyba chodzi o efekt wywołania akutacyjnego..
ja bardziej zastanawiałem się nad ostrzejszym mieszaniem niż standardowe.
ale z drugiej strony testową rolkę wystrzelałem przy pochmurno-deszczowej pogodzie i może stąd kiepski kontrast.
ghost, bardzo możliwe, że to na akutacyjnie - nawet rozcieńczenie Rodinala + bardzo ograniczona liczba poruszeń koreksem wskazuje, że to właśnie ten rodzaj wołania, o którym pisałeś
jeśli dobrze zrozumiałem, to pierwsza minuta bez przerwy, a potem - co minutę jeden obrót? może faktycznie, przydało-by się zwiększyć intensywność mieszania, albo - poszukać metodyki dla roztworu bardziej stężonego, powiedzmy 1+25 - 1+15
WojciechW, a co rozumiesz przez termin "rozdzielczy"? że daje najdrobniejsze ziarno, czy że wywołana emulsja łatwo poddaje się skanowaniu?
WojciechW, a co rozumiesz przez termin "rozdzielczy"? że daje najdrobniejsze ziarno, czy że wywołana emulsja łatwo poddaje się skanowaniu?
Rozdzielczość rozumiem jako liczbę linii na milimetr, które dana emulsja potrafii rozdzielić, co można sprawdzić na obrazie tablicy testowej również bez skanowania - odpowiednim szklem powiększającym lub mikroskopem. Zwykle większa rozdzielczość odpowiada mniejszemu ziarnu, choć nie zawsze jest to takie proste - w przypadku filmów czarno białych niektóre wywoływacze rozpuszczają ziarno co czasem powoduje spadek rozdzielczości.
Ale w tym wypadku pytam się raczej o odczucia odnośnie różnych filmow, a nie o wyniki pomiarów.
jestem mało obiektywny, gdyż robię głównie na negatywach z żółtych pudełek z "K" w nazwie moim skromnym zdaniem są bardzo uniwersalne i dobrze sprawdzają się w tym, co lubię fotografować, czyli głównie portrety
negatywy fuji mają zimne kolory, które sprawdzają się w plenerze, ale niezbyt dobrze przenoszą naturalne odcienie skóry
próbowałem kilku Superii, ale nie byłem zadowolony; rok temu, przed pewną imprezą, z powodu braku Portry 400NC u Pana Marka, dałem się skusić na Fuji 400H i byłem bardzo zawiedziony tym negatywem - może to była wina połączenia emulsja Fuji+ chemia Kodaka...
ale punktów foto, wołających w CN-16 na oryginalnej chemii Fuji Hunt jest jak na lekarstwo - ja znam tylko dwa takie punkty w całej Warszawie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13