Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Z doświadczenia wiem, że i tak bardziej przydaje się dobre światło niż jasny obiektyw, zwłaszcza na weselu.
Mogę trochę nie na temat?
No to posłuchajcie
W zeszłym roku, na weselu mojego najmłodszego syna, zachwycił mnie sposób pracy pary fotografów. A tym mianowicie, że ich wcale nie było widać. Jak patrzę na niektóre zdjęcia, to gdyby mnie wcześniej zapytali, czy tam był fotograf, to z całą pewnością bym odpowiedział, że nie. Jeden z warunków, to oczywiście nie używanie lamp. Głębia ostrości? Wiadomo, trzeba przymknąć. I dlatego niektóre zdjęcia (w tym tańców i hulanek!) są zrobione z czasem 1/8 s. I są naprawdę dobre. Nie przeszkadza, że niektóre osoby, zwłaszcza te w dalszym planie są poruszone. Albo tło, jak przy panoramowaniu. Temat zdjęcia, czyli np. młoda para, jest zawsze trafiony w punkt. Może to sprawa odpowiedniego momentu naciśnięcia spustu migawki, a może zsynchronizowanego pląsania z aparatem? Nieważne - fotografowie byli lepsi niż duchy, bo ducha czasem się przyuważy.
Oprócz nie używania lamp, byli ubrani całkiem na czarno (czarny garnitur, czarna koszula) i albo sprytnie wtapiali się w tłum pląsając razem ze wszystkimi, albo byli do czegoś przyklejeni (ściana, załomek ściany, mebel, filar) albo cośtam, że trzeba było specjalnie ich poszukać, żeby ich zobaczyć.
T.B., i tak i nie. Ja lampę używam gdy muszę, np wtedy, kiedy po prostu tego światła nie ma. Do tego dochodzi obróbka w PS. Osobiście, nie trawię zdjęć naprawianych przy pomocy shake reduction, gdy masz ruch po takich czasach o jakich pisałeś. Już wolę czarować z ISO25600 czy wyższych
Dzieki wielkie za odpowiedz. Na dworze robi bardzo ladne zdjecia i mi w zupelnosci wystarcza. Chodzilo mi o to zeby na ciemnej sali wyszly jakies zdjecia w miare ok i zeby nie bylo rozczarowania. Jeszcze musze sie sporo nauczyc obslugi tego aparatu no i pomysle o tej lampie
T.B., lampy można na takiej imprezie używać, tylko warto je (liczba mnoga) porozstawiać po kątach pomieszczenia, a nie nosić na aparacie. Ty robisz wtedy spokojnie zdjęcia z przyczajki, bo jak błyska, to wszyscy myślą, że fotograf jest gdzie indziej.
Chodzilo mi o to zeby na ciemnej sali wyszly jakies zdjecia w miare ok i zeby nie bylo rozczarowania. Jeszcze musze sie sporo nauczyc obslugi tego aparatu no i pomysle o tej lampie
No to skala trudności wzrośnie, bo dodatkowo musisz nauczyć się też obsługi lampy błyskowej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 15