Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Witam Wszystkich po krótkiej przerwie!
Zrobiłem sobie mały urlop od fotografii
Z wyostrzaniem jest tak jak z każdym innym procesem edycyjnym. W większości poradników uczą, że powinniśmy wyostrzać na końcu pracy z plikiem. Nie zawsze jest to optymalne rozwiązanie. Wszystko zależy od tego, co chcemy zrobić. W niektórych przypadkach dobrym pomysłem jest wstępnie wyostrzyć zdjęcie (może być RAW) przed dalszą pracą. Wyostrzmy także w czasie edycji. No i przed publikacją. Bardzo często też najlepsze rezultaty daje lokalne wyostrzenie albo wyostrzenie wyselekcjonowanych krawędzi. Kolejną sprawą jest sposób wyostrzania tj. filtr, parametry, metoda ponownego próbkowania itd. Najważniejsze to eksperymentować i porównywać efekty. Z czasem potrafimy przewidzieć rezultat.
O zarządzaniu barwą już kiedyś pisałem na tym forum.
Daję sobie spokój na razie z LR bo kupiłem książkę "Fotografia cyfrowa" edycja zdjęć Kellby-ego. Jutro wyjeżdżam na dwu tygodniowy urlop(nie od fotografii ). Mam zamiar popróbować trochę w PS i przestudiować przy okazji całą tę książkę.
Do szybkiej obróbki fotek rodzinnych wystarczy mi DPP ,a do zdjęć które mają dla mnie większe znaczenie i są bardziej artystyczne będę próbował obróbki w PS .
Ten problem to na pewno coś związanego z przestrzeniami kolorów ale sam do końca nie wiem w czym tkwi mój problem więc nie mogę nawet poprosić o pomoc do póki nie znajdę problemu.
W wielkim uproszczeniu: Jeżeli chcesz oglądać zdjęcia na monitorze w niewyspecjalizowanym programie to upewnij się, że są w jednej z przestrzeni barwnych sRGB (możesz to sprawdzić w metadanych - chyba jaad75 o tym pisał .
[ Dodano: Pon 07 Lip, 2008 14:41 ]
Cos musi być namotane w ustawieniach w DPP i dlatego takie efekty. Pewno da radę to odkręcić, ale trzeba by być oblatanym!
[ Dodano: Pon 07 Lip, 2008 14:50 ]
Nie znając dobrze angielskiego, ani nie bedąc informatykiem, nie mogłem dojść co jest nie tak. Jedno co udało mi się wychwycić to, że DPP przejmuje ustawienia z aparatu. W moim 400D jakiś pacan wymyślił profil standardowy, w którym ustawienie fabryczne wyostrzania było na +2, czy +3 (już nie pamiętam). DPP wprowadzał to przy wywoływaniu zdjęć i powstawały znaczne artefakty z przeostrzenia, szczególnie widoczne w wyższym ISO! Potem ustawiłem profil dokładny gdzie wszystkie parametry są na 0, ale co ciekawe i tak to samo zdjęcie wywołane w DPP wyglądało ostrzej i bardziej kolorowo niż w LR. Ale za to właśnie podczas knwersji na JPG dawało większe rozbieżności!
PS z takiej książki trudno się nauczyć ale jak najbardziej czytaj Kilka "trików" opisanych przez Kellbyego może cię zachwycić
Zachwycić nie zachwycić tak ją wziąłem i wydała mi się w miarę ludzkim językiem napisana to ją kupiłem. Podstawowe zagadnienia są omówione ,a do bardziej zaawansowanych to chyba jakaś dedykowana typowa książka o PS
Dzisiaj sprawdzę jeszcze z ciekawości jak to będzie z tym LR.
Język czyt. specyficzny humor Kellbeyego jak najbardziej mi odpowiada. Przyjemnie się czyta. Kto jest targetem książki?. Raczej amator, który zapoznał się z instrukcją obsługi Żeby wykonywać świadomie te tutoriale to jakieś pojęcie o programie trzeba mieć. Jak ma się już trochę większe to jest raczej ciekawostką lub rozrywką
Rozumiem Dla mnie na początek myślę ,że taka książeczka wystarczy. Samo połapanie się w tym gdzie jakich konkretnych funkcji szukać dużo daje bo później można już sobie samemu eksperymentować Jak dojdę do ładu z LR to może tą książkę o LR dzisiaj jeszcze kupię. Dwa tygodnie leżenia la plaży to stanowczo za długo więc przynajmniej się czegoś pożytecznego nauczę.
PS: Mi jego poczucie humoru też nie przeszkadza Takie książki o tematyce typowo komputerowej to przez to dużo fajniej się czyta.
[ Dodano: Pon 07 Lip, 2008 16:43 ]
Zainstalowałem na laptopie LR i wszystko gra. Jak wrócę to zrobię format bo całkiem możliwe ,że to przez DPP pośrednio lub bez pośrednio. Wszystko w LR działa już tak jak trzeba. Dzięki za porady i sorki za ten nie mały offtop.
k1caj_ns, jak już pochłoniesz tą książkę, to ja - i kijos, pewnie też - polecam Real World Adobe Photoshop CS2, świetna pozycja.
[ Dodano: Pon Lip 07, 2008 17:29 ]
Znajdziesz tam bardzo duzo informacji na temat zarządzania kolorami i innymi podstawowymi sprawami. Ważniejszymi niż wykorzystanie Ctrl + J i mieszania screen.
mnich, Na pewno też ją pochłonę . Wszystko się przyda bo takich książek to nigdy za wiele . Dzisiaj skończę po raz drugi "Ekspozycję bez tajemnic" to zacznę sobie trochę wchodzić w temat obróbki
Jeśli chodzi o LR to polecam: "Sekrety cyfrowej ciemni Scotta Kelbyego. Edycja i obróbka zdjęć w programie Adobe Photoshop Lightroom." Jest tam wszystko co potrzeba do pracy z LR!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14