Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Nie wiem, czy to są zdjęcia "prosto z puszki", czy wywoływane z RAWów, więc trudno mi określić, czy jest jakaś rezerwa w obróbce. Wydaje mi się, że jest - ale z naciskiem na wydaje mi się.
Uznając prawdziwość takich komunałów jak "zdjęcie robi fotograf, a nie aparat", trzeba mieć świadomość tej bolesnej prawdy, że sprzęt ma znaczenie.
Wybrałem sobie cztery Twoje zdjęcia do sprawdzenia i trafiłem w ISO 100, 200, 320 i 800. To ostatnie jest już raczej dużym wyzwaniem dla Twojego aparatu. Przeczytałem też podsumowanie testu Twojego aparatu i wychodzi na to, że obiektyw jest fajny, ale nie najlepszy. Powiedzmy to otwarcie - do fotografowania samolotów kiepski. Zwłaszcza tych latających szybko i daleko. Zwłaszcza w połączeniu z nie najlepszą stabilizacją obrazu. I to by było na tyle ode mnie.
Generalnie wiem, że kiepski. Miał być aparatem do większości zadań, ale im coś szybciej się porusza, tym ma on większe problemy. AF na długich ogniskowych na pokazach to nieporozumienie. Zdjęcia są po obróbce, na moje amatorskie oko ujdą. Zakładając temat chciałem też uzyskać odpowiedź czy moje kadry "mają sens". Interesują mnie głównie odrzutowce. AS Radom były moimi drugimi pokazami z aparatem, niewiele mam okazji do uczenia się. Sprzęt jeśli wymienię to albo na lustrzankę za około 3 tys ze szkłem 70-300, albo na kompakt Panasonika fz1000. Ten drugi ma średnią jak dla mnie ergonomię, ale za to ponoć dobry af. Lubię też czasem ponagrywać time lapsy, fz1000 ma taką funkcje.
Twoje kadry, jeśli rozumiemy to dosłownie i wąsko, mają sens i owszem. Jeśli ja miałbym wybrać te lepsze, to wybrałbym 176, 177, 179, 181, 182 i 184.
Tak na mój gust, bo ekspertem od fotografii lotniczej nie jestem.
mickey93,
Nie pozostaje Ci nic innego, jak policzyć to teoretycznie.
Jeśli "typowa" (jest taka?) prędkość wirnika wynosi 250 obrotów na minutę, czyli pi razy oko 4 obroty na sekundę, czyli jeden obrót trwa 1/4 sekundy, to nie zamkniesz wirnika na zdjęciu w ciągu 1/40 sekundy nawet wtedy, kiedy ma cztery łopaty, bo 1/4 obrotu trwa 1/16 sekundy.
A łopaty mogą być też trzy albo dwie i wirnik może obracać się szybciej, ale też wolniej.
Dobrze policzyłem, czy się gdzieś rąbnąłem w rozumowaniu?
Prędkość wirnika zależy też od wielkości, co się da zauważyć na pokazach. Duże Hind'y kręcą tak jak wyżej wspomniano, natomiast mniejsze da się zamkąć już na 1/30 lub nawet 1/45. Dla mnie to nie do osiągnięcia, musiałbym wcześniej dla lepszej stabilizacji setkę gorzały obalić
no mi kilka na kilkadziesiąt zdjęć wyszło na 1/40 i to przy świetnej stabilizacji tamrona 150 600 G2
a prędkość wirnika(obrotowa) zależy od obciążenia śmigłowca, ilości łopat ich rozmiaru tego jak szybko ma lecieć itp. śmiem twierdzić że mi-24 przy 350km/h kręci dosyć szybko wirnikiem
Co to jest prędkość obrotowa nominalna? Bo (dla Mi-24):
"Prędkość obrotowa nominalna wałów napędowych silników wynosi 15 000 obrotów na minutę, wirnika głównego zaś – 240 obrotów na minutę." https://pl.wikipedia.org/wiki/Mi-24
mickey93,
To w końcu nie udało Ci się, czy Ci się udało zamknąć ten wirnik?
Najlepiej pokaż zdjęcia.
Na dotychczas zamieszczonych przez Ciebie zdjęciach żaden helikopter nie ma zamkniętego wirnika głównego, a większość samolotów ma wręcz zamrożone śmigła.
(Żadna ustawa nie nakazuje, żeby było inaczej, tylko ci od samolotów kręcą na to nosem.)
Co to jest prędkość obrotowa nominalna? Bo (dla Mi-24):
"Prędkość obrotowa nominalna wałów napędowych silników wynosi 15 000 obrotów na minutę, wirnika głównego zaś – 240 obrotów na minutę." https://pl.wikipedia.org/wiki/Mi-24
mickey93,
To w końcu nie udało Ci się, czy Ci się udało zamknąć ten wirnik?
Najlepiej pokaż zdjęcia.
Na dotychczas zamieszczonych przez Ciebie zdjęciach żaden helikopter nie ma zamkniętego wirnika głównego, a większość samolotów ma wręcz zamrożone śmigła.
(Żadna ustawa nie nakazuje, żeby było inaczej, tylko ci od samolotów kręcą na to nosem.)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 2,43 sekund. Zapytań do SQL: 24