Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Pomógł: 8 razy Posty: 490 Skąd: Miasto świętej wieży
Wysłany: Sob 09 Paź, 2010 Technika Rig shot. Jak ja ugryzc.
Witam,
Zakładam ten temat bo jak zaczalem sie interesowac rig shotem to nie znalazlem za duzo informacji w sieci. Ci co robia nie chca zdradzac jak a ci nie robia wprowadzaja dosc duzy zamet. Oczywiscie sa zagarniczne strony i oferuja nawet oprzyrzadowanie ale ceny sa z kosmosu wiec powiem wam jak samemu za mala kase to zrobic.
Ponizej kilka istotnych informacji:
1. Stelaz inaczej magic arm. Najtrudniejsza czesc techniki
Po kilku probach moge powiedziec krotko. NIe da sie isc na skroty. Nie dajcie wiary innym osobom ktore rozpisuja sie na sieci jak prosto to zrobic. Owszem zamieszczaja nawet zdjecia stelaza na forach i obiecuja za kilka dni pokazac zdjecia zrobione ze stelaza. Okazuje sie ze takich zdjec nigdy nie bedzie.
Ale do rzeczy. Stelaz musi byc lekki i sztywny. Co do pierwszego to oczywiscie aluminium bedzie najlatwiej dostepne i w miare tanie.
Co do sztywnosci. Im krotszy tym lepiej. Pamietajcie ze na koncu podwieszacie pare kilo i przy najdrobniejszym ruchu bedzie sie aparat kiwal az milo. Ja zrobilem stelaz 2 metrowy z czego od aparatu do punktu podporu jest okolo 1,5 m. Z czego to zrobicie wasza sprawa (rury, profile kwadratowe). Jednak aby go bardziej usztywnic nalezy zrobic kratownice. Nie pomagaja zadne linki i takie inne. Wierzcie wyprobowalem. Musicie wyeliminowac wszelkie slabe punkty dlatego najlepiej jak stelaz bedzi w calosci a nie skladany.
2. Mocowanie do auta.
Sa dwa sposoby mocowania. Na aucie i pod nim. Ja wybralem technike na aucie gdyz moim zdaniem jest prostsza. Kupilem przyssawki podwojne za 35 zl sztuka na internecie. Daja rade. CO do mocowania pod autem to da rade na magnesy ale jest to dosc ryzykowny sposob.
3. Mocowanie aparatu.
Ja uzylem moj stary statyw HAMA. Rozebralem go i przykrecilem do stelaza. Uwaga! Aparat musi byc niezej stelaza zeby nie bylo widac mocowania stelaza na aucie (dosc pracochlonne wymazywanie w PS). Jezeli wiec wybraliscie sposob mocowania stelaza na aucie to musi robic zdjecia od spodu (z zabiej perspektywy). Jak checie miec zdjecie auta od gory to trzeba mocowac statyw od spodu.
4. Wybor srodowiska pracy
Rowna powierzchnia z ladnym otoczeniem. Idealnie do tego nadaja sie parkingi podziemne (pietrowe) przy galeriach. Tlo musi byc. Jak zrobicie zdjecie na lotnisku lub otwartym duzym parkingu to nie bedzie efektu.
5. Obrobka w PS. NIe bede sie rozpisywal. Trzeba poprostu wymazac stelaz.
6. Co potrzebne do zrobienia?
Stelaz - ja kupilem aluminiowy karnisz do zaslon. Musi byc jak najsztywniejszy ale tez lekki
Przyssawki (magnesy), uchwyt do aparatu
Obiektyw - jak najszerszy aby stelaz by jak najkrotszy. Ja uzywam 10-22 canona.
Filtr ND, polar - W nocy na parkingu obejdzecie sie bez ale w ciagu dnia ze wzgledu na dlugie czasy naswietlania sa niezbedne. Ja mam ND 8x i jak chce zrobic w sloncu zdjecia to musze kupic jeszcze jeden.
Wyzwalacz radiowy. Kupilem chinski na allegro i dziala.
7. Technika zdjec.
Samochod jedzie bardzo wolno (3-5 km/h). Im wolniej tym mniej sie rusza aparat. Czasy naswietlania zalezne od gustu. Ja stosuje 4-8 sekund (dlatego filtry sa potrzebne)
No to chyba tyle. Zapraszam do dyskucji i powodzenia w probach
komor, jak starczają do przenoszenia dużych tafli szkła, to do zamocowania aparatu na aluminiowym drągu też dadzą radę. Zresztą mowa tu o upadku z wysokości co najwyżej kilkudziesięciu centymetrów, przy prędkości idącego człowieka
Jeny, zgredy jedne… Tafla szkła jest płaska, maska samochodu raczej nie, no i przede wszystkim dźwignia która powstaje po zmontowaniu całości. No tak się pytam, czy nie bał się, że to się glebnie jednak.
Pomógł: 8 razy Posty: 490 Skąd: Miasto świętej wieży
Wysłany: Nie 10 Paź, 2010
No trzeba rykowac zeby miec fajne zdjecie. Mocowania przyssawek trzeb jednak zmodyfikowac. Na BMW dawaly rade bo plaska maska ale na subaru juz uchwyt trzymal sie tylko na dwoch z trzerech przyssawek. Musze wymyslec jakies przeguby kulowe aby przysawke mozna bylo przymocowac do krzywizn. Ale nawet na dwoch dawaly rade...
No tak się pytam, czy nie bał się, że to się glebnie jednak.
A Ty myślisz że skąd się biorą na allegro te wszystkie body "prawie nowe, jedna ryska"
belkot77 napisał/a:
Musze wymyslec jakies przeguby kulowe aby przysawke mozna bylo przymocowac do krzywizn.
Najprostszy do wykonania byłby przegub typu gimbal (pojedynczy lub podwójny)
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Pon 11 Paź, 2010
belkot77, fajny i dość prosty patent, jak widać najprostsze rozwiązania są najlepsze - gratuluje, chociaż zdaje mi się, że gdzieś widziałem takie "profi" rozwiąznia mocowane do bagażnika dachowego czy drzwi bocznych ale znając życie, pewnie swoje kosztowały.
chociaż zdaje mi się, że gdzieś widziałem takie "profi" rozwiąznia mocowane do bagażnika dachowego czy drzwi bocznych ale znając życie, pewnie swoje kosztowały.
Oczywiście, że takie rozwiązania są - choćby od Manfrotto, ale faktem jest też, że trochę kosztują, a do tego pewnie i tak czasem wymagają modyfikacji...
belkot77, a mógłbyś pokazać zdjęcie takie przed obróbką (znaczy się jeszcze z mocowaniem) chodzi mi oto jak to wygląda czy dużo trzeba wymazywać i wogóle.... z góry dzięki
Pomógł: 8 razy Posty: 490 Skąd: Miasto świętej wieży
Wysłany: Sro 13 Paź, 2010
przemek51p napisał/a:
belkot77, a mógłbyś pokazać zdjęcie takie przed obróbką (znaczy się jeszcze z mocowaniem) chodzi mi oto jak to wygląda czy dużo trzeba wymazywać i wogóle.... z góry dzięki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,39 sekundy. Zapytań do SQL: 18