Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Wto 09 Sie, 2011 Szukam książki do obróbki zdjęć...
...w Photoshopie.Ale nie chodzi mi o to aby zostały w niej opisywane poszczególne narzędzia PS,ale jak je właściwie zastosować...np. kolejność wykonywania poszczególnych kroków i dlaczego tak a nie inaczej.Chyba rozumiecie o co chodzi?
System 7 kroków - pełna zgoda.
To rzeczywiście książka z którą (a nie z której) nauczysz się naprawdę sporo.
Krok po kroku. Resztę doszlifujesz.
3echo [Usunięty]
Wysłany: Wto 09 Sie, 2011
Super.Dzięki
Jak ma ktoś jeszcze jakie propozycję to proszę pisać
Szalejad [Usunięty]
Wysłany: Sro 10 Sie, 2011
A ja Ci Kelby'ego odradzam. I nie będę się sprzeczał z tymi, którzy go lubią, bo każdy ma swoich idoli. Mnie jego zdjęcia jakoś nie poruszają. Weźmy na przykład lekcję 14 wspomnianej książki, gdzie omawiana jest obróbka jakiejś koszmarnej fotki prawdopodobnie kolegi Autora - gościa w baseballówce z aparatem, czy lekcja 8 - też zdjęcie gościa (innego) z aparatem. Dla mnie artystyczna (modne słowo ) wartość tych zdjęć jest zerowa. Pozostałych też.
Jako szczęśliwy posiadacz 4 książek Harolda Davisa polecam Ci jego "Photoshop w cyfrowej ciemni. Kreatywna obróbka obrazu." Mam wersję oryginalną z eBaya ale widzę, że Helikon ją właśnie wydaje.
Próbkę masz na stronie Helikona:
http://pdf.helion.pl/phodar/phodar.pdf
Co do innych jego książek, to możesz brać w ciemno choćby dla samych fotografii. Znajdź sobie na stronie wydawnictwa pozostałe (wydane w Polsce, czyli nie wszystkie) - do każdej jest przykładowy rozdział.
3echo [Usunięty]
Wysłany: Sro 10 Sie, 2011
Szalejad napisał/a:
A ja Ci Kelby'ego odradzam.... wartość tych zdjęć jest zerowa. Pozostałych też.
Mnie nie chodzi o zdjęcia,lecz jak zdjęcie upiększyć np.dlaczego najpierw użyte zostały krzywe,a nie inna funkcja...itp.Kolejność wykonywania poszczególnych kroków.Takiej książki szukam
Szalejad [Usunięty]
Wysłany: Sro 10 Sie, 2011
Zamysł tego co napisałem był inny niż to odebrałeś. Chodziło mi o to, że inne podejście do obróbki ma ktoś, kto "pstryka" i na siłę ratuje się fotoszopem a inne ktoś, komu dobre zdjęcia wychodzą z puszki i tylko je dopracowuje.
Co do tych "kroków", to jeśli pobrałeś ów fragment to wiesz, że tam również jest krok po kroku. Bez żartów dla gimnazjalistów i bólu dla oczu.
A na koniec - fotografowanie warto zacząć od dobrych podstaw, by nauczyć się robić zdjęcia. Jeśli tego nie będzie, to żaden program nie pomoże. Z próżnego i Salomon...
PS Tak mi się przypomniało. U Kelby'ego jest przykład poprawy koszmarnie prześwietlonego zdjęcia (lekcja 2). Efekt jest marny, bo zdjęcie jest przepalone i nie da się go uratować.
U Davisa jest analogiczny przykład. Ale tam wykorzystany jest HDR. Dzięki temu dowiesz się, jak zaplanować ujęcie z głową, żeby potem nie szukać cudownych recept na uratowanie zdjęcia.
Mnie nie chodzi o zdjęcia,lecz jak zdjęcie upiększyć np.dlaczego najpierw użyte zostały krzywe,a nie inna funkcja...itp.Kolejność wykonywania poszczególnych kroków.Takiej książki szukam
Weź zacznij używać Smart Objects, Smart Filters i Adjustment Layers. Przestaniesz mieć tego typu dylematy, bo kolejność warstw i filtrów będziesz mógł sobie zmieniać w zależności od potrzeb. Do zrozumienia dlaczego w danej sytuacji trzeba wykonać konkretny krok wcześniej, nie jest potrzebna żadna książka - wystarczy umiejętność logicznego myślenia.
jaad75 Ale koledze chyba chodzi o poznanie co robi pojedyncza warstwa/filtr, tylko jak zlozyc do kupy te warstwy aby osiaganć zaplanowany efekt .
Na przykladzie ostrzenia.
pierwszy sposob
Mamy filr "unsharp mask" ktory sluzy do ostrzenia (i nawet dziala).
drugi sposob
warstwa "High pass" z promieniem x i przenikanie na overlay
trzeci sposob
warstawa lighten ostrzona "unsharp mask" + warstwa darken ostrzona "unsharp mask"
Jak w pierszym sposobie dosc latwo dojsc samemu jak i co dziala, tak wymyslenie drugiego i trzeciego sposobu "od zera" nie wchodzi w gre. Oczywiscie majac juz gotowy "workfolw" mozna teoretycznie wytlumaczyc sobie jak to dziala.
Efekty z tych bardziej skaplikowanych sposobow (2 i 3) sa o niebo (albo i wiecej) lepsze.
... i chyba o takie manuale pytal 3echo
3echo [Usunięty]
Wysłany: Czw 11 Sie, 2011
Usjwo napisał/a:
jaad75 Ale koledze chyba chodzi o poznanie co robi pojedyncza warstwa/filtr, tylko jak zlozyc do kupy te warstwy aby osiaganć zaplanowany efekt .
dokładnie
Nie twierdzę,że książka Harolda Davisa czy innych autorów są złe,bo tak nie jest.Tylko chciałbym,aby mnie dobrze zrozumiano.Z Photoshopem mam do czynienia od b.dawna i co jakiś czas odkrywam jego wspaniałe możliwości,ale zastanawiam się jak długo będę odkrywał coś nowego aby dojść do zamierzonego efektu. Dlatego chciałem coś konkretnego co wytłumaczy mi dlaczego używać tej warstwy a nie innej i w odpowiedniej kolejności....Nie wiem już jak to napisać aby każdy wiedział o co mi chodzi.
drugi sposob
warstwa "High pass" z promieniem x i przenikanie na overlay
trzeci sposob
warstawa lighten ostrzona "unsharp mask" + warstwa darken ostrzona "unsharp mask"
Jak w pierszym sposobie dosc latwo dojsc samemu jak i co dziala, tak wymyslenie drugiego i trzeciego sposobu "od zera" nie wchodzi w gre. Oczywiscie majac juz gotowy "workfolw" mozna teoretycznie wytlumaczyc sobie jak to dziala.
Usjwo - to może opiszesz te sposoby. W ten sposób nie tylko kolega 3echoale również inni czegoś się nauczymy. Dzięki!
Tego jest pelno w necie, sam tego nie wymyslilem. Oczywiscie moge sie podzielic wiedza
Sposob drugi:
1. Tworzmy nowa maske ze wszystkich (ctrl+shift+alt+E)
2. Uzywamy filtru HighPass (Filter/Other/HighPass)
3. Ustawiamy promien/radius (wielkosc zalezy od wielkosci zdjecie dla calej klatki z 40D 3888x2592 uzywam promienia 5). Im wiekszy crop tym niejszy promien, po jakims czasie patrzac na podglad dzailania filtru mozna latwo to ustawic.
4. Zmieniamy rodzaj przenikania na Overlay.
i to wszystko.
Metoda ta jest dobra do ostrzenia duzych zdjec (o duzej rozdzeilczosci). Wybierajac ta metode lepiej najpierw wyostrzyc zdjecie i dopiero zmniejszyc.
Sposob trzeci:
1. Robimy warstwe sumaryczna (tak jak wyzej)
2. Na warstwie uzywamy filtra "unsharp mask" z parametrami: amount=500%, radius=0.3, threshold = 0
3. Kopiujemy taka warstwe, poniewaz beda nam potrzebne dwie)
4. Na pierwszej ustawiamy przenikanie na Lighten i opacity na 45%
5. Na drugiej ustawiamy Darken i opacity na 80%.
Opacity na obydwy wartswach mozna sobie dostroic.
Ta metoda przeciwnie do poprzedniej sprawdza sie przy ostrzeniu pomniejszonych zdjec. Robiac to na 100% obrazie nie widac róznicy, dopiero po zmniejszeniu i wyostrzeniu widac.
Tutoriali do ostrzenia jest naprawde sporo i jest na czym cwiczyc.
Sposob drugi:
1. Tworzmy nowa maske ze wszystkich (ctrl+shift+alt+E)
2. Uzywamy filtru HighPass (Filter/Other/HighPass)
3. Ustawiamy promien/radius (wielkosc zalezy od wielkosci zdjecie dla calej klatki z 40D 3888x2592 uzywam promienia 5). Im wiekszy crop tym niejszy promien, po jakims czasie patrzac na podglad dzailania filtru mozna latwo to ustawic.
4. Zmieniamy rodzaj przenikania na Overlay.
i to wszystko.
Metoda ta jest dobra do ostrzenia duzych zdjec (o duzej rozdzeilczosci). Wybierajac ta metode lepiej najpierw wyostrzyc zdjecie i dopiero zmniejszyc.
Nienajlepszy IMHO. Zresztą, to praktycznie odpowiednik USM z dużym radiusem i niewielkim amountem, tyle, że z mniejszymi możliwościami.
Usjwo napisał/a:
Sposob trzeci:
1. Robimy warstwe sumaryczna (tak jak wyzej)
2. Na warstwie uzywamy filtra "unsharp mask" z parametrami: amount=500%, radius=0.3, threshold = 0
3. Kopiujemy taka warstwe, poniewaz beda nam potrzebne dwie)
4. Na pierwszej ustawiamy przenikanie na Lighten i opacity na 45%
5. Na drugiej ustawiamy Darken i opacity na 80%.
Opacity na obydwy wartswach mozna sobie dostroic.
Ta metoda przeciwnie do poprzedniej sprawdza sie przy ostrzeniu pomniejszonych zdjec. Robiac to na 100% obrazie nie widac róznicy, dopiero po zmniejszeniu i wyostrzeniu widac.
Podobny efekt i kontrolę nad białym i ciemnym halo daje Smart Sharpen. Metoda stprawdza się przy pomniejszonych zdjęciach, bo radius jest bardzo mały, a ekstremalny amount jest kompensowany przez niewielką przezroczystość warstwy w światłach (ciemne halo zawsze mniej rzuca się w oczy i działa bardziej na teksturach).
Ogólnie - zbędne kombinacje.
Dzięki Usjwo, poprobujem - uwidim.
Ja ostrzę tradycyjnie lub z pomocą Nik'a - Sharpener Pro 3.0
Zalety tego ostatniego:
- możesz ostrzyć na wiele rodzajów papieru do wydruku
- możesz ostrzyć do oglądania na ekranie
- możesz ostrzyć/rozostrzać miejscowo
Tak jak ze wszystkim - trzeba uważać żeby nie przesadzić.
Maska sama się zabudowuje więc można jeszcze po wyjściu z filtra - dopieścić w PS
jaad75 - to teraz Ty opisz kroki. Będzie łatwiej poczatkującym
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 9