Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Optycznie to pewnie będzie na tyle dobry co to optyka tego nieoficjalnego szkła które podkręcisz. Zakładając, że istnieć będzie adapter. Chyba, że Fuji zastosuje podobne rozwiązanie co w X100 gdzie starają się zniwelować winietowanie poprzez przesunięcia mikrosoczewek względem elementów światłoczułych. Wtedy winietowanie może być gorsze na brzegu matrycy dla obiektywów projektowanych pod lustra gdzie kąt padania jest zazwyczaj mniejszy niż bezlusterkowcach.
Upps to ja się pogubiłem na jakie pytanie odpowiadałm. Ja się zastanawiałem jedynie nad optyką a nie nad OVF.
Jeżeli chodzi o OVF to rozsądne by było gdyby aparat zachowywał się podobnie co lustrzanka w trybie Life-view po podłączeniu jakiegoś obiektywu powiedzmy jakiś Canon FD przez adapter do Canona 50D. Jak firmware pozwoli to coś będzie widać ale o przesłonie i odległości do obiektu to bym raczej zapomniał.
Normalnie nie przepisuje plotek ale to może być aparat o który zamiesza trochę na rynku bezlusterkowców.
Jeśli okaże się, że jest to organiczna matryca: http://techon.nikkeibp.co...0061115/123642/ to namiesza nie tylko na rynku bezlusterkowców ale i w ogóle w fotografii. najbliższy model to Sigma SD1, która kosztuje majątek. Tą wersję może potwierdzać stwierdzenie jakoby jakość miałaby być podobna do FF.
Możliwe, że użyją sensora Sony, tylko zamiast filtrów RGB użyje się 6ciu rodzajów filtrów losowo rozmieszczonych w kwadratach 6x6 - to faktycznie likwidowałoby morę bez użycia filtra AA. Mora powstaje od powtarzalnej struktury. Takie rozwiązanie nie dałoby jakości porównywalnej z FF, rozdzielczość byłaby mniejsza od takiej samej matrycy z RGB.
W każdym razie użycie większej ilości filtrów niż 3 prawie gwarantuje większą głębię tonalną i, znając Fuji, prawdziwą emulację filmów Velvia.. itd.
[ Dodano: Nie 08 Sty, 2012 01:52 ]
Wygląda na to, że będzie to matryca 16MPix Sony z filtrami RGB losowo rozmieszczonymi w obrębie kwadratów 6x6 pikseli. Nuda.
Duży plus dla Fuji za wypuszczenie zestawu stałek, zamiast ciemnych zoomów. Ten X-Pro1 to póki co najładniejszy z cyfrowych bezlusterkowców, jakie wyszły (no może nie licząc Leiki, ale to inna bajka).
Pozostaje czekać na pierwszy, tzn drugi aparat bez lustra z pełną klatką. A teraz puśćmy wodze fantazji Jak dotąd Canon nie zainteresował się takimi aparatami, może więc zdecyduje się wykorzystać tą niszę i zaskoczy nas FF bez lustra?
Ponieważ zapoznałem się z powyższym francuskim tekstem, mam jedno pytanie i jedno uzupełnienie do informacji o tym Fuji.
Czy może mi ktoś wyjaśnić skąd się bierze informacja o blokach fotodiod wielkości 6x6? W powyższym francuskim tekście piszą tylko o blokach składających się z sześciu fotodiod losowo pokolorowanych, w przeciwieństwie do Bayerowskich matryc składających się z czterech fotodiod regularnie pokolorowanych?
A w uzupełnieniu do już podawanych informacji dodam tylko, że autofokus w nim będzie zewnętrzny. Temu służy widoczne po lewej stronie powyżej obiektywu okienko.
Instead of the traditional 2 x 2 sensor layout where you have two equally spaced green and blue pixels, the new Fuji X-Trans sensor will have a 6 x 6 design that consists of four 3 x 3 pixels that are mixed (not arranged like in the traditional design). This design should eliminate moiré (the sensor does not have AA filter). From there the processor will form colors which will add extra CPU time, where the new EXR Processor Pro come in play.
Niestety i tu nie widzę żadnych informacji jak te 3x3 fotodiody miałyby być pokolorowane, a nie bardzo potrafię sobie to wyobrazić. Odsylają do swojego tekstu zamiast do Fuji. W takim razie czy Fuji w ogóle coś na ten temat opublikowało?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 10