Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Parę uwag o parasolkach jest w wątku Oświetlenie zdalne w domu. Wątek krótki to łatwo znajdziesz
Ale osobny wątek o parasolkach ma sens, więc niech zostanie. Softbox powinien dać bardziej jednolitą powierzchnię światła, ale kosztem mocy, jak się nie mylę. Ja w sumie dotychczas używałem tylko białych shoot-through. Mam jedną czarno-srebną, próbowałem, chyba daje ostrzejsze światło, być może z większej odległości lepiej się sprawdza?
A w kwestii parasolek, bierz białe convertible, czyli shoot-through z czarnym, zdejmowanym poszyciem - są najbardziej uniwersalne... Jeśli chodzi o wielkość, to wszystko zależy od typu i mocy lamp, oraz tego, co i jak chcesz fotografować. Ja ze speedlightami używam małych 32", ale najczęściej polecany rozmiar, to 43"...
Zajrzyj tam, są przykłady fotek z różnymi parasolkami.
Chodzi mi głównie o te parasolki przepuszczające typu softbox. Softbox daje równe, jednolite światło. I właśnie takie światło chciałbym uzyskać - lub zbliżyć się do niego maksymalnie - korzystając z parasolek.
To do czego dążę to mini studio w domu. W tej chwili używam parasolek srebrnych, ale one dają bardzo ostre, kontrastowe światło. I zastanawiam się nad tą "softboxową" lub refleksyjną białą ze zdejmowanym czarnym poszyciem.
Białe na pewno bardziej rozpraszają niż srebrne ale do softboxów im daleko, bo to jest tylko jedna warstwa zwykłej tkaniny. Takie zwykłe białe kosztują grosze, softboxów za grosze nie ma – coś w tym musi być
Główna różnica pomiędzy zwykłą parasolką shoot-through, a taką, polega na większej kontroli nad światłem w niedużych pomieszczeniach (w przypadku zwykłej parasolki sporo światła odbija się w tył, a im mniejsze pomieszczenie, tym mniej trudniej kontrolować, co się z nim dzieje). Halo ma dodatkowo tylną ścianę w napinaną postaci "stożka" pokrytego od wewnątrz srebrnym materiałem, co pozwala na skierowanie odbijanego światła w stronę oświetlanej sceny, dając lepsze wypełnienie modyfikatora i bardziej ekonomiczne wykorzystanie flesza. Ponadto takie rozwiązanie pozwala montować lampę zrówno w stronę dyfuzora, jak i reflektora i uzyskiwać nieco inne efekty (redukować lub intensyfikować tzw. hot spot).
Główna różnica między tego typu konstrukcją, a klasycznym softboksem (czy może raczej octaboksem) wynika z kształtu samego dyfuzora - powinienneś myśleć o tego typu urządzeniach jak o modyfikatorach szerokokątnych. Moim zdaniem, lepiej nadają się na wypełniające, niż główne (chociaż oczywiście nie jest to regułą i mnóstwo ludzi z powodzeniem wykorzystuje je w ten sposób), bo nie dają tak dobrej kontroli nad snopem światła. Jeśli chcesz uzyskać efekt bardzo zbliżony do octaboksu, powinnieneś rozejrzeć się za modyfikatorem typu Softlighter:
Ten ostatni świetnie nadaje się do zastosowań portretowych ze względu na przedłużony fartuch, choć np. w fotografii produktowej może być to wadą...
Krótko mówiąc, wszystko zależy do czego chcesz wykorzystywać dany modyfikator i o jaki efekt Ci chodzi...
komor, Salwator, to część Krakowa (Kopiec Kościuszki, Błonia, Klasztor Norbertanek - te okolice), więc wszystko się zgadza...
Bay Ridge (czyli część Brooklynu) już usunąłem z profilu...
To ja podepnę się pod wątek. Jaki polecacie rozmiar oktaboxa? Mam lampy 400 WS i żaden z softboxów które mam (140x70 i 90x90) mi nie pasuje do portretów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14